Czujnik [prędkości] który widzisz wysyła sygnały cyfrowe
Wg DDT4ALL "vitesse du vehicule" to sygnał 8-bitowy, dodatkowo wg Elektrody jest to PWM prostokątny unipolarny 0-5 V - ale nie udało mi się nigdzie znaleźć informacji nt częstotliwości próbkowania.
Jest jakiś sposób, żeby to skonwertować na taki sam sygnał PWM, ale 0-10 V?
Znalazłem tylko coś takiego - https://www.gotronik.pl/k...100-p-5697.html - ale przy mojej słabej znajomości elektroniki wydaje mi się, że na wyjściu daje to tradycyjne PWM o zmiennej szerokości wypełnienia, dobrze myślę?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-22, 09:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1360 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-19, 11:19
Ten konwerter ma na wejście 0-5V lub 0-10V także to zupełnie co innego.
Potrzebny jest wzmacniacz napięciowy. Nie siedzę w temacie od lat więc nie będę proponował konkretnych rozwiązać na współczesnych scalakach, ale szukaj takiego hasła np. na elektroda.pl
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-07-19, 11:19, w całości zmieniany 1 raz
Generalnie przetwornica step-up w gotowym module powinna się do tego nadać. W zależności jaki ma być prąd ale myślę ,ze nie duży z tym napięciem szczytowym 10V?
A tak wogole po co podbijać to napięcie? Komu to potrzebne i do czego w dacii?
Dla pełnej jasności dopisałem w oryginalnym poście, że chodzi jedynie o zmianę napięcia, natomiast rodzaj sygnału pozostaje taki sam - zarówno na wejściu, jak i na wyjściu jest i ma być PWM.
(Chociaż może się jeszcze okazać, że dojdzie do tego także zmiana częstotliwości, ale nie uprzedzajmy wypadków...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-22, 09:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 09:42
Byłoby dobrze znać dokładną charakterystykę tego sygnału wejściowego a tego nie mamy. No bo mamy wzmocnić sygnał nie bardzo wiedząc jaki on jest... Ale zakładając, że jest to dwustanowy sygnał prostokątny (0V lub 5V), na 90% sprawę załatwiłby zwykły wzmacniacz operacyjny, oczywiście odpowiednio zasilany- więc albo jakiś scalak typu "rail to rail", albo zwykły operacyjny z dodatkową przetworniczką aby uzyskać konieczne ujemne napięcie zasilania.
laisar- nie napisałeś co to ma być, jak zasilane i do czego chcesz to użyć...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-22, 10:02, w całości zmieniany 3 razy
Nie jest może tanie, bo przy odpowiedniej wiedzy samodzielne zrobienie podobnego układu kosztowałoby pewnie ułamek tej ceny - no ale właśnie trzeba wiedzieć, gdzie uderzyć tym młotkiem...
(Celem nie jest bynajmniej taksometr, tylko tempomat, ale szczegóły to już w innym temacie).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-22, 10:05, w całości zmieniany 1 raz
Mam przeczucie, że to będzie trochę co innego niż potrzebujesz. Z tego dostaniesz najprawdopodobniej jednakowe impulsy o zmiennej częstotliwości a nie sygnał o zmiennym wypełnieniu....
Tak właśnie działają czujniki prędkości - nie zmieniają wypełnienia. Określanie ich sygnału jako "PWM" jest więc być może nieprecyzyjne, ale tak to nazywają sami producenci aut.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 13:30
To nie jest nieprecyzyjne, tylko to bzdura totalna. PWM to impulsy o stałej częstotliwości i zmiennej szerokości a tutaj jest stała szerokość impulsu a zmienna częstotliwość... Niepotrzebnie od początku myśleliśmy o tym PWM.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-22, 13:43, w całości zmieniany 1 raz
Mam zaufanie do Twojej wiedzy i znam ograniczenia własnej - z czego wynika, że to ja musiałem coś źle zrozumieć studiując dokumentację...
Niemniej jednak firma montująca taksometry, na co dzień stykająca się z kwestią dostosowania różnych sygnałów czujników prędkości do odmiennych pomysłów producentów mierników taksówkowych, po wyjaśnieniu problemu orzekła, że ich magiczne pudełko zadziała - zamierzam więc sprawdzić i oczywiście zdać relację.
Dymek napisał/a:
Niepotrzebnie od początku myśleliśmy o tym PWM
Jak zwał, tak zwał, ale podbicia do samego napięcia sygnału potrzebny jest po prostu wzmacniacz operacyjny, tak?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-28, 10:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum