Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-05-29, 09:52
Klekotanie / terkotanie skrzyni biegów na luzie
Autor Wiadomość
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-05-04, 10:18   

Nie chciał bym aby z powodu wadliwego wyprzęgnika rozpadły się synchronizatory.
Przy przełączaniu biegów muszę odczekać aż spadną obroty silnika -jest to trochę denerwujące, w czasie jazdy dynamicznej (jeżeli moc pozwala) czasami nie mogę wrzucić następnego biegu (kilka razy zdarzyło się że lewarek został mi na luzie z 3 na 4 - może w Daci trzeba zmieniać biegi jak w traktorze z całej siły)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-04, 10:35   

Problemy ze zmianą biegów to odrębna sprawa - tego na pewno pozostałe dacie nie mają!

Częściowo mogłaby to to być kwestia przyzwyczajenia do rzeczywiście nieco "gumowego" działania, ale wydaje się, że nie aż w takim natężeniu...

Może, ale nie musi to być związane z terkotaniem - niewykluczone, że u Ciebie jest po prostu inne niż zgłaszane wcześniej.

Jedź do innego ASO, porównaj też np z salonową demówką - na pewno nie powinno to tak działać.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2015-05-04, 10:42   

jeżdżę dokerem ale nic takiego u mnie nie występuje , no na razie , i wydaje mi się że gdzieś jest wada
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-05-04, 12:45   

zadzwonili z serwisu, działanie sprzęgła i skrzyni biegów jest prawidłowe.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-05-04, 17:48   

A poziom oleju sprawdzili?
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-05-04, 19:57   

w skrzyni sprawdzili, mam jeszcze prawie 3 lata gwarancji. Zobaczę co się jeszcze będzie działo
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-05-04, 21:05   

Mam ten sam silnik i przejechane ok. 4500 km i skrzynia pracuje normalnie, biegi troszeczkę haczą ale nie zmieniam dwoma rękami i nie muszę czekać aż spadną obroty, wiec nie daj sobie wcisnąć, że to jest normalne.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-05-04, 21:28   

Co do tyrkotania to też to zauważyłem,ale biegi wchodzą z lekkim oporem ale nie ma tragedii .
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-05-05, 18:58   

Pojeździłem dziś trochę z nastawieniem że to nie Audi czy nawet Renault (), i zmieniając biegi zdecydowanym ruchem lewarka wchodzą bez spadków obrotów.
Muszę się przyzwyczaić do takiej pracy skrzyni i lewarka.
Co do terkotania to przy LPG wtryski chodzą dość głośno i tego nie słychać.
Więc nie szukam dziury w całym - bo to narazie nowe auto.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-06, 07:10   

Przy sprzedaży auta spróbuj przekonać kupującego, że terkotanie z okolic skrzyni biegów jest normalne, albo że latający drążek zmiany biegów nie świadczy o usterce, albo że wyjąca pompa wspomagania ma tak działać, albo to że klimatyzacja trzęsie całym samochodem jest OK.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-06, 10:45   

jan ostrzyca napisał/a:
wyjąca pompa wspomagania ma tak działać

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1223 ?


jan ostrzyca napisał/a:
klimatyzacja trzęsie całym samochodem

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2277 ?
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-07-16, 15:07   

Sprawdziłem w nowym fabrycznym egzemplarzu jest dokładnie tak samo;(
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2015-07-16, 17:45   

jeżdżę dokerem prawie dwa lata mam ok 13000 km od samego początku biegi wchodziły ok. ze wstecznym czasem jest problem nie zawsze wskakuje ale to nie problem powtarzam lub naciskam ponownie sprzęgło , inne wchodzą z lekkim "stuknięciem " ale bez szczególnego oporu raczej tak "sztywno" , skrzynka nie terkoce , nie muszę czekać aż mi spadną obroty by zmienić bieg, wydaje mi się w twoim wypadku jest coś nie tak i generalnie naciskałbym na ASO by coś z tym zrobili
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2015-09-29, 12:33   

Ja w sprawie "klekotania".
Nie wiem, czy brak nowych wpisów wynika z tego, że użytkownicy jeżdżą wciąż i nadal - pomimo takich objawów - czy też może ktoś usunął już usterkę, ale nie podzielił się taką informacją na forum?
Mam to samo "od zawsze", być może nawet od nowości. Ale ostatnio mnie to denerwuje (nasiliło się?), więc wolę rozwiać wątpliwości zanim np. skrzynia się rozleci, albo dam ją do rozebrania... :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 13:51   

@mrówa: U mnie klekotało, po wymianie sprzęgła (przypalone + ułamany promyk słoneczka) przy 99 tys. dalej klekocze, mam teraz 150 tys. i nic więcej się nie dzieje. MSZ TTTM.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 14:05   

To jakaś maniana z tymi dociskami:

http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=4426

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=96550#96550
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 14:30   

@DrOzda: U mnie nie było tragedii:

docisk99tyskm.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 7300 raz(y) 80,17 KB

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-29, 17:05   

Ja w MCv-ce wymieniałem olej przy 90kkm i wyglądało jakby ucichło. Do 135kkm czyli do sprzedaży nic się nie działo.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-10-03, 07:01   

Ja wymieniłem komplet sprzęgła i klekotanie ucichło. A klekotało od nowości. Wadliwe było łożysko oporowe. Ale faktycznie było to tylko dokuczliwe ale dla ucha, bo przejechałem 155tyś i śmigało tak cały czas. Przejechałem już 2 tyś na nowym kompletnym sprzęgle i jest cichutko.

Za to zaczęło mi coś tykać po nocy od strony rozrządu. Rozrząd wymieniony razem ze sprzęgłem i wszystko chodziło elegancko. Tyka tak chwile, jak odpale po nocy i po kilku minutach tykanie znika i wszystko chodzi normalnie. I nie wiem skąd to może tykać, zastanawiam się czy to nie robi pompa wspomagania, bo wczoraj pod pracą pierwszy raz w życiu autka zapiszczało przy skręcie kołami jakby pompa. :cry:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-03, 07:18   

A może "zawory" stukają zanim pompa rozprowadzi olej na wałki, albo same wtryskiwacze potrafią też "tykać".
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-10-06, 18:36   

Marek1603 napisał/a:
A może "zawory" stukają zanim pompa rozprowadzi olej na wałki, albo same wtryskiwacze potrafią też "tykać".


nie to nie to, bo to słychać od spodu auta, a tam własnie na kole pod spodem zamontowana jest pompa wspomagania.
Będę musiał zostawić auto na noc w warsztacie i rano jak odpalą będą słuchać co to.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2016-04-11, 08:52   

http://www.daciaklub.pl/f...1695756#1695756
corrado napisał/a:
Jak łożysko chuczy to warto wymienić.
Łatwo można sprawdzić w jadąć np w jakimś tunelu albo garażu, słychać wtedy łożysko jak szumi przy wrzuceniu luzu z jakiegos biegu ...

W moim Sandero na luzie coś terkocze, po wciśnięciu sprzęgła cichnie. Nie muszę jechać w tunelu, doskonale to słychać stojąc na światłach lub innym postoju.
Podobno TTTM http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=125 ale jeżdżę z ciągłą obawą czy aby kiedyś niespodziewanie nie zaskoczy mnie awaria podczas jazdy...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-04-11, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-11, 10:58   

Łożysko oporowe, ja podałem przykład gdy lepiej to słychać bo wtedy nie ma obciążenia silnika ( wrzucasz luz i noga z gazu ) i słychać jak rozkręcone łożysko oporowe coraz wolniej się kręci .
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2016-04-11, 11:18   

No tak, łożysko. Tylko nie wiadomo kiedy się rozleci...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-11, 11:33   

mrówa napisał/a:
nie wiadomo kiedy się rozleci

Jeszcze nikomu się nie rozleciało, w żadnym kraju - to raczej mało prawdopodobne, że akurat trafi na Ciebie. Lepiej znaleźć sobie inny powód hodowania wrzodów, bo ten jest mało perspektywiczny (;
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne