Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-07-19, 21:05
Płyny eksploatacyjne
Autor Wiadomość
LEON 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.6 115 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-07-19, 20:23   Płyny eksploatacyjne

W dn. 26.06 br. miałem we wspomnianym ASO taką sytuację! Poinformowano mnie, że do końca gwarancji tj. jeszcze 2,5 roku mogę do auta wlewać tylko paliwo i płyn do szyb.
Nie chciano mi podać nazw: oleju, tzw. borygo itd.
Biorąc pod uwagę ostatnie upały nasuwa się pytanie gdzie szukać ASO (czynnego) będą np. w górach - gdy wóż się przegrzewa na serpentynach???Czy ktoś z was miał z nimi podobny problem?

Dodam, że mam Sandero z 1,5 dci (68 KM) - pozdrawiam
_________________
LEON
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-07-19, 21:16   

Jeżeli masz za mało płynu chłodzącego, to jedziesz na najbliższą stację paliw, gdzie za około 14 - 15 zł kupujesz litrową butelkę płynu Prestone i sam sobie dolewasz.

Uwaga - nie rób tego na rozgrzanym silniku (para buch ... ;-) ). Na zimnym silniku lejesz po poziom max.


To dziwne, że nie zakazali Ci lać nawet płynu do spryskiwaczy ;-) :lol:
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-07-19, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
vipergtr 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-07-19, 21:23   Re: Płyny

Witaj

Co do plynu chlodniczego to napewno masz wlany Elf Glacelf. Olej silnikowy to Elf. Dacia i Renault lubuja sie w marce Elf.
_________________
Moja Draculka i ja
http://moja-dacia.blogspot.com
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-07-20, 09:10   Re: Płyny

LEON napisał/a:
W dn. 26.06 br. miałem we wspomnianym ASO taką sytuację! Poinformowano mnie, że do końca gwarancji tj. jeszcze 2,5 roku mogę do auta wlewać tylko paliwo i płyn do szyb.
Nie chciano mi podać nazw: oleju, tzw. borygo itd.


Dodam, że mam Sandero z 1,5 dci (68 KM) - pozdrawiam



Dziwne, ja miałem problem z ubywającym płynem chłodniczym, pojechałem do RRG Jerozolimskie, powiedzieli, żebym zostawił samochód na jazdy próbne to sprawdzą, co sie dzieje, powiedziałem że zabieram DAĆKĘ do domu:) dolali płynu w ramach gwarancji i dokupiłem u nich podczas tej samej wizyty butelke koncetratu i nikt nie kręcił głową, że chce w razie czego dolewać, zapłaciłem u nich niecałe 30 zł dokładnie nie pamiętam. Chyba zależy od zmiay w serwisie, bo to właśnie tam mi powiedzieli o tych hamulcach, że psuje je hamując silnikiem:) Ciekawe
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-20, 09:42   

U mnie akurat w zimie nastąpił dość znaczny ubytek płynu chłodzącego. Postanowiłem, że sam uzupełnię (kupiłem normalnie w ASO na dziale z częściami) i zobaczę czy sytuacja się nie powtórzy. Płynu już nie ubywa więc póki co nie zgłaszam usterki.
Jeśli w nowym aucie silnik się przegrzewa (do tego dci, które raczej mają problemy z uzyskaniem odpowiedniej temperatury) to może oznaczać usterkę. Ile cegiełek wyświetla się na wyświetlaczu temperatury? Czy wentylator chłodnicy uruchamia się podczas nadmiernego wzrostu temperatury?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-07-20, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 10:59   

Ciekawe, u mnie też ubyło chyba w zimie... A może to nie był ubytek, tylko po prostu zmiana objętości?

Co do ASO - zależy jeszcze, na kogo się trafi. Może to był jakiś żartowniś? <; Ale mnie też tam sprzedali butelkę i nic nie kręcili nosami...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 11:13   

W lecie jak ubywa płynu a do ASO daleko to lepiej kupić baniak wody demineralizowanej i dolewać aż do usunięcia wycieku. Po uszczelnieniu układu ASO powinno wykonać test temperatury zamarzania płynu i dolać w razie potrzeby koncentrat.
W czasie dużych mrozów lepiej nie ryzykować tej metody tylko od razu jechać na uszczelnienie.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 16:47   

W AX 4x4 mam unikatowy wskaznik zbyt malego poziomu plynu w chlodnicy. W zimie zdarzalo sie ze zmniejszala sie objetosc na tyle ze musialem dolewac. Jak za duzo wlalem nadmiar umykal przez zaworek w korku wlewu na chlodnicy.
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-20, 20:01   

DrOzda napisał/a:
W lecie jak ubywa płynu a do ASO daleko to lepiej kupić baniak wody demineralizowanej i dolewać aż do usunięcia wycieku.

W praktyce deminerał dostaniesz dopiero na stacji benzynowej, wiec lepiej kupić tam Borygo
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-20, 20:48   

mekintosz napisał/a:
W AX 4x4 mam unikatowy wskaznik zbyt malego poziomu plynu w chlodnicy. W zimie zdarzalo sie ze zmniejszala sie objetosc na tyle ze musialem dolewac. Jak za duzo wlalem nadmiar umykal przez zaworek w korku wlewu na chlodnicy.


Jako wskaźnik może i unikatowy, ale pomiar występował w R25 ( uprzejmy pan infirmował po francusku o niedoborze lub nadmiarze płynu, w BMW też pokazuje komunikat "Kuhlwasserstand" :-D
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-16, 10:34   płyny eksploatacyjne używane w Dacia Duster (AutoZięba)

Takie informacje otrzymałem od Auto Zięba (Katowice) może komuś się przyda.

- olej silnikowy, : ELF 10W40, norma ACEA A5B5, ACEA A3B4
- płyn chłodzący, : GLACEOL RX type D
- płyn wspomaganie kierownicy, : producent nie podaje typu ( czynnościami
zajmuje się serwis)
- płyn hamulcowy, : DOT 4, ISO CLASS 6, NORME RENAULT 03-50-006
- olej w tylnym moście. : TRANSELF UNIVERSAL FE 80W90
_________________
firefox
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-16, 10:54   Re: płyny eksploatacyjne używane w Dacia Duster (AutoZięba)

firefox napisał/a:

- olej silnikowy, : ELF 10W40, norma ACEA A5B5, ACEA A3B4

a nie dopytałeś który olej ELF 10W40:
- competition (półsynetyczny),
- evolution (syntetyczny),
- excellium (syntetyczny),
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-03-16, 19:46   

ELF 10W40 to półsyntetyk.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-16, 21:30   

który masz na myśli?
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-03-16, 22:42   

no tak jak napisałeś, półsyntentyczny czyli 10w40 Competition.
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-17, 12:04   

tylko po co przepłacać za olej syntetyczny...Silnik 1.6 16V konstrukcją przypomina silniki z końca lat 90.
To nie jest najnowszy cud techniki, wystarczy mu olej półsyntetyczny.

Ja jak będę jechał na przegląd to kupię najtańszy w danym momencie olej 10W40 spełniający normy zawarte w książce serwisowej. Nawet najnolej GM się nadaje :) wcale to nie musi być ELF....

a "5W" to by się przydało jakbym jeździł non stop po Syberii czy innym równie zimnym miejscu.

Zastanówcie się po co przepłacać?
_________________
firefox
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-17, 12:20   

firefox,
chyba konstrukcja tych silników ma znaczenie nie za duże - od kilkunastu lat produkowane silniki są w miarę nowoczesne i tu akurat jakiegoś znaczącego postępu nie ma (za wyjątkiem turbodoładowanych) istotniejsze jest chyba jednak to, że jeżeli od początku eksploatacji nowego silnika stosujesz lepszy olej to silnik na tym tylko zyska :-P , różnice w cenach są niewielkie i (moim zdaniem) jednak warto zalać syntetykiem, przymierzam się wymienić olej i właśnie kupiłem Elf Excellium NF 5w40 za 79,00 pln - 5 l, (trochę to drożej niż GM 10w40 :-( )
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-17, 12:36   

Olej klasy 10W40 może być zarówno syntetykiem, półsyntetykiem jak i minerałem (co prawda nie ELF akurat):
http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-17, 14:07   

Z 1.6 16 V to chyba coś ci się pomyliło bo ten silnik był instalowany w Renault od roku 1998/1999 także stary to jest ale silnik 1.6 8V. Poza tym jest silnikiem wyposażonym w hydrauliczną regulację zaworów gdzie zbyt gęsty olej zrobi kuku prędzej czy później. W ogóle zalewanie nowego samochodu olejem mineralnym czy półsyntetycznym nie jest za dobrym pomysłem, ale niech sobie każdy robi co chce, nie moje auto.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2011-03-17, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-17, 14:13   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Z 1.6 16 V to chyba coś ci się pomyliło bo ten silnik był instalowany w Renault od roku 1998/1999 także stary to jest ale silnik 1.6 8V. Poza tym jest silnikiem wyposażonym w hydrauliczną regulację zaworów gdzie zbyt gęsty olej zrobi kuku prędzej czy później. W ogóle zalewanie nowego samochodu olejem mineralnym czy półsyntetycznym nie jest za dobrym pomysłem, ale niech sobie każdy robi co chce, nie moje auto.


różnica to tylko w głowicy zamiast 8 zaworów mamy 16 zaworów do tego dwa wałki rozrządu
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-17, 14:19   

mechanikiem nei jestem ale Panowie... trzeba odróżnić oszczędność od skąpstwa. Czy syntetyk za 100zł za bańkę to aż taki wydatek, wobec kilkudziesięciu tysięcy które wyłożyło się na nowe auto? Osobiście w starym escorcie po wymianie uszczelek w silniku przeszdłem z mineralnego na półsyntetyk i różnica była spora - niższe spalanie, lepiej pracował na zimno, po rozgrzaniu lepiej wchodził na obroty
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-17, 14:38   

Ja po 5 tyś. od razu wymieniłem olej na ELF excellium LDX 5w40.
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-17, 15:25   

Lukas87 napisał/a:
TAXI AIRPORT napisał/a:
Z 1.6 16 V to chyba coś ci się pomyliło bo ten silnik był instalowany w Renault od roku 1998/1999 także stary to jest ale silnik 1.6 8V. Poza tym jest silnikiem wyposażonym w hydrauliczną regulację zaworów gdzie zbyt gęsty olej zrobi kuku prędzej czy później. W ogóle zalewanie nowego samochodu olejem mineralnym czy półsyntetycznym nie jest za dobrym pomysłem, ale niech sobie każdy robi co chce, nie moje auto.


różnica to tylko w głowicy zamiast 8 zaworów mamy 16 zaworów do tego dwa wałki rozrządu


Wiecie z takim podejściem to można twierdzić że jeszcze w zeszłym roku do Pandy i Seicento montowali silniki z Zastavy i Fiata 128 które powstały na przełomie lat 60/70 tych.
Różnica tylko w głowicy i osprzęcie :)
Notabene to tylko świadczy o tym jak udaną konstrukcją jest ten silnik który poległ dopiero na Euro V.
 
Dacia44 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 7
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-03-18, 10:15   

ja mam na rachunku z Zięby olej SXR 5W40, czy mam go tylko "na papierku" a wlali 10W? tyl e, że do sandero
Ostatnio zmieniony przez Dacia44 2011-03-18, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-30, 11:13   

Poproszę ilość płynu hamulcowego w DD
- i co z płynem mechanicznej skrzyni biegów - jaki typ i ilość w układzie ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne