Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak mocy powyżej 3tys. obrotów
Autor Wiadomość
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-11-25, 23:52   Brak mocy powyżej 3tys. obrotów

Witam,
od pewnego czasu borykam się z brakiem mocy powyżej 3tys. obrotów.

Dzieje się to na ciepło, jak i na zimny silniku. Niezależnie od biegu, do 3tys. obrotów zbiera się normalnie, powyżej jakby coś trzymało samochód. Mam samochód z LPG i na nim problem nie występuje, co więcej w momencie przełączenia na gaz czuć jak samochód nabiera mocy.

Samochód ma już 200tys. i najbardziej prawdopodobna wydaje się być pompa paliwowa. Zastanawiam się czy nie wymienić po prostu wkładu w tej pompie, znalazłem nowe za około 70zł. Chyba najszybsza opcja, może akurat to to.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-26, 00:50   

Ale może zamiast wróżyć z fusów to lepiej najpierw zrobić jakiś odczyt błędów i parametrów pracy? (Ciśnienia i napięcia tego i owego...).
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-11-26, 04:58   

podstawowa odpowiedź przy tym silniku
kiedy regulowane zawory
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-11-26, 13:16   

Fruxo napisał/a:
podstawowa odpowiedź przy tym silniku
kiedy regulowane zawory


zawory reguluję co 20tys., ostatnio jakieś dwa miesiące temu ~ 500km temu. Dla pewności sprawdziłem kompresję i jest ok.

Wymieniałem silniczek krokowy, czyściłem przepustnicę i przez jakiś czas miałem problemy z obrotami. Kilka razy wykonałem adaptację przepustnicy, trochę pojeździłem i obroty się uspokoiły. Wszystko wydaje się być szczelne.

Już jakiś czas temu nagrałem filmik z odczytu OBD2. Macie jakiś poradnik, który pozwalałby się czegoś nauczyć o tych odczytach? Bo szczerze mówiąc, to nie bardzo wiem jakie powinny być te parametry i na które zwrócić uwagę.

https://youtu.be/_bnP3R4BJrM (LQ)

https://youtu.be/oPfnqGy9UxE (HQ)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-11-26, 17:36   

jeżeli problemu nie ma na lpg to
pompa paliwa - regulator ciśnienia paliwa - wtryski benzynowe

zanim zaczniesz wymieniać zalej świeżej dobrej wahy z dodatkiem do czyszczenia wtrysków.
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-11-27, 00:25   

Fruxo napisał/a:
jeżeli problemu nie ma na lpg to
pompa paliwa - regulator ciśnienia paliwa - wtryski benzynowe

zanim zaczniesz wymieniać zalej świeżej dobrej wahy z dodatkiem do czyszczenia wtrysków.


Tankuje prawie zawsze na jednej stacji i to chyba dobrej. Jakieś 300-400 kilometrów temu wlalem dodatek do benzyny (chociaż średnio w te dodatki wierze, użyłem STP do czyszczenia wtryskiwaczy). Nie ma żadnej różnicy.

Regulator ciśnienia paliwa? Jest coś takiego w wersji benzynowej?
Ostatnio zmieniony przez Ksiezyc 2020-11-27, 00:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-11-27, 23:51   

oczywiście przecież zapotrzebowanie na paliwo jest zmienne na pompa paliwa podaje zawsze tyle samo i większość wraca
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-28, 01:23   

Dla jasności: regulator jest częścią zespołu pompy w baku i tylko z niego benzyna wraca do zbiornika - do silnika biegnie wyłącznie przewód zasilający go w paliwo i nie ma linii powrotnej.

(Natomiast w dieslu jest pełny obieg paliwa).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne