Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem ze wspomaganiem kierownicy dacia dokker 2013
Autor Wiadomość
Bobiszonn 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Mar 2021
Posty: 12
Skąd: Internet
Wysłany: 2021-03-14, 22:40   Problem ze wspomaganiem kierownicy dacia dokker 2013

Witam mam problem ze wspomaganiem kierownicy , pierwszy raz mi się wyłączyło przy jeździe na wprost , później po odpaleniu się właczylo , później znów przestało , sprawdziłem bezpiecznik ok, zasilanie do pompy dochodzi i jest cały czas na tych grubych kablach i dużej wtyczce , jest jeszcze mała wtyczka i 3 kable chyba sterowanie , czy jest jeszcze jakiś przekaźnik lub czujnik skrętu który ją uruchamia ? ,może szczotki na silniku o ile jest szczotkowy . Proszę o jakieś sugestie dziękuję
_________________
Michał K
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-15, 06:26   

To może być kwestia nawet słabego akunulatora i są spadki napięcia które wyłączają pompę. Najłatwiej jest się połączyć z modułem i odczytać zapisane błędy, może to być nawet czujnik skrętu. Płyn jest?
Tam jest bezszczotkowy silnik synchroniczny prądu zmiennego, a inweter zmienia je na zmienne o odpowiednich parametrach.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-15, 06:51   

Poziom płynu ?
 
Bobiszonn 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Mar 2021
Posty: 12
Skąd: Internet
Wysłany: 2021-03-15, 12:24   

arnold napisał/a:
To może być kwestia nawet słabego akunulatora i są spadki napięcia które wyłączają pompę. Najłatwiej jest się połączyć z modułem i odczytać zapisane błędy, może to być nawet czujnik skrętu. Płyn jest?
Tam jest bezszczotkowy silnik synchroniczny prądu zmiennego, a inweter zmienia je na zmienne o odpowiednich parametrach.


Napięcie na aku 14 v
Płyn jest mam bluetooth obd 2 i nie widzę tego błędu :( chyba że zła aplikacja
_________________
Michał K
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-15, 12:48   

Bo łączysz się z silnikiem, a nie z konkretną rzeczą ( czy to wspoma, czy abs/esp) zwykła aplikacja nie poradzi, jak się połączyć i czym to nie mam pojęcia.
Mogą być spadki napięcia. Dopiero komunikacja z modułem przestanie być wróżeniem z fusów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-15, 12:55   

Bobiszonn napisał/a:
mi się wyłączyło przy jeździe na wprost

W jaki sposób przy jeździe na wprost można zauważyć, że wspomaganie nie działa, skoro efekt jego działania jest odczuwalny jedynie przy skręcaniu? Zaświeciła się kontrolka?


arnold napisał/a:
jak się połączyć i czym

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
 
Bobiszonn 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Mar 2021
Posty: 12
Skąd: Internet
Wysłany: 2021-03-15, 16:20   

laisar napisał/a:
Bobiszonn napisał/a:
mi się wyłączyło przy jeździe na wprost

W jaki sposób przy jeździe na wprost można zauważyć, że wspomaganie nie działa, skoro efekt jego działania jest odczuwalny jedynie przy skręcaniu? Zaświeciła się kontrolka?

Tak zapala się kontrolka
_________________
Michał K
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2021-04-16, 19:35   

Mam to samo , przy czym najpierw świeciła się na pomarańczowo a teraz na czerwono i tak co odpalenie to inaczej albo działa bez problemu , muszę faktycznie zobaczyć akumulator bo jest od nowości i były już z nim problemy , ma prawie 7 lat
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2021-04-21, 09:43   

Problem rozwiązany , zanim rozbierzecie sprwdźcie te przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej pod maską , są trzy 20A model Omron 8200-830-500 lu G.Cartier PA6.6-GF30
 
Bobiszonn 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Mar 2021
Posty: 12
Skąd: Internet
Wysłany: 2021-12-29, 17:22   

mercurysable napisał/a:
Problem rozwiązany , zanim rozbierzecie sprwdźcie te przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej pod maską , są trzy 20A model Omron 8200-830-500 lu G.Cartier PA6.6-GF30



Pamiętasz które to przekaźniki ? Numer , w opisie przekaźników nie ma napisanego że mają coś wspólnego ze wspomaganiem
_________________
Michał K
 
Bobiszonn 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Mar 2021
Posty: 12
Skąd: Internet
Wysłany: 2022-01-07, 20:37   

Witam , ktoś pomoże w temacie ? podczas ostatniej naprawy około 5 miesięcy temu wpisali na f.v ze stwierdzili wypadanie gniazda bezpieczników i od jakiegoś czasu problem powrócił , szukałem przyczyny w skrzynce wewnętrzna pojazdu oraz pod maską ale wygląda wszytko ok
_________________
Michał K
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne