- wyniki badań statystycznych preferencji cech przy planowaniu i zakupie auta (od najważniejszych - % wskazań).
Np przy zakupie:
1) cena auta: 45%;
2) ekonomiczność: 33%;
3) okazyjność zakupu: 29%;
4) prestiż marki i zaufanie do niej: 28%;
5) dobra opinia o marce usłyszana od znajomych lub w reklamie: 25%
6) niezawodność auta: 23%
[...]
* ekologiczność: 5%;
* serwis: 5%;
* nowość modelu danej marki: 1%.
A gdzie parametry fizyczne i techniczne, czyli faktyczna użyteczność???
Jakieś tendencyjne te pytania... tym bardziej, że takie np "ekonomiczność" i "niezawodność" są dość silnie powiązane ze sobą.
Ale komentując już same wyniki - ręce opadają wobec klasycznej logiki rodaków: "byle na początku tanio, a potem jakoś to będzie"...
No coz to prawda ale inne parametry tez sie przydaja np jaka jest dopuszczalny zaladunek na relingach dachowych w MCV wynosi 90 kg ;)
Pytalem sie w wielu salonach i wkoncu sprzedawca w moim wieku czyli mlody ;) zasiaadl w kompie firmowym i zaczal szukac w swoich firmowych parametrach i znalazl. A w katalogach nie ma podanego tego :(
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-20, 16:31
no nie każdy może kupić sobie to co by chciał ja też przede wszystkim patrzyłem na cenę a potem na wielkość auta a w dalszej części na wyposażenie, no i mam dacie jak my wszyscy :D no ale mam tą świadomość że jakby portfel pozwolił wolałbym kupić koreańskiego ceeda kombi z takim samym wyposażeniem jak nie lepszym no ale to już ponosi mnie fantazja.
Przede wszystkim to ekonomiczność dacii w każdym jej znaczeniu
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-03-20, 17:10, w całości zmieniany 1 raz
No i jeszcze pewnie kilka koników więcej.
Mnie kolega namawiał na kije, ale cena w porównaniu z możliwościami transportowymi i Ceed się do Logana nie umywa.
Priorytety przy zakupie auta są u mnie następujące: po pierwsze: bagażnik, po drugie: bagażnik, po trzecie: pewność, że nie zostało poskładane z ćwiartek w jakiejś szopie
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-21, 09:13
no tak ale dywagujemy tylko czysto teoretycznie, cenowo i wielkościowo z nowych aut nic dacii nie dorówna dlatego też jestem jej użytkownikiem, ale tylko wyraziłem mój pogląd że jednak wolałbym to koreańskie cudo mimo że trochę mniejsze i sporo droższe, niestety potrzebowałem auta na szybko i nie mogłem czekać i dozbierać jednak sporej różnicy bo nie chciałem auta golasa.
No ale jak się nie ma co się chce to się lubi co się ma
MCV planuję mieć przez 6 latek jeśli nie będzie się psuła i wnerwiała jak to potrafi ostatnio
Koledzy, jeśli wydaje się Wam, że z faktu, że ja uważam aktualnie MCV-kę za idealny samochód dla siebie, a opinię tą wygłaszam na forum Dacii, miałoby wynikać, że jest to w ogóle najlepsze auto na świecie, a wszystkie inne są "be", to bardzo się mylicie...
Coś takiego jak "najlepszy samochód na świecie" (i właściwie dowolna inna rzecz) po prostu nie istnieje - zawsze jest to pewien wybór w stosunku do bardzo zmieniających się subiektywnych oczekiwań, założeń i możliwości (czasem nawet nie do końca uświadomionych). Żaden z tych elementów nie jest też najważniejszy - wszystkie są równie ważne (choć oczywiście niekoniecznie idealnie równo), a do tego powiązane ze sobą.
Nie mnie oceniać, czy Wy wybraliście dobrze czy źle - a przecież nawet Wasze nie/zadowolenie tak naprawdę nie do końca o tym świadczy... Ludzka psyche bywa bowiem dość pokręcona i czasem neguje nawet obiektywne dobro - a co dopiero mówić o przypadku, który w dużej części nie jest w taki sposób mierzalny.
Ja tak naprawdę "czepiłem" się dwóch rzeczy: fatalnie przygotowanemu badaniu (aczkolwiek po przemyśleniu muszę zauważyć, że być może jego marny obraz wynika z niepełności danych na jego temat - tyle że szanse na to są raczej niewielkie...) oraz jego wynikom (abstrahując od pierwszego zarzutu!).
Pierwszej sprawy chyba nie ma co więcej komentować, bo i tak nikt się do niej nie odniósł <:
Druga rzecz jest głównie psychologiczna, bo przecież mówi tylko o tym, co badani myśleli odpowiadając na pytania, a nie co faktycznie zrobili.
I co śmieszniejsze: żadna z tych kwestii nie jest zgodna z rzeczywistością <:
(Co, jak się nad tym chwilę zastanowić, nie budzi jednak zdziwienia...).
Czy Polacy kupują w większości przysłowiowe szrotwageny dlatego że są one tanie, czy dlatego że są one właśnie wagenami? Nie tylko Wasze opowieści sugerują raczej drugą opcję, ale gdyby także pierwsza nie była prawdziwa, to czy sytuacja uległaby zmianie? Oczywiście, że tak! Nawet podejście "zastaw się, a postaw się" nie pomoże powyżej pewnego poziomu cen. A z drugiej strony istnieją przecież jeszcze tańsze auta, których mała popularność zadaje kłam twierdzeniu, że "cena jest najważniejsza".
Wracając do Waszych wyborów - również jest nieprawdą jakoby wybraliście Daćkę głównie z tego powodu, że tania. Owszem, ona taka jest - ale po uwzględnieniu innych cech, m.in: rozmiarów, gwarancji czy ekonomiczności spalania (nawet jeśli ktoś sobie tego dokładnie nie liczył).
Ale oczywiście jak w przypadku każdego innego auta być może są (są, są <: ) osoby, które jednak faktycznie źle wybrały i teraz narzekają na jakieś pierdółki...
* * *
wieza napisał/a:
dopuszczalny zaladunek na relingach dachowych w MCV wynosi 90 kg ;)
[...] w katalogach nie ma podanego tego :(
Jest w instrukcji obsługi: "Dopuszczalne obciążenie bagażnika dachowego: 80 [kg] (łącznie z elementami mocującymi)".
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-23, 08:00
laisar napisał/a:
miałoby wynikać, że jest to w ogóle najlepsze auto na świecie, a wszystkie inne są "be", to bardzo się mylicie...
chyba nikt tak nie sądzi chyba że coś nie doczytałem ale nie sądzę
Najlepszym autem jest KIA
A tak poważnie każdy ma własne upodobania i nie można wykluczyć że komuś dacia się tak podoba że w jego mniemaniu jest najlepsza. Dla mnie na pewno nie jest czego wyraz często pokazuje na forum.
Jeśli chodzi o to co było czynnikiem głównym zakupu też już pisałem: cena cena i jeszcze raz cena. Reszta to tylko składowe które dołączyły do ogólnej decyzji. Podejrzewam że tak było we większości przypadków, oczywiście były także inne powody czego dowodem jest ten wątek, ale ile osób tyle będzie powodów.
To poproszę o przewiezienie nią 3 ton piasku, a potem zabranie klasy mojej córki na wycieczkę d:
Z drugiej strony, rozpatrując z kolei bardzo wąski zakres zadań "tylko dla osobówek": zupełnie inne są potrzeby dla rodziny z 3 dzieci od tych, które ma osoba samotna, nawet (zwłaszcza!) jeśli w obu przypadkach auto porusza się głównie po centrum dużego miasta.
Jeszcze bardziej zawężając: najlepsze auto dla singla w dużym mieście różni się w zależności od jego charakteru - jeden marzy o Smarcie, a inny o Suzuki Jimny...
Itd, itp...
Ergo: nie istnieje najlepsze auto na świecie. QED (;
...co zresztą sam napisałeś:
Cytat:
w jego mniemaniu jest najlepsza
- w podkreśleniu kryje się sedno.
Cytat:
cena cena i jeszcze raz cena
Przeczysz sam sobie - gdyby faktycznie to był najważniejszy czynnik, to jeździłbyś czymś jeszcze tańszym, ale oczywiście mniejszym. A skoro tak nie jest, tzn że bagażnik był równie ważny.
Ja wybierałem najtańsze auto mieszczące 3 foteliki.
Ty najtańsze z bagażnikiem powyżej XXX litrów.
A inni wybrali najtańszego, ale koniecznie "-wagena".
I taka jest rzeczywista większość przypadków - wybieranie po cenie, ale ze zbioru wstępnie ograniczonego innymi parametrami nie jest wyborem "głównie ze względu na cenę"... [:
I dlatego takie głupie wydaje się to tytułowe badanie - zmierzyło ono bowiem coś innego niż planowano: nie faktyczne preferencje, tylko ich mniemanie.
A z drugiej strony - owo mniemanie też jest bez sensu, bo taki jest wybór tylko ze względu na jeden parametr. Nic więc dziwnego, że prawie nikt tak nie czyni...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-23, 12:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-23, 17:31
laisar napisał/a:
Przeczysz sam sobie - gdyby faktycznie to był najważniejszy czynnik, to jeździłbyś czymś jeszcze tańszym, ale oczywiście mniejszym.
nie nie nie czynnik ceny był najważniejszy a szukałem auta dużego, dacia jest najtańszym autem z tego segmentu i ot cała historia.
Po prostu wziąłeś pod uwagę auta z innego segmentu o których ja nawet nie myślałem, w takim wypadku twoje założenie jest słuszne wtedy przeczyłbym sam sobie
Ależ tak tak tak (: - skoro jak sam piszesz szukałeś auta dużego, a dopiero wśród nich najtańszego, tzn że nie cena była najważniejsza, tylko obie te cechy były "najważniejsze" (;
I czniam wszystkie klasyfikacje - osobiście szukałem auta o konkretnych parametrach fizycznych, nie oglądając się na jakiekolwiek idiotyczne segmenty. Zwłaszcza, że nikt nigdy nie podał precyzyjnej ich definicji d:
Tak naprawdę cały czas się zgadzamy [: - ja tylko próbuję zwrócić uwagę na to, że pewne przyjęte założenia są czasem nieuświadomione...
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-23, 18:35
szukałem najtańszego w dużych w takiej kolejności
zakładając czysto teoretycznie że np wspominana kia o podobnym wyposażeniu kosztowała by tyle co dacia wybrał bym kia mino że jest mniejsza.
Ale zgodzę się że możemy przyjąć że wybrałem pewien zbiór aut jakim jest segment aut kombi i tutaj wybrałem najtańszy. Więc niech i będzie że nie tylko ceną się sugerowałem, choć nadal jest to główny warunek, powinno być cena cena i kombi
Ty się po prostu zachowałeś naturalnie (: - to wszystko są najzwyklejsze zdroworozsądkowe oczywistości, tylko ten sondaż OBOPu jest do bani i miesza...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum