Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster inny olej niż zalecany.
Autor Wiadomość
Stanis 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-08-27, 08:26   Dacia Duster inny olej niż zalecany.

Witajcie :)
Niedawno zostałem szczęśliwym użytkownikiem Dustera rocznik 2016 z silnikiem benzynowym 1.6 SCe. Samochód ma przedłużoną gwarancję do 5 lat albo 100 tyś przebiegu. Aktualnie mam 97 tysięcy przejechane, także gwarancja niedługo się kończy. Byłem ostatnio na wymianie oleju i poprosiłem o taki sam jak był wcześniej tj. 5W40 z normą zalecaną A3/b4. Problem w tym, że mechanik wlał olej 5W40 ale z normą C3. Czy jeśli mam wlany olej z taką normą to wpłynie to jakoś na silnik? Pytam ponieważ na drugi dzień po wymianie oleju pojechałem w trasę i po przejechaniu 400 km zapaliła mi się kontrolka check engine. Czy to możliwe że inny olej mógł na to wpłynąć? Czy na gwarancji mogą przyczepić się do tego, że jest wlany olej z inną normą niż zalecana? Olej wymieniłem u zwykłego mechanika. Czy możecie polecić jakąś aplikację na telefon, gdzie mógłbym zczytać błędy i sprawdzić co było przyczyną wystąpienia błędu? Większość aplikacji podaje tylko kod błędu, a przyczyn błędu może być kilka.. poprzedni wlany olej to był Motrio 5W40 teraz mam Motul 8100 X-Clean 5W40.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-08-27, 08:41   

X clean to chyba seria dla diesli z dpf niskopopiołowa.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-27, 08:43   

Oba są zgodne z normą RN700 więc od strony formalnej wszystko jest w porządku.
Skoro jest na gwarancji to jedź to zgłosić i tyle.
https://www.motul.com/pl/...00-x-clean-5w40
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-08-27, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stanis 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-08-27, 08:52   

Tak, ale mam w papierach zaznaczoną wymaganą normę ACEA A3/B4 a wlaną ACEA C3. Normy RN są spełnione.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-27, 09:20   

C3 to odpowiednik normy A3/B4 tylko niskopopiołowy.
Może być stosowany w silnikach benzynowych:



https://www.acea.be/uploa...uences_2016.pdf
https://forumsmarowe.pl/oznaczenia-olejow/
 
Stanis 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 27 Sie 2020
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-08-27, 09:43   

Dzięki, wszystko mi się teraz rozjaśniło :) a czy jakąś aplikację na telefon do odczytu błędów możesz polecić? :)
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2020-08-28, 10:17   

PyClip Dacia na androida...
Do tego iCar Vgate 3.0 na Bluetooth lub Wifi
Mnie taki zestaw działa bez zarzutu (a sprawdzałem na Duster I oraz Duster II i Sandero II)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2020-08-28, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-28, 11:26   

Skąd wziąć tego PyClip Dacia bo w sklepie google go nie ma :->
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2020-08-29, 07:42   

Ja ściągałem z jakiejś rosyjskiej stronki..
Tu jest:

https://www.drive2.ru/b/501493851572142178/

instalka nazywa się Pyren, ale na telefonie pojawia się pod nazwą PyClip
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2020-08-29, 07:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
jarek1977 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-29, 07:54   

powinna być norma RN17 a norma RN0700 jest niewłaściwa
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-29, 09:00   

jarek1977 napisał/a:
powinna być norma RN17 a norma RN0700 jest niewłaściwa

W 2016 o RN17 wiedział tylko Jackowski.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-08-29, 13:47   

jarek1977 napisał/a:
powinna być norma RN17 a norma RN0700 jest niewłaściwa
Auto z 2016 r. Norma RN0700. RN17 weszła razem z euro 6.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-08-29, 14:34   

jarek1977 napisał/a:
powinna być norma RN17 a norma RN0700 jest niewłaściwa

Niewłaściwe jest pisanie tego co nie jest prawdą, przed napisaniem czegoś należy to zweryfikować bo inaczej rodzą się bajki.
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2020-08-30, 08:01   

Jeb....e o tym oleju jak baby w sklepie, ma być śliski i często wymieniany, maks. 15kkm a przy jakimkolwiek turbo to bym co 10kkm zmieniał :)
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-08-30, 10:49   

rob_plk napisał/a:
...ma być śliski i często wymieniany, maks. 15kkm a przy jakimkolwiek turbo to bym co 10kkm zmieniał :)
I tym stwierdzeniem dyskusja powinna się zakończyć :-) .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-08-30, 21:18   

o ile ktoś nie interesuje się tematem można sprzyjać bardzo prosty schemat
Diesel 5w30 (chyba że mocno deptany to 5w40)
benzyna atmosferyczna 5w40
benzyna turbo 5w50

przy mieście wymiana co 10 tyś , trasy max 20 (ale to muszą być kilka set km dziennie)
Rano rozgrzewamy silnik delikatnie , zawsze dać minute na wolnych obrotach, studzić turbinę po jeździe.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-08-30, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-31, 08:58   

Silnik rozgrzewamy normalnie ruszając z miejsca a nie stojąc na biegu jałowym w dodatku niezgodnie z przepisami KD - zwłaszcza w zimie pod chmurką gdzie istotne jest jak najszybsze rozgrzanie do temperatury roboczej.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-08-31, 12:33   

Fruxo a mógłbyś wyjaśnić laikowi (takiemu jak ja) dlaczego tak:
Cytat:
Diesel 5w30 (chyba że mocno deptany to 5w40)
benzyna atmosferyczna 5w40
benzyna turbo 5w50

Zawsze wydawało mi się że to chodzi o temperaturę użytkowania. Dlaczego turbo diesel ma mieć w30 a turbo benzyna w50 jeśli używane są w tym samym klimacie?
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-09-02, 20:23   

To jest plotka i bujda bo co ma temperatura zewnętrza dla silnika chłodzonego woda ?
polecam
https://warsztat.pl/artykuly/oleje-silnikowe-w-sezonie-letnim,57129,bm9uZSE1NzEyOSEhbm93b2N6ZXNueXdhcnN6dGF0LnBsL2FydHlrdWx5LzA2LTIwMTM#prettyPhoto

Silnik benzynowy wytwarza zwyczajnie więcej ciepła od silnika z zapłonem samoczynym a turbina ten proces mocno zwielokrotnia. Dlatego taki 1.5 dci mało kiedy przekroczy 100C na oleju kiedy dla 1.2 tce to bedzie pierwsze ruszenie spod świateł a przy jakiejś jeździ na autostradzie 110-120 może utrzymywać się długotrwale.

Mój kolega ma służbowe bmw 1 , 2.0 turbo 180 KM silnik po 120 tyś km pobiera co 20 tyś 5 l oleju. Zalewany przez serwis 5w30 co 30 tyś km , silnik to praktycznie złom.
Wszechobecna ekologia jeszcze ten proces pogorszyła bo przy ubogich dawkach temperatura rośnie dlatego dla turbo benzyny olej w40 to minimum w tych czasach dla zachowania dobrej warstwy filmu olejowego. Mój 0.9 tce śmiga na 5w50 ma zrobiony chip tuning + lpg ma się świetnie przy przebiegu ok 80 tyś.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-09-02, 20:49, w całości zmieniany 5 razy  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-09-05, 07:58   

Fruxo napisał/a:
po 120 tyś km pobiera co 20 tyś 5 l oleju.


czyli ma jeden problem z głowy nie musi robić wymiany, bo ma cały czas świeży olej. Jedynie zadbać o filtr oleju :mrgreen:
_________________
Paweł
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-09-05, 08:17   

Fruxo napisał/a:
Rano rozgrzewamy silnik delikatnie , zawsze dać minute na wolnych obrotach, studzić turbinę po jeździe.


I to mnie zawsze zastanawiało. Bo nigdy nie miałem samochodu z turbo.
Generalnie rozgrzać silnik to u mnie jakoś nie ma problemu, bo zanim wyjadę na trasę, to muszę pokonać 2 km przez miasto z ograniczeniem do 40 km/h. Czyli spokojna jazda, bez nadmiernych obciążeń.
Pytanie odnośnie studzenia turbiny. Czy zjechanie z trasy i jazda z pr. 40 km/h da taki sam efekt, jak postój po zatrzymaniu? Jeśli tak, to super. Co w sytuacji jeśli odp. brzmi nie? Ile stać po zatrzymaniu, aby wystudzić turbinkę? Przecież nie ma żadnych wskaźników, które informowałyby o tym, że to już, tak jak mają to inne samochody.
Jakiś czas temu próbowałem postać sobie na parkingu zakładowym i lipa, bo S&S się załączył. Taka sama sytuacja jest na światłach, gdzie ciśnie się 60 km/h, nagle czerwone i stoisz 1,5 minuty z wyłączonym silnikiem, bo S&S.
Czy to nie jest szkodliwe dla silnika, a zwłaszcza dla turbiny?
_________________
Paweł
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-09-05, 13:43   

nowy napisał/a:
Czy zjechanie z trasy i jazda z pr. 40 km/h da taki sam efekt, jak postój po zatrzymaniu?
Spokojna jazda przez 2 km w zupełności wystarczy.
nowy napisał/a:
Czy to nie jest szkodliwe dla silnika, a zwłaszcza dla turbiny?
Jest szkodliwe, ale tylko w specyficznych warunkach. Jazda pod dużym obciążeniem (góry, ciężka przyczepa), wielokrotne gwałtowne przyspieszanie (wyścigi od świateł do świateł ;-) ) i zaraz wyłączenie silnika. Ani silnik ani turbina tego nie lubi.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2020-09-05, 13:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-09-05, 13:53   

To super, bo po zjechaniu z S5 mam jakieś 1,5 km do miejsca postojowego i tak się właśnie toczę, bo większość to z górki
_________________
Paweł
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-09-05, 13:55   

nowy napisał/a:
Jakiś czas temu próbowałem postać sobie na parkingu zakładowym i lipa, bo S&S się załączył. Taka sama sytuacja jest na światłach, gdzie ciśnie się 60 km/h, nagle czerwone i stoisz 1,5 minuty z wyłączonym silnikiem, bo S&S.
Czy to nie jest szkodliwe dla silnika, a zwłaszcza dla turbiny?

W sumie - dobre pytanie.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-09-05, 13:59   

nowy
Dla twojej turbiny to wprost wymarzone warunki dla uspokojenia "skołatanego serduszka" :-) .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2020-09-05, 14:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne