DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.2 16v problemy przy odpalaniu na mrozie
Autor Wiadomość
przemek84zg 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 8
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-12-09, 12:01   1.2 16v problemy przy odpalaniu na mrozie

Witajcie.
2 miesiące temu kupiłem Logana rok 2013 z silnikiem 1.2 16v. Założyłem do niego gaz.
przy dodatnich temperaturach auto odpalało bez problemu. Gdy zaczeły się przymrozki zimny silnik odpala za 2-3 razem. Wymieniałem przewody zapłonowe bo jeden był uszkodzony. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Co to może być?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-09, 12:19   

przemek84zg napisał/a:
Co to może być?
Wszystko. Świece, cewka, rozrusznik, pompa paliwa, akumulator, zawory i tak dalej i tak dalej....
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-12-09, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
przemek84zg 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 8
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-12-09, 12:28   

Zawory były ustawiane
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2020-12-09, 13:33   

może tak masz wlane do kitu paliwo ? myśle o PB
 
przemek84zg 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 8
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-12-09, 13:43   

Paliwa jest do wlane do pełna i że sprawdzonej stacji gdzie nigdy nie było problemów
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1824
Skąd: Ząbki

Wysłany: 2020-12-09, 15:15   

Do sprawdzenia / wymiany czujnik temperatury. Koszt kilka zlotych więc można zaryzykowac
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-12-09, 15:21   

Można gdybać , samochodu nie znałes w zime skoro masz go 2 miesiace. W jakim stanie jest silnik. Jaki przebieg itd. Nie stawiam czarnych wizji. ale wielu rzeczy mozna faktycznie sie czepić. Skoro auto potem odpala po zagrzaniu to pare rzeczy bym odrzucił. np swiece kable .Jesli normalnie kręci na zimnym to akumulator rozrusznik tez. Skoro jest gaz to trzeba by sprawdzic czy przechodzi na benzynę przy starcie. Piszę parę spostrzezen bo taki silnik miałem w kangoo. Nigdy nie zawiódł. Gdyby walnięte były kable to i tak po czasie w jeżdzie by to wyszło , silnik mały , a kazda utrata iskry to podskoki silnika . Tyczy równiez swiec. Czuły motorek na te rzeczy.
 
przemek84zg 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 8
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-12-09, 15:22   

W jaki sposób można go sprawdzić i gdzie on się znajduje?
 
przemek84zg 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 8
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-12-09, 15:24   

Przebieg to 50 tysięcy oryginalny i ze wszystkimi papierami. Dostałem pewną podpowiedż od mechanika względem gazu bo to on może być winny.
 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 106
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2020-12-09, 18:12   

Też przypuszczam że to może być wina instalacji gazowej. Jak miałem kiedyś auto na gaz to odpalanie bez przełączenia na benzynę było nie możliwe za wyjątkiem upalnego okresu. Ale teraz zapewne przełączanie jest zautomatyzowane i może działać nieprawidłowo. Idź do warsztatu instalującego ten gaz.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-09, 18:29   

Killer napisał/a:
o odpalanie bez przełączenia na benzynę było nie możliwe za wyjątkiem upalnego okresu
To chyba o pierwszej generacji mówimy. W instalacji sekwencyjnej auto domyślnie jest odpalane na benzynie.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1824
Skąd: Ząbki

Wysłany: 2020-12-09, 22:04   

Dla testów pojeździ kilka dni na samej benzynie i sprawdź czy problem z odpalaniem nadal będzie występować. Albo używaj normalnie LPG ale ostatnie 3-5km trasy przełączaj na PB i przejeżdżaj ten odcinek na tym paliwie. Wtedy będzie można wyeliminować przepuszczanie przez reduktor gazu co spowoduje że poranne rozruchy będą utrudnione bo silnik będzie wtedy miał mieszankę PB+LPG+ powietrze. Instalacja nowa wiec raczej mała szansa ale warto spróbować. Co do czujnika temperatury to nie jestem pewien ale znajduje się on z prawej strony silnika ( stojąc przodem przed silnikiem) w obudowie termostatu, trzeba zdemontować puszkę filtra powietrza
 
przemek84zg 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 8
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-12-10, 12:39   

Nowy objaw. Przy drugiej próbie odpalania trzeba kręcić ok 5-6 sekund i odpala. Po odpaleniu przez jakiś czas falują wolne obroty.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 377
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2020-12-10, 13:11   

Zawory? może źle ustawione..bo w d4f były dwa rodzaje wałków rozrządu i w zależności od wałka były różne szczeliny..
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2020-12-10, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3620
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-10, 13:21   

Może po prostu benzyna schodzi z układu podczas jazdy na gazie i zanim zaciągnie do wtryskiwaczy to musisz kilka razy zakręcić.
 
przemek84zg 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 8
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-12-10, 13:42   

A nie powinno być czasem jakiegoś zaworu, który by nie pozwalał benzynie cofać się do zbiornika?
Zawory ustawione według porad tutaj na forum.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 377
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2020-12-10, 14:07   

Spróbuj awaryjnego odpalania na LPG. Będziesz wiedział czy problem jest z wtryskiwaczami benzyny i ciśnieniem..
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-12-10, 19:08   

Pierwsze wypal gaz i zakręć butlę. Zobacz co będzie na następny dzień. Później jak nic się nie zmieni to przed odpaleniem spróbuj kilka razy zadziałać pompę paliwa włączając i wyłączając zapłon. To proste ekesperymety. Nawet trop z błędnym wskazaniem temperatury ma spore uzasadnienie.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-12-11, 22:32   

Może być taka sytuacja że reduktor puszcza lpg podciśnieniem lub wtryski są nieszczelne i silnik po prostu jest "przylany" gazem a dodatkowo dostaje benzynę
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-12, 18:12   

keisyzrk napisał/a:
Spróbuj awaryjnego odpalania na LPG. Będziesz wiedział czy problem jest z wtryskiwaczami benzyny i ciśnieniem..
Nie skomentuję...
Ja bym odłączył przewód paliwowy i zobaczył czy przy kręceniu leci paliwo.
Druga rzecz, to wykręcenie świecy i sprawdzenie czy jest iskra. To najprostsze co można zrobić i pozwala na wykluczenie wielu usterek, począwszy od czujnika położenia wałka, a skończywszy na awarii aparatu zapłonowego. To powinno się zrobić od razu. Jeżeli od razu po przekręceniu kluczyka benzyna wypłynie i pojawi się iskra, to wtedy można szukać innych rozwiązań. Bo na razie to mamy w tym temacie zestawienie tak dziwnych teorii, że aż trudno uwierzyć. Nie mówimy o 10 letniej instalacji, a dopiero założonej. Nówka sztuka. Najpierw szukajmy często spotykanych usterek, a egzotykę zostawiamy na sam koniec.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-12-12, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
przemek84zg 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 8
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-12-15, 18:04   

Teoria o LPG odpada gdyż przy zakręconej butli dzieje się to samo. Czy jest w układzie paliwowym zawór, który nie pozwala benzynie cofać się do zbiornika?
Ostatnio zmieniony przez przemek84zg 2020-12-15, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-12-15, 23:13   

Spróbuj kilkatrotnie podpompować paliwo przed rozruchem, nic to nie kosztuje.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-16, 00:17   

przemek84zg napisał/a:
Teoria o LPG odpada gdyż przy zakręconej butli dzieje się to samo
Jakież to zaskoczenie...
przemek84zg napisał/a:
Czy jest w układzie paliwowym zawór, który nie pozwala benzynie cofać się do zbiornika?
Ale jakie cofanie? Nie rozumiem w czym rzecz. W czasie jazdy na gazie, nie ma wtrysku benzyny, ale benzyna cały czas krąży w układzie. Benzyna przecież również chłodzi silnik, więc jej obieg musi być zachowany.
Sprawdź czy masz iskrę i czy paliwo jest podawane. To można sprawdzić w zasadzie od ręki i daje odpowiedź na wiele pytań. Jeżeli zarówno paliwo jak i iskra pojawiają się od razu, to wina jest po stronie silnika.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-12-16, 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2020-12-16, 14:29   

Jak nie chce Ci gadać na mrozie to oddaj na regulację zaworów. 1.2 D4F jest czuły na tym punkcie.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 857
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-16, 15:41   

U mnie (w innym aucie, o większym przebiegu) identyczne objawy pojawiły się przy uszkodzonej sondzie lambda. Wymiana sondy... niewiele dała, bo się okazało, że nowa sonda wymaga ustawienia nowej mapy zapłonu.
Ogólnie gaz jest świetny, ale nie zawsze, dlatego aktualnie go nie rozważam (w pierwszym aucie od 2001 r., a miałem w Astrze, w Ibizie i Leonie, w Audi A4 -- w Dusterze mieć go nie będę).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne