Wysłany: 2021-08-02, 12:28 Lodgy 1,6 mpi nie odpala
Cześć wszystkim.
Mam problem z moją lodgy. A mianowicie dziś rano jadąc do pracy po odpaleniu auta po postoju na przy zamkniętym szlabanie i przejechaniu parudziesięciu metrów silnik przestał palic na jeden cylider. objawiało się to drganiem silnika oraz słabszą mocą. Po zawróceniu i przejechaniu jeszcze ok 1,5 km auto zgasło i nie chciało odpalić. Niestety nic więcej nie mgłem sprawdzić bo do pracy leciałem więc auto zostało na poboczu. Rozrusznik kręci ale nie odpala.
Auto jest po wymianie przewodów zapłonowych a w ciągu ostatnich 2 tygodni zrobiłem nim ponad 2500 km.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-02, 12:54
Cewkę łatwo sprawdzić , wystarczy odkręcić i obejrzeć czy nie jest pęknięta od spodu , trzy śruby gwiazdki.
Choć oczywiście mogła też paść bez uszkodzenia. Weź starą świecę i sprawdź po kolei czy daje iskrę na wszystkich garach.
Kiedy tankowałeś ostatnio ? Może pływak w baku nie działa ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-08-02, 12:55, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-08-02, 19:24
Zacząć od najprostszych. Cewka, kable, świece, dopływ paliwa. Potem kompresja.
Nie wiem dlaczego,.ale moja opinia.o 1,6 8V w Lodgy i Dokkerze jest średnia. Za dużo pozacieranych i za dużo telefonów z pytaniem o silnik. Pewnie wynika to z ilości aut z tym silnikiem. Jednak dla pewności sprawdziłbym sprężanie na każdym.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-02, 22:30
toka93 napisał/a:
Zacząć od najprostszych. Cewka, kable, świece, dopływ paliwa. Potem kompresja.
Nie wiem dlaczego,.ale moja opinia.o 1,6 8V w Lodgy i Dokkerze jest średnia. Za dużo pozacieranych i za dużo telefonów z pytaniem o silnik. Pewnie wynika to z ilości aut z tym silnikiem. Jednak dla pewności sprawdziłbym sprężanie na każdym.
Jak pewnie wiesz silnik montowany w Renault od ładnych 10 lat. Nie stwarzał większych problemów jeżeli wymieniało się wszystko na czas oraz regulowano zawory. Standardowa usterka to padająca cewka ( Pękala od dołu) oraz zdążały się przepalenia UPG ( wycieki oleju za wysokości kolektora ssącego). Kiedy renault zaczęło montować te motory do Dacii a tym samym przystosowywali go do wyższych norm emisji spalin ( bodajże Euro 4) dodatkowo pojawiły się problemy z pękającym blokiem silnika i może dlatego masz dużo zapytań o ten silnik
Dziekuje koledzy za odpowiedzi.
Co udało mi się ustalić.
Problem występuje tylko na lpg. tj jeżdżę na pb i wszystko jest ok. Po przełączeniu na gaz zaczynają się cyrki tj. błędy wg elm:
p0301 -cylinder 1 misfire detected
p0302 -cylinder 1 misfire detected
p0394 -cylinder 1 misfire detected.
Był jeszcze błąd
B2AAA ale niestety nie mogę znaeźć żadnych sensownych info co to było.
żeby było śmieszniej problemy z nie paleniem jednego cylindra nie ustępują po przełączeniu na pb.
Dopiero ponowne odpalenie niweluje problem do następnego przełączenia na lpg.
Kolejnym krokiem będzie powrót na stare przewody zapłonowe i świece oraz weryfikacja cewki czy nie pękła.
Ewentualne wskazówki co jeszcze zweryfikować mile widziane.
Ostatnio zmieniony przez matysz 2021-08-05, 13:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum