Ciekawi mnie ile "Ah" ma akumulator 12Vw Bigsterze 1,8 Hybryda. W bagażniku widać tylko metalową pokrywę, przykręconą kilkoma śrubami. Pytam, bo dwójka moich znajomych ma Toyoty hybrydy ( Yaris i C-HR ) i oboje już są po gwarancyjnej wymianie tych akumulatorów 12V.
Ten w C-HR po wymianie nie wytrzymał nawet 24 godzin. Rano przyszedł mu SMS z informacją, że akumulator jest niedoładowany. Kolega teraz siedzi w serwisie i czeka na diagnozę. Gdy jechał rano do serwisu ( 30km) To wyskoczył komunikat, że akumulator trakcyjny jest rozładowany...A Yariska to królowa lawet. 3 dni postoju i koniec. Przyjeżdża gwarancyjna laweta, facet odpala auto i jedzie do następnej Yariski.. W obu tych toyotach są tureckie akumulatory jeden 34Ah a drugi 45Ah. Pytam o ten akumulator, bo się zastanawiam, czy mnie też nie czeka taki marny los..
A i jeszcze jedno - koledze dzisiaj wmawiali w toyocie, że te SMS-y to jest wina jego telefonu ( samsunga) Wg serwisu to telefon sam od siebie generuje takie sms-y. Będą mieli problem, bo kolega ich nagrał
_________________ Janusz
Ostatnio zmieniony przez zagore1 2025-10-21, 14:03, w całości zmieniany 1 raz
Też interesuje ten temat. Mam w rodzinie nowego Captura Full Hybrid 1.8. W tym samochodzie wymieniają akumulator 12V co dwa lata w ramach czynności serwisowych. Zastanawiam się jak to będzie po gwarancji. Jaki to typ akumulatora, jak wygląda wymiana i czy w ogóle jest możliwa samodzielnie. Wiem tyle, że tak jak w Bigsterze jest schowany pod bagażnikiem. Jeszcze tam nie zaglądałem.
Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 155 KM 1.8 Full Hybrid
Rocznik: 2025
Dołączył: 31 Maj 2025 Posty: 24 Skąd: Krakow
Wysłany: 2025-10-21, 20:27
sobol1976 napisał/a:
Też interesuje ten temat. Mam w rodzinie nowego Captura Full Hybrid 1.8. W tym samochodzie wymieniają akumulator 12V co dwa lata w ramach czynności serwisowych. Zastanawiam się jak to będzie po gwarancji. Jaki to typ akumulatora, jak wygląda wymiana i czy w ogóle jest możliwa samodzielnie. Wiem tyle, że tak jak w Bigsterze jest schowany pod bagażnikiem. Jeszcze tam nie zaglądałem.
W Bigsterze wymiana 12V akumulatora jest co 4 lata, gwarancję mam na 5 lat więc jak coś to mi go w gratisie wymienią ( a przynajmniej mam taką nadzieję)
W Bigsterze wymiana 12V akumulatora jest co 4 lata, gwarancję mam na 5 lat więc jak coś to mi go w gratisie wymienią ( a przynajmniej mam taką nadzieję)
Rozumiem że masz wykupione ES? Cena akumulatora wg ASO to ponad 1000 PLN (+ wymiana). Więc pakiet serwisowy w takich sytuacjach się przydaje. Zastanawiam się tylko czy to zwykły akumulator czy nietypowa część i jak wygląda wymiana. I poprawiam się, faktycznie dla Renault Captur 1.8. jest wyszczególniona wymiana co 4 lata a nie co 2.
Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 155 KM 1.8 Full Hybrid
Rocznik: 2025
Dołączył: 31 Maj 2025 Posty: 24 Skąd: Krakow
Wysłany: 2025-10-22, 07:45
sobol1976 napisał/a:
zagore1 napisał/a:
W Bigsterze wymiana 12V akumulatora jest co 4 lata, gwarancję mam na 5 lat więc jak coś to mi go w gratisie wymienią ( a przynajmniej mam taką nadzieję)
Rozumiem że masz wykupione ES? Cena akumulatora wg ASO to ponad 1000 PLN (+ wymiana). Więc pakiet serwisowy w takich sytuacjach się przydaje. Zastanawiam się tylko czy to zwykły akumulator czy nietypowa część i jak wygląda wymiana. I poprawiam się, faktycznie dla Renault Captur 1.8. jest wyszczególniona wymiana co 4 lata a nie co 2.
Tak, wykupiłem przedłużenie gwarancji do pięciu lat i darmowe przeglady. Intryguje mnie ten akumulator. Nie znalazłem nigdzie zadnej informacji że komuś bigster hybryda nie odpalił po kilku dniach postoju. Jest natomiast w instrukcji informacja, ze gdy auto stoi nieużywane ponad 8 dni to trzeba go otwierać naciskając przycisk na pilocie. Bigster wszedł na rynek 3-4 miesiące temu, więc niektore niespodzianki jeszcze przed nam iNatomiast kolega w instrukcji toyoty c-hr znalazł zapis, że trzeba ją odpalać raz na 7 dni. Spytał w serwisie co ma zrobić bo w stychniu leci na 2 tygodnie do Maroka i auto będzie stało na parkingu przy lotnisku. W serwisie odpowiedzueli mu " no może panu odpali".
Zapytałem AI i mam odpowiedź dot. tego akumulatora:
"Akumulator oznaczony numerem OEM 7711574556 stosowany w modelu Renault Captur Full Hybrid (E-Tech) to standardowy akumulator rozruchowy 12 V typu AGM (Absorbent Glass Mat) – nie jest to wysokonapięciowa bateria trakcyjna napędzająca silnik elektryczny. Odpowiada on za zasilanie systemów pokładowych i rozruch jednostki spalinowej.
Specyfikacja techniczna: Typ: AGM (start-stop, bezobsługowy), Napięcie: 12 V, Pojemność: 60 Ah, Prąd rozruchowy (EN): 680 A, Rozmiar: L2 (242 × 175 × 190 mm), Terminale: Prawy + (P+), Mocowanie: B13.
To zwykły akumulator 12 V, stosowany również w wielu modelach Renault, Dacia i Renault Trucks, nie jest elementem systemu wysokiego napięcia hybrydy. Można kupić go jako zamiennik (oryginał Renault kosztuje około 900–950 zł, a dobry zamiennik AGM już od 500–700 zł).
Wymiana samodzielna jest możliwa, jednak w hybrydach zaleca się:
- zachowanie zasilania awaryjnego (np. przez booster lub tzw. memory saver), aby nie utracić konfiguracji systemu multimedialnego i sterowników,
- unikanie kontaktu z przewodami obwodu wysokiego napięcia (żółte oznaczenia),
- podłączenie nowej baterii zgodnie z biegunowością i prawidłowym momentem dokręcenia klem."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum