w moim dusterze klima włącza się i wyłącza co kilkanaście sekund.czy to normalne czy nie?
To zależy od warunków pogodowych - jeżeli dzieje się tak przy sporej wilgotności i stosunkowo niskiej temperaturze (jak w ostatnich dniach), to jest zupełnie normalne. Jednakże im cieplej i mniej parno, tym okresy działania powinny być dłuższe.
Wysłany: 2018-08-26, 18:40 Cykliczne włączanie się klimatyzacji
Mam nową DD 2018 z manualną klimatyzacją. Ostatnio zauważyłem na postoju iż cyklicznie załącza się i wyłącza (przynajmniej tak mi się wydaje) towarzyszy temu coś w rodzaj "strzału\stuknięcia". Czy to jest normalne przy klimatyzacji czy też nie powinna cały czas pracować jak jest włączona...? A może te słyszane załączanie i wyłączanie dotyczy czegoś innego w silniku ?
Według mnie, to całkiem normalna praca. Podczas załączania klimatyzacji słychać załączenie sprężarki. Towarzyszy temu właśnie takie kliknięcie. Klima gdy osiągnie odpowiednią temperaturę w kabinie to się wyłącza i włącza ponownie gdy parametry tego wymagają. Poza tym podczas załączenia klimy na postoju wiąże się z odczuwalnym zwiększeniem obrotów silnika.
Jest to normalne działanie, też mnie to na początku posiadania dustera niepokoiło, ale ponad dwa lata działa i w miarę sensownie chłodzi. Więc chyba tak na być
To jest załączenie się sprzęgła na sprężarce. Jak układ klimatyzacji uzyska odpowiednie ciśnienie to sprzęgło rozłącza sprężarka i układ pracuje na tym ciśnieniu co ma, jak ono spadnie to ponownie następuje załączenie sprzęgła na sprężarce.
Dzisiaj zacząłem słyszeć szum z układu klimatyzacji po każdorazowym załączeniu sprężarki. Mi to wygląda na zbyt mało czynnika. Ale żeby po 4 miesiącach? Nosz bez jaj.
To będzie moja 5 usterka. 1. Śruba w nowej oponie w bagażniku. 2. Odstająca ramka kierownicy. 3. Wycieki z silnika. 4. Poluzowane mocowanie pasów bezpieczeństwa!!!!! Do tego przy uszczelnianiu silnika porysowali mi błotnik (spolerowali). Przy zakładaniu podłokietnika ubrudzili mi smarem tapicerkę (nie przyznali się i musiałem prać).
Kupiłem nowy samochód, bo ze starym byłem raz na miesiąc u mechanika. Teraz jest to samo, tylko za to nie płacę...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3604 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-15, 10:07
Po każdym załączeniu sprężarki słychać szum i czasem bulgotanie. Normalna praca układu. Przynajmniej w moich samochodach przez ostatnie 13 lat... No chyba, że nie chłodzi?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-15, 10:08, w całości zmieniany 1 raz
Sprężarka włącza się wyłącza co kilka chwil. Chłodzi, ale wydaje mi się że nie tak jak wcześniej.
Mechanik wyszedł do auta, popatrzył i stwierdził że lamele w skraplaczu są pozaginane i w lamele powbijane owady, więc dla niego to jest uszkodzenie mechaniczne...
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-06-15, 12:10, w całości zmieniany 1 raz
W tej chwili sprężarka się włącza na kilkadziesiąt sekund, wyłącza na kilkanaście i znów włącza.
Coś mi się wydaje że to była pierwsza i ostatnia moja przygodna z Dacią i ogólnie koncernem Renault. Teraz to już przesada.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-06-29, 21:48
Mam logana II 2013r 1.2 75kucy wlaczam przycisk klimy a ona zalacza sie po ok 1-2km wtedy chodzi kilka sekund wylacza sie itd da sie cos przez ddt2000 zrobic zmienic cykl itp??
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Zanim zacznie się grzebać przez jakieś ddt, to przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy w ogóle jest sprawna - jaka jest ilość czynnika i jakie ciśnienie robocze w trakcie pracy.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-06-30, 11:09
laisar napisał/a:
Zanim zacznie się grzebać przez jakieś ddt, to przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy w ogóle jest sprawna - jaka jest ilość czynnika i jakie ciśnienie robocze w trakcie pracy.
laisar pracuję jako mechanik więc wszystko sprawdziłem czynnik sprawdzony ciśnienie książkowe, mam też sandero I tyle że 1.5 dci tam włączam przycisk i chłodzi od strzału a wiem że w loganie II zrobili że klima działa cyklami co dla mnie jest nieporozumieniem gdy się włączy jest ok leci lodowate powietrze jak już się wyłączy na te kilkanaście sekund zdąży się ogrzać powietrze że leci prawie że ciepłe więc jeśli by szło zmienić jakoś te cykle pracy na krótsze przez ddt to fajnie by było ale dziwi mnie fakt że włączam przycisk i nic się nie dzieje dopiero po jakimś czasie tak samo na postoju testowałem wciskam i czekam ileś minut nim sprzęgiełko się włączy błędów oczywiście brak
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2019-06-30, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-30, 11:39
To nie jest normalne zachowanie (w normalnych warunkach). Sprzęgło sprężarki załącza się tak na oko po sekundzie, dwóch od wciśnięcia przycisku AC. Sama cykliczność pracy jest u mnie niezauważalna w 98% czasu.
Dopiero przy 30+stopniach i w gęstym korku, wyłapuję momenty gdy kompresor się wyłącza i wieje gorzej niż powinno (9-11 stopni z nawiewów). Przy 35+ robi się to już normą i termometr potrafi mi pokazać z nawiewów 13-16
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-06-30, 12:23
Kauris napisał/a:
To nie jest normalne zachowanie (w normalnych warunkach). Sprzęgło sprężarki załącza się tak na oko po sekundzie, dwóch od wciśnięcia przycisku AC. Sama cykliczność pracy jest u mnie niezauważalna w 98% czasu.
Dopiero przy 30+stopniach i w gęstym korku, wyłapuję momenty gdy kompresor się wyłącza i wieje gorzej niż powinno (9-11 stopni z nawiewów). Przy 35+ robi się to już normą i termometr potrafi mi pokazać z nawiewów 13-16
czyli coś nie halo z tym podejrzenia padają na presostat który zamierzam wymienić bo to on będzie prawdopodobnym winowajcą
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum