Cała ta inzynieria wraz z wynalazkami ciagnie na dno te firmy i włascicieli aut. . Juz widzę prywatne geszewty jak sobie radza z takimi przypadłosciami. Przypomina mi to nasze tramwajki na slasku , które żeby jeżdzic musiały i mają serwis 24h. A serwisanci praktycznie spędzali w nich 3/4 doby , a 1/4 na zycie i jedzenie. Oczywiscie daleko poza domem.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-04-17, 13:37
Mimo wszystko nie tracę wiary w techników z ASO. Zostawiłem auto na Święta i jeszcze po południu w piątek dostałem informację, że udało im się wywołać włączenie kontrolki akumulatora. Więc oby znaleźli przyczynę i ją wyeliminowali to jestem w domu.
Póki co zastępczo jeżdżę Renault Megane z dieslem. Może jakość wykonania o niebo lepsza niż Sandero ale wygodniej zdecydowanie jest w Dacii.
Pewnie coś wynajdą , ale musza zameldowac do centrali, zeby móc grzebac , bo bez ich zezwolenia tylko myja te auta. Ja tak miałem. Gdy stwiedziłem wadę zamka w drzwiach.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-04-20, 20:07
Megane oddane, nawiasem mówiąc fajne i stosunkowo oszczędne auto, skoro około 9,5L wystarczyło na prawie 180km.
Sandero odebrana, tym razem ASO wymieniło akumulator
Jak się dowiedziałem, nauczyli się jak "wywołać" włączenie kontrolki akumulatora ale tak naprawdę przyczyny jako takiej nie znaleźli. Wymienili akumulator, wykonali ponownie próby i nie udało im się doprowadzić do włączenia kontrolki.
Osobiście jakoś nie wierzę w uszkodzenie akumulatora, który ma bez mała 3 lata. Silnik pali od przysłowiowego strzała i raczej nic nie wskazywało by na zmęczony życiem akumulator. Jednak cóż pojeździmy i zobaczymy.
Z całych tych napraw mam chyba najdroższe Sandero, auto od zakupu 2 lata a już nowy akumulator, nowy alternator i pytanie co jeszcze.
mam od 5lat lodgy 1,2 tce i od 2-3 lat zapala się kontrolka akumulatora. na gwarancji nie udało się tego usunąć a teraz nie chcę szukać. czekam aż się porządnie zepsuje. najprawdopodobniej pomogłaby wymiana wiązki elektrycznej, którą mogły naruszyć zęby gryzoni albo przetrał się kabel na jakimś zagięciu. na razie jednak auto działa, tylko to pikanie wkurza.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-04-25, 20:34
Ręce już opadają, niestety alternator jak i akumulator to na pewno błędna diagnoza.
Dziś lampka ładowania dwukrotnie zaświeciła się podczas jazdy.
Dam mu jeszcze szansę, do trzech razy sztuka i znów zgłaszam usterkę do ASO.
Jak na razie nowy alternator, nowy akumulator co jeszcze mnie czeka może nowa Sandero
cyt.(Ręce już opadają, niestety alternator jak i akumulator to na pewno błędna diagnoza.
Dziś lampka ładowania dwukrotnie zaświeciła się podczas jazdy.
Dam mu jeszcze szansę, do trzech razy sztuka i znów zgłaszam usterkę do ASO.
Jak na razie nowy alternator, nowy akumulator co jeszcze mnie czeka może nowa Sandero )
kol.marko mógłbyś podrzucić czy została u ciebie rozwiązana usterka zapalającej się lampki ładownia akumulatora?
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-05-20, 12:24
Sprawa póki co acta, z kontekstu rozmowy wynika jak w wielu zresztą przypadkach dotyczących samochodu Dacia, że TTTM. Dziś dowiedziałem dowiedziałem się, że samochód jest w pełni sprawny
Taka jest konstrukcja samochodu, alternator 120A o wydolności 2kW i podczas obciążenia odbiornikami (światła, ogrzewanie szyby, dmuchawa itp) podobno nie daje rady.
Na chwilę obecną, od ostatniej wizyty w ASO a było to 10,05 nic złego się nie działo, tzn usterka nie wystąpiła. Dziwne trochę, że przy nie dużym obciążeniu usterka również potrafiła wystąpić.
Ponadto skoro by tak było jak twierdzi ASO, usterka dotyczyła by praktycznie wszystkich samochodów Dacia Sandero i Logan z silnikami 90TCe. Obecnie istotnie dmuchawy używam góra na 4 stopniu, świata jedynie do jazdy dziennej, ogrzewanie tylnej szyby nie potrzebne. Zobaczymy co czas pokaże.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-20, 13:22
marko napisał/a:
Sprawa póki co acta, z kontekstu rozmowy wynika jak w wielu zresztą przypadkach dotyczących samochodu Dacia, że TTTM. Dziś dowiedziałem dowiedziałem się, że samochód jest w pełni sprawny
Ponadto skoro by tak było jak twierdzi ASO, usterka dotyczyła by praktycznie wszystkich samochodów Dacia Sandero i Logan z silnikami 90TCe.
No i co im zrobisz, jak nic nie zrobisz?
To co w takim razie można powiedzieć o znakomitej większości egzemplarzy Sandero, w których ta kontrolka się nigdy nie zapala? Zdaniem ASO one są niesprawne czy może wybitnie sprawne?
Mogę sobie powłączać wszystko co mam na pokładzie, popodpinać prądożerne ładowarki QC i dodatkowo lodówkę turystyczną i nic podobnego nigdy się nie dzieje. O włączonym non-stop (również na postoju) dwukamerkowym rejestratorze trasy i antykunie już nawet nie wspomnę...
Czy może jednak te problemy w Sanderkach generuje montowana od 2018 automatyczna klima, chociaż nie wiadomo czy kol. Sroczka również taką posiada?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-05-20, 13:46, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-05-20, 14:16
Właśnie to mnie najbardziej zastanawia, skoro problem jest natury globalnej to powinien dotyczyć wszystkich modeli, a jeśli to indywidualny przypadek to tłumaczenie ASO jest idiotyzmem i zasługuje na nagrodę największej herezji 2022 roku.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-06-03, 18:20
Ciąg dalszy nierównej walki z ASO i gwarantem.
W odpowiedzi na reklamację zgłoszoną do Dacii otrzymałem w odpowiedzi link do wykazu serwisów
Podeszli jak widać bardzo profesjonalnie.
Ja uznałem, że nie odpuszczę i jak to w filmie "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz", do Bydgoszczy będę jeździł a w obecnym ASO moja noga więcej nie stanie.
Dziś oddałem do ASO Decar przy ul. Modlińskiej. Wizyta na godzinę 6:00, a po godzinie 12 telefon, że uszkodzony jest jakiś tam przewód (podobno masowy) i samochód musi zostać w serwisie do czasu wymiany, która nastąpi po sprowadzeniu takiego przewodu z Francji. Ucieszyłem się, że nie z Chin zamawiane przez znany sklep zakupowy, bo naprawa mogła by nastąpić już po gwarancji
Uzyskałem również informację, że samochodem absolutnie nie można jeździć, ponieważ grozi to poważniejszą awarią
Zatem widać fachowość poszczególnych ASO i ich podejście do tematu. RRG stwierdziło, że samochód jest sprawny i TTTM, a przy tym konsultowali się niemalże z docentami z Politechniki Warszawskiej a tu dowiaduję się, że auto praktycznie nie powinno być eksploatowane.
Konsekwencje to nie moja sprawa, ale za niepotrzebną wymianę alternatora i akumulatora powinno ASO zapłacić z własnej kieszeni a nie gwarant.
Jedyny plus w tej całej historii to, że pojeździłem wcześniej zastępczo Megane a teraz Dusterem mogę się nacieszyć, chociaż to żadna nowość.
Jak już będzie po naprawie, napiszę dla potomnych czy tym razem naprawa była skuteczna.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-06-16, 12:26
Jak narazie cieszę się z jazd tekstowych innymi autami niż moje. Dobry tydzień był Duster 1.3TCe, żeby po odbiorze swojej Sandero, teoretycznie po naprawie okazało się że lampka znowu podczas jazdy zapaliła się
Od wczoraj mam zastępczo Dustera z SCe115 pod maską.
Zaczynam widzieć co raz więcej plusów napraw gwarancyjnych, szkoda że nie ma jednak efektu najważniejszego, czyli skutecznej naprawy.
U mnie po wgraniu nowego softu oraz sterowników kontrolka ładowania już się nie zapala-przynajmniej od ok.miesiąca jest już spokój z kontrolką i pikaniem.Prawdo podobnie jest to wina oprogramowania przynajmniej w moim przypadku.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-06-24, 04:07
Nie wykluczone, że u mnie też w końcu to zrobili, co mnie przestaje dziwić, skoro wszystko co było w obwodzie ładowania akumulatora zostało wymienione na nowe
Póki co 3 dni eksploatacji i nie ma najmniejszego problemu.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-04, 10:48
Niestety nie, a z racji że samochodu zastępczy mam zarezerwowany na 12 lipca, więc ciąg dalszy nastąpi.
Póki co kontrolka akumulatora zapala się podczas jazdy praktycznie co wyjazd. Zastanawiam się z ilu części (modułów) składa się obwód ładowania. Za chwilę lista części które zostały wymienione się skończy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum