Wysłany: 2008-03-21, 08:55 wymiana filtra powietrza w benzyniaku
Skończył mi sie czas gwarancji. W związku z tym postanowiłem nie dać zarobić serwisowi :) W aucie od nowości nie był wymieniany filtr powietrza (serwisanci ocenili go jako czysty) a teraz na liczniku mam 36000km wiec chyba czas najwyzszy wsadzic nowy.
Czy taka wymiana to jakas ciężka sprawa (bo nawet instrukcja milczy w powyzszej kwestii) ??
To chyba latwiejsze niz wymiana zarowki. Zdejmujesz obudowe od filtra (ta duza pokrywa plastikowa), wyjmujesz stary, zakladasz nowy. I na koniec pijesz piwo, cieszac sie nowym filtrem :)
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-21, 11:02
tylko, ze odkrecenie tej pokrywy to bedzie chyba mordega. patrzylem u siebie w thalii /a bedzie chyba to samo w loganie/. bedzie zabawa z yzyciem klucza torxa miedzy innymi. powodzenia i napisz jak poszlo. pozdr
tylko, ze odkrecenie tej pokrywy to bedzie chyba mordega. patrzylem u siebie w thalii /a bedzie chyba to samo w loganie/. bedzie zabawa z yzyciem klucza torxa miedzy innymi. powodzenia i napisz jak poszlo. pozdr
Pokrywa jest zamocowana zatrzaskami i kilkoma wkretami, odkrecisz je zwyklym srubokretem krzyzakiem, 2 minuty roboty
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-21, 18:25
no to wyglada na to ze w thalii jest to o wiele bardziej skomplikowane. klaniaja sie zarobki dla serwisu, bo podejrzewam, ze ktos bez zdolnosci manualnych nie wezmie sie za to sam. zreszta swiece tez sa pod ta pokrywa. pozdr
no to wyglada na to ze w thalii jest to o wiele bardziej skomplikowane. klaniaja sie zarobki dla serwisu, bo podejrzewam, ze ktos bez zdolnosci manualnych nie wezmie sie za to sam. zreszta swiece tez sa pod ta pokrywa. pozdr
Tak w clio 1,2 8v wyglada to troche inaczej ale tez nie jest to zbyt skomplkowane, wiem bo zmienialem w aucie swojej dziewzcyny pare miesiecy temu
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 325 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-03-22, 22:21
loganik napisał/a:
[ Dodano: 2008-03-22, 14:00 ]
Zastanawia mnie dlaczego taka duża róznica przebiegu przy wymianie filtra?
Loganik
Moim zdaniem turbina wymaga swiezszego powietrza stad przebieg od wymiany do wymiany nizszy. W TDI tez niby zalecaja co 60 000 wymiane, a ja i tak wymieniam co 15 000 Filtr kosztuje 40 zl wiec nie jest to jakis kosmiczny koszt
Marcinie, chodzi mi o to że w książce przegladów z 2005r-Laureate 1,4 MPi -wymiana filtra pow. co 30kkm, aw MCV 1,4 MPi - 60kkm, diesel- 40kkm, skąd ta różnica?
Ja mysle ze zmienili tylko ksiazke przeglodow, moze ja mam nowsze wydanie. Do laganow jest chyba tylko jeden rodzaj ksiazeczki do wszystkich silnikow. U mnie model wpisali dlugopisem. Jest tez inny uklad treśc jak widze, u mnie pisza o filtrach na 7 stronie a od 14 strony do konca sa tabelki potwierdzaje serwis
Wymieniłem : 5 śrub, 4 zatrzaski, czas operacji <5min.
Cena filtra (zamiennik) 30zł (w przyserwisowym sklepie 60zł).
Oznaczenie zamiennika A1068 (Logan 1,4).
Ostatnio zmieniony przez 2008-03-31, 06:11, w całości zmieniany 2 razy
Numer oryginalny do 1,4 to Renault 7701047655 lub 7700274216
Zamienniki :
DELPHI AF20059
FIAAM FLI 9015
FILTRON AR1311
Fram CA9074
KNECHT 08533077
KNECHT LX994
MAHLE 08533085
MANN C2686
PURFLUX A1068
QH WA6697
Dane pochodzą z katalogu moto-hurt
Z mojego doświadczenia temat pokroju "filtr powietrza", który zwykle jest traktowany z przymrużeniem oka, choćby ze względu na swoją prostotę, może nastręczać pewnych oporów przed jego poruszaniem na takim forum jak nasze . W związku z tym wychodzę na przeciw początkującym i przedstawiam sprawę z punktu widzenia mojej Daczy.
Na początek - jak dostać się do niego w silniku 1.6 MPI. Oczywiście jest to dziecinnie proste - odkręcamy zwykłym śrubokrętem krzyżakowym 5 śrub i odczepiamy 4 zaczepy:
Zdejmujemy obudowę, która w tym modelu nie jest połączona z przewodem doprowadzającym i ... tyle naszym oczom ukazuje się filtr, który raz na jakiś czas (co kilka miesięcy) dobrze jest wyczyścić. Potem wilgotną szmatką wycieramy komorę tak, aby żadne paprochy nie znajdowały się szczególnie przy wlocie do silnika. Zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Myślę, że filtr powietrza jest bardzo niedocenianą częścią naszego samochodu. Ja po przeprowadzonym czyszczeniu w dniu dzisiejszym odczułem bardzo znaczący wzrost mocy i o wiele lepszą pracę silnika (jakbym prosto z salonu wyjechał). Nie wiem, czy niektóre moje problemy z instalacją gazową nie były spowodowane zanieczyszczeniem filtra. Filtr powietrza należy jak każdy inny wymieniać (oczywiście wg zaleceń producenta ), natomiast szczególnie przy jeździe w kurzu należy go od czasu do czasu wyczyścić.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-29, 20:50, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum