Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-06, 22:10
Opornik 560 lub 640 ohm. Lutujesz do dluzszej z nozek diody i podaczasz tak jak w linku( dluga noga do plusa ). Ja kupilem diode pomaranczowa fi 3mm. Znalesc mozna jeszcze diody juz pod 12v wtedy nie potrzebujesz opornika. Jak poprawnie podlaczysz to po wlaczeniu grzania tylnej szyby za okolo 1 sek(lekkie opoznienie) zapali sie dioda.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-07-06, 22:15, w całości zmieniany 1 raz
Witam!
Jest sygnalizacja i co dalej?
Czy planuje kolega jakieś obserwacje zmian w użytkowaniu auta?
Poprawa dynamiki po wypaleniu, częstotliwość wypalania w zależności od trybu jazdy.
Czy przerwanie wypalania bo trzeba się zatrzymać i wyłączyć silnik skutkuje efektami ubocznymi.
Do tej pory nikt nie podzielił się spostrzeżeniami wynikającymi z faktu posiadania wiedzy kiedy włącza się wypalani FAP.
pozdrawiam A.Z.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-07-13, 13:08
jozef969 napisał/a:
Dla mnie jedną z ważniejszych informacji to to czy dochodzi do samego faktu wypalenia ile razy jest to pełny cykl (12-15 min) .
Mamy to pod kontrolą.
dla mnie to tez jest najwazniejszy cel w tej operacji... wiedzac kiedy sie cykl zaczyna nie pozwolisz na wylaczenie silnika zanim sie nie zakonczy wypalanie... wtedy masz jakis procent pewnosci ze mniej syfu w filtrze zostanie...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-13, 19:18
Andrzej Zajczuk napisał/a:
Witam!
Jest sygnalizacja i co dalej?
Czy planuje kolega jakieś obserwacje zmian w użytkowaniu auta?
Poprawa dynamiki po wypaleniu, częstotliwość wypalania w zależności od trybu jazdy.
Czy przerwanie wypalania bo trzeba się zatrzymać i wyłączyć silnik skutkuje efektami ubocznymi.
Do tej pory nikt nie podzielił się spostrzeżeniami wynikającymi z faktu posiadania wiedzy kiedy włącza się wypalani FAP.
pozdrawiam A.Z.
W skrócie po krótkiej obserwacji
miałem 2 wypalenia po 5 min każde.
jak przerwiesz wypalenie nic sie nie stanie, ale jak bedziesz to robił notorycznie to rozrzedzi sie olej w silniku wyskoczy czerwona lampka i trzeb wtedy wymienić olej i zrobic przepalanie filtra w serwise czyli wymusic wypalanie.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Z tym rozrzedzeniem oleju to chyba przesada. Moim zadaniem tylko wadliwie pracujące (lejące) wtryskiwacze mogą rozrzedzić olej w silniku.
A jak należy interpretować krótki czas wypalania jeżeli standard to 12-15 minut.
Nadmiar niespalonego paliwa może przez pierścienie spłynąć do oleju. Niespalone paliwo za to znajduje się przez dotrysk w wydech w celu podniesienia temperatury spalin.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-14, 17:30
Dobra,bez wojny panowie.
W Reno wystepuje FAP (filtre à particules) suchy, czyli bez dodatku plynu ( nie wiem, jak to sie nazywa), ale za to posiada 5-ty wtryskiwacz w kolektorze wylotowym blisko filtra za katalizatorem . Filtr wypala sie bez wzgledu na styl jazdy ( miasto, trasa). Rozpoznajemy dwa sposoby dopalania pasywny i aktywny.
Pasywny, to taki w ktorym silnik, komputer nie bierze udzialu i niestety nie wiemy kiedy sie to dzieje. Wypalanie nastepuje samoistnie w jezdzie autostradowej przy okreslonych predkosciach i liczbie obrotowej. FAP osiaga wtedy odpowiednia Temperature i cisnienie spalin.
Aktywne Np. w korkach, miejskiej jezdzie. W tym przypadku silnik i komputer bierze udzial w tym procesie. Komputer daje sygnal do UCH i ten zalacza ogrzewanie lusterek, tylniej szyby, a on sam wyprzedza kat wtrysku po to by obciazyc silnik i tym uzyskuje wysoka temperature spalin(slyszymy "twarda" prace silnika), zalacza 5-ty wtryskiwacz i w ten sposob dotryskujac ON, ktory zapala sie od temperatury w FAP i dopala czastki stale/ sadze.
Z moich obserwacji wynika, ze komputer zwieksza delikatnie dawke wtrysku ale jest to okolo 10% , wiec nie jest to nic wiecej niz to jak w lecie jezdzimy na klimie i gasimy auto z wlaczona klima i dzialajacym wentylatorem.
Ja osobiscie jak podjezdzam pod dom i FAP jest w trakcie wypalania nie gasze auta, jezeli wiem, ze dzis lub jutro nie bede nim jezdzil i niebede robil trasy wiekszej niz 15 Km w lecie. Gasze jezeli wiem, ze zaraz pojade np. stacja bezynowa/ chwilowy postuj. W przypadku kiedy filtr sie wypala i zgasimy auto do tankowania, to po ponownym uruchomieniu i dojsciu do temperatury maksymalnej komp podejmuje ponowna probe wypalania.W jezdzie autostradowej FAP wypala sie powiedzmy do minimalnej granicy okolo 10-15% przy w miare nowych autach, a w miescie tylko tyle ,zeby auto moglo normalnie funkcjonowac. Poruszajac sie w miescie na dystansie 100km mozna zauwazyc, ze filtr wypala sie nawet 3-4 razy, za to na trasie przez 300-400 km jadac 130-140 wypala sie raz lub wcale.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-07-14, 22:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2021-04-26, 10:51
Chyląc czoła przed rozpracowaniem tematu przez kolegę Shrek oraz wyrażając podziw dla tego jak zgrabnie to w tym wątku rozpisał proszę o odpowiedź na pytanie: Czy ktoś wie czy Duster II z silnikiem 1.5 dCi wypalając filtr DPF także grzeje lusterka? Sprawdzał to ktoś doświadczalnie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum