Sandero obecnie nie startuje od 37, tylko od 33 tys. zł - natomiast ze względu na zakończenie produkcji aktualnej generacji najniższa wersja dostępna jest wyłącznie "z placu".
Open to wersja średnia+, nie najniższa: Access < Ambiance < Open < Laureate < Prestige (nie licząc serii limitowanych).
W roku 2010 ceny logana i sandero zaczynały się od niecałych 30 kzł.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-15, 15:03
Różnie bywa, miałem Dustera I z początku produkcji i do tej pory bezawaryjnie 11 rok u przyjaciół jeździ, Teraz mam Dustera II z początku produkcji (2017 rok) i póki co jest ok.
A "dopracowane" Dustery nie pamiętam 2014 czy 2016 rok miały problemy z klimatyzacją - tak wynika ze studiowania forum.
A tak na prawdę wiele zależy od indywidualnego szczęścia, od partii komponentów użytej do produkcji, etc.
A żeby nie było poza tematem, zawsze polecam nową wersję - chyba, żeby była brzydsza, ale patrząc na zdjęcie to raczej zmiana urody na plus
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2020-09-15, 15:04, w całości zmieniany 1 raz
Potwierdzam. Ja zacząłem się interesować Sandero w podstawowej wersji wczesną wiosną ( a może pod koniec zimy) 2019 roku i wtedy w cenniku kosztowała na pewno poniżej 30 000 zł, tyle że na żywo w salonie jej nie było. Nie wiem ile było w ciągu roku podwyżek, ale gdy kupowałem w czerwcu tego roku swoją Sandero Laureate wersja Access kosztowała już 32 900 zł ( i wciąż w żadnym salonie jej nie widziałem), a Laereate też zdrożała o podobną kwotę. Biorąc pod uwagę drastyczne obniżenie oprocentowania lokat bankowych i gwałtowny wzrost cen wszystkiego zdecydowałem się nie odkładać kupna samochodu na później, bo jak nie dziś, to za rok będzie znów 10% drożej.
Nawet za koło zapasowe trzeba już dopłacać nie 400 zł, a 700 zł, a biały kolor też chyba wymaga już dopłaty (choć może tylko w tańszych wersjach).
Pod względem utraty siły nabywczej pieniądza gorzej to było chyba tylko za głębokiej komuny. Ale wtedy można było trzymać oszczędności w dolarach.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-09-15, 19:24, w całości zmieniany 2 razy
GRL4700obr/min przy 140km/h ewidentnie wskazuje na to, że taka konfiguracja nie została stworzona do regularnego przemieszczania się z prędkością większą niż 90km/h.
Równie dobrze możemy napisać, że załadowany po dach Maluch do Bułgarii "też daje radę".
na pokładzie 5 osób , na liczniku 100 - 120 . jakoś niezbyt dużo samochodów chce mnie wyprzedzać . Ale przyśpieszenie , zwłaszcza pod górkę , nie jest mocną stroną tego samochodu
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-15, 21:21
Prezes napisał/a:
A żeby nie było poza tematem, zawsze polecam nową wersję - chyba, żeby była brzydsza, ale patrząc na zdjęcie to raczej zmiana urody na plus
No cóż... Jak dla mnie z zewnątrz na plus, ale środek już niekoniecznie. Nie lubię stylu tych nowych desek wyglądających w wielu markach na jedno kopyto. Ksztalty mi nie pasują. Dla mnie ideałem byłaby stara deska z nowszym ekranem komputerka i nowym panelem centralnym wentylacji... Albo taka zbliżona do Dustera.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-09-15, 21:31, w całości zmieniany 2 razy
Bez przesady - poza miastem też daje radę . chyba że ktoś oczekuje sportowych osiągów . Na ekspresówce nie jestem zawalidrogą .
4700obr/min przy 140km/h ewidentnie wskazuje na to, że taka konfiguracja nie została stworzona do regularnego przemieszczania się z prędkością większą niż 90km/h.
Równie dobrze możemy napisać, że załadowany po dach Maluch do Bułgarii "też daje radę".
W zasadzie 5-ty bieg w tej wersji silnikowej i tak jest nadbiegiem, bo maksymalna katalogowa prędkość (158 km/h) występuje znacznie poniżej obrotów mocy maksymalnej, czyli przy około 5000 obr/min (a obroty mocy maksymalnej to 6300 obr/min). Teoretycznie daje to pewien zapas z górki czy z wiatrem, gdzie powinien "pójść" może nawet te 170-180 km/h.
Ja jeszcze nie próbowałem więcej jak 140 km/h, ale te licznikowe 160 km/h na kilku filmach już widziałem. Próbował ktoś więcej?
https://www.youtube.com/watch?v=pGtrCx24HpI
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-09-15, 22:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 246 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-15, 22:53
laisar napisał/a:
Sandero obecnie nie startuje od 37, tylko od 33 tys. zł - natomiast ze względu na zakończenie produkcji aktualnej generacji najniższa wersja dostępna jest wyłącznie "z placu".
Open to wersja średnia+, nie najniższa: Access < Ambiance < Open < Laureate < Prestige (nie licząc serii limitowanych).
W roku 2010 ceny logana i sandero zaczynały się od niecałych 30 kzł.
Aha :) myślałem że uprościli sobie ofertę bo tych gołych ponoć praktycznie nie sprzedawali i tak.
Co by się zgadzało bo ich nie widać na ulicach (czarne zderzaki i brak klimy zniechęcały skutecznie)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-17, 18:37
telecaster1951 napisał/a:
velomar napisał/a:
Ja jeszcze nie próbowałem więcej jak 140 km/h, ale te licznikowe 160 km/h na kilku filmach już widziałem. Próbował ktoś więcej?
Udało mi się przegnać 170. Na A1 pomiędzy węzłami Łódź Wschód a Łódź Północ.
z ciekawości jakie obroty miał silnik przy tej prędkości? W miniony weekend swojego logana z tym, ze motorem 1.2 16v poganiałem trochę na drogach szybkiego ruchu i przez pewien czas również jechałem 170km/h na LPG i mój silniczek przy tej prędkości miał coś około 5200obr./min
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-09-19, 19:50
Prezes napisał/a:
Różnie bywa, miałem Dustera I z początku produkcji i do tej pory bezawaryjnie 11 rok u przyjaciół jeździ, Teraz mam Dustera II z początku produkcji (2017 rok) i póki co jest ok.
A "dopracowane" Dustery nie pamiętam 2014 czy 2016 rok miały problemy z klimatyzacją - tak wynika ze studiowania forum.
A tak na prawdę wiele zależy od indywidualnego szczęścia, od partii komponentów użytej do produkcji, etc.
A żeby nie było poza tematem, zawsze polecam nową wersję - chyba, żeby była brzydsza, ale patrząc na zdjęcie to raczej zmiana urody na plus
ja nadal mam Dustera z początków produkcji i jest bezawaryjny, ale jakby mu głęboko pogrzebać w genach to okaże się że jest to Modus po trzecim "liftingu" ze zmienionym nadwoziem a wersja 4x4 skrzyżowana z Nissanem Murano
Wtedy jeszcze Dacie robili w całości z wypróbowanych "klocków" grupy Renault
No nie - płyta podłogowa logana I była przeprojektowaną platformą clio II i powstała równolegle do modusa/clio III/wielu innych modeli.
Na tej loganowej płycie, po kolejnych mniejszych i większych zmianach, skonstruowana dopiero sandero, a potem dustera i następnie lodgy oraz dokkera.
Natomiast faktycznie montowano do niej wiele klocków z innych modeli renówek i nissanów, także spoza bezpośredniej rodziny (megane I/II, kangoo II czy murano/x-trail).
Bez przesady - jeśli dokładnie ten sam panel sterowania wentylacją występuje w aktualnej generacji clio i w aktualnej generacji dustera, to czy to jest "odpad po Renault"? No raczej nie sądzę...
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-09-20, 12:30
W takim sensie, że Dacia nie ma nic "swojego" korzysta z rozwiązań już wymyślonych przez Renault.
Z tego też wynika cena samochodu jak i koszta serwisowania.
Sandero obecnie nie startuje od 37, tylko od 33 tys. zł - natomiast ze względu na zakończenie produkcji aktualnej generacji najniższa wersja dostępna jest wyłącznie "z placu".
Open to wersja średnia+, nie najniższa: Access < Ambiance < Open < Laureate < Prestige (nie licząc serii limitowanych).
W roku 2010 ceny logana i sandero zaczynały się od niecałych 30 kzł.
Aha :) myślałem że uprościli sobie ofertę bo tych gołych ponoć praktycznie nie sprzedawali i tak.
Co by się zgadzało bo ich nie widać na ulicach (czarne zderzaki i brak klimy zniechęcały skutecznie)
Ja ubolewam nad faktem, że czarnych zderzaków w osobówkach już praktycznie nie ma. Zwłaszcza białe samochody z takimi zderzakami bardzo mi się podobają, a praktyczne zalety (nie widać drobnych zarysowań, przyklejonych much) są niepodważalne. Nad wersją Sandero Access zacząłem myśleć poważnie gdy kosztowała jeszcze 29900 zł. Ale nigdzie w salonie jej nie było, no i brak pewnych elementów wyposażenia jednak byłby trochę odczuwalny (i nie można ich było dokupić do tej wersji). Brak seryjnego radia to dla mnie zaleta, bo radio ostatni raz w samochodzie miałem ze 20 lat temu i nie używam. Szyby na korbkę też lubię i jedyny plus elektrycznych to dla mnie możliwość łatwiejszego uchylenia szyby pasażera (gdy brak klimatyzacji, bo z tamtej strony tak nie szumi). Brak centralnego zamka też mi nie przeszkadza, bo zwykle i tak jeżdżę sam. Najbardziej odczuwałbym brak regulacji wysokości siedzenia (standardowo dla mnie za wysoko), kierownicy i punktów kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, a także brak komputera pokładowego. Tych elementów do wersji Access nie dało się dokupić, dopiero do Open. Samochód w wersji Access zapewne jest też sporo lżejszy od Laureate, co dla słabego silnika stanowi odczuwalną różnicę (nawet te 40-50 kg). A biorąc pod uwagę jeszcze wpływ klimatyzacji na osiągi i kulturę jazdy (szarpania przy załączaniu i spadki mocy), może nawet jej brak bym przebolał (zwłaszcza, że jest tu już ten nowy czynnik, drogi i łatwopalny). No ale samochód z klimą łatwiej sprzedać, więc ostatecznie wziąłem Laureate. Pas bezpieczeństwa w najniższej pozycji i tak leci mi po szyi, fotel wciąż jest dość wysoko, radia praktycznie nie włączam, a klimatyzację sporadycznie, w większym upale i na krótko co jakiś czas, bo jej wpływ na silnik denerwuje mnie strasznie. Na spalanie też ma zauważalny wpływ. A te przednie halogeny (tzn. przeciwmgielne) to też praktycznie bezużyteczne, choć ładnie wyglądają.
W każdym razie ja białe wozy z czarnymi zderzakami (i najlepiej z czarnymi listwami na drzwiach) uwielbiam i tu Access trafiał w mój gust idealnie.
Nawet Brytyjczykom się podobał:
https://www.youtube.com/w...gJn1MSo-k&t=79s
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-09-20, 16:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum