Wysłany: 2016-10-18, 17:31 Podwyższone obroty po odpaleniu
Zrobiło się chłodniej rano i zaobserwowałem trochę dziwne zachowanie samochodu na zimnym silniku po odpaleniu. Odpala bez problemu ale broty na biegu jałowym utrzymują się w okolicy 1200-1300 obr. (zeszłej zimy było 1000 obr. maksymalnie). Efekt dodatkowy jest taki, że przez pierwsze chwile jazdy na jedynce samochód po dodaniu gazu i odjęciu nogi z pedału sam jedzie , nie gaśnie, a wręcz utrzymuje prędkość ok. 10-15 km/h - dzisiaj przy lekkim spadku zaczął wręcz przyspieszać. Po wstępnym nagrzaniu silnika wszystko wraca do normy obroty spadają do 750 i efekt ustępuje. Trochę to zabawne bo to nie 2-litrowy silnik w automacie żeby sam jeździł po wrzuceniu "D". Warto to zgłosić do ASO? Czy tak po prostu bywa?
No to mamy mocny silnik. Wcześniej tego nie wyłapałem. Ale czy to normalne, że obroty na starcie są powyżej 1000? Niedługo będzie 2 rok użytkowania a ja zawsze myślałem, że max. w tym silniku to 1000 obr. "na ssaniu" na luzie. Zazwyczaj patrzę na obrotomierz przed ruszeniem.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2016-10-18, 18:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-20, 09:04
To wpadanie na wysokie obroty w chłodne dni poprawiono chyba we wszystkich silnikach benzynowych - w pierwszych wersjach softu do ECU w 1.6 MPI Euro5 tego nie było - dopiero w kolejnych wersjach tak się zachowuje. Jak ktoś ma MCV/Lodgy/Dokkera z lat 2011 - 2013 i nie aktualizował oprogramowania silnika to warto to zrobić choćby z tego względu.
Myślę, że przynajmniej raz aktualizowano mi soft do ECU przy okazji wizyt serwisowych. Wjazd na wysokie obroty trwa dosłownie chwilę więc może tak ma być.
Wysłany: 2018-12-02, 11:48 Wysokie obroty zaraz po odpaleniu i szybki ich spadek
Witam. Jak w temacie, samochod postal cała noc i po odpaleniu wszedł na wysokie obroty między 2 a 3 tysiące obrotów, i odrazu spadły. Sytuacja powtarza się co jakiś czas. Jakieś rady?czy wpływa to na pracę silnika?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-02, 15:26
Jaki przebieg ma autko ? Czy czyszczona była kiedyś przepustnica? Jak nie warto było by to zrobić ( czyszczenie z demontażem i montażem trwa 5 minut). Można tez spróbować odłączyć akumulator na 10 minut aby zresetować ECU
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-02, 18:06
Przepustnica na pewno będzie trochę przybrudzona, ale czy to ona ma wplyw na te wysokie obroty? Ciężko jest powiedzieć ale jeżeli masz grzechotkę z nasadką 10 lub klucz płaski to warto ją wykręcić i wyczyścić. Zaopatrz się w szmatkę i benzynę ekstrakcyjną.
Krótka instrukcja : Na poniższym zdjęciu zaznaczone są liczbami od 1 do 5 kolejne kroki opisane poniżej:
1. Zdejmujemy odmę co idzie do obudowy filtra powietrza oraz odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym cybant.
2. Zdejmujemy rure co doprowadza zimne powietrze do silnika - należy - delikatnie odciągnąć 2 zaczepy i wyciągnąć rurę co idzie do puszki filtra powietrza.
3. Odczepiamy rurkę odpowietrzenia skrzyni biegów, która przymocowana jest z prawej strony obudowy filtra powietrza.
4. Łapiemy dwoma rękami za obudowę filtra powietrza i delikatnie z wyczuciem ciągniemy do góry. Obudowa trzyma się na 4 gumowych wciskach.
5. Po zdjęciu obudowy widzimy przepustnicę, odczepiamy wtyczkę i odkręcamy samą przepustnicę, która przykręcona jest na 4 śruby na nasadkę 10 lub 8 ale raczej była to 10tka.
przepustnice czyścimy szmatką nasączona benzyna ekstrakcyjną i tyle składamy wszystko w odwrotnej kolejności
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-12-02, 18:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-02, 18:26
niektórzy przeprowadzają kalibracje a inni nie. Ja jak miałem MCV II z tym silnikiem przepustnicę czyściłem co 10 tyś km przy każdej wymianie filtra powietrza i nigdy nie przeprowadzałem kalibracji. Obroty silnika miałem w normie wiec uważam, że decyzja należy do Ciebie
Ponownie ponawiam temat. Przepustnica wyczyszczona, i dzisiaj jak auto powstało cała noc był w nocy mróz to po odpaleniu weszło na wysokie obroty ok 3000 obrotów i odrazu spadły.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-17, 18:14
A moze sama przepustnica jest uszkodzona? Kiedyś jak były przepustnice sterowane linką idącą od pedału przyspieszenia na przepustnicy znajdował się tz. silniczek krokowy, który to miał za zadanie regulacją biegu jałowego, jak cos było nie tak z obrotami to wystarczyło go wyczyścić lub wymienić na nowy gdy był uszkodzony. W dzisiejszych czasach przepustnice są sterowane elektroniczne za pośrednictwem ECU i nie mają już silniczka krokowego tylko nierozbieralny moduł sterowany elektronicznie. Może w nim coś się posypało. Kurcze ciężko stwierdzić. Używane przepustnice do tego silnika i auta kosztują grosze coś koło 50-80zł wiec w ciemno zaryzykować i kupić. Czasem jak obroty są za wysokie lub się zawieszają oznacza, że gdzieś w dolocie powietrza jest nieszczelność ale w tym silniku raczej nie ma gdzie - podobne objawy nękały silniki K7j i K7M gdzie uszczelka między kolektorem ssącym a przepustnicą się wyrabiała. Można też iśc tym tropem i sprawdzić w ASO czy taka uszczelka jest dostępna do silnika D4F i ile kosztuje, myślę, ze grosze bo do K7J płaciłem coś około 20-30zł. Innej opcji już nie widzę, chyba , że uszkodzenie wiazki ale watpie
Uszczelka pod klawiatura wymieniona, już nie mam pojęcia od czego się tak dzieje. Nie zawsze tak jest, co jakiś czas, w pewnym momencie myślałem że to wina akumulatora.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-17, 20:16
Mariano188 napisał/a:
Uszczelka pod klawiatura wymieniona, już nie mam pojęcia od czego się tak dzieje. Nie zawsze tak jest, co jakiś czas, w pewnym momencie myślałem że to wina akumulatora.
mnie nie chodzi o uszczelkę dekla zaworowego ( tz. klawiatury) a uszczelkę przepustnicy która znajduje się miedzy kolektorem ssącym a samą przepustnicą. Tam znajduje się taki oring i to właśnie o tą uszczelkę mi chodzi.
Tu masz link do oferty na allegro:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum