Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapalająca się kontrolka od Akumulatora
Autor Wiadomość
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2021-01-04, 18:24   Zapalająca się kontrolka od Akumulatora

Witam wszystkich.
Proszę o rade bo niestety mam problem z kontrolką od akumulatorów zapala się podczas jazdy nie zawsze (Co to może być). Samochód kupiony w listopadzie 2019 z salonu Dacia W Krakowie. Samochód był na przeglądzie gwarancyjnym 14 listopada potem 28 grudnie w serwisie ASO by usnąć usterkę z zapalającą się kontrolką. Kontrolka zapalała się przed świętami np 24 grudnia 2 razy na odcinku 4 km ( jak się zapaliła zgasiliśmy silnik i odpaliliśmy i potem bez zapalania zrobił 60 km) Po ostatniej wizycie w Aso czyli tydzień temu 28 grudnia raz się zapaliła kontrolka od Akumulatora podczas jazdy. Samochód ma przejechane niecałe 10 tyś km. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być bo mnie ASO w Krakowie wkurza. Ostatnio sprawdzili wszystko w normie podpięli komputer coś ustalili jakieś wtryski i tyle. Anty kuna jest tylko zamontowana tez przez Aso a tak nikt nie ruszał nic z elektryką. Obstawiam ze regulator napięć albo jakiś czujnik coś nie styka i dlatego kontrolka akumulatora się zaświeca. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być bo to chyba ostatnia wizyta w ASO w Krakowie jak tego nie naprawią
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-04, 19:53   

No nie wszystko można odczytać ze skanera . I żeby rozwiązać problem należało by pochylić nad samym alternatorem . Po pierwsze to warto by zmierzyć poziom ładowania wtedy kiedy zapali się kontrolka ( jest albo nie ma ) . Po drugie jeżeli to chwilowe ,to sądzę że może być , albo szczotki ( zawieszają się , zimny lut ) , Możliwa też przyczyna że pierścienie ślizgowe mają słabe połączenie z uzwojeniem wirnika , tez zimny lut. Tak czy inaczej altka trzeba rozkręcić ,sprawdzić poszczególne podzespoły i zamontować ponownie. Bo chyba to auto nie ma sterowania ładowania przez ECU.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-04, 20:03   

warto było by jak kolega wyżej napisał pomierzenie ładowania kiedy zaświeca się kontrolka, tylko że trzeba zaopatrzyć się w miernik cyfrowy. Ewentualnie jak masz interfejs na bt to spróbować odczytać ładowanie przez interfejs i program np torque. Trzecią możliwością ale nie wiem czy jest to opcja miarodajna, po zapaleniu sie kontrolki, wejść w tryb testowy radia ( jeżeli masz te seryjne bez wyświetlacza dotykowego) i tam w opcjach jest podane napięcie w instalacji. Aby ejsć w ten tryb należy podczas działania radia przycisnąć dłużej przycisk media lub menu. Po 10-15 sekundach odpali się ukryte menu
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-04, 20:45   

Skoro samochód na gwarancji to uderzaj do ASO.
Jeżeli kontrolka zaświeci się poza godzinami pracy ASO to zrób zdjęcie lub nagraj filmik.
Jeżeli jeszcze jest czynne ASO to podjedz i poproś kogoś z serwisu, żeby odnotował zaświeceni kontrolki. Wiadomo, że możesz gasić silnika, wiec trzeba kogoś zostawić w samochodzie.

Każde zgłoszenie w ASO mają odnotowane i w końcu wymianą alternator albo zrobią porządek od maską.

W pierwszej kolejności podjedz do ASO i zgłoś, że raz na kilka dni zapala się kontrolka ładowania.
Następnie poinformuj, że kolejne zapalanie udokumentujesz zdjęciem, nagraniem albo podjedziesz od razu do ASO bo tak nie powinno być.

Nie każde ASO to samo zło ;)
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2021-01-04, 21:17   

Teraz żona zrobiła zdjęcie i ma udokumentowane i stan licznika.Narazie 2czy 3 dni spokuj ale mało kilometrów robimy w tygodniu bo max 30km dzienie ASO ma dzwonić bo żona dzwoniła i mają dzwonić(co dalej z tym fantem będą robić ) jak na gwarancji to niech to robią dopuki gwarancja jest jak się wkuze to dam auto to innego serwisu i wystawie Dacia rachunek jak oni nie potrafią tego zrobić. Na komputerze był zapisany blond że kontrolka się świeciła. Niny sprawdzali napięcia wszystko w normie ale nadal po tygodniu serwisu zaświeciła się kontrolka i taka zabawa od września w kotka i myszkę....
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-01-05, 07:47   

W normalnym układzie w sprawnym aucie nic takiego nie powinno się dziać. Jest problem , jest gwarancja , jest serwis aso. I tego się trzymaj. Nie zmieniaj serwisu. Ktoś w koncu bedzie się tam z czegoś tłumaczył. Potem możesz zadzwonic na infolinię do warszawy. Zawsze masz prawo do reklamacji usługi.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-01-05, 11:06   

Limes napisał/a:
.... Po pierwsze to warto by zmierzyć poziom ładowania wtedy kiedy zapali się kontrolka ( jest albo nie ma ) ......

Najprościej - nie wiem czy odpowiednio dokładnie, ale u mnie działa to już od dawna i to za kilka zł . Kup sobie taką ładowarkę USB z wyświetlaczem napięcia - wkłada to się do gniazda zapalniczki i cały czas masz podgląd na stan napięcia w instalacji.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2021-01-05, 12:01   

maugu napisał/a:
Kup sobie taką ładowarkę USB z wyświetlaczem napięcia - wkłada to się do gniazda zapalniczki i cały czas masz podgląd na stan napięcia w instalacji.

Mam to samo - proste i skuteczne. W każdej chwili widać co się dzieje z prądem.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-05, 12:08   

Limes napisał/a:
Bo chyba to auto nie ma sterowania ładowania przez ECU.

Oj, niestety ma system zarządzania energią i to komplikuje poszukiwania przyczyny.
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-05, 12:20   

Jeżeli tak to krąg poszukiwania przyczyny się rozszerza . I przyczyna może się ukryć w dwóch różnych miejscach. Może to żadna awaria a tylko luźny pin. W serwisie pewnie wiedzą jak to rozwiązane Jest to jednak awaria ,a auto ma gwarancję .
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-01-05, 18:05   

Ja dalej obstawiam swoje. Nie musze się znać na prądzie. I auto ma być sprawne. Co myśle opisalem. Postawic w aso i niech myślą. Na pierwszym piętrze serwisu są technicy od myślenia i zarabiania grubej kasy. Postaw samochód i niech szukaja.
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2021-01-05, 18:44   

Serwis odzwaniał powiedział jak to tylko jednorazowe to nie trzeba umawiać się jak powtórzy się znów to dopiero bo może był skok napięcia.(Jak to sprawdzić jak auto w tygodniu stoi ) Sprawdzałem przez święta to było obniżone napięcie przez zapalniczkę i na telefon jakaś aplikacja. Zobaczymy co i jak jak nie naprawiali tego teraz i będzie się powtarzało to pojedziemy na serwis. Jak to nic nie da to warszawa


https://allegro.pl/oferta/miernik-tester-akumulatora-do-zapalniczki-12v-24v-6831916710
Czy takie cos wystarczy do pomiaru napięcia na Zapalnice ?
Ostatnio zmieniony przez Sroczka 2021-01-05, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-01-05, 19:20   

Chyba mam taki sam.

miernik napięcia.JPG
Plik ściągnięto 31 raz(y) 65,29 KB

_________________
Od f126p do Dustera
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-05, 20:01   

Powiedź Panu serwisantowi ,że może on ma skok napięcia jak mu taki problem zgłaszasz. I jak nie wie jak zacząć diagnozę , niech to powie. Zaświecenie się kontrolki to problem z obwodem wzbudzenia .
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2021-01-06, 16:10   

Niestety znów się kontrolka zaświeciła. Jutro żona dzwoni i idzie znów na serwis mam pytanie czy mogę od ASO żądać historii serwisowej co kiedy i kto robił ?( Bo jak po tym serwisie będzie to samo ide reklamować auto do Warszawy i żądam auto zastępcze bo żona w Ciąży jest i Auto jest nam potrzebne) A nie będę do serwisu specjalnie jeździł 60km od domu bo ktoś serwisie nie umie zdiagnozować usterki.
Po ostatnim serwisie czyli 28.12.2020 Dwa razy się zaświeciło 02.01.2021 przebieg 9910km a dziś 2 raz 6.01.2021 Przebieg 9995Km (85Km robione między dwoma komunikatami) Udokumentowane na zdjęciach I niech mi nadal wciskają ze to skok napięcia ...... ASO W Krakowie na Alei 29 listopada.
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-06, 17:16   

Teraz to już tylko aby wymienić doświadczenia , bo wiemy że naprawa w ramach gwarancji. Zapaliła się o co ? pali się światłem ciągłym . mruga , żarzy się . Czy przegazówka pomaga , czy trzeba auto wyłączyć , i ponownie odpalić . W takim przypadku może trzeba oscyloskopem podejrzeć pracę alternatora .
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2021-01-06, 18:13   

Świeci się cały czas aż nie zgasi się silnika a potem jak się włączy jest ok do czasu aż się znów zapali. Przynajmniej przez 5 km drogi aż było miejsce by w bezpiecznym miejscu zatrzymać się i wyłączyć silnik. Czy możliwe ze anty kuna robi takie problemy bo gdzieś od tego momentu się zrobił taki problem. Przedtem kontrolka świeciła się może raz na miesiąc a teraz coraz części aż to serwisu 28.12.2020a od tego czasu tylko 2 razy.
Ostatnio zmieniony przez Sroczka 2021-01-06, 18:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-06, 18:42   

Myślę że mogła . Do wzbudzenia alternatora do pracy , a zarazem świecenia /gaszenia kontrolki idzie jeden cienki przewód . Łatwy do uszkodzenia ciągłości przewodu , jednak łączenie może być na t zw . styk. Drganie silnika /samochodu i obwód rozłączony. Możesz popatrzeć na wiązkę od altka , poszukać uszkodzenia . Często , ale to nie pewne w tym aucie na wzbudzenie przewód koloru niebieskiego.
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2021-01-06, 18:52   

Zobaczymy czy naprawią to do soboty jak nie to będę szukał najwcześniej w sobotę tego problemu. Bo jak z pracy wychodzę to już ciemno jest niestety.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-01-06, 18:58   

Sroczka napisał/a:
Świeci się cały czas aż nie zgasi się silnika a potem jak się włączy jest ok do czasu aż się znów zapali. Przynajmniej przez 5 km drogi aż było miejsce by w bezpiecznym miejscu zatrzymać się i wyłączyć silnik. Czy możliwe ze anty kuna robi takie problemy bo gdzieś od tego momentu się zrobił taki problem. Przedtem kontrolka świeciła się może raz na miesiąc a teraz coraz części aż to serwisu 28.12.2020a od tego czasu tylko 2 razy.

To masz głównego podejrzanego. Pewnie zależy od rodzaju urządzenia - elektronicznego odstraszacza, który dokupiłeś i podłączyłeś do aku. Sprawdź czy urządzenie jest sprawne. Dobrej jakości odstraszacze biorą bardzo mało prądu na postoju.
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-06, 19:52   

Oooo, ... żle zrozumiałem ( anty-kunę ) . Zrozumiałem ,że miałeś już wizytę tej panienki i ślady obecności pod maską zostawiła . A montaż był po wizycie .
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2021-01-06, 20:11   

Coś mi tak jak by zaczęło podgryzać wygłuszanie maski(około Czerwiec lipiec) (Ewentualnie zawór o Klimy) I od razu pojechałem pod ASO by to zamontowali nie ryzykuje przy nowym samochodzie. Znajoma miała rok Dustera i dała 1000zł za przewody bo coś jej pogryzło ale był problem z odpaleniem samochodu itp .U mnie wszystko działa oprócz kontroli od akumulatora. Wiec zobaczę Co ASO wymyśli a jak nie to ja wjeżdżam na kanał i szukam pogryzionych kabli czy cos przetartego wyciągniętego itp. Może sam znajdę nisz oni bo Oni nawet dobrze zaizolować kabelków nie unią przy anty kunie i śmieci zostawali przy alternatorze(Izolacje starą z anty kuni bo też ja sprawdzali ostatnio )
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-06, 20:15   

Przewody i dostęp do nich , jest od ,, góry ,, . Kanał nie koniecznie - ale sprawdzić warto. Część okablowania leci dołem .
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-01-07, 16:12   

Dobry polski elektr. odstraszacz można kupić na rynku za kilkadziesiąt pln. Ma on wszelkie zabezpieczenia i moim zdaniem jest skuteczny. Kabelki przykręca się do obu bolców aku. I koniec roboty. Praktycznie nie da rady tego zepsuć. Ale to teraz problem aso.
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2021-01-07, 18:59   

Mam polski zamontowany:)
https://www.odstraszanie....AiABEgKUGfD_BwE

Taki model jak sie nie myle
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne