Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie żarówki H4
Autor Wiadomość
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-11-06, 10:47   

Potworny napisał/a:
że w przypadku przepalenia się H4 z przegrzania bańka staje się czarna od środka....


U mnie tylko drucik się stopił - została taka maleńka kuleczka.
A banieczka czyściutka :D

--
pozdrawiam
kierek
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-06, 10:59   

Upss :oops: no to faktycznie jest problem..... zostaje przepięcie albo "wstrząśnięcie" żarówki, co może się ujawnić w zakładanej żarówce żarnikiem "nie liniowym" :-) co najmniej lekko "ruchliwym" - luźnym. Ale to już musztarda po obiedzie. Nie znam się na diagnostyce elektrycznej ale może podłączyć mierniczek pod instalację (taki na wskazówkę) i poobserwować w czasie jazdy (chyba pasażer).
Może koledzy, biegli w sprawach warsztatowych coś doradzą? Jak to zdiagnozować..... :?:
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-12-03, 09:52   

Z doświadczenie wiem, że najczęstszą przyczyną palenia się żarówek /nie tylko H-4/ jest odpadnięcie żarnika, jest to wina, niestety, naszych dróg. W przyczepach/ naczepach/ po przejechaniu ok 200km połowa żarówek jest "padnięta"
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-12-03, 10:04   

loganik napisał/a:
W przyczepach/ naczepach/ po przejechaniu ok 200km połowa żarówek jest "padnięta"

:shock: To chyba troche za daleko idące oceny... Piszę celowo "oceny", bo z doświadczenia to chyba nie wynika...

Bez urazy...
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-12-10, 07:28   

24822 no i nie zgadniecie? (niecałe 2 lata)
Tym razem lewa :D


--
pozdrawiam
kierek
 
marcio 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Ambiance
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 127
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2010-01-18, 19:59   tym razem prawa

No, i padła mi prawa ( ta nie od akumulatora strony :mrgreen: ) H4, po 19.409 km tylko, że tym razem zeszło mi max 5/10 min., tyle że się troszkę upaprałem i łapki mi zmarzły :mrgreen:
_________________
Marek
 
kufi79 


Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-20, 20:22   

peugeot boxer i partner regularnie padaja zarowki co 3 miesiace firma obojetnie jaka wytrzymuja zawsze max 3 miesiace tak ze pol roku to i tak dlugo ;] zawsze macie pocieszenie ze i tak dlugo wytrzymaly az pol roku ;]
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-10, 14:49   

Znowu wymiana prawej - przebieg auta: 32000 km.
Zestawienie żywotności:
lewa oryginalna (OSRAM) - 12 000 km*
prawa oryginalna - 20 000 km*
prawa (SAE ???) - 12 000 km.*
lewa (jak się przepali to zobaczę co to za jedna) - jak na razie 20 000 km* (jej koniec chyba bliski).

Zobaczymy co będzie dalej bo na razie nic z tego nie wynika.


edycja:
* - "przebieg" żarówki.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-02-10, 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-10, 15:20   

U mnie:

21 tys. - prawa, oryginalna OSRAM, na OSRAM (8 zł w... stacji diagnostycznej + 9 zł robocizna - bo trafiło na małżonkę za "kółkiem");

24 tys. - lewa, oryginalna OSRAM, na Unitec (4 zł);

38 tys. - lewa, zmieniana Unitec, na Unitec (...9 zł - na szybko nie było nic lepszego, a nie miałem czasu szukać).


Danych co prawda faktycznie mało, ale ja pochopnie (; zaryzykowałbym jednak twierdzenie, że wydają się rysować pewne tendencje - aczkolwiek niezbyt rewolucyjne: wytrzymałość odpowiada proporcjonalnie cenie, zaoszczędzić można więc co najwyżej na robociźnie.

Oczywiście - jakość to już zupełnie inna kwestia... Np: http://www.auto-swiat.pl/...wek-,22303.html
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-10, 19:27   

laisar napisał/a:
38 tys. - lewa, zmieniana Unitec, na Unitec


Tzn. że żarówka przejechała tylko 14 tys.?

Z tą proporcjonalnością jakości do ceny to się okaże jak będę musiał wymienić te Thungsramy, za które dzisiaj zapłaciłem ok. 12 zł za sztukę.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-10, 19:50   

Nie-nie-nie, nie jakości - wytrzymałość to nie to samo co jakość.

Ale owszem, 14 tys.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-02-10, 22:10   

To i ja pozbieram do kupy:

28 tys. - prawa, oryginalna Osram na Tesla (z tym, że ta Tesla miała z 8 - 9 lat; woziłem ją jako zapas od czasów Matiza)

41,9 tys. - lewa, oryginalna Osram na Unitec

dotąd było przyzwoicie, ale

46 tys. - prawa, Tesla na Unitec

57,1 tys. - lewa, Unitec na Unitec

57,7 tys. - prawa, Unitec na Unitec

Chyba z tych Uniteców zrezygnuję - niby tanie, ale raczej kiepskie.
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-02-10, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-11, 09:55   

Cytat:
ta Tesla miała z 8 - 9 lat; woziłem ją jako zapas od czasów Matiza

Wiek, a nawet wstrząsy raczej nie są aż tak "szkodliwe" jak faktyczne używanie.


Cytat:
Chyba z tych Uniteców zrezygnuję - niby tanie, ale raczej kiepskie.

Wygląda raczej, że dokładnie takie same jak tanie wycieraczki - są o połowę mniej wytrzymałe od tych 2x droższych. Ale fakt - wymiana to jednak zawsze praca dodatkowa...



A czy teorię o większych niż w innych markach skokach napięcia w Dacii da się jakoś zweryfikować? Są na to jakieś normy? Wystarczy zwykły woltomierz na postoju z włączonym silnikiem czy raczej należałoby to sprawdzić w czasie dłuższej trasy? (Interfejsy diagnostyczne z tematu obok mają możliwość zapisu takich danych?).
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-02-11, 11:24   

W Dacii nie wymieniałem jeszcze żarówek, ale w Manie TGA była taka zasada, że jak padła jedna, to za niedługo padnie druga. Tylko tam żarówka kosztowała kilkadziesiąt złoty. Te też nie miały jakiś dużych "przebiegów", więc myślę, że nie ma się czym przejmować.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-11, 19:30   

Żarówki H4 powinno wymieniać się przynajmniej raz na rok ( np w jesieni -krótki dzień ) , pomimo tego , że nie są przepalone Żarniki w żarówkach wypalają się i nie dają tyle światła ile powinny ( świecą słabo - ograniczenie widoczności , mniejsze bezpieczeństwo )
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-11, 21:29   

Święte słowa tylko kto tak robi :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-02-12, 13:23   

Ja tak robię :-) , to nie jest taki duży koszt , a i tak kiedyś się przepalą i trzeba wymienić.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-02-12, 14:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-12, 20:51   

Seal napisał/a:
Święte słowa tylko kto tak robi :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Ja tak robię!!!
W ciągu 15 miesięcy przepaliły mi się 3 żarówki, to je wymieniłem. :lol:
_________________
 
marcio 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Ambiance
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 127
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2010-02-14, 13:21   H4 ze skrelonym UV

Tak sobie przeczytałem te posty, a po lekturze - uznałem, że przydałby się w samochodzie jakiś zapas. Byłem w Norauto i w marketach - przy okazji innych zakupów. Ostatecznie kupiłem Boschki, po 12,99 zł/sztuka. Interesuje mnie inna "żarówkowa" kwestia. O ile się doczytałem w instrukcji mojej Dacii przednie reflektory wymagają żarówki H4 o zmniejszonej ilości promieniowania UV ( na opakowaniu żarówki winien być symbol skreślonego UV ), bo reflektor jest ... z tworzywa sztucznego. Żarówki Boscha, które kupiłem spełniają ten warunek, ale oglądałem kilka rodzajów żarówek i żadne tańsze tego wymogu nie spełniają.
_________________
Marek
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-02-14, 18:57   Re: H4 ze skrelonym UV

O ile się doczytałem w instrukcji mojej Dacii przednie reflektory wymagają żarówki H4 o zmniejszonej ilości promieniowania UV ( na opakowaniu żarówki winien być symbol skreślonego UV ), bo reflektor jest ... z tworzywa sztucznego. Żarówki Boscha, które kupiłem spełniają ten warunek, ale oglądałem kilka rodzajów żarówek i żadne tańsze tego wymogu nie spełniają.
-
ja mam inne doświadczenia; H4 po 6-7 zł jeśli nawet jeśli nie mają na opakowaniu symbolu przekreślonego UV, to w opisie producent gwarantuje to;
tak, czy inaczej korzystam z produktów renomowanych firm i żarwek o zwiększonej wydajności świetlnej (50-60%);
_________________
1,5 dci Laureate
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-02-14, 21:20   

nie wiem czy dotyczy to wszystkich żarówek ale ja ostatnio w sklepie przyglądałem się produktom osram i zauważyłem że te droższe i niby lepsze, dające intensywniejsze światło i dłużej świecące mają mniejszy zakres oświetlanej przestrzeni, przynajmniej tak wynika z opisów technicznych podawanych przez producenta, za to lepiej nas widać z daleka.

Chyba jednak wolę więcej widzieć i wybrać wersję tańszą nawet jeśli mi się ma przepalać co pół roku :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-02-14, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-25, 19:53   

No i padła druga - po stronie pasażera, ale tu wymiana to luksus i przyjemność :-)
wytrzymała 20800 km
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-22, 11:57   

dziś mi padła H4 od strony kierowcy, wynik to: 17000km, 11 miesięcy. Oryginalna H4 którą miałem w mojej MCV-ce to Philips
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-11, 18:08   

Strasznie często padaja mi H-4 przynajmniej raz na dwa miesiące którąś muszę wymienić. A przyczyną jest zbyt wysokie napięcie które panuje w naszych instalacjach. Na biegu jalowym mam ok. 14,3V a przy obrotach 2000 jest już ok. 14,5 - 14,7V i to napewno dobrze na ich trwałość nie wpływa a było o tym w jednym z "Auto Świat"
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-11, 18:43   

Pawlo napisał/a:
Strasznie często padaja mi H-4 przynajmniej raz na dwa miesiące którąś muszę wymienić. A przyczyną jest zbyt wysokie napięcie które panuje w naszych instalacjach. Na biegu jalowym mam ok. 14,3V a przy obrotach 2000 jest już ok. 14,5 - 14,7V i to napewno dobrze na ich trwałość nie wpływa a było o tym w jednym z "Auto Świat"

Z tego co piszesz Pawlo to wcale nie jest zbyt wysokie napięcie.
Napięcie ładowania przy odpalonym silniku powinno się mieścić w przedziale 14.1 - 14.5 V.
Także napięcie jakie podajesz wygląda na poprawne.

U mnie jest podobne napięcie jak u ciebie, a żarówki nadal mam oryginalne. Od momentu kupna auta z salonu (wrzesień 2008) do tej pory jeszcze żadnej żarówki nie musiałem wymieniać - wszystkie jeszcze świecą.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne