Trochę z braku czas osłabła moja aktywność na forum, ale nie osłabła chęć nabycia nowszego samochodu, więc niedawno kupiłem 7-miejscowe Lodgy 1.2Tce z małym przebiegiem i w idealnym stanie (według wynajętego rzeczoznawcy oraz zaprzyjaźnionego mechanika). Stare MCV 1 ma teraz godną konkurencję pod względem dynamiki i pojemności
Na razie jestem zadowolony z silnika, lakieru, prowadzenia, a trochę mniej z Medianav, wyciszenia słupków i krawędzi drzwi (ale się poprawi) oraz tajemniczego grzechotania, które dobywa się z tyłu samochodu podczas powolnej jazdy po kostkowanej ulicy lub innych nierównościach.
Pozostaje mi jeszcze nakleić drugą z posiadanych od dawna naklejek klubowych.
Jednego białego Dokkera to nawet rozważałem Niemniej suwane drzwi i krawężnikoodporność minimalnie przegrały z nieco większą przestrzenią i nieco lepszymi właściwościami autostradowymi.
Co do silnika, to może wolałbym SCe z instalacją podtlenku elpidżi (jakoś bym przebolał słaby moment), ale obiektywnie TCe jest dużo lepszy. dCi mam już w Loganie, a do tego nigdy nie lubiłem klekotów, więc Lodgy/Dokkera szukałem od początku z benzynami. Jestem tylko trochę rozczarowany brzmieniem TCe - mało warczy, dużo wyje, trochę klekocze, zupełnie bez sportowego zacięcia
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-28, 06:50
Nie wiem czy nie przypadkiem mojego :D skoro masz Logan i chciałeś dokkera. Jeden z chętnych pisał do mnie maila w tej sprawie
Właściwości autostradowe raczej te same, bo i auta bliźniacze. Lodgy ma jednak więcej plastików w środku co czyni go bardziej "osobowym".
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-11-28, 09:14
Z tymi grzechotaniami raczej nic nie zrobisz. Winne sa plastiki słabej jakości i dużego formatu. Próbowałem u siebie zwalczyć te dźwięki i poległem. Byłem z tym nawet w ASO, przejechałem się roczna Lodgy z przebiegiem 10 tyś km i tez występowały w niej te same odgłosy nawet było o wile głośniejsze niż u mnie. Po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić. Możesz spróbować jeszcze natłuścić środek tych uszczelek przy dachu jak otworzysz drzwi. One też lubią wydobywać z siebie dziwne dźwięki
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-28, 12:35
dudu$ napisał/a:
Możesz spróbować jeszcze natłuścić środek tych uszczelek przy dachu jak otworzysz drzwi. One też lubią wydobywać z siebie dziwne dźwięki
Uszczelki faktycznie dziwne dźwięki dają. U siebie w Sandero przez wiele tygodni szukałem źródła dźwięków typu grzechotanie/ trzeszczenie/ szybkie stukanie, dochodzących gdzieś z tyłu nadwozia. Słyszalne były wyłącznie podczas wolnej jazdy po niewielkich nierównościach (typowo kostka Bauma). Konkretne miejsce nie dało się zidentyfikować.
Dopiero namaszczenie uszczelek drzwi i bagażnika (sprayem silikonowym do gumy) jednoznacznie usunęło problem. Wcześniej nie uwierzyłbym, że to guma na połączeniu z drzwiami wydaje takie odgłosy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-11-28, 12:36, w całości zmieniany 2 razy
Lodgy ma jednak więcej plastików w środku co czyni go bardziej "osobowym".
Lodgy jest też niżej zawieszona
dudu$ napisał/a:
Możesz spróbować jeszcze natłuścić środek tych uszczelek przy dachu jak otworzysz drzwi.
Dymek napisał/a:
Dopiero namaszczenie uszczelek drzwi i bagażnika (sprayem silikonowym do gumy) jednoznacznie usunęło problem.
Dzięki za sugestię, sprawdzę
Na pewno spróbuję też tu i ówdzie dokleić uszczelki. Nie mam czasu teraz bawić się jak z MCV1, tj. wyklejać dach, ale trochę drobiazgów warto popróbować, bo ogólnie samochód jest fabrycznie cichszy, tylko ma niedoróbki
Ja tam się nie znam, ale według katalogu obciążony Dokker ma 15,3cm prześwitu, a Lodgy 13cm ale, jak wiadomo, nieważne ile jest prześwitu, ważne kto mierzy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-11-28, 23:18
Marmach napisał/a:
Ja tam się nie znam, ale według katalogu obciążony Dokker ma 15,3cm prześwitu, a Lodgy 13cm ale, jak wiadomo, nieważne ile jest prześwitu, ważne kto mierzy
też czytałem kiedys informacje, ze Dokker w porównaniu z lodgy ma podwyższone zawieszenie i w sumie chyba cos w tym jest bo mój sąsiad ma służbowego Dokkera i już na pierwszy, rzut oka widać że jest wyżej zawieszony od mojej Lodgy
Lodgy ma jednak więcej plastików w środku co czyni go bardziej "osobowym".
Lodgy jest też niżej zawieszona
dudu$ napisał/a:
Możesz spróbować jeszcze natłuścić środek tych uszczelek przy dachu jak otworzysz drzwi.
Dymek napisał/a:
Dopiero namaszczenie uszczelek drzwi i bagażnika (sprayem silikonowym do gumy) jednoznacznie usunęło problem.
Dzięki za sugestię, sprawdzę
Na pewno spróbuję też tu i ówdzie dokleić uszczelki. Nie mam czasu teraz bawić się jak z MCV1, tj. wyklejać dach, ale trochę drobiazgów warto popróbować, bo ogólnie samochód jest fabrycznie cichszy, tylko ma niedoróbki
Daj znać co gdzie poprzyklejasz i jaki skutek miały te próby wyciszenia. :)
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-29, 18:21
dudu$ napisał/a:
Marmach napisał/a:
Ja tam się nie znam, ale według katalogu obciążony Dokker ma 15,3cm prześwitu, a Lodgy 13cm ale, jak wiadomo, nieważne ile jest prześwitu, ważne kto mierzy
też czytałem kiedys informacje, ze Dokker w porównaniu z lodgy ma podwyższone zawieszenie i w sumie chyba cos w tym jest bo mój sąsiad ma służbowego Dokkera i już na pierwszy, rzut oka widać że jest wyżej zawieszony od mojej Lodgy
Złudzenie optyczne. Ewentualnie konstrukcja zderzaka może to powodować.
Co do mierzenia prześwitu na obciążonym aucie to jeszcze takich statystyk nigdy nie widziałem :D
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-29, 18:59
Wózek ten sam, mcpherson ten sam, silniki te same to jakim prawem może stać wyżej? Auto jest wyższe owszem, ale nie prześwitem. Ewentualna różnica w oponach. U mnie było 195/55 R16, a wcześniej 205/55 R16.
Złudzenie optyczne. Ewentualnie konstrukcja zderzaka może to powodować.
Co do mierzenia prześwitu na obciążonym aucie to jeszcze takich statystyk nigdy nie widziałem :D
Nie chcę być bardzo przemądrzały, ale katalogi mówią, że jest i wyższy (o 20cm) i ma większy prześwit Zresztą dlatego napisałem, że nie wiem, czy dokonałem właściwego wyboru, bo wymieniłem pakowność w górę i odporność na krawężniki i dziury na lepszą autostradowość i 7 miejsc
Wózek ten sam, mcpherson ten sam, silniki te same to jakim prawem może stać wyżej? Auto jest wyższe owszem, ale nie prześwitem. Ewentualna różnica w oponach. U mnie było 195/55 R16, a wcześniej 205/55 R16.
Masz na zdjeciu 4 nowe Logdy i 1 Dokkera, wszystko Techroad 1.6 nówki. Nawet na foto widać że stoi wyżej.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-29, 23:55
Ja tam widzę na broszurach że oba mają 120 prześwitu. Jeśli mi ktoś logicznie wytłumaczy dlaczego dokker ma stać wyżej to przyjmę to do wiadomości :)
Wysokość to nie prześwit tak w ogóle.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-30, 12:20
Sam wysłałeś wyżej oficjalne broszury i dane techniczne dla Dokkera i Lodgy z strony Daci. Tam jak byk jest napisane, że oba mają 120. Nie mam pojęcia skąd masz te dane 190/153. W dodatku na logikę to 190mm vs 120mm to raczej byłoby widać znacznie bardziej. Porównując do prześwitu Dustera II 210mm.
Dacia chyba sama nie zna swoich samochodów bo faktycznie podają w różnych miejscach różne dane: pod linkami jest 120 a jak pobierzesz broszurę to tam jest 190/153. Nie znam się, ale czy jest wersja normalna niższa i wersja stepway wyższa?
na logikę to 190mm vs 120mm to raczej byłoby widać znacznie bardziej
Słusznie prawisz, rozwiązanie zagadki poniżej
toka93 napisał/a:
Sam wysłałeś wyżej oficjalne broszury
Rzeczywiście tam są takie dane... nie zauważyłem, bo
Black Dusty napisał/a:
jak pobierzesz broszurę to tam jest 190/153
Co do kwestii
Black Dusty napisał/a:
czy jest wersja normalna niższa i wersja stepway wyższa?
To oczywiście wystarczy jeszcze raz przeczytać:
Dokker:
G Prześwit pojazdu nieobciążonego/ obciążonego 190/153
Lodgy:
K Prześwit pojazdu obciążonego 120
Acz jest to mylące, że jest podany dla Lodgy jeden prześwit, a dla Dokkera dwa.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2019-11-30, 16:15, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum