Czy zauważyliście u siebie coś takiego.
raz podczas gwałtownego hamowania włączyły mi sie światła awaryjne, jest to prawdopodobnie związanie z ABS i EBD przynajmniej tak jest w innych samochodach. możliwe, że jest jakiś czujnik szybkości naciśnięcia pedału hamulca i włącza automatycznie awaryjne. udało mi sie zaobserwować to tylko raz...
Zasadniczo, moduł UCH (czyli "komputer" sterujący niektórymi funkcjami daciek) rzeczywiście ma zdaje się taką opcję, ale fabrycznie jest ona zazwyczaj nieaktywna - byłby to chyba pierwszy przypadek jej działania w Dacii, o którym słyszałem...
możliwe, że jest jakiś czujnik szybkości naciśnięcia pedału hamulca i włącza automatycznie awaryjne.
Asystent nagłego hamowania występuje nie tylko w Dusterze, lecz również w nowych Loganach: http://www.dacia.pl/gama-...bezpieczenstwo/
i reaguje na prędkość wciskania tego pedału a nie tylko na jego położenie:
W chwili wykrycia przez system nagłego hamowania, czyli w chwili szybkiego naciśnięcie pedału hamulca, w układzie hamulcowym wytworzone zostaje maksymalne ciśnienie hamowania, przewyższające ciśnienie jakie wytworzył kierowca naciskając na pedał hamulca. Pozwala to na wykorzystanie pełnych możliwości hamulców oraz wcześniejsze zadziałanie układu ABS. Ciśnienie to zostaje utrzymane w układzie hamulcowym do chwili w której nastąpi całkowite puszczenie pedału hamulca. W układzie tym przez sprzężenie z układem ABS nie występuje ryzyko zablokowania kół, dzięki czemu układ umożliwia nam również płynne ominięcie przeszkody zapobiegając wpadnięciu samochodu w poślizg. Często w momencie nagłego hamowania włączane są również światła awaryjne co pozwala na ostrzeżenie kierowców jadących za nami i niebezpieczeństwie na drodze. W Dusterze układ ten dodatkowo wstępnie napina pasy bezpieczenstwa.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-03, 18:27, w całości zmieniany 1 raz
W Dusterze układ ten dodatkowo wstępnie napina pasy bezpieczenstwa.
Bardzo ciekawie to brzmi - osobiscie zastanawialem sie czy mamy napinacze pasow ;) (widac mamy :) ) - gdzie dokopales sie do takich szczegolow odnosnie dzialania eba w dusterku? Bardzo brakuje mi wlasnie zrodla w ktorym tego typu niuanse mozna by sprawdzic.
Ostatnio zmieniony przez RnR 2010-11-03, 18:41, w całości zmieniany 1 raz
W instrukcji na str. 1.16 jest mowa jedynie o napinaczu:"...zależnie od siły uderzenia, system może uruchomić SIŁOWNIK, który natychmiast skraca pas."
Jak widać system może uruchomić rzeczony siłownik, kiedy opóźnienie jest wystarczająco duże, bądź właśnie system reaguje na prędkość wciskania pedału hamulca. Bo chyba nie chodzi siłownik na pironabój
Sam doświadczyłem działania tego czegoś, kiedy oswajając swojego "Dragstera" mocno przyhamowałem, i okazało się, że pas sam się skrócił w części obojczykowej. Nie miało to związku z "leceniem na deskę"...
laisar napisał/a:
W sumie fajnie, ale... prowokuje to do zastanowienia się: ciekawe co jeszcze? (;
No właśnie zastawiam się jaki "potencjał innowacyjności" zostawił sobie producent
Jak kupowałem Logana (2005) to nic w mat. reklamowych nie było o podgrzewanych lusterkach. Dowiedziałem się o nich jak włącznyłem ogrzewanie tylnej szyby.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-03, 19:25, w całości zmieniany 2 razy
W instrukcji na str. 1.16 jest mowa jedynie o napinaczu:"...zależnie od siły uderzenia, system może uruchomić SIŁOWNIK, który natychmiast skraca pas."
Jak widać system może uruchomić rzeczony siłownik, kiedy opóźnienie jest wystarczająco duże, bądź właśnie system reaguje na prędkość wciskania pedału hamulca. Bo chyba nie chodzi siłownik na pironabój
Sam doświadczyłem działania tego czegoś, kiedy oswajając swojego "Dragstera" mocno przyhamowałem, i okazało się, że pas sam się skrócił w części obojczykowej. Nie miało to związku z "leceniem na deskę"...
A jest ta instrukcja gdzies dostepna online? Chetnie umililbym sobie czekanie lektura :)
Ostatnio zmieniony przez RnR 2010-11-03, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
A jest ta instrukcja gdzies dostepna online? Chetnie umililbym sobie czekanie lektura :)
Piotrresowi chodziło o fabryczną książeczkę, którą dostałeś odbierając auto. Nb MSZ do kitu jest ta instrukcja, jedna z gorszych, jakie widziałem. Zbyt mało informacji - może wystarczają gospodyniom domowym, ale ja zaspokojony się nie czuję.
@ Piotrres, jeśli oprócz cytowanej instrukcji "wyniuchałeś" coś ciekawego, podziel się, proszę... Strasznie mało literatury jest na interesujący nas temat DD.
_________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2010-11-03, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-03, 21:46
piotrres napisał/a:
W instrukcji na str. 1.16 jest mowa jedynie o napinaczu:"...zależnie od siły uderzenia, system może uruchomić SIŁOWNIK, który natychmiast skraca pas."
Jak widać system może uruchomić rzeczony siłownik, kiedy opóźnienie jest wystarczająco duże, bądź właśnie system reaguje na prędkość wciskania pedału hamulca. Bo chyba nie chodzi siłownik na pironabój
Sam doświadczyłem działania tego czegoś, kiedy oswajając swojego "Dragstera" mocno przyhamowałem, i okazało się, że pas sam się skrócił w części obojczykowej. Nie miało to związku z "leceniem na deskę"...
To świetnie.
W sandero jak już to są pirotechniczne napinacze pasów i włączają się tylko raz podczas zderzenia.
Co do włączania awaryjnych to na pewno nie ma w Sandero.
Już niedługo zima to Dusterowcy mogą na śliskiej nawierzchni łatwo sprawdzić, czy faktycznie włączają się awaryjne podczas gwałtownego hamowania.
Tylko, ze ja odbieram w... marcu (no i mam nadzieje, nie pytal bym jak sierota gdybym mial te dzielo w domu :) )
Jest gdzies moze wersja elektroniczna coby poczytac w trakcie oczekiwania?
Aha... To przepraszam, nie wiedziałem. Po prostu masz zbyt sugestywny opis dustera w profilu, a na datę nie zwróciłem uwagi.
Wersji elektronicznej DD nie widziałem, ale gdzieś na Chomiku znalazłem instrukcję fabryczną Logana. Tak naprawdę to niewiele się różni ona od instrukcji Dustera, stanowi rozszerzenie i dopasowanie do innego samochodu. Większość tekstów po prostu jest dokładnie taka sama.
_________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2010-11-04, 01:15, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-04, 14:54
Panowie, siłownik przy zderzeniu a nie hamowaniu. Może jednak chodzi o pirotechniczny nabój a nie jakis silniczek skracajacy pas ? On dziala raczej jednorazowo przy bum !
Panowie, siłownik przy zderzeniu a nie hamowaniu. Może jednak chodzi o pirotechniczny nabój a nie jakis silniczek skracajacy pas ? On dziala raczej jednorazowo przy bum !
Tia - tzn napewno sa takie silniczkowe i bylo by super gdyby w trakcie awaryjnego hamowania juz zaciagalo pasy ale pytanie - czy Duster cos takiego ma czy nie :)
Dzieki - to moze zmienic rocznik na ---- jeszcze? ;)
O, zmieniłeś... teraz widzę od razu.
Gdybyś jeszcze zmienił miejsce zamieszkania POL na jakieś konkretniejsze, rozważyłbym możliwość pożyczenia Ci mojej instrukcji fabrycznej (gdyby okazało się, że mieszkasz w moich okolicach).
O, zmieniłeś... teraz widzę od razu.
Gdybyś jeszcze zmienił miejsce zamieszkania POL na jakieś konkretniejsze, rozważyłbym możliwość pożyczenia Ci mojej instrukcji fabrycznej (gdyby okazało się, że mieszkasz w moich okolicach).
Zmienilem - ale na instrukcje przyjdzie mi chyba poprostu poczekac ;)
Przejrzałem skrupulatnie dokumentację i nie znalazłem najmniejszej wzmianki o skracaniu pasa przy hamowaniu...
Moze nie wszystko napisali - kolega wspominal, ze czul zaciskajacy sie pas - moze ktos posiadajacy juz Dusterka moglby powtorzyc eksperyment? (Tylko popatrzcie najpierw w lusterka zeby nie bylo na mnie ;) )
Btw - jakies crash testy albo zdjecia z wypadkow Dusterkow gdzies powoli wyplynely? Dziwne, ze Dacia jakos nie pokazuje wlasnych wynikow? (ale chyba wiekszosc(wszyscy?) producentow tego nie robi?)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum