Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapalająca się kontrolka od Akumulatora
Autor Wiadomość
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-01-07, 22:03   

2-3 lata temu kupiłem taki model za 60 pln. Pobór prądu: 45mA.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-08, 11:32   

I to mi przypomina, że muszę kostki WC wymienić, bo już z jednymi prawie 3 lata jeżdżę..
Kupuję najtańszy model = z najbardziej niezdrową chemią, cena 2 szt. ok. 3 PLN, Pobór prądu: 0mA :mrgreen:
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-01-08, 17:12   

Prezes napisał/a:
I to mi przypomina, że muszę kostki WC wymienić, bo już z jednymi prawie 3 lata jeżdżę..
Kupuję najtańszy model = z najbardziej niezdrową chemią, cena 2 szt. ok. 3 PLN, Pobór prądu: 0mA
Mam i jedno i drugie. Akumulator ładuję z funkcją recond 2 razy w roku. Nie jeżdżę na krótkich trasach. Raczej zamiejscowe. Żadnych problemów z aku.
 
Sroczka 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepawy
Silnik: 0.9TCI
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 24
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2021-01-12, 17:21   

Samochód z serwisu wrócił diagnoza ze Anty kuna dużo prądu brała i dlatego i podkładki na anty kunie były za grube. Alternator i regulator napięcia kable sprawne. Jeśli będzie nadal kontrolka się świeciła akumulator będzie wymieniany. Do 3(Wymiana akumulatora) razy w serwisie jeśli będzie maił być 4 raz idzie reklamacja Auta.....
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-01-08, 12:19   

Dzień dobry.
Widać problem włączającej się kontrolki "braku ładowania" dotknął kolejną Sandero II .
W moim przypadku usterka wystąpiła już 3 krotnie z tym, że jednego dnia w odstępie około 2 km, potem przejechałem bez problemu 20km, kolejnego dnia 12km, żeby przy kolejnej trasie znowu zmierzyć się z tą usterką. Jak u kolegi "Sroczka", po ponownym uruchomieniu silnika usterka ustępuje.
Zastanowiła mnie jedna rzecz, mianowicie usterka wystąpiła kiedy włączyłem przycisk "dobra widoczność" na panelu sterowania automatycznej klimatyzacji. Zatem dziś postanowiłem przyjrzeć się bliżej tematowi i oto moje spostrzeżenia.
Napięcie akumulatora przed rozruchem silnika, przy temperaturze otoczenia 0 stopni wyniosło 12,44V. Po uruchomieniu silnika, przy wyłączonych odbiornikach poza radiem MNE i światłami do jazdy dziennej, napięcie akumulatora wzrosło do 14,1V, więc uznajmy, że w normie. Natomiast po włączeniu przycisku "dobra widoczność" napięcie akumulatora wzrosło do wartości 14,53V a po dodatkowym "dociążeniu" światłami mijania, drogowymi, przeciwmgielnymi przód i tył, napięcie osiągnęło wartość 14,65V. Po wyłączeniu wszystkich odbiorników, napięcie osiągnęło wartość 13,78V.
Niestety podczas pomiarów, nie wystąpiła usterka ładowania akumulatora, jestem ciekaw jak wartość napięcia wówczas występuje na zaciskach akumulatora.
W obecnych samochodach, sprawę komplikuje układ systemu zarządzania energią. Być może, układ progowy czy porównujący napięcie minimalne i maksymalne na akumulatorze, generuje błąd.
Samochód na gwarancji więc specjalnie nie ma co gdybać, od tego mamy ASO.
Pozdrawiam
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-03-22, 20:22   

Sroczka napisał/a:
Samochód z serwisu wrócił diagnoza ze Anty kuna dużo prądu brała i dlatego i podkładki na anty kunie były za grube. Alternator i regulator napięcia kable sprawne. Jeśli będzie nadal kontrolka się świeciła akumulator będzie wymieniany. Do 3(Wymiana akumulatora) razy w serwisie jeśli będzie maił być 4 raz idzie reklamacja Auta.....

Ponad rok minął i jak obecnie wygląda sprawa z lampką ładowania akumulatora?
Moja Sandero z tą samą przypadłością w ASO. Rutynowo sprawdzili co mogli i jeśli się usterka powtórzy, kazali ponownie przyjechać.
W serwisie byłem 15,03,2022 a do dziś czyli do 22,03,2022 już dwa razy wystąpiła usterka.
Zacząłem już sam prowadzić diagnostykę, przed uruchomieniem silnika wykonuję pomiary napięcia akumulatora. Napięcie to wynosi niezmiennie około 12,2V i nie zdarza się aby przekroczyło 12,3V.
Kontrolka zaświeciła się dotychczas po 24km jazdy i po raz drugi po 14km jazdy. Udało się z racji tego, że dojechałem do celu wykonać pomiary napięcia przy świecącej się kontrolce. Napięcie na akumulatorze wynosiło około 13,56V przy włączonych światłach pozycyjnych (nawiew, MNE wyłączone). Po wyłączeniu zapłonu napięcie na akumulatorze od razu spada do wartości 12,66V.
Moim skromnym zdaniem akumulator do wymiany.
Nawiasem mówiąc w poprzednim Sandero akumulator był od nowości (10 lat) i nic nie wskazywało że ma dość eksploatacji.
O dziwo w tym modelu nie używam S&S, odruchem Pawłowa, zacinając pasy wyłączam ten "wynalazek" a tu takie kwiatki.
Lekarz umówiony tym razem na 31,03, zobaczymy co przyniesie wizyta.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-23, 11:58   

marko napisał/a:
Zacząłem już sam prowadzić diagnostykę, przed uruchomieniem silnika wykonuję pomiary napięcia akumulatora. Napięcie to wynosi niezmiennie około 12,2V i nie zdarza się aby przekroczyło 12,3V.
Kontrolka zaświeciła się dotychczas po 24km jazdy i po raz drugi po 14km jazdy. Udało się z racji tego, że dojechałem do celu wykonać pomiary napięcia przy świecącej się kontrolce. Napięcie na akumulatorze wynosiło około 13,56V przy włączonych światłach pozycyjnych (nawiew, MNE wyłączone). Po wyłączeniu zapłonu napięcie na akumulatorze od razu spada do wartości 12,66V. Moim skromnym zdaniem akumulator do wymiany... .
Nie wydaje mi się... Masz typowe wyniki pomiarów, zbieżne z moimi (akurat w Sandero2) przy zupełnie nowym akumulatorze, który siedzi w samochodzie co najmniej 2 tygodnie. Dokładnie tak to wygląda a o takie napięcia "stara się" układ inteligentnego ładowania. Po zamontowaniu akumulatora naładowanego do 100%, przez pierwszy tydzień-dwa napięcia utrzymują się na wyższym poziomie, potem wszystko się ustala- jak wyżej.
Ja wymieniałem akumulator po 4 latach, ale z uwagi na napięcia po nocy poniżej 11,5V i niemożność naładowania prostownikiem do poziomu powyżej 12,5V (przy czym nigdy nie było żadnych kontrolek, ani żadnych problemów użytkowych w samochodzie).
Moim zdaniem jest coś namotane w sofcie czy osprzęcie- generuje nieuzasadnione alarmy, których nie powinno być podczas pracy silnika, co potwierdzają Twoje pomiary. Koniecznie poinformuj ASO przy jakim napięciu wyskakuje ci alarm.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-03-23, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-23, 12:05   

marko napisał/a:
Napięcie to wynosi niezmiennie około 12,2V i nie zdarza się aby przekroczyło 12,3V.
... Udało się z racji tego, że dojechałem do celu wykonać pomiary napięcia przy świecącej się kontrolce. Napięcie na akumulatorze wynosiło około 13,56V przy włączonych światłach pozycyjnych (nawiew, MNE wyłączone). Po wyłączeniu zapłonu napięcie na akumulatorze od razu spada do wartości 12,66V.

To wszystko powyżej jest prawidłowe (też mam takie wartości w D2). Pytanie ile faktycznej zgromadzonej energii w aku za tym stoi (przy tych 12,2-12,3 po unormowaniu). A jest objaw problemów z rozruchem? (bo jak nie ma to nie jest to problem z aku, a i także z samym ładowaniem jako takim i jego zarządzaniem przez moduł od tego)
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-03-23, 12:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-03-23, 12:51   

Kompletnie żadnych problemów z rozruchem nie ma. W każdą pogodę, czy temperatura na plusie czy poniżej zera odpala od razu za pierwszym razem. Dlatego jest to trudne do diagnostyki.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-03-23, 13:00   

Dymek napisał/a:
marko napisał/a:
Zacząłem już sam prowadzić diagnostykę, przed uruchomieniem silnika wykonuję pomiary napięcia akumulatora. Napięcie to wynosi niezmiennie około 12,2V i nie zdarza się aby przekroczyło 12,3V.
Kontrolka zaświeciła się dotychczas po 24km jazdy i po raz drugi po 14km jazdy. Udało się z racji tego, że dojechałem do celu wykonać pomiary napięcia przy świecącej się kontrolce. Napięcie na akumulatorze wynosiło około 13,56V przy włączonych światłach pozycyjnych (nawiew, MNE wyłączone). Po wyłączeniu zapłonu napięcie na akumulatorze od razu spada do wartości 12,66V. Moim skromnym zdaniem akumulator do wymiany... .
Nie wydaje mi się... Masz typowe wyniki pomiarów, zbieżne z moimi (akurat w Sandero2) przy zupełnie nowym akumulatorze, który siedzi w samochodzie co najmniej 2 tygodnie. Dokładnie tak to wygląda a o takie napięcia "stara się" układ inteligentnego ładowania. Po zamontowaniu akumulatora naładowanego do 100%, przez pierwszy tydzień-dwa napięcia utrzymują się na wyższym poziomie, potem wszystko się ustala- jak wyżej.
Ja wymieniałem akumulator po 4 latach, ale z uwagi na napięcia po nocy poniżej 11,5V i niemożność naładowania prostownikiem do poziomu powyżej 12,5V (przy czym nigdy nie było żadnych kontrolek, ani żadnych problemów użytkowych w samochodzie).
Moim zdaniem jest coś namotane w sofcie czy osprzęcie- generuje nieuzasadnione alarmy, których nie powinno być podczas pracy silnika, co potwierdzają Twoje pomiary. Koniecznie poinformuj ASO przy jakim napięciu wyskakuje ci alarm.

Obawiam się, że możesz mieć rację odnośnie oprogramowania. Coś jest niewłaściwe interpretowane przez system i wyrzuca błąd w postaci lampki ładowania akumulatora i krótkiego dźwięku.
Ale z drugiej strony, czekam na naprawę przez ASO.
Jak piszesz, że wymieniałeś akumulator po 4 latach, być może jest to początek złego. Moja Sandero jest z 2019roku z tym że zakupiona w 2020. Więc akumulator prawie 3 letni. Z tym, że jak piszesz, że nie miałeś żadnych zaświecających się lampek to już nie mam pojęcia o co kaman.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-03-31, 10:07   

Mamy 31 marca i Sandero ponownie u "lekarza" w RRG, ciekawe co Panowie znajdą o ile wogóle znajdą.
Póki co sam zacząłem prowadzić swoją diagnostykę, polegającą jedynie na pomiarze ciąłym napięcia w układzie podczas jazdy. Niepokoi mnie bardzo duże wahanie napięcia. Jego wartości zmieniają się praktycznie od maks. 15V do min. 11,8V.
Nie jest to raczej związane z większym obciążeniem.
Już próbowałem powłączać wszystkie możliwe odbiorniki z oświetleniem wnętrza włącznie (m.in. ogrzewanie tylnej szyby, nawiew na max, światła zewnętrze itp). Nie wpływa to na zwiększenie czy zmniejszenie napięcia.
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-31, 10:45   

Ogólnie przy hamowaniu silnikiem jest max czyli 14,9-15,0V (zawsze niezależnie od wszystkiego). A jeżeli system zarządzania ładowaniem uznaje, że przy danej temp. poziom naładowania jest okej i nie ma żadnych znaczących odbiorników prądu to może spadać do okolic 12,2-12,3 - wtedy w ogóle nie ładuje aku. Te 11,8 jako minimum na odpalonym silniku raczej nie jest okej.

Ten system ładowania w uproszczaniu działa tak: jak aku jest naładowany i nie ma obciążenia to nie ładuje i wtedy jest te ~12,3, a ładowanie (w ramach eko, oszczędności paliwa itd.) odbywa się przy każdym hamowaniu silnikiem maksymalnym prądem (wykorzystanie hamowania bez obciążania silnika i zużywania paliwa). Jeżeli bilans z takiego działania jest na "-" tzn. mniej ładuje niż zużywa prądu z aku to co jakiś czas powinien podładowywać aku i wtedy nawet bez obciążenia (ogrzewanie szyb/lusterek, dmuchawa, światła mijania/drogowe itd.) powinno przez dłuższy czas być >13,x V napięcie.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-03-31, 11:00   

Czyli może być istotnie błąd softu czy coś i stąd takie "cyrki" się dzieją
Pomiędzy 15 marca a dziś, usterka wystąpiła 4 krotnie.
Przestaję dziwić się, że ASO ma problem z lokalizacją przyczyny.
Ale z drugiej strony auto na gwarancji więc ma być sprawne i nie denerwować kierowcy lampkami ostrzegawczymi :->
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-31, 12:52   

marko napisał/a:
Jego wartości zmieniają się praktycznie od maks. 15V do min. 11,8V.
Ja to mogę potwierdzić, napięcie zmienia się cały czas. Poniżej 12V tez kiedyś miałem przez małą chwilę, ale raczej poniżej 12V nie spada. A na pewno nie zmienia się skokowo od min do max, to są raczej takie "schodki"- to znaczy kolejno przeskakuje na wyższe lub niższe poziomy pośrednie.
Cytat:
Nie jest to raczej związane z większym obciążeniem.

A to już nie jest normalne, chyba że system wyczuwa naprawdę na full naładowany akumulator- wtedy faktycznie długo nie reaguje na obciążenia. Natomiast u mnie przy właściwie stale niedoładowanym akumulatorze, w większości wypadków samo włączenie świateł mijania to natychmiastowy wzrost napięcia do poziomu powyżej 14V (jeżeli wcześniej było niskie). Natomiast odłączenie słynnej wtyczki czujnika przy minusowej klemie akumulatora stabilizuje napięcie na poziomie ok. 14,3V i wtedy już przestaje się zmieniać. System ładowania zachowuje się wtedy jak klasyczny, z regulatorem ze stałym napięciem.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-03-31, 12:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-03-31, 13:37   

Tym czasem po 4 godzinach doktoryzowania się przy mojej Sandusi, umówiony jestem na wymianę alternatora, który wg ASO jest przyczyną usterki.
Za tydzień będą działać, więc zobaczę czy diagnoza potwierdziła uszkodzony element czy zaczyna się zabawa w wymianę na chybił trafił a może się uda.
Dam znać czy przyniesie to poprawę, czyli wyeliminuje usterkę.
Wracając do moich spostrzeżeń, to potwierdzam że napięcie przy stałym obciążeniu zmienia się w zakresie mniej więcej 12V do aż 15V. Z tym że napięcie poniżej 12V wystąpiło dosłownie po uruchomieniu silnika. Zauważyłem również, że lampka zaświeciła się w momencie kiedy napięcie nie przekroczyło 13V a włączone było poranne obnażenie świateł mijania, dmuchawy i ogrzewania tylnej szyby że o MNE nie wspomnę.
Podczas dziesiejszej trasy, jak na złość kontrolka nie zaświeciła się a napięcia w zakresie najniższe 13,6V a najwyższe 15V, natomiast przeciętnie w okolicy 14V więc jak z podręcznika.
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-04-03, 18:35   

wymiana alternatora nic nie da , mam to samo wymieniłem alternator bo byłem pewny że to wina alternatora , po wymianie problem nadal jest.
_________________
leszek
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-04-09, 10:38   

@leszek800 - Możesz mieć słuszność, że to nie wina alternatora. Auto jest na gwarancji więc wiele mnie to nie obchodzi co jest przyczyną, jeśli usterka pojawi się ponownie to kolejny raz będzie wizyta w ASO.
Póki co, 7 kwietnia ASO wymieniło alternator na nowy wraz z paskiem napędowym (obawiałem się że założą stary).
Dotychczas usterka nie wystąpiła ale to za krótko na jednoznaczne potwierdzenie.
Od poprzedniej wizyty w ASO dn. 31,03 do dn. 07,04 usterka wystąpiła dwukrotnie jednego dnia.
Tak czy siak, niech się doktoryzują na mojej Sandero byle by skutki były pozytywne, poniekąd to nowe części pod maską mile widziane.
Ostatnio zmieniony przez marko 2022-04-09, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-04-09, 17:20   

U mnie jest to samo ,bywa tak że kontrolka nie zapala się przez tydzień lub dwa a w niektórym dniu potrafi sie zapalic dwukrotnie aż w koncu wyskakuje check - słabe ładowanie akumulatora P2503 charging system voltage low i nie mogę sobie z tym poradzic . Ładowanie mam na poziomie14-14.5 v ,w momencie zaświecenia kontrolki napięcie spada ładowania spada do 13.5v a następnie z powrotem rośnie do 14-14.5v. Jestem ciekawy czy u ciebie ta usterka powróci czy też nie, w razie czego informuj na forum.pozdrawiam
_________________
leszek
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-04-09, 18:44   

leszek800
Oczywiście, że napiszę warto aby wszyscy wiedzieli aby zwyczajnie nie wyważać otwartych drzwi.
 
Henry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4wd
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: 2022-04-09, 20:11   

Ja mam podobny problem z nowym Dusterem - po 20km zapala mi się lampka STOP i akku, piszczy i pojawia komunikat "Usterka elektryczna". Po zgaszeniu i odpaleniu jest ok, ale po kilometrze znowu to samo. Po wyłączeniu na kilkanaście minut znowu jest spokój przez 20km. Akku został doładowany, więc to nie niskie napięcie. Zresztą ta cykliczność 20km albo co 1km wskazuje raczej na jakiś problem z software. Może jakiś czujnik się przegrzewa?
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-04-10, 08:26   

leszek800 napisał/a:
wymiana alternatora nic nie da , mam to samo wymieniłem alternator bo byłem pewny że to wina alternatora , po wymianie problem nadal jest.

Panie Kolego i taka jest prawda, dziś usterka ponownie wystąpiła :evil:
Więc kolejne zgłoszenie do ASO poczynione.
Ciekawe cóż teraz wymyślą Panowie z serwisu?
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-04-10, 18:15   

No to czekamy na nowe pomysły z serwisu,może wreszcie się dowiemy gdzie tkwi problem.
_________________
leszek
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-04-10, 19:11   

Jak ktoś ma dostęp do wszystkich informacji o samochodzie (a tak mają ASO) - tj. schematy, oprogramowanie, bazę błędów, podręczniki ... itd. i nadal nic, to chyba nie umie nic więcej niż wymianę wg instrukcji krok po kroku. Może trzeba zmienić ASO?
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Henry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4wd
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: 2022-04-14, 16:55   

Tak z kronikarskiego obowiązku napiszę tutaj, mimo że to nie mój wątek, że dzisiaj odebrałem swojego Dustera z irytującym "Usterka elektryczna" - podobno błąd montażu w fabryce i jakiś przewód masowy był źle podłączony. Nikt nie wie czemu nie pojawiało przez pierwsze 500km, a potem dopiero po 20km od odpalenia. Jak dzwonił serwisant to było słychać że jest z lekka zaskoczony, bo pierwszy raz im się coś takiego zdarzyło. Zachciało mi się nowego skomputeryzowanego samochodu :roll:
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-04-14, 17:04   

Ja natomiast w Wielki Piątek jadę do ASO na kolejne doktoryzowanie elektryków. Dziś udało mi się wywołać awarię czyli spowodowałem włączenie lampki kontrolnej braku ładowania akumulatora. Warunki w zasadzie po jeździe jakieś 16km auto postało około 30 minut. Następnie wsiadłem i miałem do pokonania dystans około 3km. Na czas jazdy włączyłem wszystkie możliwe światła: mijania, drogowe, przeciwmgielne przednie i tylne, nawiew na maks i ogrzewanie tylnej szyby. Po około 1,5km kontrolka się włączyła.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne