Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wrażenia po jazdach nowym sandero III i stepway
Autor Wiadomość
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2021-10-07, 12:35   

pastp napisał/a:
Też niie wziąłem automatycznego ręcznego ale jak poczytalem, że sam się zwalniia i zapiina to żałuję.

Eeee... a to taka rewelacja jest..? :-P
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-10-08, 00:13   

straszna_maruda napisał/a:

Przykład 2 tryb auto osiąga temperaturę więc zwalnia mi nadmuch więc parują szyby. no to ja zwiększam nadmuch ale kierunek nadmuchu :!: pozostaje na środkowe kanały (bo tryb auto głównie pracuje środkowymi kanałami bo tak najłatwiej wychładza lub nagrzewa wnętrze).


A jak w trybie auto działa algorytm sterowania nadmuchem ?
Zauważyłem że teraz jesienią, jak odpalam auto po dłuższym postoju, to czasem włącza nadmuch na twarz+nogi, czasem na szybę + nogi, a czasem tylko na nogi.
Potem po kilku minutach się przestawia nadmuch.
Jakoś te tryby są powiązane z temperaturą i chyba z wilgotnością (deszcz), ale nie umiem pojąć logiki która za tym stoi ?
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2021-10-09, 16:47   

Nie wiem. Możliwe że zbiera też sygnał z wycieraczek ale ja mam w pełni automatyczne więc nie mam pojęcia o ile to zmienia konfigurację nawiewu.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-12, 15:44   

No, u mnie pierwszy "poważniejszy" problem. Zawór wlewu gazu puszcza po zatankowaniu do pełna. Syczy ok. 10 min. czym wzbudza panikę u pracowników stacji. Po wyrównaniu ciśnienia w przewodzie doprowadzającym do butli wszystko wraca do normy... Zakładam więc, że wielozawór/zawór zwrotny w butli sprawny. Jadę do ASO - niech mi wymienią końcówkę wlewu. Ale chyba trochę za wcześnie na takie akcje...
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-10-12, 22:42   

uno0 napisał/a:
Automatyczna skrzynia biegów - prezentacja obrotów na tempomacie przy 90 i 100 km/h. Przebieg 200km...


1100 km, automat , 110 km/h na tempomacie. Silnik przez obroty i w porównaniu do Scenica II 2.0 PB wyciszony super. Słychać że jest szum wynikający z prześwitu ale radio na 3 nie trzeba w ogóle podgłaśniać. Zobaczymy przy 120. Pozdrawiam

IMG20211012101806.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 45,5 KB

Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-10-12, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-10-13, 05:13   

sobol1976 napisał/a:
No, u mnie pierwszy "poważniejszy" problem. Zawór wlewu gazu puszcza po zatankowaniu do pełna. Syczy ok. 10 min. czym wzbudza panikę u pracowników stacji. Po wyrównaniu ciśnienia w przewodzie doprowadzającym do butli wszystko wraca do normy... Zakładam więc, że wielozawór/zawór zwrotny w butli sprawny. Jadę do ASO - niech mi wymienią końcówkę wlewu. Ale chyba trochę za wcześnie na takie akcje...


Może być też zanieczyszczenie gazu, lub błoto z końcówki tankowania na stacji. To jest kulka ze sprężyną. Trudno to zepsuć, choć wykluczyć się nie da.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-13, 08:15   

Michał B24 napisał/a:
Może być też zanieczyszczenie gazu, lub błoto z końcówki tankowania na stacji. To jest kulka ze sprężyną. Trudno to zepsuć, choć wykluczyć się nie da.


Tak wiem, czytałem o tym trochę i gdybym nie miał gwarancji pewnie bym to naprawiał samodzielnie. Biorąc jednak pod uwagę że tankowań było może ze 20 wolę żeby sprawdzili co tam nie gra. Zwróciłem uwagę że od samego początku gwint plastikowej zakrętki wlewu był uszkodzony. Prawdopodobnie w czasie kontroli homologacyjnej ktoś niedbale zakręcił korek i być może fragmenty plastiku weszły w zawór.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-14, 10:41   

Zawór wlewu LPG wymieniony na poczekaniu. Szczelność sprawdzona w ASO - ma być teraz dobrze. Za nową zaślepkę wlewu Renault podobno chce ok. 100 PLN (!?) a gwarancja nie obejmuje tego elementu jeśli jest uszkodzony gwint. Autentycznie nie wierzę w taką cenę i chciałbym to zweryfikować. Oryginalna Tomasetto M10 z uchwytem kosztuje na necie 4 PLN. Kupiłem na tą chwilę zamiennik w hipermarkecie za 1,99 PLN.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-10-14, 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-10-16, 18:30   

uno0 napisał/a:
uno0 napisał/a:
Automatyczna skrzynia biegów - prezentacja obrotów na tempomacie przy 90 i 100 km/h. Przebieg 200km...


.......Zobaczymy przy 120. Pozdrawiam


Jest 1500 km i prędkość 125 km/h...mnie nadal się podoba...radio na 3 nadal.....W poniedziałek prywatna wymiana oleju...Pozdrawiam

IMG20211016105152.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 119,41 KB

Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-10-16, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-10-16, 21:06   

Witam wszystkich! Ostatnio testowałem troszkę nowego Stepwaya z LPG. Silnik spoko, wnętrze także ok, autko ładne i funkcjonalne w swojej klasie. Silnik przy 4 osobach zbierał się również doskonale. Mam jednak wrażenie, że w porównaniu z Dusterem jest znacznie twardszy na tzw. "polskiej drodze", coś jak Renault Captur. Jeśli ktoś jeździ z dala od dróg piątej kolejności odśnieżania, nie ma problemu, ale dla mnie jako posiadacza Dustera jest mniej komfortowo.
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-10-17, 07:54   

Też mam takie odczucie. Duster 2020 był bardziej komfortowy a pierwszej generacji to mój ideał zawieszenia. Jednak Francuzi zmiienili to bo zauważ każdy dznnikarz wył jakbyśmy zawsze każdy zakret pokonywali 200km/h
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-17, 13:43   

Tak, to fakt, że zawieszenie utwardzono nawet względem II generacji Stepway'a. Ale jest sporo zalet nowego zestrojenia zawieszenia. W tym roku byłem w Rumunii i przetestowałem nowe Sandero Stepway na trasie Transfogarskiej. Zdecydowanie miałem poczucie lepszego trzymania w zakrętach na serpentynach, samochód nie przechylał się zbytnio i pewność prowadzenia znacznie wzrosła. Elektryczne wspomaganie też tu było na plus. Porównuję z poprzednią wersją bo byłem tam też poprzednim modelem. Jeśli chodzi o jakiś dyskomfort na dziurach szutrach i drogach polnych to zapewne Duster ma lepsze parametry ale to przecież zupełnie inne auto.
Dla mnie różnica in minus akceptowalna. Pamiętam, że w poprzednim modelu na koleinach leśnych i drogach polnych może było miękko ale strasznie bujało na boki. Teraz tego nie ma.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-10-18, 14:41   

Olej wymieniony po 1500 km. Minimalne ilości opiłeczków..... Teraz w sierpniu przyszłego roku już oficjalnie w serwisie. Spalanie PB w automacie minimalne na razie 6.1 a max. 8,2.
Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-10-18, 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-11-05, 18:42   

Pytanie mam odnośnie klimatyzacji w automacie. Jak włączę klimę to wyłącza się auto. Klimą nie działa w automacie. Chyba kolejna awaria a może w zimie tak tak ma być
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-05, 19:15   

Nie powinna się włączyć poniżej 0 stopni
_________________
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-11-05, 22:29   

Ale to chyba naturalne że jak ręcznie włączasz klimę, to rezygnujesz z automatyki ?
Jutro sprawdzę w dusterze, ale w capturze to była norma - automatyk wszystko robiła sama, ja zaczynałem coś grzebać "ręcznie" to kończyła się automatyka. Jedyne co współpracowało to pełny odwilżanie szyb - włączał klimę + pełny nawiew na szyby i wyłączał auto; wyłączyć go można było przez ponowne wciśnięcie przycisku odwilżania szyb, albo przez klawisz auto; dziś kiedy jeździłem dusterem było tak samo.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-11-05, 22:46   

Ale chodzi o to że jak na włączonej klimie dam auto to się klima wyłączy. Od 2 tygodni tak mam, wcześniej auto włączało klimę teraz ją wyłacza
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-11-06, 09:05   

pastp napisał/a:
wcześniej auto włączało klimę teraz ją wyłacza


No i to jest normalne. Jeśli włączasz automatykę klimatyzacji to czujniki same decydują czy w ogóle załączać "klimę". Mi też czerwona lampka gaśnie czasami gdy uruchamiam funkcję AUTO. Ale gdy parametry w kabinie będą spełniały warunki zapisane w oprogramowaniu - klima sama się włączy.
Inna sprawa czy algorytm, który tym zarządza jest na tyle inteligentny by zawsze dopasować się do warunków - tego jeszcze nie wiem. Jeśli brakuje czujnika wilgotności w kabinie może być słabo.

Konkludując, zawsze to możesz obejść ręczne włączając przycisk i regulując pokrętła.
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-11-06, 10:41   

pastp napisał/a:
Ale chodzi o to że jak na włączonej klimie dam auto to się klima wyłączy. Od 2 tygodni tak mam, wcześniej auto włączało klimę teraz ją wyłacza


Jest także zmiana temperatur zewn. i nasłonecznienie inne (te 2 tygodnie np). Gdy jest cieplej automat włącza klimę aby schłodzić, a gdy jest zimniej wyłącza, a na początek daje grzanie z nagrzewnicy, dopiero jak się nagrzeje i świeci słońce przez szyby to włącza od czasu do czasu kompresor klimatyzacji (tak jest u mnie teraz przy jesiennej pogodzie versus lato).
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-11-06, 14:03   

Ok. Dziękuję za wyjaśnienia. Mam jeszcze prawi 5 lat na testy :mrgreen:
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-20, 20:36   

Kolejne spostrzeżenia. Auto odmarza szybko i nagrzewa się duzo szybciej niz Sandero II.
W zimie na oponach Barum Polaris 5, 15 cali, naprawde dobrze przyspiesza, hamuje i skreca. Dużo lepiej się zimą jeździ niż moją państwową, słuzbową Hondą Civic 1.5 turbo CVT.

Dalej uważam, ze Sandero III ma tylko 3 powazne wady
1 Zawieszenie na progach po prostu tłucze, może jestem rozpieszczony przez Stepway II
2 Przesłony przeciwsłoneczne siedzą w durnych zagłębieniach, po co to? Bardzo niepraktyczne rozwiązanie
3 Silnik nie ma góry, słowem szybko dostaje zadyszki obrotowej i zdecydowanie lepiej sie czuje w dolnych zakresach. W mieście to zaleta, przy wyprzedzaniu w trasie wada. Stepway II lepiej przyspieszał pomimo niższego momentu. Nie udało mi sie do tego przyzwyczaić, a zrobiłem Sandero juz 8 tysiecy km, normalnie mi to wystarcza, żeby się przyzwyczaić do inności.
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-12-20, 21:05   

Zgadza się nagrzewa się wyjątkowo szybko. Zawieszenie u mnie aż tak nie tłucze.
Na osłony nie zwróciłem uwagi, zwróciło co innego. To nie jest nawet mini suw. To jest osobówka Sandero na szczudłach. Drzwi za małe jak w przeciętnej osobówce. Nikt tego nie ukrywał ale ja im częściej wsiadam tym gorzej. Fiat Idea rozpieściła 😀.
Co do opon to zimowe Dębica na pewno są cichsze od fabrycznych letnich koreańskich ( chyba tylko ja je mam )
Silnik raczej nie mam zastrzeżeń, dynamika Ok, tej zadyszki nie zauważam ale sprzęgło bierze wysoko i po 5 tys. dalej nie mogę się przyzwyczaić.
Podsumowując fajne auto i na pewno kupiłbym ponownie bo za tę kasę nic z gazem nie ma. Pomimo 4 wizyt w Serwisie, wymiana modemu SOS, wymiana wentylatora i od 2 tygodniu znowu serwis sygnalizacja uszkodzenia modułu SOS czyli kolejne 2 wizyty, diagnoza i potem wizyta z wymianą. Z 5 tys. 150 km to wyjazdy do serwisu :-x
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-21, 11:40   

Michał B24 napisał/a:
Przesłony przeciwsłoneczne siedzą w durnych zagłębieniach, po co to? Bardzo niepraktyczne rozwiązanie

Zgadza się. Ale same zagłębienia to pikuś- w Sandero2 przesłony też są niby wpuszczone- ale można je wygodnie uchwycić z obu stron, są poręczne wnęki w podsufitce. W Sandero3 uchwyt-wnęka na paluchy jest tylko od strony drzwi. Pół biedy gdy walczymy z własną osłoną, ale chęć opuszczenia sobie osłony pasażera zderza się od razu z bezmyślnością projektanta podsufitki. Ktoś się ewidentnie nie popisał ergonomiczną wyobraźnią.
Dla wszystkich tych, co "nie czają bazy"- Sandero2 i "kanały" od strony lusterka:

Sandero2_Oslony_przeciwsloneczne.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 46,82 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-21, 12:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-21, 11:52   

Cytat:


Dokładnie tak, w SSII, zupełnie nie wiedziałem, że moze być z tym problem. Oznacza to, ze było to ergonomicznie dobrze rozwiazane. W SIII, mało ergonomicznie przesłonę od strony kierowcy odchyla sie lewą ręką, ale juz przesłone pasażera, trzeba daleko sięgnąć.
 
barney 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sie 2021
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-12-21, 13:59   

Michał B24 napisał/a:
1 Zawieszenie na progach po prostu tłucze, może jestem rozpieszczony przez Stepway II
+1
Michał B24 napisał/a:
2 Przesłony przeciwsłoneczne siedzą w durnych zagłębieniach, po co to? Bardzo niepraktyczne rozwiązanie
+1
Michał B24 napisał/a:
3 Silnik nie ma góry, słowem szybko dostaje zadyszki obrotowej i zdecydowanie lepiej sie czuje w dolnych zakresach. W mieście to zaleta, przy wyprzedzaniu w trasie wada. Stepway II lepiej przyspieszał pomimo niższego momentu. Nie udało mi sie do tego przyzwyczaić, a zrobiłem Sandero juz 8 tysiecy km, normalnie mi to wystarcza, żeby się przyzwyczaić do inności.
Bez +1 turbosprężarki możesz mieć albo słaby dół albo górę, fizyki nie oszukasz.
Po zmianie z CC GSI (1.8 125KM) - wolę 1.0T 100KM ;) do 100km/h Sandero jest bardziej dynamiczne na codzień. A jak ktoś chce być dynamiczny na niemieckich autostradach no to nie wiem, 300KM? 500? 800? w każdym razie nie ten price tag ;)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne