Dzisiaj miałem okazję zobaczyć w salonie w Szczecinie nowe Sandero Stepway (zwykłego jeszcze nie mieli). Napiszę tak - progres względem poprzedniej generacji jest bardzo widoczny i wykończenie wnętrz wydaje się bardzo dobre (nie udało się sprawdzić wszystkiego bo była mała kolejka chętnych ;)), na dodatek ten samochód zyskał bardzo dużo przestrzenności w środku. Wsiadłem do środka z żoną ,wyregulowałem siedzenie pod swoją sylwetkę i naprawdę nie widziałem tak dobrze oddanej przestrzeni w wozach o 20-30 tysięcy droższych. A mieliśmy doskonałe porównanie bo obok Stepwaya stał Captur (w konfiguracji za ponad 90 tysięcy), w którym czuliśmy się jak sardynki w oleju - może i "glamour", ale ciasno jak cholera.
Ogólnie jestem bardzo zaintrygowany jak to będzie spisywać się w trasie, zwłaszcza pod kątem wyciszenia względem drugiej generacji która miała z tym problem (zarówno pod kątem odgłosu silnika jak i aerodynamiki). Mam bardzo zmixowane potrzeby bo pracuję często z domu, ale do pracy normalnie dojeżdżam podmiejską trasą i rzadko tłuczę się po korkach w centrum. Raz na 2 tygodnie wyjeżdżam do teściów i tutaj mam około 90 km ekspresówki oraz 20-30 km jazdy po trudniejszym, nierównym terenie.
Miałem już na oku inną markę, ale dzisiejsza wizyta i "pierwsze wrażenie" było może nie wow, ale co najmniej dobre i co najważniejsze - czułem się cholernie komfortowo na siedzeniu kierowcy (w przeciwieństwie do Clio). Pani z salonu na pytanie "kiedy egzemplarze do testów?" powiedziała, żeby pytać w lutym. No i ostrzegła, że czas zamówienia na wszelki wypadek to 3-4 miesiące (z naciskiem na 4). Jeżeli więc ktoś chce nowego Sandero na wakacje 2021 to raczej w lutym-marcu musi się już zdecydować.
Dziękuję kolego za opinię. Szczególnie porównanie do Captura. Na francuskie.pl piszą że w Stepwayu jest głośniej niż Dusterze i tym mnie zmartwili. Pocieszją koledzy z tego forum że jest ok. Trzeba samemu potestować ale każda opinia cenna. Chcę kupic Dustera ale do niego nie wsiada się jak na krzesło (mam172 cm wzrostu ), liczę że do Stepwaya lepiej się wsiada. Kierownica podświetlone przyciski, ekran gdzie powinien być, awaryjne hamowanie i dobrze wyposażony wychodzi dużo taniej od Dustera. No i drzwi chronią progi
Także dziękuję za info o Capturze i Dusterze w kontekście Stepwaya. Mam 170 i przy najniższym położeniu siedzenie w Dusterze mam dość wysoko. Z kolei Captur (skandalicznie wywindowana cena do 80.000, przynajmniej dla mnie, w wersji do jazdy z LPG), choć design rewelacja, to jednak nie zadowala mnie w pełni (jeździłem nim w ramach Testuj z pasją).
Dlatego podobnie jak dwaj ostatni forumowicze pilnie obserwuję testy Stepwaya. Myślę, że cicho w nim nie będzie z powodu np. relingów - one zawsze dają jakiś hałas. Trochę drażni mnie jego wstępna cena z konfiguratora, ale może jeszcze nie obczaiłem wszystkich możliwości. Też czekam, żeby w nim usiąść.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3627 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-23, 20:07
velomar napisał/a:
Niech sobie Pertyn trochę poględzi o nowym Sandero...
No proszę! Pertyn chwali Dacię, świat się kończy. Nie zauważył nawet w nowym modelu braku czegoś, co najbardziej chwalił w poprzedniej generacji Sandero- braku regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa... 😁
kiedy będą pierwsze ofiary zaczadzenia w nowej Dacii
Nigdy, bo stojące auto dzięki Start&Stop nie emituje spalin, poza tym czadu w spalinach jest bardzo mało oraz jest cięższy od powietrza, więc zostanie rozproszony zanim stanie się niebezpieczny dla zdrowia i życia.
Niech sobie Pertyn trochę poględzi o nowym Sandero...
No proszę! Pertyn chwali Dacię, świat się kończy. Nie zauważył nawet w nowym modelu braku czegoś, co najbardziej chwalił w poprzedniej generacji Sandero- braku regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa... 😁
Pertyn pieje z zachwytu nad nią, aż zęby bolą od takiej reklamy.
Jednak sporo spraw ma rację, że auto jest robione na moją miarę, znaczy jakby dla mnie. Z ceną jeszcze muszę się oswoić.
Zwrócił ktoś uwagę, że w konfiguratorze nie można połączyć klimatyzacji automatycznej z innymi pakietami (np. Easy Driving Plus - zawierającymi kamerę i czujniki)?
Ciekawe, bo we francuskim konfiguratorze dają klimę automatczną w Comfort w standardzie, przez to nie ma żadnych problemów z dodatkami.
Poza tym nie widzę możliwości rezygnacji z Keyless przy zamówieniu dodatkowego pakietu. Natrętnie dodają to do każdego sensownego pakietu.
Nie ma też w żadnym pakiecie elektrycznego hamulca postojowego.
Na stronie Dacia.sk mają ten hamulec w pakiecie i do tego za 1000 PLN mniej, tj. 550 Euro za 7 elementów vs. 3500 PLN za 6 elementów.
Zwrócił ktoś uwagę, że w konfiguratorze nie można połączyć klimatyzacji automatycznej z innymi pakietami (np. Easy Driving Plus - zawierającymi kamerę i czujniki)?
Ja zwróciłem.
Nikt tez nie mowi, ze silniki maja FAP
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3627 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-25, 08:49
Mariusz_84 napisał/a:
Kto wybierze Sandacza za 64 k jak ma Dustera np. w Prestigu za 67k?????
Myślę, że każdy, kto nie potrzebuje koniecznie takiego kloca jak Duster i faktycznie dobiera samochód pod siebie a nie bierze po prostu "najwięcej samochodu w danej cenie". Osobiście przy moich potrzebach, Dustera nie kupiłbym nigdy- niezależnie od ceny, mógłby być sobie nawet tańszy od Sandero przy identycznym wyposażeniu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-01-25, 08:55, w całości zmieniany 3 razy
Rozumiem zwykły Sandacz za 40 k, ale jak ktoś potrzebuje Stepway z prześwitem 17 i długością 4100 albo Dustera z prześwitem 20 i długością 4300 i większym bagażnikiem i komfortową ilością miejsca z tyłu to nie będzie długo myślał co wybrać w tej samej cenie.....
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-25, 09:08
Drodzy, cała ta dyskusja jest przez pryzmat rynku polskiego który ma się nijak do europejskiego. Tam Sandero jest głównym motorem sprzedaży Dacii i zwłaszcza w zatłoczonych miastach sprzedaje się to na tony.
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-25, 09:26
Dymek napisał/a:
Myślę, że każdy, kto nie potrzebuje koniecznie takiego kloca jak Duster i faktycznie dobiera samochód pod siebie a nie bierze po prostu "najwięcej samochodu w danej cenie".
No widzisz, punkt widzenia zmienia się wraz z punktem siedzenia.
W 2018 potrzebowałem samochód za ok +/- 40k i znalazła się Sandacz.
Cena bezkonkurencyjna i spełniał wymagania stawiane w tamtym okresie.
Jak najbardziej kibicuje Sandero/Stepway III i mam nadzieje, że poprawili wszystko co było do poprawienia w odniesieniu do II generacji.
Nie ma nic do zarzucenia i jak najbardziej byłem zadowolony z Dacii.
Jednak po trzech latach z II g. miałem już dość kompromisów.
Poczekam na recenzje w dłuższego okresu użytkowania nowego Sandero albo na FL.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3627 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-25, 09:57
Mariusz_84 napisał/a:
Rozumiem zwykły Sandacz za 40 k, ale jak ktoś potrzebuje Stepway z prześwitem 17 i długością 4100 albo Dustera z prześwitem 20 i długością 4300 i większym bagażnikiem i komfortową ilością miejsca z tyłu to nie będzie długo myślał co wybrać w tej samej cenie.....
Killer King napisał/a:
No widzisz, punkt widzenia zmienia się wraz z punktem siedzenia.
W 2018 potrzebowałem samochód za ok +/- 40k i znalazła się Sandacz.
No widzicie, jednak różni ludzie mają różne drogi przy wyborze samochodu. Ja np. nie szukałem na siłę "jakiegoś" samochodu za XX tysięcy. Po prostu kiedyś w 2016 r zobaczyłem na jakimś filmiku z targów wersję Stepway2 po FL i poczułem, że to jest samochód, który bym kupił, gdyby pojawił się jakiś przypływ gotówki i to najchętniej w tym samym kolorze. No i rok później po zgromadzeniu kasy, bez żadnej jazdy próbnej kupiłem dokładnie taki egzemplarz...
Tak więc dla mnie od początku istniała właściwie tylko wersja Sandero Stepway i zwykłej wersji Sandero nie kupiłbym, tak samo jak Dustera. I widzę, że wprowadzenie tych nowych wersji absolutnie nic w moim wyborze nie zmienia- również jako na potencjalnego następcę, patrzę tylko na wersję Stepway. Ale to kieeedyś, bo raczej nie zmieniam samochodów przed upływem 10 lat o ile działają bez większych problemów.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-01-25, 10:20, w całości zmieniany 3 razy
Rozumiem zwykły Sandacz za 40 k, ale jak ktoś potrzebuje Stepway z prześwitem 17 i długością 4100 albo Dustera z prześwitem 20 i długością 4300 i większym bagażnikiem i komfortową ilością miejsca z tyłu to nie będzie długo myślał co wybrać w tej samej cenie.....
Myślisz tak samo jak ja na widok Volvo XC40 -- "stówa z dużym hakiem za auto gabatytów Dustera? tego nikt nie kupi!"
Bardzo podoba mi się nowy Sandacz i myślałem o zakupie jako drugie auto do mojej Lodgy, ale kogo nie spotkam to doradza mi Dustera, ta sama cena dla wersji Stepway, a większy bagażnik lepsze właściwości terenowe i więcej miejsca z tyłu dla dzieci. Po lekturze tego postu też zauważyłem że dobrym rozwiązaniem jest Logan właśnie ilością miejsca z tyłu i pojemnością bagażnika......
Jako niedouczony mechanicznie człek sądziłem, że silniki z FAP nie dają się (tanio i bezproblemowo) gazować. A tu proszę - można?
Też zauważyłem tego FAPa i nie wiem, czym to skutkuje.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-25, 11:21
Mariusz_84 napisał/a:
Bardzo podoba mi się nowy Sandacz i myślałem o zakupie jako drugie auto do mojej Lodgy, ale kogo nie spotkam to doradza mi Dustera, ta sama cena dla wersji Stepway, a większy bagażnik lepsze właściwości terenowe i więcej miejsca z tyłu dla dzieci. Po lekturze tego postu też zauważyłem że dobrym rozwiązaniem jest Logan właśnie ilością miejsca z tyłu i pojemnością bagażnika......
Logan IMHO to zdecydowanie fajny samochód - miejsce na kanapie , bagażnik czy wreszcie rozstaw osi a co za tym jeszcze lepsze prowadzenia na autostradzie.
Logan jest większy od większości popularnych kompaktów:
https://www.automobiledim...del/dacia/logan
22-2020 - New Dacia LOGAN.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 90,54 KB
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-01-25, 11:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2021-01-25, 11:24
Wszystkie marki tak poszły w górę? Czy tylko Dacia? Przyznam się, że nie śledzę, ale swoją Daczkę Sandero kupiłem za ~35.000, a widzę, że nowa ~45.000 zł. Dużo się robi.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 246 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-25, 12:09
pixa napisał/a:
Wszystkie marki tak poszły w górę? Czy tylko Dacia? Przyznam się, że nie śledzę, ale swoją Daczkę Sandero kupiłem za ~35.000, a widzę, że nowa ~45.000 zł. Dużo się robi.
Potwierdzam wszystkie.
W Dacii jest to trochę bardziej widoczne bo oproćz CO2 doszły też podwyżki związane z nowym - lepiej wykończonym modelem dlatego w pierwszej chwili szokują bardziej ale po głebszym zastanowieniu są nadal korzystne.
Żeby myśleć od Sandero z przyzwoitym silnikiem i wystarczającym wyposażeniem
Essential TCE 100 LPG
pakiet Komfort
pakiet Klimat
czujniki parkowania tył
kolor darmowy biały
to trzeba liczyć tak z 54 000 PLN
Za 45 000 to nie ma co myśleć o Dacii bo to co powyżej ale z gorszym silnikiem i bez LPG to oszczędność 5 000. Tak na prawdę bez 50 000 nie ma co podchodzić do Dacii, no chyba że komuś nie przeszkadza brak podstawowego wyposażenia, to wtedy i wersja za 41 000 będzie ok.
Ostatnio zmieniony przez franius 2021-01-25, 12:10, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo podoba mi się nowy Sandacz i myślałem o zakupie jako drugie auto do mojej Lodgy, ale kogo nie spotkam to doradza mi Dustera, ta sama cena dla wersji Stepway, a większy bagażnik lepsze właściwości terenowe i więcej miejsca z tyłu dla dzieci. Po lekturze tego postu też zauważyłem że dobrym rozwiązaniem jest Logan właśnie ilością miejsca z tyłu i pojemnością bagażnika......
Akurat Stepway ma lepsze zdolności terenowe niż Duster 4x2. Ma krótszy rozstaw osi, węższy rozstaw kół, a prześwit w sumie identyczny. Stepway jest też lżejszy. To w terenie się bardzo liczy, tylko po co komu to potrzebne?
Ja akurat Dustera nie potrzebuje, bo mam dwuosobową rodzinę, mały garaż. Poza tym Stepway jednak mniej pali niż Duster.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum