Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Urwany odpowietrznik w bębnach
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-25, 17:12   Urwany odpowietrznik w bębnach

Przy wymianie płynu hamulcowego kolejny raz nie zawiodłem się na fachurach z aso decar.
Przy ostatnim kole z tyłu był inny kapturek niż na reszcie odpowietrzników , przy próbie zdjęcia rozpadł się (wyglądał jak wciśnięty na gorąco) a sam odpowietrznik wyglądał jak by ktoś go kombinerkami pogiął oczywiście przy próbie odkręcenia urwał się.
Płyn nie cieknie więc można tak jeździć
http://www.catcar.info/re...9PU4zNDQwMTA%3D
z tego co widze to odpowietrznik ma numer 7701071172
i jak mniemam nowy cylinderek bo ze starego nie wykręcę 6001549707 ?
W lato tego roku robiłem serwis bębnów , rantu nie było szczeki grube , cylinderki szczelne czy lepiej wszystko wymienić jak i tak rozbiorę ?

Na necie piszą coś o odwrotnym gwintowniku ktoś wie o co chodzi , bo nie przeprowadzałem nigdy wymiany odpowietrznika w bebnach.

133302712_219310469675308_8309043234764750959_n.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 233,04 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-25, 17:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-25, 18:31   

Odwrotny gwintownik ooo zzzgrozo! to nic innego jak tzw wykrętak urwanych śrub . Mało przydatny w tej operacji , wada to że jak nawiercisz odpowietrznik i wprowadzisz tam wykrętak zaczniesz wykręcać to wykrętak zaczyna uszczelniać /rozpychać ścianki urwanej śruby i utrudnia wykręcenie . Odpowietrzniki ( stalowe ) wkręcane w cylinderek ( aluminiowy ) to już kłopot z wykręceniem po dłuższym użytkowaniu ,utleniające się aluminium utrudnia tą czynność . Raczej wymień całość ,a i tak odkręcenie przewodu może być problemem . Przed montażem możesz stosować smar ( AreoShell ) lotniczy do aluminium.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-25, 18:51   

Nie no bez przesady, wymień tylko sam cylinderek i tyle. Jeżeli wszystkie pozostałe elementy sa w stanie bardzo dobrym to bym ich nie ruszał, ewentualnie pokusił się na nowy zestaw montażowy.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-25, 19:19   

A nie lepiej jeździć i za rok cały taki zestaw kupic ?
https://allegro.pl/oferta/szczeki-hamulcowe-brembo-k-68-077-9090936772
2x cylinderki to min 120 zł a tu 260i spokój na kolejne x lat
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-25, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-25, 19:29   

Powiem tak. Jeżeli masz zbędną kasę to rób komplet łącznie z wymiana całego płynu hamulcowego, jeżeli jednak na chwilę obecną nie masz nadwyżki pieniędzy to wymień tylko ten jeden cylinderek. Nie widzę potrzeby wymiany obydwu, to nie amortyzator czy szczęka hamulcowa że trzeba wymieniać parami. kupujesz jeden cylinderek za 60zł , pewnie wymienisz go sam w 30-40 minut i po problemie
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-12-25, 21:40   

Fruxo napisał/a:
Płyn nie cieknie więc można tak jeździć

I tego się trzymaj.
Fruxo napisał/a:
A nie lepiej jeździć i za rok cały taki zestaw kupic ?

Ewentualnie dłużej i doprowadź do porządku przy koniecznej ingerencji gdy już będziesz coś miał tam do robienia, no chyba że lubisz grzebać to się baw. ;-)
(Po najmniejszej linii oporu można spróbować wbić jakiś np. bit sześciokątny, gwiazdkowy czy coś podobnego, minimalnie większy od otworka co wzruszy połączenie gwintowe i być może da się go tak wykręcić)
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2020-12-25, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-25, 22:22   

Black Dusty napisał/a:
np. bit sześciokątny
Nigdy sześciokąta. Wbija się torxa.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-12-26, 00:52   

dudu$ napisał/a:
wymień tylko sam cylinderek i tyle.

Zgadza się.
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-26, 10:04   

I nie zwlekaj z wymianą . To układ hamulcowy ( ważny ) . Jeżeli odpowietrznik utlenił / skorodował tak mocno (a widać to na zdjęciu ) to jaką możesz mieć pewność że pozostały kawałek w cylinderku spełnia dobrze formę korka . Ciśnienie podczas hamowania nie jest małe , zacznie ci sączyć , później podciekać , a co będzie jak zabraknie hamulcaków podczas jazdy. I sama świadomość nie będzie ci dawała spokoju , że tam jest coś nie tak/ słabe ogniwo.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-26, 11:34   

Limes napisał/a:
I nie zwlekaj z wymianą
Ja w ogóle nie rozumiem podejścia "nie cieknie można jeździć". To że nie cieknie teraz, to nie oznacza że nie zacznie przy awaryjnym hamowaniu.
Fruxo napisał/a:
Przy wymianie płynu hamulcowego kolejny raz nie zawiodłem się na fachurach z aso decar.
Przy ostatnim kole z tyłu był inny kapturek niż na reszcie odpowietrzników , przy próbie zdjęcia rozpadł się (wyglądał jak wciśnięty na gorąco) a sam odpowietrznik wyglądał jak by ktoś go kombinerkami pogiął oczywiście przy próbie odkręcenia urwał się.
Tego podejścia też nie kumam. Miałeś wymieniany płyn, teraz odpadł odpowietrznik, to jedź do tego ASO z reklamacją, że odpowietrznik się urwał w czasie jazdy.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-26, 17:16   

Co ?
Ja sam wymieniałem płyn hamulcowy , oni wymieniali 4 lata temu stąd wiem kto odwalił fuszere.
A urwał się bo jakiś debil go dokręcić na hama że przy próbie odkręcania urwał się nypel. On się nawet o milimetr nie odkręcił więc pewnie lepiej trzyma od pozostałych. Jaka korozja jak to jest aluminiowe ?
Zdjęcie zrobiłem 30 sek po urwaniu więc jaką korozję tu widzicie ? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-26, 17:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-26, 19:39   

Normalka , koroduje stalowy gwint na styku z aluminium - ogniwo elektrochemiczne.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-26, 20:33   

Ja odpukać od kilku lat w każdym swoim aucie nie mam problemu z odkręceniem odpowietrzników za równo w Daciach kilku letnich jak i w autach 20 letnich w których nikt od nowości nie wymieniał płynu hamulcowego.
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-26, 20:50   

Mechaniką zajmowałem się kilkadziesiąt lat. I jeżeli chodzi o korozję różnych podzespołów to można poematy pisać . Czystość / jakość odlewów , odkuwek , skład chemiczny ma wielkie znaczenie . I widać to w jakości części , lepszy stop lepsza jakość podzespołu. Odkręcenie śruby stalowej z korpusu aluminiowego .nie ma problemy a w innym jest . Środowisko , zasolenie ulic , ... oj to złożony problem.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-26, 21:37   

Fruxo napisał/a:
Jaka korozja jak to jest aluminiowe ?
Ale korozja to nie tylko rdza. Korozja aluminium również występuje. Jasne, aluminium pasywuje, czyli pokrywa się cienką warstewką tlenku na powierzchni, ale po latach nawet aluminium potrafi skorodować na wylot. Do tego dochodzi jakość materiału. Wystarczy delikatne wtrącenie w stopie (aluminium to nie jest czysty glin) i już masz zaczyn korozji międzyziarnowej.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2020-12-27, 12:00   

telecaster1951 napisał/a:
To że nie cieknie teraz, to nie oznacza że nie zacznie przy awaryjnym hamowaniu.

A jak wygląda to osławione "awaryjne hamowanie"?
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-27, 12:07   

przejechałem 60 km , dalej żyje więc chyba trzyma
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-12-27, 12:21   

Cytat:
(aluminium to nie jest czysty glin)
:shock:

Kod:
glin, Al, aluminium,
pierwiastek chemiczny o liczbie atomowej 13;
Symbol: Al
Nazwa łacińska: Aluminium
Liczba atomowa: 13
Pierwiastek promieniotwórczy: nie
Grupa układu okresowego pierwiastków: 13 — borowce

Źródło - encyklopedia PWN
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-27, 12:51   

Jemu chodziło że "aluminium" z którego to zrobili to nie jest czysty glin bo wtedy rozpadło by się w rękach poprawnie powinno się mówić duraluminium
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-27, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-27, 13:12   

EBmazur napisał/a:

Źródło - encyklopedia PWN
W języku polskim aluminium to glin techniczny, używany do produkcji np. sztućców czy kabli. Gdybyś taki materiał użył w układzie hamulcowym, to popękałby od wibracji i zmian ciśnienia. Aluminium to także łacińska nazwa glinu. Stop używany do produkcji materiałów takich o jakich mówimy to dural. A dural jest bardzo podatny na korozje międzykrystaliczną.
W mowie potocznej nazwa aluminium odnosi się zarówno do czystego glinu, glinu technicznego oraz duralu.
Korozja międzykrystaliczna nie jest łatwa do oceny bez mikroskopu. Miałem nie raz do czynienia z duralowymi oliwkami, które pękały przy zakładaniu węży. Pod mikroskopem widać było piękną pajęczynkę w przełomie. Nie raz musiałem wykręcać takie kikuty. Więc mnie to wcale nie dziwi że coś takiego zaszło.
Fruxo napisał/a:
Na necie piszą coś o odwrotnym gwintowniku ktoś wie o co chodzi
Może o wykrętak? O ile dobrze widzę, to w otworze siedzi kikut? Jeśli tak, to nabij tam TORXa. Załóż grzechotkę, rozruszaj i spróbuj wykręcić.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-12-27, 13:13   

Po co ta dyskusja o korozji aluminium (tak to poprawny termin- jest bardzo szeroki i nie dotyczy tylko utleniania metali) i stopów aluminiowych których jest mnóstwo, a dural jest konkretnym stopem gdzie glin jest jednym z ważnych składników.
Co do cylinderków to wymieniłbym parę, przy okazji przejrzeć można resztę elementów i będzie kilka lat spokoju.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne