Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-08-30, 11:36
Co wybrać 3 wersja a każda inna - Duster
Autor Wiadomość
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-08-19, 13:28   Co wybrać 3 wersja a każda inna - Duster

Witam,

Wektor Bielsko ma używane 3 Dustery - https://wektor.otomoto.pl/?q=duster&search%5Bcategory_id%5D=&search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc

Każdy inny ;/

Który będzie lepszym wyborem ?

Moje warunki:

Trasa ok 120km/h 85%
Przebiegi - miesięcznie 2k. km a rocznie max 20k. km
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-19, 14:41   

Z tych trzech polecałbym ten drugi z 1.0 TCe, lub trzeci 1.6SCE .
https://www.otomoto.pl/of...y-ID6Dgmaw.html

Pierwszy 1.6 jest w ubogiej wersji Essential, natomiast fabryczna instalacja LPG jest wątpliwym dobrodziejstwem (na forum jest sporo wpisów na ten temat).

Drugi 1.0 TCe ma najmniejszy przebieg oraz bardziej "ekologiczny" silnik.

Trzeci 1.6 (Techroad) jest OK, natomiast pytanie o twoje preferencje - czy wolisz silnik wolnossący, gdzie częściej trzeba redukować biegi, jeśli chcesz jechać dynamicznie, czy turbodoładowany. Ja osobiście wolę mniej skomplikowany 1.6 SCe.

Tak czy inaczej, są tacy, którzy twierdzą, że Duster nie nadaje się na długie trasy; ja - wręcz przeciwnie. Nie mam potrzeby się ścigać, spalanie jest akceptowalne, a samochód dla mnie jest bardzo wygodny (chodzi zwłaszcza o pozycję za kierownicą). Jeździłem na podobnych trasach innymi autami i wysiadałem z nich zmęczony, zwłaszcza bolał mnie kręgosłup; w Dusterze z regulacją podparcia lędźwiowego czuję się bardzo dobrze.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-19, 19:07   

Jeśli trasa ma stanowić 85% przebiegu a jest to może autostrada lub ekspresówka to raczej rozejzalbym się za kompaktem
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-08-19, 19:09   

Dzięki za info,
Co masz na myśli pisząc "akceptowalne spalanie" - zwłaszcza przy prędkości 120km/h ?
No i wychodzisz teraz u Ciebie spalanie ?

Sandro z 1,2 Sce żłopie 6,3 ( trasa 85%) / czy nie polegnę z Dusterem przy przelotach autostradowych ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-08-19, 19:15   

nigdy żadnych demówek przebieg niby niski a zużycie jak przy 100 tyś
dlaczego nikt z salonu nie kupuje tych samochodów ? bo wie jak były traktowany jazda do odciny na zimnym to standard
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-19, 19:17   

Po roku użytkowania i niewielkiego przebiegu ok. 20 tys drugie auto. Spalanie maksymalne w zimie na krótkich dystansach ok. 3 km maks 6 litrów natomiast minimalne do którego mi się udało zejść 4,6 litra w lecie na trasie do Chorwacji dwie osoby plus pełny bagażnik. A powiem tak że lekkiej nogi nie mam słyszałem że są osoby którym te auta palą mniej ale sam tego nie widziałem
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2020-08-19, 19:57   

Jak trasa to bierz mojego.... Na autostradzie zmieścisz się w 9 l ON (V max. 130 km/h) ;-)
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-19, 21:32   

Killer King napisał/a:
"akceptowalne spalanie" - zwłaszcza przy prędkości 120km/h


Silnik 1.6 SCe. W zeszłym roku jechaliśmy do Włoch i z powrotem, 5 osób, pełen bagażnik. W jedną i drugą stronę średnia prędkość była w okolicach 100km/h (tj. gdzie się dało, było 120, gdzie trzeba było zwolnić, np. w okolicach Wiednia, to tyle ile było można). Realne spalanie 8,0L/100km w jedną, 8,2 w drugą stronę (ale staliśmy w ponadgodzinnym korku w Alpach przed granicą austriacką).

Na krótszych i mieszanych trasach sporo zależy od tego, jak płynnie można jechać. Ze Śląska w góry udaje się osiągnąć niecałe 7L/100km. Po drodze jest dozwolone 140 (autostrada A1), 50 (przed Żorami), 70, 100 i tak na zmianę.

Jadąc cały czas autostradą do Wrocławia i z powrotem przy włączonej klimie i z bardzo pełnym bagażnikiem 120-130 km/h wyszło mi ok. 8,8L/100km. Na pewno zużycie bardzo mocno idzie w górę po przekroczeniu 120km/h.

Znajomi twierdzą, że mam lekką nogę, więc moje wyniki niekoniecznie muszą być miarodajne. W każdym razie biorąc pod uwagę wymiary auta, nie spodziewałbym się niższego spalania.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-20, 06:08   

Dlatego na trasy jeśli jeszcze jest przewaga autostrad i ekspresówek pod względem zużycia paliwa lepiej sprawdzi się kompakt
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-08-20, 06:29   

Ok, dzięki za odpowiedzi - burza mózgów nadal trwa.

Za niecałe 65k można już dostać Comfort 1,3 TCe i 6 bieg - ale chyba ze spalaniem nie zejdę poniżej 7l.
Tucson / Sportage nadal poza zasięgiem i to w wersji bieda.

Rozważam jeszcze i30Wagon i Ceed oba Kombi. Oba mam w firmie i jeździ się nieporównywanie lepiej do Sandero.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2020-08-20, 07:31   

Killer King napisał/a:
(...)
Tucson / Sportage nadal poza zasięgiem i to w wersji bieda.

Rozważam jeszcze i30Wagon i Ceed oba Kombi. Oba mam w firmie i jeździ się nieporównywanie lepiej do Sandero.

Jeśli będziesz porównywał Dacie do innych marek nigdy jej nie kupisz. :mrgreen: Dacie porównuj do swoich potrzeb.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-08-20, 08:10   

Wszystkie trzy egzemplarze są z silnikiem benzynowym a wy opisujecie spalanie diesla. Przy benzynowym spalanie w okolicy 120 jest ok 10/100 i nie ma "zmiłuj się", zależy to od oporu powietrza a ten Duster ma dość duży. Przy przewadze trasy też proponuję poszukać samochodu o innej charakterystyce - Duster jest super ale na dziury, ew wysokie krawężniki, nie na trasy. Jak możesz poczekaj na koniec roku - w tym roku jest koniec normy 6temp, jeśli nie zmienią przepisów to prawdopodobnie będą głębokie wyprzedaże - producenci mają sporą ilość niesprzedanych samochodów z powodu pandemii.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-08-20, 11:13   

No coś w tym jest, salony będą masowo rejestrowały wszystko co nie zejdzie na siebie.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-20, 11:37   

PiotrWie napisał/a:
Wszystkie trzy egzemplarze są z silnikiem benzynowym a wy opisujecie spalanie diesla. Przy benzynowym spalanie w okolicy 120 jest ok 10/100 i nie ma "zmiłuj się", zależy to od oporu powietrza a ten Duster ma dość duży.


No bez przesady, 1,6 SCe nie bierze tyle benzyny przy takiej prędkości (ja bym powiedział, że dyszkę pali przy o jakieś 20% szybszej jeździe).

Co nie zmienia faktu, że jako auto w trasy sprawuje się tak sobie -- chyba że to niespecjalnie długie przeloty (komfort), no i raczej na drogach międzymiastowych. Mi w takich warunkach (u mnie 80% przejazdów to właśnie takie swobodne przeloty po 30-120 km) udaje się zejść nawet do 6,5 l/100 km, jak mam średnią z dystrybutora powyżej 7 litrów, to oznacza, że gdzieś jechałem nieco szybciej.

Na drogach klasy "A" i "S" jeździć też się da, ale po warunkiem, że człowiek się wyluzuje -- tj. dopuści do siebie myśl, że prawie wszyscy będą go wyprzedzali (oczywiście Duster pójdzie i 170 km/h, ale wiadomo, że to absurd w jego przypadku).
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-20, 13:09   

defunk napisał/a:
myśl, że prawie wszyscy będą go wyprzedzali

Na szczęście nie jest tak źle. Poza napalonymi młodymi i przedstawicielami handlowymi ludzie umieją liczyć i większość jednak jedzie w okolicach 120 km/h, bo powyżej tej prędkości w każdym samochodzie wyraźnie wzrasta spalanie. Nie mówiąc już o przeciętnym wieku auta w Polsce, który wynosi ponad 11 lat, co też redukuje skłonność do drogowego szaleństwa.

W praktyce częściej niż na autostradach auta wyprzedzają mnie na drogach, gdzie jest dopuszczalne 70, 90 lub 100 km/h, bo staram się jeździć przepisowo, a to rzadkość w PL.

A 10L/100 to naprawdę nie udało mi się jeszcze nigdy uzyskać w 1.6 SCe w Dusterze, niezależnie czy jeżdżę na tempomacie, czy z nogą na gazie. No chyba, że w jakimś wyjątkowo zakorkowanym mieście, ale w takich warunkach każdy samochód będzie tyle palił.

Jeśli chodzi o wymiary - owszem, czuć czy się jedzie z wiatrem, czy pod wiatr. Ale, na przykład, nie szarpie przy wyjeżdżaniu zza ekranów akustycznych, w odróżnieniu od mojego poprzedniego Roomstera, w którym to z tego powodu szczerze znienawidziłem te ekrany.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-20, 14:01   

Killer King napisał/a:
Za niecałe 65k można już dostać Comfort 1,3 TCe i 6 bieg - ale chyba ze spalaniem nie zejdę poniżej 7l.

I to jest samochód dla Ciebie! Ja mam słabszy 1.2 TCe a już się fajnie do 150 tym jeździ, szczególnie jeśli porównać do 1.0 czy 1.6
A spalanie.. mi jak z gór jechałem i na trasie 110 zamulałem spalił te 6.9 l/100 km, jak się jedzie 140 to już pali te 7.8 do 8.0 l/100 km, więc wszystko w Twojej nodze :-)
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2020-08-20, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-20, 15:51   

Prezes napisał/a:
Killer King napisał/a:
Za niecałe 65k można już dostać Comfort 1,3 TCe i 6 bieg - ale chyba ze spalaniem nie zejdę poniżej 7l.

A spalanie.. mi jak z gór jechałem i na trasie 110 zamulałem spalił te 6.9 l/100 km, jak się jedzie 140 to już pali te 7.8 do 8.0 l/100 km, więc wszystko w Twojej nodze :-)


To ja się może pochwalę, że w ramach jazdy próbnej Dusterem z silnikiem 1,3/150 KM miałem takie wskazania komputera (wszystko na S8 pod Wrocławiem):

- 90 km/h = 3-4 l,
- 110 km/h = 5,5-6,5 l,
- 120 km/h - 6-7 l.

Myślę, że ten silnik (podobnie jak większość) potrafi być bardzo oszczędny, pod warunkiem, że kierowca nie ma jakiejś drżączki prawej stopy ;-)
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-20, 20:49   

Przy prędkościach (dla dustera) pow. 100 km/h to już noga nie ma znaczenia, a aerodynamika całej budy.

Niedawno robiłem trasę Wrocław-okolice Świecia. Duster 1.5 dCi, napęd tylko na przód. Po wszystkich ekspresówkach jechałem 94 km/h na tempomacie. Na krajówkach jak warunki pozwalały. I co? 5.6 na kompie (OK, nawet nieźle), z dystrybutora 6.2 (zawsze komp u mnie zaniżał o 0.5-0.6 litra - zawsze). Dla mnie to żenujące spalanie przy naprawdę niskiej średniej trasowej prędkości.

Ja przekonuję, że jak ktoś robi 70-80-90% tras, to duster jest nietrafiony. Skoda superb, którą niespodziewanie wypadło mi jechać jakiś czas później na tej samej trasie, z dieslem 190 KM (też napęd na przód tylko) przy 124 km/h na tempomacie spalił z dystrybutora 5.0. Już pomijam walory komfortu, czasu, wyposażenia - nie każdemu potrzebne są bajery. Chodzi mi o bezsens brania dustera przy takim autostradowym trybie.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-20, 22:28   

Tak jak napisali przedmówcy do pokonywania tras lepszy będzie Hyundai lub Kia. Nie napisałeś czy koreanczyki to diesel czy benzyna. Jeśli diesel i robisz większość drogi po autostradzie lub ekspresówce to się nawet nie zastanawiaj tylko bierz tego który Tobie lepiej pasuje lub za którego wynegocjujesz lepszą cenę. To są bliźniacze konstrukcje
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-08-21, 09:55   

No właśnie coraz bardziej idę w kierunku Kia Ceed/Hyundai i30 ponieważ mają 6-bieg i niskie budy.
Po rozmowach z osobami, które mają lub miały ( a jeździ tego w firmie ponad 10) nie pozostaje nic innego jak iść w tym kierunku.

Warunki wymagane:
1) Względna cisz przy prędkości 120km/h
2) Spalanie do max 7-7,5l.
3) 6-ty bieg

Poczekamy jak będzie wyglądała sytuacja w pierwszym kwartale.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-08-21, 14:06   

6ty bieg w Hyundaiu 1.4, wolnossącym, to przy 120km/h ma bardzo wysokie obroty. Przy doładowanym 1.0 jest cicho. Także przejedź się najpierw.

Dostałem I30 1.4 2018' jako zastępczy, gdy Dacia była w blacharni. Zdziwiłem się gdy na 6 biegu 140km/h na A1 wyło 4000 obrotów. W Sandero na V biegu, miałbym 3000 chyba. Generalnie silnika w Sandero przy wysokiej prędkości nie słychać, tak samo jak w Dusterze 1.6 czy 1.2TCE, ale hałas jest od powietrza spory. Tego nie ma w Hyundai.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-08-24, 11:27   

Michał B24 napisał/a:

Dostałem I30 1.4 2018' ... Zdziwiłem się gdy na 6 biegu 140km/h na A1 wyło 4000 obrotów. W Sandero na V biegu, miałbym 3000 chyba.



W Sandero przy 140 km/h na 5 biegu będzie ok 4500 obr ( przy 120 km.h jest chyba 3500 obr)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-08-24, 11:36   

Killer King napisał/a:
Michał B24 napisał/a:

Dostałem I30 1.4 2018' ... Zdziwiłem się gdy na 6 biegu 140km/h na A1 wyło 4000 obrotów. W Sandero na V biegu, miałbym 3000 chyba.



W Sandero przy 140 km/h na 5 biegu będzie ok 4500 obr ( przy 120 km.h jest chyba 3500 obr)


Nie w 0.9TCe.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-24, 13:22   

Killer King napisał/a:

W Sandero przy 140 km/h na 5 biegu będzie ok 4500 obr ( przy 120 km.h jest chyba 3500 obr)


140/120*3500=4083
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-08-24, 14:34   

Sandero + Logan 1.0 SCe (75):
- Przełożenie najwyższego biegu - 29,83
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 3.000 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.700 [obr/min]

Sandero + Logan 1.2 SCe (75):
- Przełożenie najwyższego biegu - 31,77
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.850 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.400 [obr/min]

Sandero + Logan 0.9 TCe (90):
- Przełożenie najwyższego biegu - 38,29
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.350 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.650 [obr/min]
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne