Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wrażenia po jazdach nowym sandero III i stepway
Autor Wiadomość
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-02-12, 18:18   

Właśnie jestem po jeździe Sandero Comfort Media Nav z kamera cofania.

W kamerze nic nie było widać, ale auto było brudne, bo u nas wszędzie śnieg i błoto pośniegowe.

Jestem zachwycony wykończeniem i wyciszeniem. Fajnie się prowadzi, całkiem żwawe i ciche jest. Wszystko intuicyjne.

Jeszcze spróbuję Stepwaya, jeśli będzie głośniejszy to biorę zwykłego Sandacza.

Jak skonfigurowałem Sandero, to wyszło mi tyle samo co za Stepway Essential + relingi modułowe, lusterka grzane i czujniki parkowania.

Mam zagwozdke.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-02-13, 10:26   

Już po ochłonięciu:
1 Auto ładne z zewnątrz i w środku
2 Wyraźnie wiecej miejsca z przodu, z tyłu jak dla mnie bez zmian
3 Bagażnik jest krótszy, głębszy, muszę przymierzyć walizkę i zobaczę.
4 Silnik jeździ podobnie jak moje 0.9Tce, 6 bieg jest jakby dodatkiem do 5tego, no szału z przyspieszeniem nie ma na 6 biegu.
5 Bardzo szybko znalazłem miejsce za kierownicą wygodne, wygodny fotel, cicho, relaks. Wykończenie jak dla mnie lepsze niż w obecnej Fabii. No nie czuję, że to auto budżetowe, nigdzie nie czuć różnicy między Dacią, Fabią Ibizą, czy Mazdą 2.
6 Manetki, klamki, sprawiają dużo lepsze wrażenie
7 Widoczność do tyłu kiepska i bez jakichś wspomagaczy będzie ciężko. Ta miała kamerę, w której niewiele było widać bo brudna
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-13, 12:34   

Michał B24 napisał/a:
szału z przyspieszeniem nie ma na 6 biegu

Czasem to naprawdę wszystkie macki opadają...

"Szał" na "6" to może być w 12-biegowej skrzyni jakiegoś lambo, a nie w samochodzie budżetowym, gdzie to przełożenie jest przewidziane go do _obniżania_ obrotów przy jeździe autostradowej.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 240
Skąd: Tychy
Wysłany: 2021-02-13, 12:46   

Ten 6 bieg to służy do obniżenia obrotów silnika i zmniejszenia apetytu na paliwo podczas spokojnej jazdy.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-02-13, 13:03   

Laisar. Dobrze wiedzieć, że masz macki :roll: U mnie byłaby to przydatna rzecz, bo na autostradzie jest jednak głośno. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-13, 13:35   

jurek napisał/a:
U mnie byłaby to przydatna rzecz

Nie kojarzę fabrycznej konfiguracji 1,2+6b, ale przy pomocy 3 standardowych narzędzi - kasy, kasy oraz kasy - na pewno udałoby się coś pożenić...

Ewentualnie, za nieco mniejszą sakiewkę dukatów oraz jeżeli jesteś gotowy do pewnych poświęceń praktycznych można po prostu wydłużyć nieco V bieg - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-02-13, 15:27   

laisar napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
szału z przyspieszeniem nie ma na 6 biegu

Czasem to naprawdę wszystkie macki opadają...

"Szał" na "6" to może być w 12-biegowej skrzyni jakiegoś lambo, a nie w samochodzie budżetowym, gdzie to przełożenie jest przewidziane go do _obniżania_ obrotów przy jeździe autostradowej.


Ręce opadają, jak ktoś nie potrafi przeczytać całej wypowiedzi. Pisałem, że całkiem żwawe, fajnie jeździ.

Z 6 biegiem, bywa różnie. W Tipo na 6 biegu są dużo wyższe obroty, silnik wyje, ale przyspiesza. Tutaj bez szału z przyspieszeniem, ale jest ok. Na wszystkich innych biegach jest bardzo dobrze z przspieszeniem. Mi się taka konfiguracja podoba.

Uważam, że Dacia wskoczyła z tym autem na poziom Seata i Skody, chyba nawet przeskoczyła Fiata.
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 94
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-02-14, 16:18   

Michał B24, piszesz, że tym razem wziąłbyś może zwykłe Sandero. A jak Ci się widzi jego prześwit pod kątem pokonywania leżących policjantów czy polnej drogi?
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-02-14, 16:39   

Zwykłe, na policjantów śpiących bez problemu, na polnych przeważnie wystarczy. Wiadomo że Stepway lepszy na krawężniki. Ale mocno się zastanawiam nad zwykłym
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-14, 23:47   

Podniesione auta mają (jak wszystko) zarówno zalety jak i wady.
Kwestią indywidualnych preferencji jest ocena i wybór co lepsze.

Rozważanie Stepway-a świadczy, że zalety związane z podniesionym autem mają umiarkowane znaczenie (chyba, że komuś takie rozwiązanie się zwyczajnie podoba - co oczywiście też jest ważne).
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-02-15, 08:23   

Obecny mój Stepway sporo jeździ poza asfaltem i się bardzo dobrze sprawdza. Jest mi potrzebne dość wysokie zawieszenie, ale zwykły Sandacz wcale niski nie jest.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-02-16, 14:49   

No to jestem po jeździe Sepaway TCE90 Comfort.

Auto jeździ fajnie, ale dużo głośniej niż zwykłe Sandero.
W nowym modelu nie ma takiej różnicy w wykończeniu/wyglądzie między zwykłym a Stepway.
90 koni jedzie dokładnie tak samo jak 100 koni LPG. Znaczy różnicę trudno wyczuć, jeśli nie przesiadałem się od razu. Lepiej jeździ Tce90 Stepway niż mój My2017 SS Tce 90. Silnik fajniej reaguje. 6 bieg wcale nie jest słabszy. Miałem błędne wrazenie, bo ostatnio jeździłem autem zastępczym 5.2V8 z automatem. Dziś odebrałem swojego Stepway z warsztatu, to mam porównanie.

Jak w Stepway 2, wstawki ze Stepway, były fajne, tak tutaj już ta stylizacja jest na siłe. W 2 edycji, Stapway zbliżał do droższych aut, stylizacją wnętrza i zewnętrzną.

A dziś, zwykły Sandacz już jeździ w lidze Skoda, Seat, Kia. A Stepway nie zbliża do lepszych ani na milimetr.

Cos mi się zdaje, że tym razem zwykły Sandero zrobi większą sprzedaż niż Stepway.

Różnica prześwitu, nie rekompensuje hałasu. Chyba wezme zwykłą.

Aha, ktoś pisał, ze w kamerze cofania nie ma toru jazdy, jak się skreca koła. Ale jest.

Czy ktoś wie, czy w wersji bez ekranu, w tej wersji, co za ekran robi telefon, to czy na ekranie telefonu widać godzinę i temperaturę zewnętrzną, w trybie wyświetlania ekranu Daci?
 
ejayy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Stepway Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 49
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-02-16, 18:37   

Dzisiaj miałem okazję pojeździć Stepwayem w wersji 1.0 100KM z LPG.

Bardzo fajne autko miejskie. W zasadzie to jestem bardzo mile zaskoczony jak jakościowo Dacia skoczyła w górę względem drugiej generacji. Jeżdżę na co dzień zwykłym Sandero z 2014 więc mam porównanie. Nowa generacja jest zdecydowanie lepiej wyciszona. Może nie jest tak idealnie jak w nowym Clio, ale jeśli nowy Stepway jest trochę głośniejszy niż nowy zwyklak to... nie ma co się zastanawiać ;)

6 bieg robi w trasie super robotę. Specjalnie ruszyłem z handlowcem z salonu na autostradę która leży 2 km od domu - przy prędkości 120-130 km/h jedzie się bardzo komfortowo. Pewnie przy wyższych prędkościach słychać wycie, ale nie zamierzam tym samochodem bić rekordów. Jak na wóz do przemieszczania się z punktu A do B było bardzo fajnie. Niestety nie miałem okazji zapoznać się z osiągami na gazie bo bak był prawie pusty i silnik nie chciał się przełączyć na LPG, ale Pan z salonu twierdzi że na nim jest "troszkę lepiej".

Co jeszcze na plus:
+ wygodne siedzenia
+ dobre, wyraźne zegary bez elektronicznych wstawek
+ przestrzenność - przy przymiarce w salonie czułem że jest dobrze, ale dopiero w jazdach wyszło "królewsko". Clio wstydź się ;)
+ dynamika na zadowalającym poziomie do miasta
+ wreszcie brak trzęsącej się gałki do zmiany biegów ;)

Na minus:
- bagażnik bez zmian, myślałem że dodadzą trochę więcej litrów, a dostałem wysoki próg załadunkowy :/
- widoczność do tyłu chyba jednak gorsza niż w starym Sandero, może to kwestia przyzwyczajenia się. Jest to ważna kwestia ponieważ...
-...kamera cofania była trochę zaparowana i jej obsługa w tych warunkach będzie utrudnieniem. Potwierdzam jednak, że sa 3 linie wspomagające - 2 dotyczą bieżącego kierunku jazdy, a jedna kąta skrętu kół.

Nie wiem czy brać Stepwaya czy zwykłego Sandero. Wciąż się zastanawiam.
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-16, 18:54   

ejayy napisał/a:

Nie wiem czy brać Stepwaya czy zwykłego Sandero. Wciąż się zastanawiam.


Skoro rozum do remisu doprowadził, to kupuj jak mówi serce.
Jeśli nie kupisz auta, które szerszy uśmiech wywołało, to na 100% będziesz żałował. W przeciwnym razie żal pojawi się tylko w razie rozczarowania zakupem... a chyba większość sobie Sandero w obu wersjach chwali.
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-02-16, 19:35   

Kolego enej, dzięki za.podzielenie się opinią. Czy lepiej wyciszone jest Clio bo jeździłeś czy słyszałeś. ? Teraz nie ma warunków dla autosradowych prędkości ale ważne by było jak jest przy 140 km/h. I najważniejsze porównanie Stepway LPG vs Duster LPG. Gdyby Duster miał takie wyposażenie to wybór byłby oczywisty .... Duster.
Dalej męczy mnie pytanie na ile Captur jest lepszy od Stepwaya i miło było by posłuchać na jakie zniżki na Captura można.liczyć.
Do najbliższego salonu mam 30km i raczej za szybko nie będę mial wolnego dnia na testy ale kiedyś dojadę :)
 
ejayy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Stepway Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 49
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-02-16, 21:24   

pastp napisał/a:
Czy lepiej wyciszone jest Clio bo jeździłeś czy słyszałeś. ? Teraz nie ma warunków dla autosradowych prędkości ale ważne by było jak jest przy 140 km/h. [...]
Dalej męczy mnie pytanie na ile Captur jest lepszy od Stepwaya i miło było by posłuchać na jakie zniżki na Captura można.liczyć.


Testowałem Clio pół roku temu przez kilka godzin (akcja Renault pozwalała na przejechanie 350km - ja zrobiłem nieco ponad setkę). Renault jest lepiej wyciszone, ale to nie są jakieś ogromne różnice obniżające wartość Dacii. Po prostu jest to trochę lepsza jakość co ma odzwierciedlenie w cenie. Jeździłem nim również po autostradzie i to było dobra podróż ;)

Co do porównania Captur vs Stepway - Dacia jak dla mnie jest bardziej przestronna. I to jej jedyna przewaga w tym zestawieniu. A dla mnie przestrzeń ma znaczenie bo w Clio było mi ciasno, a jak wsiadłem co Captura to... czułem się też jak sardynka w konserwie. Doceniam wykończenie, jakość i genialny patent z przesuwanym tylnym siedzeniem aby zwiększyć bagażnik (gdyby Dacia miała podobny patent...) ale nie czułem się w tym samochodzie dobrze. A komfort jest dla mnie kluczowy.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-16, 21:34   

pastp napisał/a:
porównanie Stepway LPG vs Duster LPG. Gdyby Duster miał takie wyposażenie to wybór byłby oczywisty .... Duster

A czego Dusterowi brakuje?

ejayy napisał/a:
Co do porównania Captur vs Stepway - Dacia jak dla mnie jest bardziej przestronna

W środku rzeczywiście kierowca jest otoczony przytłoczony, ale bagażnik nowy captur wydaje się mieć dużo większy
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-02-16, 21:50   

Dusterowi brakuje tego co ma nowy Stepway czyli ekran multimediów na wysokości oczu, gniazdo ładowania USB i uchwyt pod ręką, radar hamowania, bo jestem już stary i może się przydać, oby nie. Światła mijania LED, na filmach super. Podświetlona kierownica i nawet USB na desce rozdzielczej. Klamki lepsze - to moje opinia mam prawo :-D .
 
klazow 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCe 150 4x4 FAP
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 105
Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-02-16, 22:38   

Zdecydowanie masz prawo. :mrgreen:

Bez sensu abyś kupował coś co Ci się mniej podoba.
Bierz co za serce chwyta.
I niech cieszy. Albo jak mnie moja DD: niech baaardzo cieszy.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-17, 09:28   

pastp napisał/a:
radar hamowania

Nowe Sandero samo hamuje?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-17, 09:30   

Prezes napisał/a:
pastp napisał/a:
radar hamowania

Nowe Sandero samo hamuje?

Owszem- radarek jest :mrgreen:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-17, 09:33   

OK, radarek jest, ale czy piszczy czy też hamuje?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-17, 09:35   

No ponoć hamuje. AEBS

Auto_emergency_brake.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 42,71 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-02-17, 10:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
krzaciej 


Marka: Dacia
Model: SANDERO III
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-02-17, 13:10   

Mnie na jeździe próbnej sprzedawca powiedział, że tylko piszczy :)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-17, 13:26   

Uuuuu.. Panieeee... Ameryka :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne