Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-11-24, 13:35
1.0 Sce, przybywa oleju, zapach paliwa spod bagnetu i szlam
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-25, 09:00   

Szukamy na siłę przyczyn i usprawiedliwienia czynnikami zewnętrznymi a fakty są takie, że w jednym silniku coś takiego występuje a w innym nie, niezależnie od podawanych tu niekorzystnych warunków jazdy czy warunków atmosferycznych.
U mnie na przykład na 4 samochody jakie miałem od początku lat 90-tych (żaden z nich nie był 4-cylindrowy) podobne masło występowało standardowo tylko w najstarszej Ładzie- niezależnie od długości przejazdów, wieku samochodu, pory roku, rodzaju oleju itd. Poza tym w żadnym innym samochodzie nic takiego nigdy nie wystąpiło a kolejne 2 z nich użytkowałem w identyczny sposób jak pierwszy- niedogrzane, na odcinkach ok. 5 km. Teraz w silniku TCe również żadne masło się jak dotąd nie pojawia a przejeżdżam zwykle też niewiele, bo odcinki do ok. 10-12 km, przy czym silnik TCe90 jest w porównaniu z poprzednikami bardzo niechętny do rozgrzewania i w zimę na takim odcinku wykazuje max 76*C i to dopiero pod sam koniec jazdy. Nie mam pomysłu na przyczynę, ale zmierzam do tego, że jeśli prawidłowo skonstruowany i sprawny silnik takiego masła nie produkuje, to nie będzie go produkował cokolwiek byśmy nie robili i niezależnie od warunków zewnętrznych.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-11-25, 09:36   

Małe silniki osiągają wyższe temperatury. W moim miałem 139 C - więcej szczegółów TUTAJ. Moim zdaniem jest tak jak napisał ktoś wcześniej. Masło pojawia się w najchłodniejszym miejscu. U mnie jest to żółta nakrętka z bagnetem do wlewu oleju i sprawdzania jego poziomu. Nakrętka nie jest gruba i lekko się wykreca nawet na zimnym silniku. W moim poprzednim aucie mialem oddzielny otwór do sprawdzania poziomu oleju i do wlewu oleju. Korek był z grubej gumy. Ledwo mogłem go wyciągnąć na rozgrzanym silniku. Zwykle długo się z nim mocowałem. Na zimnym nie dało rady go wyciągnąć. Nie miałem wtedy masła.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-11-25, 10:37   

Jak silnik masz 76C to walnięty albo nieprawidłowy termostat, w 1.4 16v tez miałem temperaturę 75-78C i termostat do wymiany, w 1.5 dci termostat się otwierał przy 83C i tez silnik niedogrzany spadała temperatura poniżej 70 zimą nawet. Niedawno mierzyłem skanerem w swoim 1.0 sce i temperaturę mam 88-89C obejrzę masło pod korkiem jak będzie okazja.
Część tych silników może mieć walnięty termostat fabrycznie albo zamontowany 83C i otwiera się za wcześnie.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-25, 11:03   

Auto Krytyk napisał/a:
Jak silnik masz 76C to walnięty albo nieprawidłowy termostat..

Dla silnika TCe90 to jest standard, przynajmniej w Daciach na Polskę- mieliśmy tu już sporo wątków na temat słabego ogrzewania w Daciach z tym silnikiem. I nic nie jest walnięte, bo oczywiście mamy zamontowane termostaty na 83*C- ktoś tu nawet z forum wymieniał sobie na własną rękę termostat na wersję 95'C. Co nie zmienia faktu, że ten silnik po prostu bardzo wolno się nagrzewa i oczywiście przekracza 80*C, ale nie po przejechaniu 10km.
No, ale efektu z masłem tutaj nie ma...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-11-25, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-11-25, 16:25   

Dzisiaj sprawdzałem przez OBD - linia fioletowa

Za pierwszym razem termostat otwiera się przy ok 89*C a następnie utrzymuje temp pomiędzy 86 a 83*C

Temp.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 129,92 KB

Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-11-25, 16:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-27, 10:39   

Killer King napisał/a:
Dzisiaj sprawdzałem przez OBD - linia fioletowa

Co to za program użyłeś, z rejestracją? Ale "Temperatura chłodnicy" to mało szczęśliwy opis dla temperatury płynu chłodniczego.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-27, 11:38   

Co do temperatury silnika to niestety nasze Dacie sa niedogrzane tak jak pisał kolega Dymek i tyle. Jeżdżę już czwarta od 2017 roku i w trzech poprzednich jak sprawdzałem w aplikacji Torque temperaturę silnika to zawsze oscylowała w okolicy 76-82 stopni C. miałem dwa logany MCV z silnikiem 1.2 16v, jedna sztuka na PB druga na dołożonym LPG i temperatury takie same. W lodgy 1.6 Sce również temperatura silnika nigdy nie osiągnęła więcej niż 82 stopnie C, zazwyczaj było to 76-79 stopni C. W Dusterze jeszcze nie mierzyłem ale po temperaturze powietrza wydobywającego się z kratek jestem w stanie ocenić że temperatura silnika jest identyczna. M silniku 1.6 Sce nie zaobserwowałem masełka pod korkiem wlewu oleju, ale w D4f ( 1.2 16v) z racji konstrukcji samego wlewu oleju, zdarzały sie dni kiedy delikatnie coś tam na korku było.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-11-27, 11:39   

Miałem kiedyś Ładę, w której to podobno regułą było występowanie masła pod pokrywą zaworów, można było palcem wyciągać. Za radą znajomego taksówkarza problem zniknął i nigdy nie powrócił po wymianie na olej ELF jeden z niewielu wtedy z bardzo dobrymi właściwościami myjącymi.
Co do ogrzewania silnik osiąga 4 kreski przy temp. zewn. +1 po około 8 km w mieście, dość wolno.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-11-27, 11:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-11-27, 13:43   

Koledzy, problem w tym czego tak naprawdę temperaturę pokazują urządzenia /aplikacje. W niektórych definiują jako temp silnika / oleju silnikowego (np. komp pokładowy dacii z systemem kreskowym, albo niektóre apki), jest wskazywana temp cieczy chłodzącej. W małych silnikach są wieksze temperatury, a z powodu jego pracy i chłodzenia, temperatury będą odmienne w różnych punktach /elementach /cieczy silnika.
Znalazłem w notatniku efekty pomiarów temp których dokonałem kilka miesięcy temu:

    badania na włączonym silniku po przejechaniu 40 km

    -temp zewn 16 C [komputer pokładowy]
    -temp w kabinie 21 C [wtyczka w gniazdko]
    -temp płynu chłodzącego 95-98 C [MotorData OBD]
    -ekran 4 kreski [komputer pokładowy]; czyli zakres temp 93-103 C
    -temp oleju siln :?: 86-94 C [MotorData OBD]
    -temp bloku silnika przy sondzie lambda 139 C [sonda elektronicznego miernika]
    -temp boku silnika 90 C [sonda elektronicznego miernika] może więcej


    .temp silnika cieczy chłodzącej? [ddt4all: BCM/UCH - T4_VS_BCM... SW15_1 - EnergyManagement - Read EEM First Analyse Variables]

    lub (dużo danych) [ddt4all: BCM/UCH - T4_VS_BCM... SW13_1 - GEE /GEE-Read]


Jak może dostawać się woda pod korek? Tak jak do wnetrza kabiny samochodowej - z powietrza (ale tam też z naszych oddechów). Pózniej woda skrapla się na szybie od wewnatrz, co jest szczególnie uciążliwe w wilgotne zimne dni. Podobnie jest pod korkiem. Pod korkiem jest najchłodniej. Korek szybciej się studzi od reszty elementów i cieczy silnika. Plastikowy korek jest lekki, nie gruby, być może nie utrzymuje bardzo dobrze szczelności. Woda skrapla się bo może korek nie przylega zbyt szczelnie, albo zbyt często jest wyciągany dla sprawdzenia poziomu oleju (szczególnie w autach z jednym korkiem do wlewu i z bagnetem), a może chodzi fizykę: pracujący silnik - wzrost ciśnienia i temp, wyłączony silnik - spadek ciśnienia, szybsze chłodzenie korka - zasysanie wilgotnego powietrza pod korek. Mogę się mylić, ale takie mam wyobrażenie przyczyn powstawania masła pod korkiem. Zadaniem emulgatorów w dobrym oleju jest usunięcie tej wody. Mechanizm działa w wysokich temperaturach - czyli jeździć na długich dystansach. W jednych autach system jest dość wydajny, w innych mniej.
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-11-27, 13:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-11-27, 14:48   

Silnik nie jest hermetyczny. Szczególnie gdy jest zimny.
A skąd woda w płynie chłodniczym? No właśnie. Uszczelnienia elastyczne, czyli pokrywa zaworów, miska olejowa itd. są bardzo dobrze doszczelnione na gorąco. Gdy silnik jest zimny, na tych połączeniach powstają nieszczelności. Zbyt małe żeby olej mógł przez nie wyciekać, ale wystarczające żeby wilgoć za pomocą sił kapilarnych wniknęła do oleju.
Identyczna zasada jest w pompie olejowej. Gdy jest wyłączona teoretycznie powinna być szczelna, a jednak po jednym dniu bezczynności, w czasie rozgrzewania, może wypluć nawet 100ml wody.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-11-28, 13:04   

Tak na prawdę to co to za różnica, czy temperatura płynu ( nie oleju ) będzie 80*C czy 95*C
Jaki to będzie miało wpływ na żywotność silnika ?


Od 12 lat w Hyundaiu wskaźnik "czegoś tam, co możemy nazwać temperaturą płynu" nie przekracza 80*C
Nigdy nie dobiło do 90*C
Silnik ma już 12 lat i śmiga dalej, oleju nie bierze, spalanie bez zmian, pod korkiem zero masła.

W hondzie również nie mam wskaźnika temperatury. Jest tylko niebieska lampka sygnalizująca o niskiej temperaturze płynu. Znika po osiągnięciu temp. 50*C

Info z instrukcji: Podczas jazdy nie korzystaj w pełnych osiągów silnika, do momentu osiągnięcia temperatury roboczej sygnalizowanej zgaśnięciem niebieskiej lampki.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-11-28, 13:17, w całości zmieniany 4 razy  
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-12-21, 01:02   

Jak sytuacja
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-01-22, 22:45   

Zrobiłem dzisiaj ponad 600 km, w tym większość po ekspresówce na Warszawę (no, czasem było te 140-150 km/h) i masełko spod korka się rozpuściło. Przynajmniej na ciepłym silniku, jakieś 50 km przed końcem trasy (wyjąłem z ciekawości bagnet) nie było go widać. Zobaczę jutro. Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju też (ani nie przybywa), więc chyba wszytko w porządku. Te 73 KM z 1.0SCE jednak wyraźnie się męczy przy prędkościach powyżej 120 km/h. Właściwie nawet pod lekki wiatr Sandero z tym silnikiem nie osiąga katalogowej prędkości maksymalnej (nawet licznikowej). Powyżej 150 km/h już jest ściana. Z pewnością odpowiadają za to opory powietrza, bo sama dynamika (czyli stosunek mocy do masy) do 100 km/h nie jest taka zła, gdy się ten silniczek kręci do 5000-6000 obr/min.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-24, 13:16   

velomar napisał/a:
Powyżej 150 km/h już jest ściana

Jak włączysz klimę to ani tyle nie będzie.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-01-25, 01:50   

Z klimy korzystam rzadko, z konieczności, gdy już naprawdę nie da się wytrzymać i włączam ją na krótko, co jakiś czas, a w lecie przy małej prędkości uchylam okno.
No i ja mam wersję zwykłą Sandero, a Ty Stepway, ktróra na pewno ma nieco większe opory powietrza, relingi a nawet szersze opony, w dodatku mniej schowane w nadkolach, bo zawieszenie podniesione. Stąd mniejsza prędkość maksymalna.
Właściwie to dla lepszej dynamiki przy wysokich prędkościach mogli nawet skrócić nieco przełożenie piątego biegu, bo to wciąż nadbieg. Prędkość maksymalna wcale nie jest osiągana przy obrotach maksymalnej mocy (6300 obr/min), tylko znacznie niżej, więc na piątym biegu silnik praktycznie nie ma szans na pokazanie swojej mocy. Tak się może zdarzyć tylko z wiatrem i z góry - wtedy teoretycznie Sandero jest w stanie osiągnąć prawie 200 km/h.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-25, 20:48   

velomar napisał/a:
Z klimy korzystam rzadko, z konieczności, gdy już naprawdę nie da się wytrzymać i włączam ją na krótko, co jakiś czas, a w lecie przy małej prędkości uchylam okno.
No i ja mam wersję zwykłą Sandero, a Ty Stepway, ktróra na pewno ma nieco większe opory powietrza, relingi a nawet szersze opony, w dodatku mniej schowane w nadkolach, bo zawieszenie podniesione. Stąd mniejsza prędkość maksymalna.
Właściwie to dla lepszej dynamiki przy wysokich prędkościach mogli nawet skrócić nieco przełożenie piątego biegu, bo to wciąż nadbieg. Prędkość maksymalna wcale nie jest osiągana przy obrotach maksymalnej mocy (6300 obr/min), tylko znacznie niżej, więc na piątym biegu silnik praktycznie nie ma szans na pokazanie swojej mocy. Tak się może zdarzyć tylko z wiatrem i z góry - wtedy teoretycznie Sandero jest w stanie osiągnąć prawie 200 km/h.


Sandero nigdy nie osiągnie prędkości 200km/h i to zarówno w teorii jak i w praktyce. MCV II 1.2 16v na PB jak i dokładanym LPG w 2 dorosłe osoby i trójka dzieci na drodze ekspresowej w dobrych warunkach drogowych przez 40km leciałem non-stop licznikowe 170km/h i to było maks, prędkość tą auto utrzymywało na prostej oraz na lekkich wzniesieniach.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-01-25, 21:10   

dudu$ napisał/a:
velomar napisał/a:
Z klimy korzystam rzadko, z konieczności, gdy już naprawdę nie da się wytrzymać i włączam ją na krótko, co jakiś czas, a w lecie przy małej prędkości uchylam okno.
No i ja mam wersję zwykłą Sandero, a Ty Stepway, ktróra na pewno ma nieco większe opory powietrza, relingi a nawet szersze opony, w dodatku mniej schowane w nadkolach, bo zawieszenie podniesione. Stąd mniejsza prędkość maksymalna.
Właściwie to dla lepszej dynamiki przy wysokich prędkościach mogli nawet skrócić nieco przełożenie piątego biegu, bo to wciąż nadbieg. Prędkość maksymalna wcale nie jest osiągana przy obrotach maksymalnej mocy (6300 obr/min), tylko znacznie niżej, więc na piątym biegu silnik praktycznie nie ma szans na pokazanie swojej mocy. Tak się może zdarzyć tylko z wiatrem i z góry - wtedy teoretycznie Sandero jest w stanie osiągnąć prawie 200 km/h.


Sandero nigdy nie osiągnie prędkości 200km/h i to zarówno w teorii jak i w praktyce. MCV II 1.2 16v na PB jak i dokładanym LPG w 2 dorosłe osoby i trójka dzieci na drodze ekspresowej w dobrych warunkach drogowych przez 40km leciałem non-stop licznikowe 170km/h i to było maks, prędkość tą auto utrzymywało na prostej oraz na lekkich wzniesieniach.

Leciałem kiedyś na Kielce S7 i miałem 170 i dosyć żwawo minęła mnie Loganka MCV :D Więc miała 185-190.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-25, 22:05   

toka93 napisał/a:
dudu$ napisał/a:
velomar napisał/a:
Z klimy korzystam rzadko, z konieczności, gdy już naprawdę nie da się wytrzymać i włączam ją na krótko, co jakiś czas, a w lecie przy małej prędkości uchylam okno.
No i ja mam wersję zwykłą Sandero, a Ty Stepway, ktróra na pewno ma nieco większe opory powietrza, relingi a nawet szersze opony, w dodatku mniej schowane w nadkolach, bo zawieszenie podniesione. Stąd mniejsza prędkość maksymalna.
Właściwie to dla lepszej dynamiki przy wysokich prędkościach mogli nawet skrócić nieco przełożenie piątego biegu, bo to wciąż nadbieg. Prędkość maksymalna wcale nie jest osiągana przy obrotach maksymalnej mocy (6300 obr/min), tylko znacznie niżej, więc na piątym biegu silnik praktycznie nie ma szans na pokazanie swojej mocy. Tak się może zdarzyć tylko z wiatrem i z góry - wtedy teoretycznie Sandero jest w stanie osiągnąć prawie 200 km/h.


Sandero nigdy nie osiągnie prędkości 200km/h i to zarówno w teorii jak i w praktyce. MCV II 1.2 16v na PB jak i dokładanym LPG w 2 dorosłe osoby i trójka dzieci na drodze ekspresowej w dobrych warunkach drogowych przez 40km leciałem non-stop licznikowe 170km/h i to było maks, prędkość tą auto utrzymywało na prostej oraz na lekkich wzniesieniach.

Leciałem kiedyś na Kielce S7 i miałem 170 i dosyć żwawo minęła mnie Loganka MCV :D Więc miała 185-190.
\


ale była to MCV I czy MCV II? Jeżeli MCV I to jest to możliwe bo jak wiadomo tam były montowane porządne silniki K4M 1.6 16v. MCV II Jakoś nie mogę w to uwierzyć , miałem dwa takie auta z silnikiem 1.2 16v ( jedno z norma EURO 5 75km drugie EURO 6 73km) i kazde z nich jechało 170-175km/h. Szwagier ma identycznego logana z 2013 r i silnikiem 0,9 Tce i mówił, ze maksymalnie osiągnął licznikowe 170-175km/h
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-01-25, 23:40   

dudu$ napisał/a:

Sandero nigdy nie osiągnie prędkości 200km/h i to zarówno w teorii jak i w praktyce.

Przecież napisałem, że z wiatrem i z góry. Kwestia nachylenia zbocza oraz siły i kierunku wiatru. Na piątym biegu Sandero SCE73, przy obrotach mocy maksymalnej (6300) powinna osiągnąć teoretyczną prędkość ok. 195 km/h (tak wychodzi z obserwacji obrotomierza przy niższych prędkościach na 5-ce i prostego działania matematycznego). Można by to też wyliczyć znając przełożenie skrzyni biegów na tym biegu, przełożenie przekładni głównej i obwód koła (jak ktoś ma te dane to proszę bardzo).
Podawana katalogowa prędkość 158 km/h występuje przy obrotach sporo niższych (około 5200 obr/min), kiedy to silnik generuje kilka koni mniej niż moc maksymalna. Prędkość przestaje rosnąć gdy suma wszystkich oporów przewyższa możliwości silnika przy tych obrotach. Ale gdy zmniejszymy opory (np. jedziemy z wiatrem), albo dołożymy coś do siły generowanej przez silnik (siłę grawitacji z góry) to prędkość może wciąż rosnąć.
Nawet rowerem z góry i z wiatrem, mając odpowiednio długie przełożenia można jechać 70-80 km/h, a kolarze w wysokich górach (mniejsze opory powietrza) przekraczają nawet setkę.
Mój rekord na rowerze szosowym, z góry o nachyleniu kilkanaście procent, z silnym wiatrem w plecy i dokręcając na przełożeniu 53/11 to było 79 km/h. Oczywiście w pozycji pochylonej i w stroju ściśle przylegającym do ciała (tak, na szosie musi być "obcisłe"), a w oponach 8bar. I tak musiałem kręcić pedałami z prędkością 130 obr/min, a gdybym nie miał z tyłu zębatki 11-ki tylko 14-kę, jak było w starych rowerach z wolnobiegiem, to tej prędkości bym nie uzyskał, pomimo dysponowania wystarczającą mocą. A ściślej biorąc, przy 165 obr/min (tak szybko musiałbym wtedy kręcić) moja krzywa mocy już by opadła.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-01-25, 23:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2021-01-26, 09:26   

Wracając do głównego tematu:

Olej wymieniony równe 9 tys km temu, zrobiona kilka temu trasa 1100km, ostatnie jazdy po 20-40km i tak wygląda pod korkiem dziś po 100km trasie :shock:





Pojawiły się jeszcze jednorazowe szarpnięcia podczas jazdy - obojętnie czy silnik zimny czy rozgrzany - zdarza się to od 2 miesięcy raz na 50-80 km jakby ktoś podczas jazdy wcisnął na ułamek sekundy hamulec - szarpnięcie jest na tyle silne że potrafi mrugnąć kontrolka ABS - nie wiem czy to coś z układem zapłonowym ale irytuje. Druga sprawa to jednostajna jazda np 90 km/h po płaskim - czasem auto czuje że co 2s raz minimalnie rwie do przodu raz zwalnia i tak non stop że lepiej jechać 85 lub 95 km/h. Choć jeszcze bardziej to czuć jadąc równo pod lekkie wzniesienie, kiedy silnik ma więcej do roboty przy obrotach 2500-3000 kołysze autem przód tył jak na łodzi :-/

Generalnie temat zgłosiłem do ASO jako kontynuacja wątku z października - zobaczymy co dalej czy to będzie - ten typ tak ma, a potem jeździć i obserwować.

Jeśli wątek czyta większa ilość posiadaczy 1.0 SCe to prosiłbym o zajrzenie pod korek/bagnet oleju i podzielenie się zdjęciem jego staniu oraz podaniu odcinków jakie auto średnio robi dziennie.

Druga ciekawostka to skontaktowałem się z firmami świadczącymi usługi przewozu osób lub wypożyczanie aut w tym celu - mowa oczywiście o tych co mają głównie Logany w sedanie 1.0 SCe - jedni benzyna, drudzy wrzucali LPG. Można powiedzieć że na 20 samochodów 2 ma zatarty silnik do 100 tys km, 1 do 200 tys km. O większych przebiegach niż 220-240 tys nie słyszałem bo ten silnik wszedł na jesień 2016. Ciekawe jest to że zatarcia 1.0 SCe, które zostały mi podane to przebiegi 40-60-80 tys km więc coś jest na rzeczy :-?
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-01-26, 09:43   

Silnik zatarty bo ktoś jeździ na takiej mieszance oleju i płynu chłodzącego. Najprawdopodobniej puszcza chłodnica oleju i puszcza małe ilości płynu chłodzącego w obieg oleju i na odwrót. Zbiornik płynu chodnicy masz czysty? Jak będę miał czas zobaczę u siebie ,ale ja trasy głównie robię minimum 10-15km w jedną stronę.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2021-01-26, 10:26   

Właśnie że u mnie zbiornik płynu chłodnicy jest czyściutki, tak samo nic nie ubywa więc teoria idzie ku zbyt bogatej mieszance, której silnik nie przepala lub/i problem z termostatem - naprawdę gorące powietrze z kratek nawiewu leci po 10 czasem 15 kilometrach przy 0 stopni na zewnątrz.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-01-26, 10:36   

Problem jest w autach z gazem i to przy przebiegach rzędu 40-50 tys. Km.
Zbyt duża temperatura wygina korbowody i zaczyna mieć problemy z właściwym spalaniem mieszanki.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2021-01-26, 10:51   

Wiadomo, że źle ustawiona mieszanka to problem tyle że w wypożyczalniach są egzemplarze na LPG z przebiegami 200 tys + i śmigają też ok :-D

U mnie mowa o 1,5 rocznym aucie na benzynie z przebiegiem 25 tys km, przez covida auto się totalnie nie najeździło - robiło 1-2 x w tygodniu trasy 100-400km a w ciagu tygodnia po 10-100km tyle że przez 4 miesiące :mrgreen:

ASO się odezwało - 3 luty wizyta - zobaczmy czy coś z tego wyjdzie ;-)
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2021-01-26, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-01-26, 13:12   

velomar napisał/a:
Z klimy korzystam rzadko, z konieczności, gdy już naprawdę nie da się wytrzymać i włączam ją na krótko, co jakiś czas, a w lecie przy małej prędkości uchylam okno.
No i ja mam wersję zwykłą Sandero, a Ty Stepway, ktróra na pewno ma nieco większe opory powietrza, relingi a nawet szersze opony, w dodatku mniej schowane w nadkolach, bo zawieszenie podniesione. Stąd mniejsza prędkość maksymalna.
Właściwie to dla lepszej dynamiki przy wysokich prędkościach mogli nawet skrócić nieco przełożenie piątego biegu, bo to wciąż nadbieg. Prędkość maksymalna wcale nie jest osiągana przy obrotach maksymalnej mocy (6300 obr/min), tylko znacznie niżej, więc na piątym biegu silnik praktycznie nie ma szans na pokazanie swojej mocy. Tak się może zdarzyć tylko z wiatrem i z góry - wtedy teoretycznie Sandero jest w stanie osiągnąć prawie 200 km/h.


A sprawdzałeś na 4 biegu? Bo mój Stepway na 5 biegu, jedzie 160 max, a na 4 biegu katalogowe 170km/h. Taka jazda na 4 biegu jest wyjątkowo głośna, ale jest możliwa. Dla mnie max mojego auta, co korzystam to 150km/h. Zresztą w Polsce i tak za dużo.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne