Czy w silniku 0.9 TCe znajdują się popychacze zaworowe oparte o "szklanki" jak w moim 1.0 SCe? Pytanie z ciekawości... Mam instalację LPG w moim "szklankowym" silniku i zastanawiam się czy w 0.9 do którego Dacia oferuje fabryczny gaz, też są szklaneczki.
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-23, 12:19
W takim razie zastanawia mnie dlaczego Dacia nie oferuje fabrycznej instalacji LPG w silnikach 1.0 SCe.
Czyżby 0.9 i 1.0 TCe miały specjalnie wzmacniane gniazda zaworowe?
Ciekawe.
Ten silniczek 1.0 65KM w najtańszych opcjach ma moc haniebnie niską, więc po montażu LPG doszłyby koszty, słabszy silnik i pewnie jakieś dodatkowe koszty serwisu, a ta wersja z założenia ma być hiper tania. Zapewne można założyć lpg, ale przecież nawet silniczek 100 KM jest ledwie przyzwoity, więc po co osłabiać autko.
Niekoniecznie natomiast wierzę w opcję utwardzania gniazd zaworowych - to chyba jedynie nasze pobożne życzenie i mantra powtarzana przez handlowców z ASO. Ale kto wie - może to i prawda...
Ten silniczek 1.0 65KM w najtańszych opcjach ma moc haniebnie niską, więc po montażu LPG doszłyby koszty, słabszy silnik.
To nie jest instalacja II generacji gdzie w rurę doprowadzającą powietrze wkładano tzw. palnik podający gaz. Ów element był zwężką wiec siłą rzeczy zmniejszony był przekrój i do silnika dostarczano mniej powietrza a co za tym idzie była mniejsza moc ale i na LPG i na benzynie. Obecne instalacje mają zupełnie inną konstrukcję i nie ma mowy o zmniejszeniu mocy- jeśli oczywiście sterownik LPG jest prawidłowo wystrojony (chyba, że to sterownik spięty ze sterownikiem silnika po szynie CAN więc de facto są wykorzystywane fabryczne mapy).
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-23, 22:04
JS, 65KM to on na w Clio i w Sandero III. W mojej "jeszcze" 73 KM.
Poza tym nie ma mowy o spadku osiągów, sterownik KME Nevo Sky Jet Expert komunikuje się na bieżąco z komputerem silnika benzynowego po magistrali OBD i dobiera mapy wtrysku z dokładnością do setnych części sekund. piotr. z, ma rację... spadki osiągów to były w mieszalnikowych instalacjach jak w mojej starej Fabii 1.4 MPI z 2000 roku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum