Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-02-04, 20:56
Wymiana gum stabilizatora Duster FL
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-20, 22:35   Wymiana gum stabilizatora Duster FL

Powoli powracam do irytujących stukań w moim Dusterze. Dzisiaj na forum znalazłem temat gdzie ktoś pisał że miał również stuki podczas jazdy po różnego rodzaju drogach i pomogła mu wymiana gum stabilizatora. Niby moje wizualnie nie wyglądają źle ale to groszowe sprawy wiec zaryzykuje. Czy ktoś z szanownych kolegów wymieniał w Dusterze te gumy i wie czy można to bez problemu zrobić bez kanału ? Niestety dobre czasy mi sie skończyły i nie mam już dostępu do kanału dlatego się pytam.
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-03-20, 22:52   

Wymieniałem w Saderusie , to chyba podobnie . Dało się radę wymienić z pozycji parkingowej.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-20, 23:29   

Czyli będę potrzebował żaby, kluczy płaskich, nasadek i na wszelki wypadek twórców. Zdejmuje koło, następnie lekko podnoszę amor od dołu, luzuje i odginam wewnętrzne plastikowe nadkole i mam dostęp do jednej śruby na klucz bodajze 15. Z drugą chyba jest problem ale nie pamiętam.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-21, 08:27   

Przy stabilizatorze najlepiej jest pracować gdy oba koła są tak samo obciążone lub luźne żeby nie było w nim naprężeń.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-21, 10:38   

arnold napisał/a:
Przy stabilizatorze najlepiej jest pracować gdy oba koła są tak samo obciążone lub luźne żeby nie było w nim naprężeń.


wiem dlatego jak będę się do nich dobierał to auto podstawie na lewarku, zdejmę koła, podstawie żabę pod tarczę hamulcową i będę delikatnie unosił amortyzator aby auto miało taki poziom jakby stało na dwóch kołach. Wiem, ze po zdjęciu koła jest jakiś dostęp do jednej ze śrub trzymających obejmę gumy stabilizatora ale nie pamiętam czy aby dostać się do tej drugiej przypadkiem nie trzeba ściągać osłony silnika a tego bez kanału nie chcę robić
 
czco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 2x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 67
Skąd: śląsk
Wysłany: 2021-03-21, 10:46   

W moim dusterze padają łączniki stabilizatora ,gumy miałem raz wymieniane .Dasz radę wymienić bez kanału.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-21, 10:51   

Jak stuki to chyba nie od gum stabilizatora tylko właśnie łączniki.
Gumy stabilizatora objawiają się skrzypieniem przy przejazdach przez progi zwalniające.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2021-03-21, 11:05   

Drążek na gumach też stuka. U siebie też wymieniałem najpierw łączniki i dalej stukało to wymieniałem gumy i po 4-5 latach znowu stuka i będzie powtórka z rozrywki - ale nie pamiętam jak to robiłem - na pewno w garażu bez kanału.
Klocki drewniane 12 cm pod koła i na leżaku pod auto - osłonę raczej ściągałem.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-21, 11:25   

dudu$ napisał/a:
arnold napisał/a:
Przy stabilizatorze najlepiej jest pracować gdy oba koła są tak samo obciążone lub luźne żeby nie było w nim naprężeń.


wiem dlatego jak będę się do nich dobierał to auto podstawie na lewarku, zdejmę koła, podstawie żabę pod tarczę hamulcową i będę delikatnie unosił amortyzator aby auto miało taki poziom jakby stało na dwóch kołach. Wiem, ze po zdjęciu koła jest jakiś dostęp do jednej ze śrub trzymających obejmę gumy stabilizatora ale nie pamiętam czy aby dostać się do tej drugiej przypadkiem nie trzeba ściągać osłony silnika a tego bez kanału nie chcę robić


Jeśli chcesz zakończyć pracę żywy to podnieś obie strony na raz...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-21, 11:32   

Może uda mi się mieć jeszcze jutro dostęp do kanału i spróbuję zrobić to z niego , a jak nie to będę kombinował.
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-03-22, 22:22   

Nie trzeba kanału, po zdjęciu koła i plastykowej osłony jest bardzo dobry dostęp. Osłona trzyma się na jednym dużym kołku od spodu zderzaka o drugim w nadkolu z taka dużą plastykową nakrętką. Klucz bodajże 13
Ostatnio zmieniony przez traks 2021-03-22, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-23, 18:38   

traks napisał/a:
Nie trzeba kanału, po zdjęciu koła i plastykowej osłony jest bardzo dobry dostęp. Osłona trzyma się na jednym dużym kołku od spodu zderzaka o drugim w nadkolu z taka dużą plastykową nakrętką. Klucz bodajże 13


Wiem już do tego doszedłem bo 2 dni temu wymieniłem gume z prawej strony. Została mi druga ale czasu i chęci brak. Domyślam się że wymieniałeś te gumy u siebie w aucie, napisz czy z lewej strony jest identycznie, chodzi mi oczywiście o osłonę, bo z prawej strony demontuje sie osłonę koła pasowego, z lewej ich nie ma wiec pewni i osłonę dali inną.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2021-03-23, 22:46   

Jak możesz to pożycz od kogoś koziołki. Ta strona co została jest trochę bardziej upierdliwa bo dojście gorsze ale do zrobienia bez kanału.
_________________
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-03-23, 23:19   

Obudowa jest taka sama, i wymienia się tak samo jak z prawej strony
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne