Witam,
Jest to mój pierwszy post na tej stronie więc jeśli się gdzieś nie przedstawiłem, to proszę o wskazanie gdzie :)
Problemem mam w Dacia Logan MCV 1.5dCi KS0W 2008.
Otóż: przy temperaturach bliskich zeru zaczynam mieć problemy z odpaleniem.
Wariat kręci pół minuty zanim odpali. Przy wyższych temperaturach pali praktycznie od strzała.
Mogę was koledzy prosić o pomoc i jakąś listę rzeczy do sprawdzenia?
Mam samochód od 5 lat i od trzech lat ten sam problem. Postanowiłem w końcu coś z tym zrobić.
Co, gdzie i jak ma sprawdzić?
Jako że robi się coraz chłodniej, a na chwilę obecną jest to mój jedyny samochód, to nie chciałbym na parkingu pod pracą prosić kolegów o odpalanie z kabli (po pół minuty kręcenia, czasami mi zdychał i tylko kable pomagały)
Z dużą ilością rzeczy sobie sam radzę w tym samochodzie, ale nastał czas że muszę się was poradzić o kilka rzeczy bo już nie mam pomysłów jak to rozwiązać, ale to w osobnych postach :)
Z tym CLIPem co gdzieś doczytałem... Nie mam pojęcia jak to ugryźć, co kupić, zainstalować... Może jakaś dobra dusza z okolic Trójmiasta by mi pomogła?
Proszę bez hejtu: mam drugi samochód rozsypany i przy nim też dłubię. Dlatego tu się odezwałem żeby sobie przyśpieszyć robotę :)
Czesc. Jako ze diesel to nalezy sprawdzić stan silnika. Czyli ciśnienie na cylindrach, stan wtrysków , ciśnienie pompy i wreszcie świece żarowe. Trzeba pamiętac ze czas kontrolki , to nie czas podgrzewania . Sprawdzic filtr paliwa i otoczkę zasilania. Każda nieszczelność to zapowietrzenie. Pewnie wiele z tego juz zrobiłeś i wiesz o co chodzi. Jest też myk z listwą , a konkretnie cewką która gasi auto. Sterowana np. ww polo z elektroniką , przy uszkodzeniu /zimnych lutach/ powoduje własnie takie objawy. Nie daje prawidłowego implusu , informacji o temp. silnika i nie ustawia prawidłowo listwy pompy. Ta sama płytka rzadzi również swiecami. Długoscią dogrzewania . Mam kolegę który ma podobne problemy i w skrajni omija to o czym pisze. Słaba kompresja też objawia sie w niskich temperaturach takimi objawami. Mozesz nie wierzyć. Ale często uznaje się taki silnik za zatarty .Mimo że pali ciepły. Nie bawiłbym się w programy itp.
Twoje problemy sa bardziej przyziemne. Poł min krecenia to dużo. Bedzie coraz zimniej i z pewnością bedzie gorzej. Jak dasz rady odwiedz elekrtyka. Aby sprawdzic to o czym pisałem o swiecach i sterowaniu . Skoro auto ma tyle lat , to musisz tp poprzegladac. Staram sie cos podpowiedzieć , co moze pomóc. Ale nie musisz mnie słuchać. Ot tak prywatne zdanie.
Jakie dokładnie założyłeś teraz ?
Ja wymieniałem u siebie na denso dg-005 i już widzę ( chyba teraz po dwóch latach od wymiany ), że przynajmniej jedna padnięta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum