czy ktoś z Was przerabiał temat zawieszenia gwintowanego w daciach? dopiero zaczynam grzebać w necie na ten temat, tak na szybko znalazlem cos takiego http://www.h-r.com/bin/katalog/Dacia%2003-2010.pdf ale to zdaje sie tylko gotowe kity i dystnanse. czy na forum w ogole są jacys entuzjasci german style'u? w daciach tez sie da ;)
Wysłany: 2015-09-14, 17:25 Obniżenie zawieszenia logan II
Witam,
Czy ktoś z Forumowiczów orientuje się jak wyglądają kwestie zawieszenia w tych samochodach? Konkretnie :
-czy zawias logan I gen i II gen to to samo zawieszenie?
-czy sprężyny / amorki podejdą od jakiejś renówki?
Teraz jest koza niesamowita, a rumuna na glebie w pl nie widziałem
Dobrze spasowane koło i ładne koło robi ogromną robotę i nikt nie zaprzeczy.
Spokojnie przy zachowaniu parametrów można włożyc 17" z ET30 I dać w dół, oryginalne felgi renault wzór radius
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-09-14, 23:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-14, 23:52
Michał93 napisał/a:
Dobrze spasowane koło i ładne koło robi ogromną robotę i nikt nie zaprzeczy.
-8cm wizualnie będzie wyglądać fajnie, jak ktoś lubi te klimaty, ale prowadzić to bym tego nie chciał...
Każdy chce sprężyny ciąć, nikt o stabilizatorach, drążkach i poliuretanach nawet nie pomyśli ;] Aby gleba była;]
Michał93 napisał/a:
Spokojnie przy zachowaniu parametrów można włożyc 17" z ET30 I dać w dół, oryginalne felgi renault wzór radius
Teraz 17 to żadna ekstrawagancja, 20 wsadź to pogadamy :P
Teraz zobaczenie na ulicy 20, 21 czy nawet 22 cali to nie jest jakaś ogromna rzadkość.
DIYowiec ciężko nazwać to jazdą - jedno autko wyjeżdża latem raz na tydzień lub dwa, drugie jest na trasy a daćka po mieście na codzień jako dupowoz
Już 18 mogła by być przesadzona w tych nadkolach a chodzi o zrobienie tego z głową i smakiem.
8cm w dół powinno równać ranty opon do nadkoli, bynajmniej nie chodzi mi o żadne stance'y bo to nie mój klimat :) ma być twardo, ma się dobrze prowadzić i ładnie wyglądać, a przy tym być dupowozem :)
Logan ma na tyle duży prześwit że obniżenie o 6-8cm zrównuje go do prześwitu konkurencji, a daćka wyraźnie niżej stoi :)
Bardzo kuszą mnie podzespoły z clio rs, tylko nie wiem czy to podejdzie. Na pewno dużo lepiej by się prowadziło, dokładnie tak jak chcę a i materiały policzone do danej konstrukcji.
Nie widzę nic złego w tym żeby nadać trochę charakteru samochodowi, który większość ludzi uważa za gówno
Jedynie są sprężyny MTS , które (z własnego doświadczenia) odpadają :)
Ebay milczy. Więc próbuję dopasować coś innego, wszędzie pełno informacji na temat pokrewieństwa Logana z Clio Ii/III więc pomyślałem, że warto pójść tą drogą :)
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-15, 09:00
Michał93 napisał/a:
Bardzo kuszą mnie podzespoły z clio rs, tylko nie wiem czy to podejdzie. Na pewno dużo lepiej by się prowadziło, dokładnie tak jak chcę a i materiały policzone do danej konstrukcji.
Nie widzę nic złego w tym żeby nadać trochę charakteru samochodowi, który większość ludzi uważa za gówno
Lepiej byłoby clio rs kupić ;]
Rób jak chcesz, ale z mojego doświadczenia wynika żę zwykle nakłady finansowe są duże, niewspółmiernie wysokie do zysków.
Obniżenie zawiasu o 8cm to wymiana sprężyn i amortzatorów, oraz żeby miało to sens ingerencja w resztę zawiasu, w stabilizatory itd.
Do tego fele 17 i gumy w tym rozmiarze. Tylko na te ostatnie wydasz ze 2500-3000zł. Wiem coś o tym, ostatnio kupowałem :) Bo jeśli chcesz żeby się prowadziło, to niestety, uniroyale odpadają.
IMO opona ma tu jedno z decydujących znaczeń. Już nie mówię nawet o gratach z RS, ale nawet jakikolwiek swap zawiasu, szczególnie żę ma być z gwintem, to też kilka tysi. Nawet jakby się uprzeć to 5000 zł to za mało, realnie z 6000-7000 pln. To jakaś ćwierć wartości logana ;]
Czy warto ? Wedle mnie nie.
Czy można taniej ? Można, tylko że to będzie ulep - fele można wziąć używane chińskie, opony też jakieś najtańsze, sprężyny można uciąć, a resztę mieć w dupie, tylko pytanie co z tego powstanie ? Co by to nie było, na pewno nie będzie się lepiej prowadziło. Bo to wcale nie jest tak że wystarczy samochód zglebić żeby się zaczął dobrze prowadzić, wręcz przeciwnie, robiąc to takimi półśrodkami jak wyżej, żeby druciarnią tego nie nazwać, można tylko pogorszyć stan zastany.
Poza tym licz się ze zwiększeniem spalania i pogorszeniem osiągów - jakie tam masz opony ? 185 ? Taka szerokość na 17 to gruby trapez...
DIYowiec gdyby ktoś spytał mnie czy warte było wsadzenie grubej kasy w beemy też bym powiedział, że nie warto. Lubię wkładać w samochody a pomysł na Logana jest wydaje mi się że bardzo rzadki, być może mógłby być jedyny taki w Polsce.
I bynajmniej nie chcę iść w druciarstwo, obie bm robiłem sam i tak jak dla siebie, nie na odpierdol.
Wiem jakie to koszta, interesuje mnie to czy podejdą mcphersony / springi od innego autka.
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-15, 09:19
Michał93 napisał/a:
pomysł na Logana jest wydaje mi się że bardzo rzadki, być może mógłby być jedyny taki w Polsce.
Bogatemu nie zabronisz ;]
Masz rację, to byłby pierwszy taki projekt w kraju, dlatego myślę żę nikt rzetelnie nie będzie wiedział co pasuje.
Masz 3 wozy, masz hajs - zdemontuj zawias, pojedź z nim do ASO renault, pogadaj z warsztatem to Ci pomogą i coś dobiorą. Najpewniej zrobią to nawet za free.
Nawet jak ktoś tu powie że sądzi że coś z innego modelu będzie pasować to kupisz na ślepo, rozbebeszysz pół wozu tylko po to żęby się przekonać czy masz rację ? Przecież to bez sensu.
Pobujaj i woź dupę kilka dni doinwestowaną betą, zapakuj po sprężynie, amortyzatorze, stabilizatorze, drążku... itd do bagażnika i przejedź się do okolicznego warsztatu, a jak nie masz to nawet na szrot, choćby tylko by przymierzyć co pasuje, najlepiej z dużą suwmiarką.
Oczekujesz żę dostaniesz przepis na gotowy projekt, którego nikt nigdy nie robił ?
Raczej wątpliwe.
Względnie pozostają rumuńskie i rosyjskie fora, ale tak czy inaczej taką wiedzę traktowałbym z dużym dystansem.
No i na koniec przyznam że dziwie się żę ktoś mający kasę i e39 kupuje logana do wożenia dupy.
DIYowiec przy e36 wiedziałem czego mogę się spodziewać, zwłaszcza że miałem kiedyś identyczny egzemplarz. Przy e39 dostałem nerwicy bo to był samochód do jazdy na codzień, ale przyszedł moment, w którym trzeba było wymienić praktycznie wszystko. Robie sam i drażniło mnie to że nie mam czym jeździć na codzień, o kosztach nie mówiąc.
Doszedłem do wniosku że sprzedam e39 i kupię coś nowego z salonu, stąd logan
W międzyczasie na chłodno podszedłem do e39, przestała mnie denerwować, a przejażdżka po 2 miesiącach sprawiła że ona została ze mną
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-15, 09:57
To ja na Twoim miejscu puściłbym wszystko i kupił jakiegoś świeżego leona czy octavie z jakimś 1.8t czy 2.0t. Prowadzi się lepiej, jeździ szybciej, a do tego utrzymanie tańsze niż 3 samochodów, nawet jeśli jednym z nich jest logan z lpg. Szczególnie żę masz w planach doinwestowanie.
DIYowiec proszę, wszystko tylko nie VAG....
Logana może i przebija pod względem prowadzenia, ale jak octa na belce ma mieć podejście do wielowahacza? (E36/E39)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-15, 11:04
No ale 1.8T i 2.0T (nie TFSI) to jest Euro III więc najmłodsze są z roku 2004 - 11 letni samochód z tego typu silnikiem jest z pewnością po większych lub mniejszych przejściach .....
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-15, 12:02
Michał93 napisał/a:
Logana może i przebija pod względem prowadzenia, ale jak octa na belce ma mieć podejście do wielowahacza? (E36/E39)
Kiedy ostatnio było robione zawieszenie w tych bmw ?
Bo znając kilka podobnych modeli z podobnych roczników, to strzelam żę zawias w najlepszej kondycji nie jest :)
Znajomy ostatnio RSa sprzedawał za coś koło 55 czy 57 tys pln (za tyle sprzedał, wystawił za 60), 3 letniego, krajowego (był 1 właścicielem), wersja ze wszystkim mniej więcej, poza pierdołami i do tego dwa zestawy felg - oryginalne, 18 chyba, na zimę, 19 na lato z toyo proxes r888. Przebieg miejski - 60 kkm niecałe.
Auto naprawdę fajne. A kosztowało tyle co logan z tymi modami o których mówisz :)
W najgorszym stanie tyle co roczny logan, mody i te dwie bety. A jak sądzę najszybsze z tego towarzystwa, najlepiej się prowadzące i najmniej kompromisowe :)
Dlatego lata temu porzuciłem inwestowanie w swapy, zawiasy i inne tego typu pierdoły i jak potrzebowałęm czegoś szybszego to sprzedawałem to co akurat tam miałem, szczególnie jak zbliżało się do wieku przedszkolnego i kupowałem coś nowego, spełniającego te kryteria.
Wbrew pozorom to najtańsza droga :)
Błąd młodości, kiedy to do auta wartego 40, wsadziłem 30, a po 2 latach z okładem sprzedałem za 20, czegoś mnie nauczyły ;)
DrOzda napisał/a:
No ale 1.8T i 2.0T (nie TFSI) to jest Euro III więc najmłodsze są z roku 2004 - 11 letni samochód z tego typu silnikiem jest z pewnością po większych lub mniejszych przejściach .....
A BMW e36 i e39 z odpowiednio 1993 i 2001 ? :)
Ogólnie z mojego doświadczenia wynika że dużo łatwiej jest kupić 10 letnią skodę czy innego seata w przyzwoitym stanie, niż 7-10 letnie bmw, niezależnie od wersji. Dla samochodów tej marki istnieje taka magiczna bariera, potwierdzona wielokrotnie - nazywa się barierą 80tys pln, gdy bmw robi się tańsze, nagle w magiczny sposób po 3 latach, no maksymalnie 5, staje się złomem w mniejszym bądź większym stopniu. Nie zawsze oczywiście, ale najczęściej. A jeszcze częściej odratowanie takiego samochodu staje się ekonomicznie nieopłacalne i zaczyna się przygoda z 2 właścicielami na sezon, a to już najkrótsza droga na złom.
Michał93 napisał/a:
Karenzo znasz może rumuńskie stronki pokroju allegro?
DIYowiec masz bardzo dużo racji w tym co mówisz.
Zawieszenie robione w zeszłym roku, w obu kpl wielowahacz lemforder razem ze wszystkimi elementami gumowymi, zawieszenie w obu to gwint AP.
Octavia to wg mnie kompromis między osiągami a dupowozem więc nie zgadzam się co do jej bezkompromisowości, poza tym dochodzi moja niechęć do vaga.
Nieważne jaki masz samochód, czy go modzisz czy nie, wystarczy że dobrze go serwisujesz i dbasz o kosmetyke, nie odzyskasz tej kasy .
Wiem ile czasu i funduszy pochłonęły moje zabawki, a ile jeszcze przede mną, dlatego daćka ma tylko zawieszenie i koło dostać, bo ma być samochodem miejskim :)
Poza tym wszystkim jest jeszcze sentyment do samochodu i to że są gusta i guściki. E36 i E39 zawsze mi się podobały wiec przynajmniej jedno marzenie się spełniło, do reszty trzeba dążyć :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum