Coś się Wam pomieszało. Duster do fruwania nie służy. Lepiej nie próbujcie.
daro113
Ja generalnie tankuję na Orlenie, ewentualnie inna duża i znana sieć. Unikam stacji z „dziwnym” logo. Kilka razy natknąłem się na wyniki kontroli stacji paliw. „Szansa” na zatankowanie "chrzczonego" paliwa na stacjach znanych marek jest dużo niższa. Niezbyt też mam ochotę jeździć po różnych stacjach i porównywać ceny.
Z tego co dopytałem, to lanie do 1,3 TCe 98 oktanów nic nie da. Można. Autu nie zaszkodzi. Jednak za dodatkowo wydane pieniądze nic nie zyskasz.
Z tego co dopytałem, to lanie do 1,3 TCe 98 oktanów nic nie da. Można. Autu nie zaszkodzi. Jednak za dodatkowo wydane pieniądze nic nie zyskasz.
Podczas jazdy rzeczywiście specjalnej różnicy nie da się odczuć ale za to słyszałem opinie kilku mechaników, że jazda na uszlachetnionych wersjach paliwa znanych koncernów powoduje mniejsze osadzanie się produktów spalania ze względu na większą ilość dodatków myjących, a to w dłuższej perspektywie może oznaczać wydłużoną żywotność silnika. Jeśli więc ktoś planuje użytkować nowo zakupione auto przez wiele lat to być może jest sens - przynajmniej co któreś tankowanie zalać pełen bak jakiegoś lepszego paliwa.
Z tego co dopytałem, to lanie do 1,3 TCe 98 oktanów nic nie da. Można. Autu nie zaszkodzi. Jednak za dodatkowo wydane pieniądze nic nie zyskasz.
Podczas jazdy rzeczywiście specjalnej różnicy nie da się odczuć ale za to słyszałem opinie kilku mechaników, że jazda na uszlachetnionych wersjach paliwa znanych koncernów powoduje mniejsze osadzanie się produktów spalania ze względu na większą ilość dodatków myjących, a to w dłuższej perspektywie może oznaczać wydłużoną żywotność silnika. Jeśli więc ktoś planuje użytkować nowo zakupione auto przez wiele lat to być może jest sens - przynajmniej co któreś tankowanie zalać pełen bak jakiegoś lepszego paliwa.
Moim zdaniem ( a także wielu mechaników - ilu fachowców tyle opinii )nie ma to sensu . Że ma 98 oktanów to nie znaczy , że jest "szlachetniejsze"i ma więcej dodatków . Z założenia 98 jest przeznaczona do silników o wyższym stopniu sprężania , gdzie 95 może nieprawidłowo ( zbyt wcześnie ) ulegać zapłonowi . Jeśli już to na Schelu dają raz w tygodniu ( dla benzyny to wtorki ) paliwo premium w cenie zwykłego
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 638 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-13, 14:57
Nie należy generalizować - zalać 98, przetestować. W 1.2 D4F wyraźnie czuć poprawę w zakresie bardzo niskich obrotów. Jak się ktoś kręci po wąskich uliczkach w centrum, to skorzysta, ale jak robi trasy, to nie zauważy nic. Choć przy odprężonym turbo to pewnie i na dole zmian nie będzie...
Podczas jazdy rzeczywiście specjalnej różnicy nie da się odczuć ale za to słyszałem opinie kilku mechaników, że jazda na uszlachetnionych wersjach paliwa znanych koncernów powoduje mniejsze osadzanie się produktów spalania ze względu na większą ilość dodatków myjących, a to w dłuższej perspektywie może oznaczać wydłużoną żywotność silnika. Jeśli więc ktoś planuje użytkować nowo zakupione auto przez wiele lat to być może jest sens - przynajmniej co któreś tankowanie zalać pełen bak jakiegoś lepszego paliwa.
Tak, ale jak to się ma do liczby oktanowej? Benzyna 98 w wersji Orlen standard, to zwykłe paliwo z bazy naftowej. Identyczne jak 98 na każdej innej stacji. W zasadzie nic nie poprawi, bo nie może. Aby silnik poprawnie z nim pracował i faktycznie coś się zmieniło, należy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli zmienić mapę.
Co do dodatków to święta racja. Widziałem wtryski po 200 tysiącach, gdzie właściciel w zasadzie lał tylko Shella V-power. Czyste jak z fabryki. Widziałem te same wtryski, w aucie tankowanym gdzie się dało. No, były do wymiany. I to mi wystarcza za dowód. Tym bardziej że we wtorki v-power jest w cenie zwykłej, więc w ogóle nie ma tematu.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-18, 09:41
Ja się przyznam, że tankuję uszlachetnione, bo mam Shella po drodze do pracy i paliwo jest w dobrej cenie.. Jak się promocja skończy to i ja skończę z uszlachetnianiem
Wcześniej tankowałem prawie zawsze na Lukoilu, też po drodze - tam tankowałem diesla i stacji starałem się nie zmieniać, bo nigdy zimą problemów nie miałem, a przy dieslach trzeba bardziej uważać. Teraz zmienili się w Amic, ale chyba kierownik stacji ten sam, więc paliwo powinno być na podobnym poziomie jak było.. bo to chyba już na danych stacjach "chrzczą"
W przypadku silników doładowanych z wtryskiem bezpośrednim zalecane jest paliwo 98, nawet jeśli oficjalnie dopuszczone 95. Stosowanie paliwa 95 przyczynia się do nadmiernego powstawania nagaru, o czym boleśnie przekonali się użytkownicy silników PSA Puretech z wtryskiem bezpośrednim.
Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-02-18, 13:51
telecaster1951 napisał/a:
dzięki za link :)
Kiedyś do Outlandera wlałem STP, ale po tym (może to zbieg okoliczności) spaliny były tak "gryzące", że nie dało się za autem stać. Po jakimś czasie ustąpiło.
W przypadku silników doładowanych z wtryskiem bezpośrednim zalecane jest paliwo 98, nawet jeśli oficjalnie dopuszczone 95. Stosowanie paliwa 95 przyczynia się do nadmiernego powstawania nagaru, o czym boleśnie przekonali się użytkownicy silników PSA Puretech z wtryskiem bezpośrednim.
Co oczywiście jest mitem z forum internetowego.
1. Tak benzyna 98 może spalać się bardziej efektywnie, gdyż można nieco zwiększyć kompresję przez co spalanie jest bardziej efektywne, ale... mapa musi być dostosowana. Różnica w temperaturze spalin pomiędzy 95 a 98 jest na tyle niewielka, że sterownik nie ustawi idealnej mapy, przez co zmian w zasadzie nie ma żadnych. W ilości nagaru również.
Dlatego znacznie lepszym rozwiązaniem są dodatki do paliwa. Te dodatki to związki zawierające duże ilości tlenu. W ten sposób spalanie jest znacznie bardziej efektywne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum