Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Demontaż bębna hamulcowego
Autor Wiadomość
pawe10260 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,2 75KM LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Wiek: 43
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-15, 20:20   Demontaż bębna hamulcowego

Witam wszystkich.Jak sciągnąc beben hamulcowy w Daci Logan MCV II?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1497
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-08-15, 22:11   

Odkręcić i ebnąć młotkiem aż zejdzie :) mogły go szczęki złapać.
_________________
Sprzedaż części nowych i używanych

https://www.czescidacia.pl/
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2822
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-08-16, 07:35   

Spuścić ręczny przed przystąpieniem do pracy.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 442
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-08-16, 09:18   

toka93 napisał/a:
Odkręcić i ebnąć młotkiem aż zejdzie :) mogły go szczęki złapać.
Ale młotkiem , jeśli metalowy , nie walić bezpośrednio w bęben tylko przez inny młotek albo solidny kawał drewna
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-16, 09:33   

Jeśli się zrobił rant na bębnie to możesz walić tak aż połamiesz mocowania szczęk.
Nie ma tam od tyłu jakiejś zaślepki rewizyjnej żeby poluzować rozpórki szczęk ?
Patrząc na ten schemat to na górze jest jakaś możliwość regulacji z zewnątrz:
http://www.catcar.info/re...wX2lkPT0zNEE%3D
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce 114km
Rocznik: 2016
Wersja: Open
Pomógł: 45 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1573
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-08-18, 06:48   

Bębny hamulcowe ściągałem w każdej ze swoich Dacii i nie było żadnych problemów z ich zdjęciem. Śrubokrętem podważa się metalowa osłon nakrętki, następnie należy tą nakrętkę odkręcić ( bodajże nasadka 30) i lekko puknąć w bęben z każdej z czterech stron aby się ruszał i ściągamy go rękoma. Jeżeli na bębnie powstanie rant to będzie już gorzej ale wydaje mi się, że do przebiegu 100tyś km nie powinno być problemu
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe [B4D B4]
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 718
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-15, 20:30   

Planuję kontrolę i ew. oczyszczenie bębna hamulcowego. Jeszcze go nie ściągałem. Czy są tam jakieś niespodzianki typu jednorazowe nakrętki samohamowalne pod nakładką. Jeśli miałbym się wcześniej zaopatrzyć, to jaki nr/rozmiar ma ta nakŕetka (bez łożyska) do Logan MCV II 1.0 SCe 2017 r?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce 114km
Rocznik: 2016
Wersja: Open
Pomógł: 45 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1573
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-15, 21:07   

eio napisał/a:
Planuję kontrolę i ew. oczyszczenie bębna hamulcowego. Jeszcze go nie ściągałem. Czy są tam jakieś niespodzianki typu jednorazowe nakrętki samohamowalne pod nakładką. Jeśli miałbym się wcześniej zaopatrzyć, to jaki nr/rozmiar ma ta nakŕetka (bez łożyska) do Logan MCV II 1.0 SCe 2017 r?


Juz tyle razy ściągałem bębny w Daciach ( ostatnio tydzień temu) i nigdy nie pamiętam jaka jest wielkość nasadki na pewno miedzy 32 a 36 ( obstawiam 36). Co do samej nakrętki niektórzy na forum piszą, że jest jedno razowa a ja nigdy jej nie wymieniałem. Ostatnio do montażu użyłem niebieskiego kleju do gwintów bo akurat miałem pod ręką. Bez pośpiechu na lewarku, zrobienie jednej strony ( demontaż, czyszczenie z pyłu, smarowanie, montaż) zajmuje z 20 minut noc chyba, że chcemy wyczyścić do gołej stali bęben hamulcowy z nalotu rdzy to wtedy kilka minut dłużej
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe [B4D B4]
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 718
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-15, 21:14   

Aha. Pewnie nie miałeś jednorazowej poliamidowej. W moim może już taka być. Wtedy klej do starej nakrętki to chyba zly pomysł.
Czym smarujesz - miedzianym, perłowym? I gdzie dokładnie nakładasz smar? Jaką grubość min. powinny mieć okładziny szczęk. No i jakim momentem skręcasz nakretkę montując bęben? 165 Nm jak we wcześniejszych modelach?
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-09-15, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 909
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-09-15, 22:35   

eio napisał/a:
Czy są tam jakieś niespodzianki

Z mojego punktu widzenia pułapka jest taka, że jak ostatnio ściągnąłem bębny i wyczyściłem z pyłu oraz wypsikałem zmywaczem, to po złożeniu do kupy hamulce piszczały przy odpuszczaniu pedału tak jak przed demontażem ;-) Po interwencjach fachowców (raz ASO, raz warsztat niezależny) przestawały piszczeć na jakieś 10kkm :-)
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce 114km
Rocznik: 2016
Wersja: Open
Pomógł: 45 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1573
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-16, 07:09   

Ja dwa raz robiłem to u siebie w obecnym Dusterze. Za pierwszym zabieg mi się nie udał, a za drugim, który robiłem prawie 2 tygodnie temu już tak i na razie jest cisza. Czasem smaruję smarem miedzianym, innym ceramicznym a ostatnio smarem białym. Smar nakładam w miejscu gdzie szczeki stykają się z tarczą kotwiczną ( miejsca zaznaczone na zdjęciu). Czasem smaruje również samo regulator aby nie skorodował i styk szczek ze sprężynami.



Co do grubości okładzin to się nie wypowiem, trzeba by wejść choćby stronę intercarsu , wybrać swoje auta i po wejściu w zakładkę układ hamulcowy i wybraniu szczęk zobaczyć czy tam nie będzie podanych wymiarów seryjnych i minimalnych okładzin. Ja wymienił bym szczęki gdyby okładziny się rozpadały lub na oko było by ich mało. Myślę, że w ciemno przy przebiegu 150tyś km można je wymieniać w ciemno tak samo jak bęben a jak ktoś jest nadgorliwy to przy 100-120tyś km. przebiegu.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe [B4D B4]
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 718
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-16, 18:15   

Dzięki dudu$ za zdjęcie i dokładny opis. Nabyłem klej niebieski średni - chyba zaryzykuję, jak później znajdę czas. Nic mi nie skrzypi, ale kupiłem na wszelki wypadek smar ceramiczny w spray'u.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-09-16, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe [B4D B4]
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 718
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-23, 19:58   

Dzisiaj skontrolowałem bębny i oczyściłem je z pyłu. Okładziny o grubości 4,6 mm. Demontaż bębna dość łatwy. Po zdjęciu kapsla - nakładki (tak jak pokazano na yt) przydała się nasadka klucza 36 mm oraz przedłużka - stalowa rura ok. 0,8 m dlugości, ktorą nałożyłem na rękojeść klucza. Odkurzylem odkurzaczem, wytarłem suchą szmatką i psiknąłem smarem ceramicznym (przeznaczonym do zestawów z abs) w miejscach wskazanych przez dudu$ia. Metalowa nakrętka fi 36 mm rzeczywiście ma plastikową obręcz. Wcześniej byłem delikatny przy odkręcaniu nakrętki, dlatego jej nie uszkodziłem. Podczas montażu bębna z powrotem, przed zakręceniem nakrętki na gwint puściłem odrobinę niebieskiego kleju. Dla późniejszej wygody, przy kolejnych kontrolach, kapsel nieco posmarowalem smarem ceramicznym na wewnetrznym rancie. Później delikatnie go wbiłem w docelowe miejsce uderzając młotkiem w kawałek drewienka na kapslu. Praca dość łatwa i przyjemna. Warto robić ją regularnie co roku w ciepłe dni lub w ogrzewanym warsztacie.
Później w trakcie jazdy hamulce nie piszczały (wcześniej też nie) i nie miałem więjszego zużycia paliwa -;
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-09-23, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Wiek: 56
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3640
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-09-24, 07:53   

A gwinty są typowe? Czy odkręca się w przeciwnym kierunku z ruchem wskazówki zegara?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe [B4D B4]
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 718
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-24, 14:45   

Gwint typowy. Nakretkę 36 mm na ośćce przytrzymującą bęben odkręca się w lewo. W moim MCV II nie ma dodatkowych śrub łączących bęben z piastą. W bębnie jest łożysko, które jest nałożone na ośkę, i dokręcone samohamowalną nakrętką 36 mm.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne