Już po ochłonięciu:
1 Auto ładne z zewnątrz i w środku
2 Wyraźnie wiecej miejsca z przodu, z tyłu jak dla mnie bez zmian
3 Bagażnik jest krótszy, głębszy, muszę przymierzyć walizkę i zobaczę.
4 Silnik jeździ podobnie jak moje 0.9Tce, 6 bieg jest jakby dodatkiem do 5tego, no szału z przyspieszeniem nie ma na 6 biegu.
5 Bardzo szybko znalazłem miejsce za kierownicą wygodne, wygodny fotel, cicho, relaks. Wykończenie jak dla mnie lepsze niż w obecnej Fabii. No nie czuję, że to auto budżetowe, nigdzie nie czuć różnicy między Dacią, Fabią Ibizą, czy Mazdą 2.
6 Manetki, klamki, sprawiają dużo lepsze wrażenie
7 Widoczność do tyłu kiepska i bez jakichś wspomagaczy będzie ciężko. Ta miała kamerę, w której niewiele było widać bo brudna
"Szał" na "6" to może być w 12-biegowej skrzyni jakiegoś lambo, a nie w samochodzie budżetowym, gdzie to przełożenie jest przewidziane go do _obniżania_ obrotów przy jeździe autostradowej.
"Szał" na "6" to może być w 12-biegowej skrzyni jakiegoś lambo, a nie w samochodzie budżetowym, gdzie to przełożenie jest przewidziane go do _obniżania_ obrotów przy jeździe autostradowej.
Ręce opadają, jak ktoś nie potrafi przeczytać całej wypowiedzi. Pisałem, że całkiem żwawe, fajnie jeździ.
Z 6 biegiem, bywa różnie. W Tipo na 6 biegu są dużo wyższe obroty, silnik wyje, ale przyspiesza. Tutaj bez szału z przyspieszeniem, ale jest ok. Na wszystkich innych biegach jest bardzo dobrze z przspieszeniem. Mi się taka konfiguracja podoba.
Uważam, że Dacia wskoczyła z tym autem na poziom Seata i Skody, chyba nawet przeskoczyła Fiata.
Michał B24, piszesz, że tym razem wziąłbyś może zwykłe Sandero. A jak Ci się widzi jego prześwit pod kątem pokonywania leżących policjantów czy polnej drogi?
Zwykłe, na policjantów śpiących bez problemu, na polnych przeważnie wystarczy. Wiadomo że Stepway lepszy na krawężniki. Ale mocno się zastanawiam nad zwykłym
Podniesione auta mają (jak wszystko) zarówno zalety jak i wady.
Kwestią indywidualnych preferencji jest ocena i wybór co lepsze.
Rozważanie Stepway-a świadczy, że zalety związane z podniesionym autem mają umiarkowane znaczenie (chyba, że komuś takie rozwiązanie się zwyczajnie podoba - co oczywiście też jest ważne).
Obecny mój Stepway sporo jeździ poza asfaltem i się bardzo dobrze sprawdza. Jest mi potrzebne dość wysokie zawieszenie, ale zwykły Sandacz wcale niski nie jest.
Auto jeździ fajnie, ale dużo głośniej niż zwykłe Sandero.
W nowym modelu nie ma takiej różnicy w wykończeniu/wyglądzie między zwykłym a Stepway.
90 koni jedzie dokładnie tak samo jak 100 koni LPG. Znaczy różnicę trudno wyczuć, jeśli nie przesiadałem się od razu. Lepiej jeździ Tce90 Stepway niż mój My2017 SS Tce 90. Silnik fajniej reaguje. 6 bieg wcale nie jest słabszy. Miałem błędne wrazenie, bo ostatnio jeździłem autem zastępczym 5.2V8 z automatem. Dziś odebrałem swojego Stepway z warsztatu, to mam porównanie.
Jak w Stepway 2, wstawki ze Stepway, były fajne, tak tutaj już ta stylizacja jest na siłe. W 2 edycji, Stapway zbliżał do droższych aut, stylizacją wnętrza i zewnętrzną.
A dziś, zwykły Sandacz już jeździ w lidze Skoda, Seat, Kia. A Stepway nie zbliża do lepszych ani na milimetr.
Cos mi się zdaje, że tym razem zwykły Sandero zrobi większą sprzedaż niż Stepway.
Różnica prześwitu, nie rekompensuje hałasu. Chyba wezme zwykłą.
Aha, ktoś pisał, ze w kamerze cofania nie ma toru jazdy, jak się skreca koła. Ale jest.
Czy ktoś wie, czy w wersji bez ekranu, w tej wersji, co za ekran robi telefon, to czy na ekranie telefonu widać godzinę i temperaturę zewnętrzną, w trybie wyświetlania ekranu Daci?
Dzisiaj miałem okazję pojeździć Stepwayem w wersji 1.0 100KM z LPG.
Bardzo fajne autko miejskie. W zasadzie to jestem bardzo mile zaskoczony jak jakościowo Dacia skoczyła w górę względem drugiej generacji. Jeżdżę na co dzień zwykłym Sandero z 2014 więc mam porównanie. Nowa generacja jest zdecydowanie lepiej wyciszona. Może nie jest tak idealnie jak w nowym Clio, ale jeśli nowy Stepway jest trochę głośniejszy niż nowy zwyklak to... nie ma co się zastanawiać ;)
6 bieg robi w trasie super robotę. Specjalnie ruszyłem z handlowcem z salonu na autostradę która leży 2 km od domu - przy prędkości 120-130 km/h jedzie się bardzo komfortowo. Pewnie przy wyższych prędkościach słychać wycie, ale nie zamierzam tym samochodem bić rekordów. Jak na wóz do przemieszczania się z punktu A do B było bardzo fajnie. Niestety nie miałem okazji zapoznać się z osiągami na gazie bo bak był prawie pusty i silnik nie chciał się przełączyć na LPG, ale Pan z salonu twierdzi że na nim jest "troszkę lepiej".
Co jeszcze na plus:
+ wygodne siedzenia
+ dobre, wyraźne zegary bez elektronicznych wstawek
+ przestrzenność - przy przymiarce w salonie czułem że jest dobrze, ale dopiero w jazdach wyszło "królewsko". Clio wstydź się ;)
+ dynamika na zadowalającym poziomie do miasta
+ wreszcie brak trzęsącej się gałki do zmiany biegów ;)
Na minus:
- bagażnik bez zmian, myślałem że dodadzą trochę więcej litrów, a dostałem wysoki próg załadunkowy :/
- widoczność do tyłu chyba jednak gorsza niż w starym Sandero, może to kwestia przyzwyczajenia się. Jest to ważna kwestia ponieważ...
-...kamera cofania była trochę zaparowana i jej obsługa w tych warunkach będzie utrudnieniem. Potwierdzam jednak, że sa 3 linie wspomagające - 2 dotyczą bieżącego kierunku jazdy, a jedna kąta skrętu kół.
Nie wiem czy brać Stepwaya czy zwykłego Sandero. Wciąż się zastanawiam.
Nie wiem czy brać Stepwaya czy zwykłego Sandero. Wciąż się zastanawiam.
Skoro rozum do remisu doprowadził, to kupuj jak mówi serce.
Jeśli nie kupisz auta, które szerszy uśmiech wywołało, to na 100% będziesz żałował. W przeciwnym razie żal pojawi się tylko w razie rozczarowania zakupem... a chyba większość sobie Sandero w obu wersjach chwali.
Kolego enej, dzięki za.podzielenie się opinią. Czy lepiej wyciszone jest Clio bo jeździłeś czy słyszałeś. ? Teraz nie ma warunków dla autosradowych prędkości ale ważne by było jak jest przy 140 km/h. I najważniejsze porównanie Stepway LPG vs Duster LPG. Gdyby Duster miał takie wyposażenie to wybór byłby oczywisty .... Duster.
Dalej męczy mnie pytanie na ile Captur jest lepszy od Stepwaya i miło było by posłuchać na jakie zniżki na Captura można.liczyć.
Do najbliższego salonu mam 30km i raczej za szybko nie będę mial wolnego dnia na testy ale kiedyś dojadę :)
Czy lepiej wyciszone jest Clio bo jeździłeś czy słyszałeś. ? Teraz nie ma warunków dla autosradowych prędkości ale ważne by było jak jest przy 140 km/h. [...]
Dalej męczy mnie pytanie na ile Captur jest lepszy od Stepwaya i miło było by posłuchać na jakie zniżki na Captura można.liczyć.
Testowałem Clio pół roku temu przez kilka godzin (akcja Renault pozwalała na przejechanie 350km - ja zrobiłem nieco ponad setkę). Renault jest lepiej wyciszone, ale to nie są jakieś ogromne różnice obniżające wartość Dacii. Po prostu jest to trochę lepsza jakość co ma odzwierciedlenie w cenie. Jeździłem nim również po autostradzie i to było dobra podróż ;)
Co do porównania Captur vs Stepway - Dacia jak dla mnie jest bardziej przestronna. I to jej jedyna przewaga w tym zestawieniu. A dla mnie przestrzeń ma znaczenie bo w Clio było mi ciasno, a jak wsiadłem co Captura to... czułem się też jak sardynka w konserwie. Doceniam wykończenie, jakość i genialny patent z przesuwanym tylnym siedzeniem aby zwiększyć bagażnik (gdyby Dacia miała podobny patent...) ale nie czułem się w tym samochodzie dobrze. A komfort jest dla mnie kluczowy.
Dusterowi brakuje tego co ma nowy Stepway czyli ekran multimediów na wysokości oczu, gniazdo ładowania USB i uchwyt pod ręką, radar hamowania, bo jestem już stary i może się przydać, oby nie. Światła mijania LED, na filmach super. Podświetlona kierownica i nawet USB na desce rozdzielczej. Klamki lepsze - to moje opinia mam prawo .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum