Witam miał ktoś problem ze skrzynia podczas jazdy na piątym bieby poprostu wyskoczył i już się nie da zapiąć piątki wszystkie inne chodzą bez problemu nic nie stuka nic nie puka co tam sie mogło stać
można bez problemu, miska jakaś na olej , strzykawka większa żeby później wtłoczyć spowrotem olej przez otwór skrzyni biegów z boku, klucz jakiś na torx był e14 bodajże z tego co pamiętam ( choć to było parę lat temu ) ) do odkręcenia potrzebny i cienki śrubokręt żeby uderzyć od dołu sworzeń blokujący .
Jak będziesz miał problemy to pisz tu albo na pw.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2021-05-25, 11:07, w całości zmieniany 1 raz
niestety nie mam ale zobacz tutaj wstawiałem fotki jak to wygląda choć nie z mojej dacii i tam też powinien być link do flimiku z lady largus - analogicznie w jr5 dacii wygląda i tak też robiłem.
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=377
na allegro na jakimś motoszrocie, płaciłem z tego co pamiętam 200pln z przesyłką, a gościo chciał za całą skrzynie 250pln ... trochę przepłaciłem ale nie chciało mi się bawić już , żeby sprzedawać reszty skrzyni czy choćby na szrot wywieźć a taki koszt mogę znieść
Czy to nie nadmiar entuzjamu? A skąd wiadomo w ogóle co tam mogło się ciekawego wydarzyć? Oczywiście spuszczenie oleju i odkręcenie osłony, żeby zajrzeć do środka to najprostsze rozwiązanie, ale nie ma gwarancji, że kupienie nowych zębatek będzie takim oczywistym rozwiązaniem? Swoją drogą ja bym skorzystał z okazji i zamontował sobie dłuższą 5tkę
No też tak pomyślałem ale cały czas się jeszcze wącham co do kupna nowego koła może najpierw rozebrać i zobaczyć ale nie wiem na co dokładnie zwrócić uwagę jak to zdiagnozować
bo nie miałem odpiedniego klucza raz tego na etorx , drugi raz nie mogłem zbić klina na dole wałka głównego - brak dodatkowego podnośnika żeby ciapkę unieść trochę skrzynię, w końcu za trzecim razem dałem radę.
dzwoń najwyżej do ogłoszeń ze skrzyniami i mów , że kupisz sam 5ty bieg i pytaj ile chcą za nie. Na pewno któryś Ci sprzeda samą 5tkę. Moim celem było zmniejszenie obrotów silnika podczas jazdy autostradą etc, więc szukałem dokładnie pamiętam konkretnych modeli skrzyni - kilku z podwieszonego tematu o skrzyniach i ich przełożeniach na 5tym biegu. U mnie są koła z jr5 306 z tego co pamiętam, a orginalnie jest u mnnie skrzynia jr5 189 . Ale właśnie skoro masz skrzynię 5tkę i diesla, to jak najbardziej zabieg wymiany bo mniejszy hałas na autostradzie zawsze w cenie i mniej piłujesz silnik diesla, który nie lubi jakoś kręcić się wysoko .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum