Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Poziom oleju Duster 1.0 Tce LPG
Autor Wiadomość
RzLukas 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-02-21, 14:32   Poziom oleju Duster 1.0 Tce LPG

Proszę o poradę jak sprawdzić poziom oleju w nowym Duster ze. Mimo że auto stoi na równym, silnik jest zimny to bagnet zawsze jest zanurzony w oleju na długosci około 10 cm. Ciężko mi stwierdzić jaki jest faktyczny poziom. Auto ma miesiąc, przebieg około 2tys km.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 351
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-02-21, 14:39   

czy po pierwszym wyjęciu bagnetu przecierasz go z oleju i dopiero wtedy robisz pomiar ?
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 365 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17038
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-21, 14:42   

Nie ma innego sposobu niż ten podany w instrukcji:

Cytat:
– wyjąć bagnet i wytrzeć go czystą, niepylącą ściereczką;
– wsunąć bagnet do oporu (w pojazdach wyposażonych w bagnet z korkiem C należy dokładnie dokręcić korek);
– wyjąć ponownie bagnet;
– odczytać poziom: nie powinien nigdy spadać poniżej oznaczenia „mini” A, ani przekraczać oznaczenia „maxi” B.
Po odczytaniu poziomu, należy ponownie wprowadzić bagnet do oporu lub całkowicie dokręcić korek bagnetu.
 
RzLukas 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-02-21, 14:57   

Kilka razy go wyciągnąłem i przecier alem a mimo to bagnet i tak jest uważany olejem. Może stoi wina zakrzywionej prowadnicy bagnetu?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 365 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17038
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-21, 15:27   

Owszem, to po prostu taka konstrukcja i nie ma innej metody.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 286
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-02-21, 16:49   

RzLukas napisał/a:
Kilka razy go wyciągnąłem i przecier alem a mimo to bagnet i tak jest uważany olejem. Może stoi wina zakrzywionej prowadnicy bagnetu?


Dość niepokojąca, skoro nie masz oleju na bagnecie.
Ustaw samochód na płaskim terenie ( wypoziomowanym )
Oczyść bagnet i wciśnij ile wlezie.
Może nie dociskach do samego końca.
 
Prezes 



Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017(m2018)
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1507
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-21, 18:11   

Killer King, sam zacytowałeś, że ma cały umazany, a nie su :-P chy

RzLukas,
Te bagnety Renault są beznadziejne.. powyginane i jak się je wyjmuje to się od ścianek brudzą. Trzeba wyjmować bardzo, bardzo ostrożnie.. w benzynie dość długo olej jest przezroczysty, może u Ciebie też, przy dieslu, a z podpisu wnioskuję, że miałeś, szybko czernieje i wtedy lepiej widać odcięcie na miarce
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 351
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-02-21, 18:13   

Killer King napisał/a:
RzLukas napisał/a:
Kilka razy go wyciągnąłem i przecier alem a mimo to bagnet i tak jest uważany olejem. Może stoi wina zakrzywionej prowadnicy bagnetu?


Dość niepokojąca, skoro nie masz oleju na bagnecie.
Ustaw samochód na płaskim terenie ( wypoziomowanym )
Oczyść bagnet i wciśnij ile wlezie.
Może nie dociskach do samego końca.

przecież Kolega napisał
Cytat:
bagnet zawsze jest zanurzony w oleju na długosci około 10 cm.

tak więc rozumiem to w ten sposób , że pokazuje zbyt duży poziom
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
RzLukas 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-02-21, 21:20   

EBmazur, dokładnie martwię że może jest za dużo oleju.
Ostatecznie kilkanaście prób i w końcu udało mi się sprawdzić stan oleju. Oczywiście bagnet jest umazany olejem ale jak się dobrze przyjrzeć to widać po jednej stronie faktyczny stan oleju. Jest na ful po miesiącu użytkowania.
Przejechałem już 2 tysiące km czy zrobić już pierwszą wymianę?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 365 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17038
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-21, 23:38   

RzLukas napisał/a:
Przejechałem już 2 tysiące km czy zrobić już pierwszą wymianę?

Szkoła otwocka zaleca, falenicka oczywiście przeciwnie (; - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1688 - więc ta kwestia pozostaje do Twojej decyzji.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 286
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-02-22, 07:27   

Sorki źle przeczytałem - wydawało mi się, że bagnet nie jest uwalony olejem ;)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne