Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Drugie auto w rodzinie???
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-21, 10:28   

Michał B24 napisał/a:
Ignis, sporo mniejszy jest. Ale hybryda jest kusząca.

Właśnie wczoraj miałem okazję jechać Ignisem jako pasażer. Niestety faktycznie w kabinie wydaje się być sporo ciaśniej i z przodu i z tyłu. Bagażnik mniejszy nawet optycznie. No i niestety- w porównaniu z Ignisem komfort zawieszenia w Sandero to bajka, Ignis jest twardy, nie tłumi miejskich i gruntowych nierówności tak fajnie jak Sandero Stepway.
I taka drobnostka- pojemność zbiornika paliwa Ignisa to 32l, czyli identyczna jak w Matizie z FSO (Matiz z Korei miał 35l). Ciut mało w porównaniu z 50l w Daciach. Chyba jedyny plus Suzuki to systemy bezpieczeństwa.
Generalnie Ignis ma dla mnie sens tylko dla wersji 4x4.
Suche dane z 2018
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-08-21, 11:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-21, 11:41   

Po twardym zawieszeniu Lodgy i nie chodzi o zakręty, a np progi zwalniające to bardziej cenię sobie w drugim aucie komfortowe zawieszenie niż 4x4. Sandero za 56-58 tys ma wszystko co potrzeba, klima auto, kamera tył, czujniki przód, duży bagażnik wchodzi wózek bez zdejmowania kółek, w miarę sporo miejsca i zgrabne wymiary oraz fabryczne LPG.
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-21, 13:12   

Duży jest skok jakościowy między Sandero I, Sandero II ktoś ma porównanie ??
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-08-21, 13:47   

S1 nie jezdzilem, ale Logan 1 a Logan 2 to jest spora roznica.
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-21, 13:59   

Michał B24 napisał/a:
S1 nie jezdzilem, ale Logan 1 a Logan 2 to jest spora roznica.


Pytałem się bo 8 lat wcześniej jeździłem Sandero I i wrażenia były negatywne, ale może dlatego że podjechałem pod salon Octavia II i Sandero wydało mi się trywialne w porównaniu do Octavii :-(
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-08-21, 14:26   

Generalnie, to mam wrażenie, że filozofia design tego wnętrza w S2 jest następująca:

1 Deska rozdzielcza ma być w miarę estetyczna i taka jest. Nie jest miła w dotyku, ale wygląda nie najgorzej i nie trzeszczy. Chyba że macasz mocno ramkę radia. Potrafi zatrzeszczeć, ale nie podczas jazdy, sama z siebie. Nigdy.

2 Fotele i tapicerka w Stepway, mają być ładne i są. Są nawet wygodne.
3 Boczki drzwi mają nie trzeszczeć i ma być możliwość mycia karcherem. Poza rączką podłokietnika podczas zamykania drzwi, nic nie trzeszczy. Wyglądają okropnie, ale jak jedziesz, to na nie zupełnie nie patrzysz. Twardy plastik jest, ale pod łokieć jakoś jest miękko i wygodnie. Nic nie trzeszczy podczas jazdy. Tylko podczas zamykania drzwi, potrafi rączka zatrzeszczeć.
4 Klamki drzwi od zewnątrz, zrobimy tandetne i brzydkie, żeby nie było lepiej jak w Capturze. Są brzydkie, ale spełniają swoja funkcje bez pudła.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-21, 14:35   

Mariusz_84 napisał/a:
Duży jest skok jakościowy między Sandero I, Sandero II ktoś ma porównanie ??

Poza oczywistymi wrażeniami optycznymi jakość tworzyw we wnętrzu- samej deski, drzwi a przede wszystkim kierownicy. Kierownica w S1 degradowała się od samego patrzenia :mrgreen:
No i siedzenia- wygoda i jakość materiałów obiciowych.
Michał B24 napisał/a:
Boczki drzwi ... Wyglądają okropnie, ale jak jedziesz, to na nie zupełnie nie patrzysz.

Tutaj się jakoś nie zgadzam... Wyglądają estetycznie, są praktyczne, no i naprawdę odporne na zadrapania. Nic bym w nich nie zmieniał.
Również klamki zewnętrzne bardzo lubię takie jak w Daciach, dla mnie są plusem. Dlaczego wszystkie samochody muszą je mieć zrobione na jedno kopyto?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-08-21, 14:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-08-21, 14:52   

Kwestia gustu estetycznego. Mi zupelnie nie przeszkadzają, bo ich nie widzę. A jeśli chodzi o praktyczność to są bardzo praktyczne. Absolutnie nie rysują się, duże kieszenie i bardzo wygodne w otwieraniu, zamykaniu i trzymaniu łokcia na podłokietniku drzwi kierowcy.

Dużo bardziej praktyczne niż w Passacie obecnym, w którym mi ręką drętwieje od podłokietnika w drzwiach. Twardy jak skała, a tapicerowany. Nie cierpię jeździć tym Passatem 2019, drętwieją mi w nim ręce i nogi. Nie jestem w stanie przejechać z Warszawy do Gdańska bez wysiadania z niego. A w Sandero zmusza mnie do wysiadania jedynie poziom paliwa w zbiorniku, czyli co jakieś 600-700km. Nie jeżdżę na rezerwie.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2020-08-21, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-21, 16:27   

A jak komfort jazdy bo np w Hyundaiu i20 potrafiłem zazgrzytac skrzynią przy zmianie na 2 bieg, pedał sprzęgła miał luz i odskakiwał przy odpuszczaniu wydając gluchy odgłos. Piszę to dla tego że w Octavii nie miałem problemu ani że sprzęgłem do końca równomiernie pedał odchodził, a skrzynia nie zgrzytał nawet jak za szybko puszczałem sprzęgło, jedyny minus amory z tyłu miękkie i na garbie ocierałem tyłem i 1.6 MPI na LPG mulił.
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz_84 2020-08-21, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-21, 22:28   

Michał B24 napisał/a:
w Passacie obecnym, w którym mi ręką drętwieje od podłokietnika w drzwiach


No właśnie takie szczegóły sprawiają, że ogólnie przyzwoite auto może się stać udręką. To pewnie kwestia tzw. "cech osobniczych", albo jak dosadnie mawiał mój tata "kupuj takie auto, do jakiego ci du*a najbardziej pasuje".

Ja na przykład tak reaguję na KIA/Hyundai oraz większość Toyot. Ewidentnie nie są projektowane z myślą o moich proporcjach ciała. Niezależnie, jakbym nie usiadł, po godzinie jazdy czuję się jak w narzędziu tortur. Natomiast w wytworach niemieckiej czy francuskiej motoryzacji jeździ mi się bardzo dobrze, zarówno jako kierowcy, jak i pasażerowi.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-22, 14:15   

Mariusz_84 napisał/a:
A jak komfort jazdy bo np w Hyundaiu i20 potrafiłem zazgrzytac skrzynią przy zmianie na 2 bieg, pedał sprzęgła miał luz i odskakiwał przy odpuszczaniu wydając gluchy odgłos.

No właśnie ktoś tutaj narzekał na pracę lewarka skrzyni biegów w Sandero... Natomiast u mnie zmiana biegów to po prostu bajka- żadnych oporów, haczenia, żadnych hałasów, zgrzytów, kliknięć. Całkowita precyzja- trzeci rok jeżdżę i ani razu nie miałem problemu np z załączeniem wstecznego jak było w innych samochodach. Zawsze wchodzi precyzyjnie jak inne biegi. . Po prostu luksus 👍
A stuka pedał hamulca przy szybkim puszczaniu- po prostu za twardy odbój tam dali, przynajmniej w moim egzemplarzu...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-08-22, 14:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-08-22, 21:00   

Lewarek skrzyni biegów w Sandero, nie ma takiego precyzyjnego kliknięcia jak w sportowych autach, przy bardzo szybkim przelączaniu, potrafi nieco haczyć, ale nie blokować. No nie jest to sportowa skrzynia. Ale jest OK do całkiem dynamicznej jazdy. Nie mylić ze sportową. Jest normalna. Nie jakaś super, ale przyzwoita.

Ja tam wygodnie siedzą w prawie każdym aucie. No ten Passat mnie zaskoczył. Nie szło ustawić, żeby nie drętwiało. Wrażenie było, na początku, że prawie luksus, niestety po godzinie zonk.

Nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło na przednim fotelu. Z tyłu się zdarzało.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-23, 18:32   

Co do skrzyni biegów to mogę powiedzieć że jeździłem autami francuskimi włoskimi niemieckimi ale nic nie jest w stanie się równać z autami japońskimi. I
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-24, 14:17   

Michał B24 napisał/a:
... przy bardzo szybkim przełączaniu, potrafi nieco haczyć...

Nawet nie próbowałem... To jest samochód do normalnej, statecznej jazdy i taka też jest jego skrzynia- na pewno nie jest "sportowa".
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-08-24, 14:25   

Cytat:


Zgadza się, do sportowej jazdy się kompletnie nie nadaje. Ale do całkiem szybkiej już tak.
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-26, 10:44   

Najlepiej poczekać na nowe Sandero to wtedy II będzie o kilka tysięcy tańsza :-) Zamiast płacić 58 tys za Techroad to można zejść do 50 tys.

Sandero III będzie dużym skokiem technologicznym więc II siłą rzeczy przejdzie do historii.....

W ten sposób zapłaciłem za i20 Comfort 40 800 zł zamiast 56 500 zł.
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz_84 2020-08-26, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-08-26, 11:00   

Yhy, tak samo jak wyprzedaż rocznika w Daci. Nie liczyłbym na to.

Czy technologia zupełnie inna? Raczej nie. Płyta podłogowa, może będzie inna, ale silniki zostaną te same.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-26, 11:35   

Mnie zawsze dziwi, że ludzie tak chętnie rzucają się na kompletne nowości w motoryzacji. Wiadomo, że nawet lifting zwykle na początku oznacza pewne niedociągnięcia, ich wyłapanie i poprawienie zajmuje producentom jakiś rok -- najlepsze jakościowo są auta z końca produkcji (vide 1,6 SCe w Dusterach z końcówki 2017 r. i z początku 2018 r.).
Nawet jeśli nowe Sandero ma być znacznie lepsze od aktualnego, to doświadczenie podpowiada, że tak będzie, ale nie od razu (no i im więcej innowacji, tym więcej potencjalnych punktów zapalnych).
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-26, 12:05   

Michał B24 napisał/a:
Yhy, tak samo jak wyprzedaż rocznika w Daci. Nie liczyłbym na to.

Czy technologia zupełnie inna? Raczej nie. Płyta podłogowa, może będzie inna, ale silniki zostaną te same.


Inna płyta to inne możliwości, będzie prawdopodobnie to płyta nie Clio V:

- większe wymiary bagażnik, miejsce z tyłu, szerszy rozstaw osi
- nowa platforma pozwoli na nowocześniejsze silniki np. 1.3 TCe 130 KM
- nowy designe w środku lepsze materiały

Kto wybierze starsza wersję????
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-08-26, 15:42   

Mariusz_84 napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Yhy, tak samo jak wyprzedaż rocznika w Daci. Nie liczyłbym na to.

Czy technologia zupełnie inna? Raczej nie. Płyta podłogowa, może będzie inna, ale silniki zostaną te same.


Inna płyta to inne możliwości, będzie prawdopodobnie to płyta nie Clio V:

- większe wymiary bagażnik, miejsce z tyłu, szerszy rozstaw osi
- nowa platforma pozwoli na nowocześniejsze silniki np. 1.3 TCe 130 KM
- nowy designe w środku lepsze materiały

Kto wybierze starsza wersję????


A duzo jej jest(bedzie) na placach? Po drugie niektorzy nie lubia poczatkow serii (bledy mlodosci modelu) i wola koncowke
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-08-26, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-26, 16:02   

Była by to prawda gdyby Dacia czerpała technologie od Dacii, a będzie to przerobione Clio na SANDERO czyli wyższe i większe i okrojone o zbędne dodatki podnoszące cenę...

Tak samo hybryda/elektryk to będzie zaczerpnięte od Clio więc błędy już możemy poznać, dobrze kombinuję???
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-26, 16:06   

Mariusz_84 napisał/a:
Była by to prawda gdyby Dacia czerpała technologie od Dacii, a będzie to przerobione Clio na SANDERO czyli wyższe i większe i okrojone o zbędne dodatki podnoszące cenę...


Gdyby to było takie proste, to z bolączkami borykaliby się tylko klienci BMW siódemek, Audi ósemek i Merców S-klasy, bo wszystko zaczyna się tam i schodzi w dół po drabinie ewolucji. A jednak późnej się okazuje, że silnik 1,6 SCe, świetnie się spisujący w Dusterze 1, wcale nie był tak rewelacyjny w Dusterze 2.
To jeden z przykładów, ale świat motoryzacji jest podobnymi przykładami najeżony -- ileż to razy się okazało, że usprawniony i ulepszony w gruncie rzeczy jest gorszy, bo bardziej zawodny?
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-08-26, 17:54   

Bo w dzisiejszych czasach "ulepszony" oznacza zwykle "o obniżonych kosztach produkcji", niestety.
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-26, 19:20   

velomar napisał/a:
Bo w dzisiejszych czasach "ulepszony" oznacza zwykle "o obniżonych kosztach produkcji", niestety.


W takim przypadku warto zainwestować w Dacie Elektryczną nie ma co się zepsuć. Brak elementów ruchomych, a na baterie będzie z 7 lat gwarancji.....
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2020-08-26, 20:10   

Mariusz_84 napisał/a:
Najlepiej poczekać na nowe Sandero to wtedy II będzie o kilka tysięcy tańsza :-) Zamiast płacić 58 tys za Techroad to można zejść do 50 tys.

Sandero III będzie dużym skokiem technologicznym więc II siłą rzeczy przejdzie do historii.....

W ten sposób zapłaciłem za i20 Comfort 40 800 zł zamiast 56 500 zł.



Nie w dacii. Albo kupujesz najtańsze auto na rynku albo nie kupujesz. Potencjalne upusty mieszczą się w tysiaku lub dwóch.

Mariusz_84 napisał/a:

Czy technologia zupełnie inna? Raczej nie. Płyta podłogowa, może będzie inna, ale silniki zostaną te same.
Inna płyta to inne możliwości, będzie prawdopodobnie to płyta nie Clio V:

- większe wymiary bagażnik, miejsce z tyłu, szerszy rozstaw osi
- nowa platforma pozwoli na nowocześniejsze silniki np. 1.3 TCe 130 KM
- nowy designe w środku lepsze materiały

Kto wybierze starsza wersję????


Koncern reno przechodzi na płytę z clio 5 dla chyba wszystkich aut koncernu z segmentu b, bo unifikacja to cięcie kosztów.
Większy bagażnik jest kosztem mniejszego zbiornika paliwa i podniesienia półki bagażnika. Paradoksalnie sandero jest większe niż clio 5 wymiarowo... poza wysokością kabiny- kwestia zastosowanych siedzeń. Silniki muszą być te same bo unifikacja to niższe koszty, a regulacja dotyczące spalin wycięły starsze silniki z naszego rynku.
Czy nowy design pt piano black to lepszy materiał? :evil:
Dacia to kompromis między ceną , lokata rynkową, lokatą w koncernie, zyskami dla koncernu. Cenowa przestrzeń manewrowa właśnie dla dacii się kończy dlatego wycinają lodgy, logana.
Ja nie uważam by nowe sandero zagościło na europejskim rynku. Clio jest raczej drogie ale ma atut atrakcyjnego wyglądu. Pytanie na ile będzie walczyć z cała konkurencją segmentu b która poza polo, mazdą oraz francuzami jest praktycznie tańsza. Za pół roku będziemy wiedzieć jak będzie wyglądał europejski rynek motoryzacyjny po normie euro 6d oraz pandemi i jej skutkami.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne