Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ograniczenie prędkości w europie
Autor Wiadomość
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2020-11-26, 21:52   

Mówicie tu o średniej, że często i tak wychodzi 30km/h bo na prostej pojedzie 50 plus te 20% a później i tak stanie na czerwonym. A czy jadąc przyszłe przepisowe 30 km/h nie trafi na czerwone?

Ja ogółem widząc kogoś przy przejściu dla pieszych zatrzymuje się i kilka razy miałem wrażenie, że gdyby nie ja ślepo zapatrzony w telefon gość wszedłby mi na maskę. I mam, co by nie mówić, lekkie wątpliwości. Ja jako kierowca mam uważać na wszystko i wszystkich. Tymczasem ile to razy wyprzedzałem rowerzystów bez oświetlenia/kamizelki, ile to miałem przypadków z pieszymi zapatrzonymi w telefony.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-11-27, 13:10   

Tu coś więcej o tych przepisach w Hiszpanii.
http://www.brd24.pl/spole...i-zaostrza-kar/
_________________
Od f126p do Dustera
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-29, 01:26   

Łogo napisał/a:
Ja jako kierowca mam uważać na wszystko i wszystkich.

Tak, gdyż with great power comes great responsibility! :)
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-11-30, 09:30   

Niewątpliwie tu na forum, tak jak w różnych grupach decydentów zapewne znajdują się zarówno zwolennicy dalszego powiększania ograniczeń ruchu samochodowego jak i przeciwnicy dalszych dodatkowych obostrzeń. Miałabym zatem pytanie do forumowych zwolenników tej pierwszej opcji – czy zaakceptują każde dowolne rozwiązania jakie w tym zakresie wymyślą zwolennicy restrykcji? Czy też są w stanie określić kres swojej akceptacji? Bo jeżeli przyjmiemy optykę, że ograniczenia należy wprowadzać do momentu eliminacji wszelkich możliwych ryzyk to niewątpliwie dojedziemy do konkluzji kol. eio.
eio napisał/a:
Najbardziej poprawi bezpieczeństwo pieszych tylko jedno - całkowity zakaz ruchu dwuśladów i jednośladów (rowerem też można zabić) ;-) :-/

Piszę o tym bo nie tak dawno krążył w necie (nie mogę go teraz znaleźć) filmik zrobiony z kabiny motorniczego jadącego jedną z przebudowanych (max. zwężonych w celu eliminacji ruchu samochodowego) ulic Łodzi – ul. Kilińskiego. Tramwaj jedzie kilka przystanków z prędkością poprzedzającego go bardzo wolno jadącego rowerzysty. Z komentarzy wynikało, że rowerzysta jechał prawidłowo – zgodnie z organizacją ruchu, ale jest tam teraz tak wąsko, że nie mieści się razem z tramwajem. Dzięki takiemu rozwiązaniu (i wielomilionowym nakładom) podróżującym na tym odcinku pasażerom komunikacji miejskiej znacznie wydłużono możliwy czas podziwiania widoków za oknem. Problem w tym, że to z reguły nie są turyści tylko zwykli mieszkańcy jadący do pracy czy na zakupy. Czy o takie "bezpieczne" rozwiązania nam chodzi?
_________________
Od f126p do Dustera
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-06, 00:18   

maugu napisał/a:
Czy o takie "bezpieczne" rozwiązania nam chodzi?

Nie, tam powinna być wydzielona droga dla rowerów. :) No chyba, że ruch rowerowy jest tam minimalny, to wtedy może się zdarzyć, że raz na ruski rok tramwaj pojedzie nieco wolniej.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-12-06, 07:25   

Po rowerzyście. :lol: :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-06, 08:54   

bebe napisał/a:
Nie, tam powinna być wydzielona droga dla rowerów.


Generalnie drogi dla rowerów są upierdliwe (dla rowerzystów, dla pieszych, a często i dla kierowców aut), lepszy jest pas dla rowerów. Aczkolwiek jeśli się nie mieści (a tam pewnie by się nie zmieścił) -- DdR.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-06, 12:56   

Odnalazłam filmik (link na dole) i tu dwa słowa wyjaśnienia. Ulica (po którym wcześniej mógł się poruszać tramwaj i samochód obok siebie) została tak przebudowana, że znacznie powiększono odległość pomiędzy torowiskami, jednocześnie poszerzając chodniki i usytuowanie latarni, przy tym nie wydzielając ścieżki rowerowej. To doprowadziło do sytuacji z filmiku i znamiennego komentarza autora „Chora ideologia zjada własne dzieci”.
Myślę, że w/w komentarz zawiera w sobie celne spostrzeżenie o problemie, który warto tu zasygnalizować. Chodzi mi o panującej nie tylko w Łodzi, ale też i w innych (przeważnie europejskich ) miastach ideologi wyprowadzania ruchu samochodowego z dużych obszarów mieszkalnych nie tylko poprzez zmiany samej organizacji ruchu (znaki drogowe), ale poprzez trwałą degradację infrastruktury drogowej - tak by już na pokolenia nie mogła pełnić ona swoich funkcji komunikacyjnych bez ponownych wielomilionowych nakładów inwestycyjnych. Co ciekawe taka „ideologia” zakłada, że jeżeli nawet samochody stałyby się zero emisyjne, ekstremalnie ciche, oraz w pełni zautomatyzowane (bezpieczne) to i tak nie będą mogły powrócić do tych - trwale wykluczonych, połaci terenów miejskich bo nie będzie już dróg/jezdni po których mogłyby się poruszać. Nie chodzi mi tu o ruch tranzytowy, ale o zwykły dojazd do rodziny, znajomych czy też sklepu, szkoły, kina, muzeum itp. Społeczeństwo nam się starzeje i bardzo wątpię czy ktokolwiek z seniorów wybierze się do cioci, czy wnuczki na imieniny mieszkającej w centrum miasta, albo też do kina czy filharmonii jeżeli będzie miał perspektywę kilkusetmetrowego spaceru zwłaszcza przy nieciekawej pogodzie. Takie trwałe infrastrukturalne wykluczenia komunikacyjne jeżeli nie są dogłębnie przemyślane, a tylko podyktowane „modną ideologią” same tworzą więcej problemów niż ich rozwiązują.
Oczywiście jeżeli mieszkańcy w drodze referendum zagłosują za takimi ograniczeniami to OK byle by tylko przedtem im w mediach (jak i na różnych forach) nie robiono wody z mózgu, że jedyne co im potrzebne do szczęści (bezpieczeństwa) to ograniczenie ruchu pojazdów poprzez zwężanie ulic, a nie np. przez prawie bezkosztową zmianę organizacji ruchy.
https://m.facebook.com/Kierowcy.EL00000/videos/667776990482978/?__xts__%5B0%5D&amp%3Bamp%3Bamp%3B_fb_noscript=1&amp%3Bamp%3B_fb_noscript=1&amp%3B_fb_noscript=1
_________________
Od f126p do Dustera
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-06, 15:30   

maugu napisał/a:
ideologi wyprowadzania ruchu samochodowego z dużych obszarów mieszkalnych nie tylko poprzez zmiany samej organizacji ruchu (znaki drogowe), ale poprzez trwałą degradację infrastruktury drogowej - tak by już na pokolenia nie mogła pełnić ona swoich funkcji komunikacyjnych bez ponownych wielomilionowych nakładów inwestycyjnych. Co ciekawe taka „ideologia” zakłada, że jeżeli nawet samochody stałyby się zero emisyjne, ekstremalnie ciche, oraz w pełni zautomatyzowane (bezpieczne) to i tak nie będą mogły powrócić do tych - trwale wykluczonych, połaci terenów miejskich bo nie będzie już dróg/jezdni po których mogłyby się poruszać.


Po co uderzać w takie tony i tragizować? Przecież to są miejsca, w które auto wjeżdża, mieści się i wyjeżdża -- a że się równocześnie okazało, że są też inni użytkownicy? Dlaczego akurat rower ma być wysłany gdzieś na rogatki albo pieszy miałby przemykać -- w centrum miasta, w miejscach o dużym nasileniu ruchu pieszego -- pod ścianą?
Znajmy proporcje, mocium Pani.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-12-06, 16:05   

Czekam, aż zwężą szyny kolejowe i stworzą przełomowy przejazd, gdzie rower będzie miał pierwszeństwo przed pociągiem. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-07, 08:47   

defunk napisał/a:

Po co uderzać w takie tony i tragizować? .....Znajmy proporcje, mocium Pani.

Sarkazm czy ironia? Bo chyba nie na poważnie :) Dowcipniejszy byłby jednak taki komentarz:
„Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu”.
Problem w tym, że nie wszyscy łodzianie mają jednak takie poczucie humoru (link dla mających za dużo czasu);
https://lodz.tvp.pl/38111705/grzegorz-nita-b-dyrektor-lodzkiego-zdit-zatrzymany-przez-cba
_________________
Od f126p do Dustera
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-07, 11:20   

maugu napisał/a:
Sarkazm czy ironia? Bo chyba nie na poważnie :)


Nigdy nie umiem się powstrzymać w sytuacji, kiedy kradzież furmanki ma się skończyć oddaniem samolotu (tak, to z tego samego filmu), dlatego też nie nazwę "zrównouprawnienia drogowego" -- "wykluczeniem" automobili. Jak rozumiem niezależnie od tego czy mówimy o ograniczeniu prędkości do 30 km/h czy zwężeniu dróg (wskutek poszerzenia chodników), jednak auta się tam nadal mieszczą, zaś wjazd jest dozwolony. (Nb. w takiej Pradze wcale nie tak niewielka powierzchnia centrum była właściwie wyłączona z ruchu -- już 25 lat temu, nie mam pojęcia dlaczego u nas nie można zrozumieć tego, co Czesi skapowali przed ćwierćwieczem.)
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-12-07, 12:03   

Cytat:
zwężeniu dróg (wskutek poszerzenia chodników)

Dlaczego pieszy szeroki na 0,5m ma mieć chodnik szeroki na ponad 2m a samochód szeroki na 2m ma mieć drogę szeroką na 2,1m, jakim prawem? gdzie tu równość? Dlaczego różne oszołomy nie mogą tego zrozumieć?
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-12-07, 12:27   

Obyś nigdy nie musiał jeździć na wózku inwalidzkim...
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-07, 14:57   

Black Dusty napisał/a:
Cytat:
zwężeniu dróg (wskutek poszerzenia chodników)

Dlaczego pieszy szeroki na 0,5m ma mieć chodnik szeroki na ponad 2m a samochód szeroki na 2m ma mieć drogę szeroką na 2,1m, jakim prawem? gdzie tu równość? Dlaczego różne oszołomy nie mogą tego zrozumieć?


Np. dlatego, że samochody i tak zwykle jadą jeden za drugim, zaś ludzie łażą jak chcą; dlatego, że jak człowiek wpadnie pod auto, to ma gorzej niż auto; dlatego, że samochód to samochód, a człowiek to człowiek -- no i, last but not least, zasadniczo nie ma dróg szerokich na 2,1 m, albowiem co do zasady szerokość pojedynczego pasa wynosi

1) na drodze klasy A - 3,75 m;
2) na drodze klasy S:
a) dwujezdniowej - 3,75 m lub 3,50 m,
b) jednojezdniowej - 3,75 m;
3) na drodze klasy GP i G - 3,50 m;
4) na drodze klasy Z - 3,00 m;
5) na drodze klasy L - 2,75 m;
6) na drodze klasy D - 2,50 m.

(z możliwością zmniejszenia o zaledwie 0,25 m na drogach dwujezdniowych, analogicznie w przypadku konieczności uspokojenia ruchu na terenie zabudowanym).
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-12-07, 18:06   

Może ze mną nikt się nie zgadzać, mało mnie to obchodzi, ale:
defunk napisał/a:
zaś ludzie łażą jak chcą

Czyli jak przysłowiowe "mendy"
defunk napisał/a:
jak człowiek wpadnie pod auto, to ma gorzej niż auto;

Kto im każe włazić pod te samochody, jakoś nie słyszałem o nagminnym wpychaniu ludzi pod koła
defunk napisał/a:
dlatego, że samochód to samochód, a człowiek to człowiek

Ale tym samochodem jedzie człowiek mający takie same prawa jak ten co idzie pieszo czy jedzie rowerem.
defunk napisał/a:
ma dróg szerokich na 2,1 m

To była tylko liczba specjalnie tak mała(ale niektórzy nie zrozumieli mojej intencji)
i "się plują" i niech im żyłka pęknie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-07, 18:23   

maugu napisał/a:
pytanie do forumowych zwolenników tej pierwszej opcji [dalszego powiększania ograniczeń ruchu samochodowego] – czy zaakceptują każde dowolne rozwiązania jakie w tym zakresie wymyślą zwolennicy restrykcji?

Nie, ale pytanie jest w ogóle źle zadane, bo ograniczenie ruchu i tak następuje samoistnie poprzez zakorkowanie i pewne restrykcje, oprócz zysków na bezpieczeństwie, są też właśnie szansą na ruchu tego upłynnienie.

(Bo alternatywne rozwiązania, w postaci nieustannego budowania nowych dróg, nigdy i nigdzie nie zadziałały, trzeba więc szukać jakiegoś innego sposobu).


Black Dusty napisał/a:
Dlaczego pieszy szeroki na 0,5m ma mieć chodnik szeroki na ponad 2m a samochód szeroki na 2m ma mieć drogę szeroką na 2,1m, jakim prawem?

Prawem równości. Obu przysługuje 0,5 m na osobę, a kierowcy nikt nigdzie nie każe się pchać tym szeroki blaszanym balastem - przyrośnięty do dupy chyba nie jest? <;

Black Dusty napisał/a:
niech im żyłka pęknie

Na razie to głównie niektórzy kierowcy jojczą, że nagle ktoś śmie im ograniczać przyrodzone prawo do smrodzenia i zapierdalania - o, tu, tu mi łezka leci:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-12-07, 22:26   

laisar napisał/a:
ograniczenie ruchu i tak następuje samoistnie poprzez zakorkowanie i pewne restrykcje, oprócz zysków na bezpieczeństwie, są też właśnie szansą na ruchu tego upłynnienie

W całej tej dyskusji nie ma wielkiego sensu, chyba jedynym sposobem jest eksperymentowanie na żywym ciele narodu i sprawdzanie jakie rozwiązania przynoszą korzyści, a jakie nie. Podejrzewam,ze wszystkie badania drogowe i statystyki są zawsze w dużym stopniu ograniczone, a przynajmniej ograniczona jest słuszność ich interpretacji. Można stwierdzić różne rzeczy i powiedzieć prawdę, a jednocześnie nie powiedzieć nic, np:
1) "Ograniczenie do 30 nie zwiększa emisji bo eksperyment pokazał że..." - i to jest prawda. Ale, przykładowo, eksperyment nie uwzględniał takich zmiennych, że nie mając bata nad głową kierowcy rozpędzali się bezsensownie do 50, mając na bliskim horyzoncie czerwone światło, więc zysk z jazdy z optymalną prędkością został pogrzebany przez bezmyślne przyspieszanie i hamowanie. Eksperyment nie uwzględnia też, że ta strefa umieszczona na drodze A może przynieść wynik B, ale na drodze C - wynik D.
2) "Kobiety wg statystyk jeżdżą bezpieczniej od mężczyzn" - prawdą jest, że mogą powodować mniej wypadków. Ale czy ktoś koryguje wynik w oparciu o roczne przebiegi, rodzaj tras, cel podróży i stan posiadanych pojazdów?
3) "Piesi w Polsce ulegają wypadkom na pasach przez nadmierną prędkość kierowców i brak pierwszeństwa przed przejściem..." - nie uwzględniamy złego oznakowania przejść, przejść przez drogi o wielu pasach ruchu, bezkarności psychopatów wyprzedzających na przejściach itp.

Piszę to trochę prowokacyjnie jako kierowca, który dojeżdża do pracy w czasie prognozowanym przez Google Maps, i jest notorycznie wyprzedzany przez marki z szachownicą, celownikiem i inne za którymi płakał Niemiec, "bo jakże to na drodze z trzema pasami jechać 50 i hamować silnikiem przed czerwonym". Każdy z powyższych problemów można sobie obrócić w dowolny sposób i napisać inną wyrywkową prawdę, która ma się nijak do kompletnej rzeczywistości:
1) Na drugim biegu przy 30 pali mi 10 litrów, więc ograniczenia prędkości nie mają sensu w mieście, bo samochody palą więcej.
2) Kobiety może i jeżdżą bezpieczniej, ale to dlatego, że jeżdżą wolniej i tamują ruch.
3) Piesi w Polsce są bezmyślni i sami pchają się pod koła, nie upewniwszy się, że mogą przejść.

Obawiam się, że te wszystkie dyskusje padają ofiarą nadmiernych skrótów myślowych, zupełnie tak samo jak w przypadku bieżącej polityki. Studium przypadku nie jest nigdy dobrym źródłem wiedzy, ale bezrefleksyjna wiara w słuszność badań może być równie niebezpieczna.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-10, 11:37   

Marmach napisał/a:
....
Obawiam się, że te wszystkie dyskusje padają ofiarą nadmiernych skrótów myślowych, zupełnie tak samo jak w przypadku bieżącej polityki. Studium przypadku nie jest nigdy dobrym źródłem wiedzy, ale bezrefleksyjna wiara w słuszność badań może być równie niebezpieczna.

Oczywiście masz 100% rację, ale czasami można się trochę poprzekomarzać :)

A zatem, odnosząc się do konkretnego miejsca – centrum Wa-wy(link). Ograniczamy prędkość do 30 lub przebudowujemy ulicę do szerokości (jak tam było) 2,75 w celu uspokojenia ruchu. Piesza poczuje się bezpieczniej i bardziej komfortowo – hałas nie będzie jej przeszkadzał w czytaniu :)
https://piracidrogowi.pl/artykul/2223/zapatrzona-w-komorke-piesza-omal-nie-zginela-pod-kolami
_________________
Od f126p do Dustera
 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 105
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2021-01-05, 19:36   

Witam w nowym roku i w tym założonym przez mnie wątku chciałbym się również wypowiedzieć swoje widzimisię.

Nam polakom ciężko będzie dostosować się do 30-tki/h bo b. mało spotykam dzisiaj kierowców przestrzegających przepisy a szczególnie młodych, mało doświadczonych.
Mamy, chyba w genach, we krwi, zapisane że; "prawo i przepisy są po to aby je łamać a nie przestrzegać", mam to od dzieciństwa. :)
Wydaje mnie się że, aby było to wdrożone to tylko przez wymuszenie w nowych pojazdach a może i w starszych też się da instalowania na stałe ograniczników prędkości. Taki ogranicznik miałby współpracować z "automapami" i dostosowywać "na siłę" prędkość samochodu do obowiązującego wg wskazań mapy, ale pozwalając kierowcy na wg jego oceny na zwiększenie prędkości np. dla wyprzedzenia/ominięcia ... .
Najszybciej do tego dostosują się pojazdy autonomiczne no bo rządzi nimi komputer, w przyszłości może i cybogri.
Oczywiście musi to wymusić ustawa i UE bo chyba inaczej nie przejdzie.

Nie wiem jak dzisiaj, ale jeszcze kilka lat wstecz gdy dużo jeździłem, wiele razy spotykałem małe miejscowości z ograniczeniami do 40 km/h, na całym obszarze, szczególnie kiedy przez nie przebiegały drogi krajowe, wojewódzkie.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-01-05, 20:35   

Podejście "wiem lepiej niż przepis" dobre nie jest. Pewnie wiele łez przez nie popłynęło.
Kłopot w tym, że faktycznie zaufanie do sensu przepisów trudno w sobie na polskich drogach wzbudzić. Pewnie wszyscy możemy z marszu rzucać przykładami bezsensownych ograniczeń i nakazów. Zwykle Policja tam właśnie plan mandatów wyrabia :shock:
Co do czarnych (w mojej ocenie) wizji przyszłości: Ja kocham kierować moją Daćką. Cyborga se nie kupię... nawet jeśli UE każe.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-01-09, 15:07   

klazow napisał/a:
Kłopot w tym, że faktycznie zaufanie do sensu przepisów trudno w sobie na polskich drogach wzbudzić. Pewnie wszyscy możemy z marszu rzucać przykładami bezsensownych ograniczeń i nakazów. Zwykle Policja tam właśnie plan mandatów wyrabia :shock:
Wiele z tych pozornie bezsensownych ograniczeń ma jednak sens.
Często ograniczenia prędkości są ustawiane ze względu na kiepskie podłoże, wymuszenie ograniczenie drgań itd. To jest coś o czym kierowca nie wie, ale zarządca drogi już tak.
Często ograniczenie do 50 jest ustawione na szerokiej , wielopasmowej drodze, gdzie można spokojnie jechać szybciej. Ale patrzymy na otoczenie a tu park przemysłowy. Dziesiątki fabryk, magazynów. Ogromny ruch ciężarówek i pieszych. No i się wyjaśnia.
Kolejne ograniczenia są stawiane w miejscach gdzie jest dużo wypadków. Kierowca tego nie widzi, ale jeśli na danej drodze wypadki są codziennie, i są to zwykle wymuszenia pierwszeństwa, najechania na tył, wypadnięcia z drogi, to jasne jest że to wina nadmiernej prędkości.
No i jest jeszcze nasza mentalność. Na 50 jedziemy 90. Na 70 jedziemy 110. Byle nie 50 więcej, bo zabiorą lejce. Zarządcy o tym wiedzą, więc stawiają ograniczenia silnie zaniżone. Jak ustawi się 30, to może ludzie będą jechać 50 - 60.
Niestety ale sami to powodujemy. Koledze zabrali prawko za prędkość. Jego reakcja? A bluzga a policjantów. Bluzga na wszystkich, bo przecież nic złego zrobił. Bo przecież to jest idealna droga do jazdy z prędkością 150 km/h https://www.google.com/ma...6h,85.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGnP6G1BecIb2kQZ3JCw1mw!2e0!7i13312!8i6656
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-01-09, 16:14   

"Zakręt idiotów" -- i wszystko jasne ;-)
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-01-09, 17:35   

telecaster1951 napisał/a:
Jak ustawi się 30, to może ludzie będą jechać 50 - 60.

Jestem przeciwnikiem takiemu podejściu. Jeśli ma być 50, to taki znak musi stać. Zaniżanie ograniczeń, bo ludzie pojadą o 20 szybciej, oznacza pozwolenie na szybszą jazdę. Ludzie wiedzą że ograniczenia są zaniżane dlatego pojadą szybciej. Jak w Niemczech czy krajach skandynawskich rozwiązano ten problem?
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2021-01-09, 19:29   

eio napisał/a:
Jestem przeciwnikiem takiemu podejściu. Jeśli ma być 50, to taki znak musi stać. Zaniżanie ograniczeń, bo ludzie pojadą o 20 szybciej, oznacza pozwolenie na szybszą jazdę. Ludzie wiedzą że ograniczenia są zaniżane dlatego pojadą szybciej.

Masz rację, takie twierdzenie nie jest prawdziwe. Ograniczenia prędkości stawia się biorąc pod uwagę wiele czynników. To jest: z pewnością klasę drogi, jej szerokość (w tym i pasów ruchu), natężenia ruchu, gęstości zabudowy, obecności obiektów infrastruktury drogowej, widoczności, warunków atmosferycznych, gabarytów pojazdów, ukształtowania terenu i wielu jeszcze innych. Nie jest prawdą, że wartości wskazujące dopuszczalną prędkość są zaniżane - są dopasowane do średniej wyznaczonej przez wymienione wcześniej czynniki. Fakt, że jakiś tam zakręt można bezpiecznie pokonać z prędkością dwukrotnie większą przeciętnym autem osobowym, nie oznacza że ten sam zakręt pokona bezpiecznie ciężarówka jadąca z prędkością dopuszczalną.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne