Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Padł silnik 1,2 TCe - poszukuję nowego
Autor Wiadomość
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-01, 22:07   Padł silnik 1,2 TCe - poszukuję nowego

Stało się, moja Lodgy odmówiła posłuszeństwa. Padł 1.2 TCe. Wypalony tłok, porysowany 3 cylinder, brak kompresji. Poszukuję kogoś kto mógłby mi pomóc zdobyć silnik H5F 402 za jakieś przyzwoite pieniądze lub zastanawiam się na kupnem tłoka i remontem. Problem w tym że przeszukane przeze mnie sklepy z częściami takiego czegoś nie posiadają. Zostaje używka, może ktoś ma choćby namiar na coś sprawdzonego. Za każdą pomoc będę wdzięczny.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2022-05-31, 11:06 ]
Prasowe doniesienia o większej liczbie przypadków - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17782.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-09-02, 06:28   

Kurcze. Pierwszy przypadek na forum.

Spróbuj napisać do toka93.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-09-02, 07:08   

Niestety nie mam :(
Szukać najlepiej z rocznika po 2016, są poprawione już.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-02, 08:42   

Remont jest kompletnie nieopłacalny. No i z racji technologii zastosowanych w tych silnikach nietrywialny do wykonania. Są w Polsce firmy które handlują silnikami z demontażu, nawet Niemcy u nich kupują w takich przypadkach:
https://www.dacianer.de/t...m-tce115.22637/
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-09-02, 11:25   

te technologia to natryskiwany molibden na tłok , żaden kosmos
 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-02, 11:51   

znalazłem używane tłoki za 370 zł za sztukę. Może po prostu wymienię to i tuleję i będzie żył. Co myślicie?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-02, 12:04   

I wtryskiwacz bo z jakiegoś powodu tłok się wypalił.
i .... i ....
A na końcu zero pewności że sprawa się nie powtórzy.
Niestety , używany silnik z jakąś tam rękojmią to około 5000 PLN - towar chodliwy bo jest pełno renówek z tym problemem.
Te silniki są ryzykowne i dlatego też ludzie pozbywali się aut dość szybko, gdy gwarancja dobiegała końca.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-09-02, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-09-02, 12:40   

A co na to ubezpieczenie AC ?
Zgłaszałeś ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-02, 12:43   

Zacny trolling ... co ma TU do mechanicznej awarii pojazdu ?
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-09-02, 12:56   

Wielu ubezpieczycieli oferuje polisę w tzw. opcji all risk, która nie definiuje zdarzeń i obejmuje wszystkie incydenty
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-02, 13:21   

Ubezpieczenie jest od zdarzeń losowych. Awaria silnika spowodowana wadą fabryczną ( i to spodziewaną biorąc pod uwagę wcześniejsze wpisy autora) do takich nie należy. Gdyby wjechał w kałużę i silnik wykończył hydroudar albo kamień rozbił miskę olejową to wtedy jak najbardziej.
Choć i tak różnie z tym bywa:
https://www.saos.org.pl/j...tent/50244.html
http://orzeczenia.gdynia...._2017-09-18_001
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-09-02, 13:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-02, 13:29   

DrOzda napisał/a:
Ubezpieczenie jest od zdarzeń losowych. Awaria silnika spowodowana wadą fabryczną ( i to spodziewaną biorąc pod uwagę wcześniejsze wpisy autora) do takich nie należy. Gdyby wjechał w kałużę i silnik wykończył hydroudar albo kamień rozbił miskę olejową to wtedy jak najbardziej.


Cały czas liczę na to, że spadnie na niego jakiś kosmiczny głaz :) Inaczej płacę z własnej kieszeni.

Zastanawiam się jeszcze nad opcją sprzedaży w takim stanie handlarzowi. Ale wtedy pewnie nie dostanę więcej niż 10k. Czyli może lepiej włożyć 4k 5k i puścić go za 20k... Jest dużo opcji. Jutro jadę do mojego speca, będziemy podejmować najkorzystniejszą decyzję.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-09-02, 13:45   

Killer King napisał/a:
Wielu ubezpieczycieli oferuje polisę w tzw. opcji all risk, która nie definiuje zdarzeń i obejmuje wszystkie incydenty


Bardzo ciekawe...
Masz jakiś przykład takiego ubezpieczenia, może link do OWU?

Chętnie bym się zapoznał.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-09-02, 20:42   

ArturPL napisał/a:
Stało się, moja Lodgy odmówiła posłuszeństwa. Padł 1.2 TCe. Wypalony tłok, porysowany 3 cylinder, brak kompresji.

A znane są jakieś przyczyny? Ciekawym, bo kto wie co przyniesie mój egzemplarz z 2015, na razie jeździ piknie :mrgreen:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-02, 20:49   

Ciekawe jakie były by koszty wymiany silnika na inny np. 1.6 Sce ?Możliwość taka jest tylko pewnie trzeba było by wymienić skrzynię, półosie napędowe, komputer , poduchy itp.

PS. witaj kolego z sąsiedztwa, może jak będziesz miał sprawne auto to jakiś spocik w Ząbkach :)
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-09-02, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-02, 20:59   

https://www.otomoto.pl/of...l?#gallery-open

https://www.olx.pl/oferta...html#0f69939d51

Ceny przerażają ale chyba nie ma wyjścia
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-09-02, 21:03   

Ta druga oferta to nie jest z tego szrotu co go CBŚ rozbiło bo to z aut kradzionych?

I pomyśleć, że 2 lata wstecz taki silnik po przewrotce auta sprzedałem za niecałe 3 tysiące...
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-02, 21:11   

toka93 Ty się ciesz że swojego poprzedniego Dokkera sprzedałeś, bo mógłbyś mieć też takie problemy :) . Widać, ze 1.2 Tce idzie w ślady z silnikami konkurencji tz. VAG 1.4 TSI, jak wchodził na rynek był zachwalany jaki to on wspaniały, a po przebiegu 100 tyś. km nadaje się tylko na szot
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-09-02, 21:26   

W Daci to było marginalne. Częste wymiany oleju, pilnowanie rozrządu i sprawdzanie stanu oleju.
Zresztą ja to lubię takie ryzykowne auta :)
Teraz to bym chętnie sprzedał Stepway-a tylko ludziska nie dzwonią :)

1.2 nie jest złe w Daci jednak wymaga troski i nakładów.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-09-02, 22:17   

dudu$ napisał/a:
VAG 1.4 TSI, jak wchodził na rynek był zachwalany jaki to on wspaniały

Bo 1.2Tce to w użytkowaniu bardzo przyjemny silnik, w porównaniu do kopciucha albo wolnossącego 1.6. Pali niedużo, ma sporo siły i jest cichy. Wady ma takie same, jak wszystkie współczesne, nieduże silniki - gumowa reakcja na gaz.

dudu$ napisał/a:
a po przebiegu 100 tyś. km nadaje się tylko na szot

Nonsens. Jak zawsze linkuję to samo:
https://www.auto-swiat.pl...x8t4qb#slajd-10
Problemy są konkretne, a nie "po 100tys do niczego się nie nadaje". Dlatego ciekaw jestem przyczyn każdego gwałtownego zgonu silnika, bo wtedy można próbować się przed takowym chronić. Do tej pory czytałem głównie o nadmiernym zużyciu oleju i związanych z tym zatarciach, o wypalonych tłokach nie słyszałem.
 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-03, 10:06   

Właśnie wróciłem z oględzin mojego trupa. Jak widać na załączonych zdjęciach, wyszczerbiony jest kawałek tłoka i porysowany cylinder. Powód? Po uważnym obejrzeniu głowicy, okazało się że świeca na 3 cylindrze ma ułamany kawałek ceramiki. Ergo: kawałeczek ceramiki latał po cylindrze, dostał się między tuleję a tłok, zarysował ściany tłoka i w którymś momencie uwalił kawałek tego tłoka. Pewnie pierścienie też są już do niczego.

Co teraz? Znalazłem dół silnika za półtora tysiąca. Przełożę dół, zamontuję głowicę (swoją drogą jest tam tyle nagaru że głowa mała) przy okazji sprawdzę turbinkę i będzie żył.

Koszt z robocizną (mocno po znajomości) 3800 zł.

Nie umiem wstawiać zdjęć na forum, więc te są dostępne na wetrasferze pod linkiem https://we.tl/t-B1AtUIGtPJ
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-09-03, 10:51   

A jaka swieca i jaki przebieg? Zdjecie tej swiecy wstaw proszę.

Będzie zyl, dobrze ze tak się skonczylo.
 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-03, 11:27   

Michał B24 napisał/a:
A jaka swieca i jaki przebieg? Zdjecie tej swiecy wstaw proszę.

Będzie zyl, dobrze ze tak się skonczylo.



Nie mam zdjęcia świecy. Irydowa Boscha.
Ostatnio zmieniony przez ArturPL 2020-09-03, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-03, 21:03   

W tej sytuacji może lepsza byłaby jednak wymiana tulei i tłoka.
Używany dół dobrze byłoby pomierzyć przed montażem.
Nagar w bezpośrednim wtrysku to niestety standard.
W GDI czy FSI często przyczyna zgonu.
 
ArturPL 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Lodgy
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-03, 22:35   

DrOzda napisał/a:
W tej sytuacji może lepsza byłaby jednak wymiana tulei i tłoka.
Używany dół dobrze byłoby pomierzyć przed montażem.


Liczyliśmy obie możliwości. Tuleja niestety nie jest odseparowana od reszty, trzeba ją wycinać po czym znów zgrzewać. Koszt to około 800 do 1000 zł. Tłok 370 zł do 500 zł. No i zawsze jest to jednak mocna ingerencja w blok silnika. Spróbuję dołożyć te 100 czy 200 zł i jednak kupić fabrycznie złożoną część. Oczywiście przymierzę przed montażem. Jestem dogadamy że place dopiero gdy będzie pasować.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne