Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodgy 1,6 mpi nie odpala
Autor Wiadomość
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2021-08-02, 12:28   Lodgy 1,6 mpi nie odpala

Cześć wszystkim.
Mam problem z moją lodgy. A mianowicie dziś rano jadąc do pracy po odpaleniu auta po postoju na przy zamkniętym szlabanie i przejechaniu parudziesięciu metrów silnik przestał palic na jeden cylider. objawiało się to drganiem silnika oraz słabszą mocą. Po zawróceniu i przejechaniu jeszcze ok 1,5 km auto zgasło i nie chciało odpalić. Niestety nic więcej nie mgłem sprawdzić bo do pracy leciałem więc auto zostało na poboczu. Rozrusznik kręci ale nie odpala.

Auto jest po wymianie przewodów zapłonowych a w ciągu ostatnich 2 tygodni zrobiłem nim ponad 2500 km.

Moje podejrzenia to właśnie przewody lub cewka.

Jakieś pomysły koledzy mają?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-02, 12:54   

Cewkę łatwo sprawdzić , wystarczy odkręcić i obejrzeć czy nie jest pęknięta od spodu , trzy śruby gwiazdki.
Choć oczywiście mogła też paść bez uszkodzenia. Weź starą świecę i sprawdź po kolei czy daje iskrę na wszystkich garach.
Kiedy tankowałeś ostatnio ? Może pływak w baku nie działa ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-08-02, 12:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-02, 13:40   

obstawiam Cewkę lub czujnik położenia wału. Gdzie go szukać? http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14258
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-08-02, 14:04   

A ja uważam że to objawy to zanik paliwa.
_________________
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-08-02, 19:24   

Zacząć od najprostszych. Cewka, kable, świece, dopływ paliwa. Potem kompresja.
Nie wiem dlaczego,.ale moja opinia.o 1,6 8V w Lodgy i Dokkerze jest średnia. Za dużo pozacieranych i za dużo telefonów z pytaniem o silnik. Pewnie wynika to z ilości aut z tym silnikiem. Jednak dla pewności sprawdziłbym sprężanie na każdym.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-02, 22:30   

toka93 napisał/a:
Zacząć od najprostszych. Cewka, kable, świece, dopływ paliwa. Potem kompresja.
Nie wiem dlaczego,.ale moja opinia.o 1,6 8V w Lodgy i Dokkerze jest średnia. Za dużo pozacieranych i za dużo telefonów z pytaniem o silnik. Pewnie wynika to z ilości aut z tym silnikiem. Jednak dla pewności sprawdziłbym sprężanie na każdym.


Jak pewnie wiesz silnik montowany w Renault od ładnych 10 lat. Nie stwarzał większych problemów jeżeli wymieniało się wszystko na czas oraz regulowano zawory. Standardowa usterka to padająca cewka ( Pękala od dołu) oraz zdążały się przepalenia UPG ( wycieki oleju za wysokości kolektora ssącego). Kiedy renault zaczęło montować te motory do Dacii a tym samym przystosowywali go do wyższych norm emisji spalin ( bodajże Euro 4) dodatkowo pojawiły się problemy z pękającym blokiem silnika i może dlatego masz dużo zapytań o ten silnik
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2021-08-05, 13:05   

Dziekuje koledzy za odpowiedzi.
Co udało mi się ustalić.
Problem występuje tylko na lpg. tj jeżdżę na pb i wszystko jest ok. Po przełączeniu na gaz zaczynają się cyrki tj. błędy wg elm:
p0301 -cylinder 1 misfire detected
p0302 -cylinder 1 misfire detected
p0394 -cylinder 1 misfire detected.

Był jeszcze błąd
B2AAA ale niestety nie mogę znaeźć żadnych sensownych info co to było.

żeby było śmieszniej problemy z nie paleniem jednego cylindra nie ustępują po przełączeniu na pb.

Dopiero ponowne odpalenie niweluje problem do następnego przełączenia na lpg.

Kolejnym krokiem będzie powrót na stare przewody zapłonowe i świece oraz weryfikacja cewki czy nie pękła.

Ewentualne wskazówki co jeszcze zweryfikować mile widziane.
Ostatnio zmieniony przez matysz 2021-08-05, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-05, 13:38   

A luz zaworowy ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne