Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Korozja przy wlewie paliwa w Dusterze
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-12-09, 23:12   Korozja przy wlewie paliwa w Dusterze

Po 10 latach z Dusterem wyszła mi ruda na rancie wlewu paliwa i purchle obok. Podobne pojawiły się na odpływach wody w dole drzwi.
I mam taki kłopot, że nikt ie chce podjąć się w okolicy zadania, bo to dotyczy "tak małej powierzchni". Rozumiem, ze jak auto jest porządnie z skorodowane to i zarobek jest! :(

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2020-12-09, 23:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-10, 09:18   

Moje zdanie jest takie ,że . Po wycięciu ( zakładam że zawór gazu montowany nie fabrycznie ) otworu pod zawór nie została krawędź otworu zamalowana tylko wstawiony zawór na goły metal i tam powstało źródło korozji. To błaha robota pod warunkiem że to tylko purchle a nie pod nimi dziury . Sam byś kolego oczyścił dokładnie skrobakiem i pomalował to Cortaninem , nawet na resztki rdzy Cortanin to wiąże . Zakład ... on musi od razu zarobić , znam takie w których mówi się ...jak za usługę nie wezmę min 50 zł ,to bramy nie otwieram. Najgorsze będzie to że druga strona pewnie też skorodowała .
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-12-10, 14:31   

Limes napisał/a:
Zakład ... on musi od razu zarobić , znam takie w których mówi się ...jak za usługę nie wezmę min 50 zł ,to bramy nie otwieram.

Znam gorsze :mrgreen:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-12-11, 15:52   

No i Jednak dziury są. Dłuto, papier ścierny, Hmmerite niebieski, szpachla z włóknem szklanym, lakier... ZPT. Pomalowałem Hammeritem (siebie tez :) ). Jak dobrze wyschnie ciąg dalszy ZPT.

Nikt się nie chciał tknąć, bo: silne krzywizny, blisko przewody obu instalacji paliwowych, trzeba by rozmontowywać, koszty panie koszty... A jak się całkiem rozlezie, t Panie, blachę się założy na blachowkrętach! Witamy w Bolanda!

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2020-12-11, 15:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-11, 16:11   

Tak mi się zdawało że będzie jak skrobniesz purchla . Dziura , cha cha cha. gdyby nie dwa wlewy to taką dziurkę zaspawał bym Tig-iem , wytrawił i cynował , cyna nie złapie do nieoczyszczonej blachy , tam musi być czysto . Tu brał bym pod uwagę dwuskładnikowy ( może Epidian ) . szpachla z włóknem gorzej się obrabia . A i tak na tych krzywiznach potrzebny Dremel lub nawet frezareczka do paznokci. Miłej zabawy.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-12-11, 17:08   

Limes napisał/a:
Tak mi się zdawało że będzie jak skrobniesz purchla . Dziura , cha cha cha. gdyby nie dwa wlewy to taką dziurkę zaspawał bym Tig-iem , wytrawił i cynował , cyna nie złapie do nieoczyszczonej blachy , tam musi być czysto . Tu brał bym pod uwagę dwuskładnikowy ( może Epidian ) . szpachla z włóknem gorzej się obrabia . A i tak na tych krzywiznach potrzebny Dremel lub nawet frezareczka do paznokci. Miłej zabawy.

Frezareczke, taka modelarska mam, w tym szczotki mosiężne do niej.. Epidian tez mam!
Bo to raczej w rachube nie wchodzi:
https://allegro.pl/oferta/dacia-duster-1-10-17-blotnik-tylny-tyl-prawy-7483509498?fbclid=IwAR3G40yWy3_UY4Rr0ciBzeM-pFRV_Psdkd4sEEY6DgDpDwD5SX4ME5xF2Pw
Zamierzam jezscze z rok pojeździc tym egzemparzem.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2020-12-11, 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Zbyniusz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 60
Skąd: Velké Kunětice
Wysłany: 2020-12-11, 17:28   

Ja to robiłem na Lodgy po 2,5 latach na początku korozji, bez dziur. Teraz już mam spokój od korozji. Zrobyl bym to jak pisze Limes.
Ostatnio zmieniony przez Zbyniusz 2020-12-11, 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-11, 19:01   

Jeżeli tylko planujesz na rok no... półtora ,to zrób na szpachlę i lakier w spayu. A jak masz zamiar dalej eksploatować auto a to jedyne źródło korozji to wstawka gniazda wlewu. Tu spawacz artysta , wstawkę zrobić można jednak trudność dostępu od wnętrza w celu zabezpieczenia trochę problematyczne . I do malowania tylko jeden element .
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-11-21, 15:33   

Wlew paliwa Dustera rodziców z 2011 r. Przebieg auta około 140tys km, miejsce to obserwuje od pewnego czasu i na wiosnę chyba będę musiał to oczyścić i zabezpieczyć jakimś Cortianem lub czymś podobnym. W moim Dusterze jak na razie tragedii nie ma, mały purchelek wielkości 2mm przy jednej ze śrubek, na szczęście będzie to w ciągu miesiąca robione na gwarancji w ASO

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne