Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-05-29, 09:52
Klekotanie / terkotanie skrzyni biegów na luzie
Autor Wiadomość
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-02-15, 22:08   

Dr Ozda

Żle zrozumiałeś temat, przeczytaj dokładnie co napisałem,... do automatycznych skrzyń wlewa się olej do nich przeznaczony a nie odwrotnie jak napisałeś.
Gdyby ktoś nalał oleju stosowanego do manualnej daleko by nie zajechał.
Natomiast odwrotnie można.

A możesz powiedzieć dlaczego tak jest, ....o ile znasz zagadnienie.

Sprawa porad na forum jest następująca, jak ktoś zrozumie temat i mu pasuje stosuje,... jak mu nie pasuje nie stosuje.
Należy też napisać im bardziej skomplikowane jest usprawnienie tym więcej jest niedowiarków i przeciwników, wynika to z tego że nie każdy ma odpowiednią wiedzę w danym temacie

Wiesz, czasami w dyskusjach internetowych na temat nap działania mechanizmów zabiera głos polonista lub chemik, co z takiej dyskusji wyniknie ..wiadomo.

Nap. laik też może napisać że uszczelka założona pod maskę spowoduje przegrzanie i zatarcie silnika bo nie ma przepływu powietrza pod maską silnika, przecież fachowcy z fabryki nie są głupcy uszczelkę by założyli.

W dziesiątkach współczesnych niemieckich samochodów w których pisze żę olej w skrzyni się nie wymienia, jest zalane właśnie czerwonym olejem do automatyczne skrzyni.


Pozdrawiam
Kamel
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-15, 23:55   

Nie , odwrotnie też nie można !
Weź sobie zestawienia parametrów fizykochemicznych dowolnego oleju do skrzyni manualnej oraz dowolnego oleju do skrzyni automatycznej. Znajdź wartość parametru lepkość kinematyczna przy 100 stopniach C. Odpowiedz sobie na pytanie czemu w skrzyniach automatycznych jest chłodnica oleju. Wnioski wyciągnij sam.
Acha, owszem są skrzynie manualne w których stosuje się olej typu ATF ale są one specjalnie do nich przystosowane.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-02-15, 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-02-16, 00:38   

Można, można.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-16, 11:11   

Można tez wlać olej hydrauliczny stosowany w Citroenach z zawieszeniem hydro - jeszcze lepiej smaruje i ma mniejsze opory podczas mrozów.
Wreszcie można jeździć wogóle bez oleju i przeciętna skrzynia jest w stanie przejechać nawet kilkadziesiąt tysięcy na sucho.
A ci durni producenci mają jakieś wydumane wymagania - ale co tam nieważne setki tysięcy km próbnych jazd we wszystkich warunkach klimatycznych setki godzin w hamowniach - my wiemy lepiej.
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2011-02-16, 11:26   

DrOzda napisał/a:

Wreszcie można jeździć wogóle bez oleju i przeciętna skrzynia jest w stanie przejechać nawet kilkadziesiąt tysięcy na sucho.

Potwierdzam, moja fela z 5 tys. zrobiła bez oleju i skrzyni to jakoś wyraźnie nie zaszkodziło
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-02-16, 14:52   

waski napisał/a:

Bo dla mnie lekarz to baran, gdy pyta pacjenta co mu dolega. I to samo tyczy się mechaników, gdy się pytają, a co nam się to dzisiaj zepsuło w aucie.

A dla mnie baranem jest pacjent który na pytanie co mu dolega odpowiada "Angina" Dolegać moze ból gardła bądź temperatura, a nie choroba. I u mechanika tak samo - trzeba powiedzieć co dolega - czyl stuka, wali, chrobacze czy np nie zapala - bo jak nic nie powiesz to powinni rozebrać do śróbki, złożyć i skasować na duża kwotę. A jak mechanik domaga się diagnozy czyli co się popsuło to go trzeba zmienić
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-02-16, 23:06   

W fabi po pierwszym przeglądzie wylałem olej fabryczny i wlałem czerwony z automatu, do dzisiaj nie mam problemu ze skrzynią.

Niech każdy robi co uważa, ja robię tak jak opisałem.


Kuźwa..... po to jest dział usprawnienienia i modyfikacje,... aby każdy podzielił się swoimi osobistymi doświadczeniami, piszę jeszcze raz osobistymi,.... a nie opisanymi gdzieś w internecie przez anonimowych głosicieli wiedzy, którzy piszą czasami dla żartu i humoru, lub dla zrobienia kogoś w...konia.

Pozdrawiam
Kamel
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-17, 09:26   

Ponawiam pytanie do kolegów, którym coś klekocze w okolicach sprzegła/skrzyni na luzie a po wciśnięciu sprzegła przestaje klekotać.

Czy ktoś już uporał się z problemem? W jaki sposób?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-17, 09:31   

hałasuje łożysko oporowe przy docisku sprzęgła,nie przejmowałbym się zbytnio tylko śmigał dalej.tak szybko to nie pada,prędzej sprzedamy auto niż je wymienimy.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-04, 20:33   Terkotanie na "luzie"

Kilku Kolegów ( w tym ja) uskarżało się na terkotanie jakiegoś elementu silnika 1.6 mpi (k7m) na tzw. luzie. Dla przypomnienia: na biegu jałowym coś terkocze, przy odpuszczonym sprzęgle, jak pedał (pardąsik!) wciśniemy terkotanie ustaje.
Teorie są dwie:
1) terkocze łożysko sprzęgła,
2) terkocze łożysko w skrzyni biegów.
Czy ktokolwiek potwierdził co terkocze i jaki sposób to usunąć?
Tylko proszę bez dywagacji, przemysleń, rad... Kto ustalił co terkocze i jak to terkotanie skasować? I za ile złotych? Pliz.

Proponowana odpowiedź: "miałem terkotanie, w serwisie stwierdzili to i to, koszt naprawy tyle a tyle".
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-03-04, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2011-03-05, 19:09   Re: Terkotanie na "luzie"

na 99% jest to łożysko na wałku sprzęgłowym
co do ceny naprawy nie wiem w mojej Skodzie zapłaciłem 200 zł ale doszło kilka innych dupereli nie było to ASO
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-03-06, 19:21   

Ja jestem chyba jednym z pierszych, albo i pierwszy, który poruszył ten temat, terkotania. U mnie on jest od samego początku, czy od nowości.
Terkocze łożysko oporowe (dociskowe) sprzęgła. Spoko można z tym jeździć. Ja sie już do tego przyzwyczaiłem, fakt ze mnie do wkurza dalej, ale co zrobię, nie będę wymieniał specjalnie całego kompletu sprzęgła, jesli jest jescze dobre. Wiadomo że mozna wymienić samo łożysko, ale po co robić łożysko, a póżniej jak padnie sprzęgło, znowu płacić drugi raz za to samo. Ja mam w tej chwili 105tyś i wszystko śmiga, tylko że jest ten dyskomfort akustyczny w kabinie. ;-) ;-) ;-)
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-06, 20:00   

A idzie dojść do tego łożyska z zewnątrz, żeby mu dać smaru, czy czegoś? Ja kiedyś tak potraktowałem łożysko w dostawczaku i ucichło na dłuższy czas. Ale dojście bez demontażu czegokolwiek było w miarę bezproblemowe.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-06, 21:19   

waski napisał/a:
Ja jestem chyba jednym z pierszych, albo i pierwszy, który poruszył ten temat, terkotania. U mnie on jest od samego początku, czy od nowości.
Terkocze łożysko oporowe (dociskowe) sprzęgła. Spoko można z tym jeździć. Ja sie już do tego przyzwyczaiłem, fakt ze mnie do wkurza dalej, ale co zrobię, nie będę wymieniał specjalnie całego kompletu sprzęgła, jesli jest jescze dobre. Wiadomo że mozna wymienić samo łożysko, ale po co robić łożysko, a póżniej jak padnie sprzęgło, znowu płacić drugi raz za to samo. Ja mam w tej chwili 105tyś i wszystko śmiga, tylko że jest ten dyskomfort akustyczny w kabinie. ;-) ;-) ;-)


Znam Twój ból... Mam na szafie 81 tysiaków km, terkocze mi od dwóch lat, ale to cholerne terkotanie zaczyna mnie irytować coraz bardziej i jestem prawie gotowy, żeby zrobić z tym porządek nawet kosztem wymiany dobrego sprzęgła na jeszcze lepsze :)
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-03-07, 18:54   

Dziwią mnie trochę te opisywane przypadłości w naszych daciach terkotania , warczenia , wycia elementów silnika ( których zresztą sam doświadczam , opisywałem huczenie przy 2000 obrotów ) , kiwanie sie fotela kierowcy , przecież w daci nie ma nic nowego tylko montowane już od wielu lat w innych modelach podzespoły i sprawdzone rozwiązania.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-03-07, 19:10   

Jarosław P napisał/a:
sprawdzone rozwiązania.

Ale nie wiekuiste ;-)
_________________
48piotr
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2011-03-08, 17:33   

Rozwiązania są stare i sprawdzone,i to jest największa zaleta naszych aut.Niestety jakość części i montażu to już inna bajka.Ma być tanio,a zaczyna być biednie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-07, 16:34   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=85833#85833
jan ostrzyca napisał/a:
zrobię to cholerne sprzęgło

A oprócz efektów dźwiękowych przeszkadza w nim coś jeszcze?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-04-07, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-07, 21:01   

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=85833#85833
jan ostrzyca napisał/a:
zrobię to cholerne sprzęgło

A oprócz efektów dźwiękowych przeszkadza w nim coś jeszcze?


Pytanie godne mistrza/mechanika serwisu w ASO.

Szybki quiz:
Jeśli mechanizm wydaje dźwięki wychodzące ponad standart pracy dla podobnych mechanizmów tj. wyje, klekocze, charczy, piszczy, stuka, skrzypi, bulgocze, ryczy, jazgocze, hałasuje etc to:
1. wszystko jest OK?
2. coś się zepsuło?.

Zastosuj quiz do tłumika, zawieszenia, skrzyni biegów, silnika.

Jeśli Twoja odpowiedź jest OK, składaj CV do jakiegoś ASO. To wystarczy za wykształcenie, referencje i doświadczenie razem wzięte.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-04-07, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-08, 09:36   

Powoli mi idzie klecenie jakiejś niewulgarnej odpowiedź na poprzednie Twoje imputacyje, janie, ale wygląda coś na to, że niepotrzebnie się wysilam, bo dajesz się chyba ponosić paranoi... /:


...Nożeż DKN, przecież ja tym pytaniem o terkotanie niczego nie sugerowałem - zwłaszcza nie próbowałem umniejszać problemu - tylko minęło po prostu sporo czasu, więc pytam zupełnie poważnie, czy dzieje coś jeszcze oprócz hałasu, czy nie?

Naprawdę tak ciężko jest na to odpowiedzieć bez ciepania insynuacjami?

(Chyba że w ogóle nie chcesz ze mną gadać, to po prostu napisz to wprost, nie będę się narzucał...).
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-08, 11:09   

jan ostrzyca napisał/a:
Jeśli mechanizm wydaje dźwięki wychodzące ponad standart pracy dla podobnych mechanizmów tj. wyje, klekocze, charczy, piszczy, stuka, skrzypi, bulgocze, ryczy, jazgocze, hałasuje etc to:

Zaznaczam że niczego nie przesądzam, ale .. może ty po prostu za szybko jeżdzisz.
Bo moja to jedynie: klekocze, charczy, piszczy, stuka. A to jedynie połowa twoich objawów.
Tyle że ja to jedynie do 100 km/h i prawie nigdy szybciej. Po mieście oczywiście.

A tak na poważnie to próbowałem coś delikatnie zasugerować panow z ASO gdy auto było jeszcze na gwarancji. Już wtedy w moim odczuciu dobywający się ze skrzyni hałas był mocno niepokojący.
Wytłumaczono mi jednak że jeśli się uprę to oni wyjmą skrzynie, rozbiorą, i niczego nie stwierdzając założą z powrotem. Może jednak być po tej operacji troszkę głośniejsza bo ....
No i się przyzwyczaiłem.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-04-08, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-04-08, 11:48   

Ja też zgłaszałem zbyt dużą głośność skrzyni i dostałem tę samą odpowiedź i rzeczywiście w ciągu 6 lat nie ma żadnych problemów ze skrzynią. Wynika z tego, że TTTM. Ale zauważyłem, że po zrobieniu dodatkowego wygłuszenia kabiny, skrzyni właściwie nie słychać. Wniosek z tego jest taki, że beznadziejne wygłuszenie fabryczne zupełnie nie tłumi odgłosów pracy skrzyni (jakieś odgłosy pracy przecież zawsze są). Dopiero uzupełnienie wygłuszenia do poziomu innych samochodów pozwala zapomnieć o problemie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-08, 14:09   

laisar napisał/a:


Naprawdę tak ciężko jest na to odpowiedzieć bez ciepania insynuacjami?

(Chyba że w ogóle nie chcesz ze mną gadać, to po prostu napisz to wprost, nie będę się narzucał...).


Tym razem nie miałem niczego zbereźnego na myśli. Naprawdę. Pytanie: "Czy to Panu (znaczy mnie) przeszkadza?" zadano mi w ASO kiedy zgłaszałem lakier do naprawy gwarancyjnej. Przy zgłoszeniu innej awarii proponowano mi również "prowadzenie obserwacji" elementu oraz zapewniano, że "ten typ tak ma". Jestem trochę uczulony na typowe wykręty i gadki mechaników. I tyle.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-08, 16:59   

Niech będzie - pax, ale samo pytanie pozostało bez odpowiedzi... Czy może ów fakt należy traktować właśnie jako odpowiedź?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-08, 20:45   

laisar napisał/a:
Niech będzie - pax, ale samo pytanie pozostało bez odpowiedzi... Czy może ów fakt należy traktować właśnie jako odpowiedź?


Odpowiedź na pytanie: Poza hałasem nic się (jeszcze) nie dzieje. Nadprogramowy hałas informuje raczej o awarii niż o jej braku, tak jak skrzypienie w stawach zapowiada raczej przyszłe kopoty niż medal olimpijski.

Jestem rok po gwarancji, zresztą Renault chyba nikomu nie zaprawiło tego terkotania gwarancyjnie, więc się ubezpieczyłem na okoliczność unieruchomienia wozu w trasie. Zważywszy, że kilka razy w roku śmigam z rodziną za granicę, ewentualne holowanie gabloty, nocleg i transport do chaty warte są 176 zł składki.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne