To może być objaw normalny, ale spróbuj na równej powierzchni czy auto na luzie nie ciągnie do przodu.
Stoi w miejscu i ani rusz. Żadnych niepokojących objawów, tylko taki lekki klekot. Jakoś mi to specjalnie nie przeszkadza, jak się za półtora roku gwarancja będzie kończyć, to wtedy będę wszystko dokładnie sprawdzał.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-04, 08:43 Głośna praca sprzegła?
Na biegu jałowym z okolic silnika dobiega czasem lekkie terkotanie. Raz słychać, raz nie słychać. Odgłos jest dość cichy, zagłusza go nawet pracujący nawiew lub ściszone radio.
Terkotanie zanika po wciśnięciu pedału sprzęgła. A potem pojawia się znowu lub się nie pojawia... Co to moźe być:
1) sprzęgło (np łożysko),
2) jakaś gumowa poduszka,
3) element metalowy wpadający w rezonas,
4) skrzynia biegów?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2010-02-04, 09:03
Jak wciśniesz sprzęgło i cicho, to skrzynia. Po wysprzęgleniu odłączasz ją od napędu. pozdr Sprawdż poziom oleju w skrzyni. Nawet jak jest dobry to niestety częsta przypadłość nie tylko w Dacii. pozdr
Ostatnio zmieniony przez jurek 2010-02-04, 09:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-04, 09:40
Skrzynia? Nie zauważyłem żadnych oznak złej pracy skrzyni, biegi załączają się jak trzeba, nie wyskakują.
Gdyby to była skrzynia hałas chyba by narastał w czasie jazdy? Ale samochód pracuje OK.
Terkotanie pojawiało się już wcześniej ale nie zwracałem na nie większej uwagi. Może winna jest zmiana gęstości oleju w skrzynce z powodu mrozu?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2010-02-04, 09:40, w całości zmieniany 1 raz
Mam to samo już od jakiegoś czasu ( http://www.daciaklub.pl/f...hp?t=2002#31297 ). Dźwięk ustaje też po złapaniu drążka zmiany biegów i przytrzymaniu go. Jakoś mi ten dźwięk nie przeszkadza, a nic innego się nie dzieje. Może przed końcem gwarancji dam o tym znać w serwisie.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-04, 12:49
psur napisał/a:
Mam to samo już od jakiegoś czasu (...) Może przed końcem gwarancji dam o tym znać w serwisie.
I tu jest dylemat: jeśli nic się nie dzieje, tylko lekko klekocze, czy dawać silnik do rozbiórki? Jak chłopcy rozbebeszą fabryczny montaż, to już na pewno nie złożą jak było, albo jeszcze coś popsują...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-04, 17:16
U mnie, zwłaszcza latem, gdy silnik jest dobrze rozgrzany, podczas pracy silnika na luzie słychać klekotanie i szum. Ustaje po wciśnięciu sprzęgła. Podejrzewam łożysko wyciskowe.
Ja jestem osobą która pierwsza założyła taki temat na tym forum z identycznym problemem. W moim takie terkotanie jest od samego początku i moja walka z ASO była długa i wkurzająca, i niestety przegrłem tą walkę.
Twój problem tak jak i mój i kilku innych osób to łożysko oporowe, które jest uszkodzone i to zostało zdiagnozowane w ASO, lecz niestety nie wymienili mi tego, bo renault stwierdziło że nic się z tym nie dzieje, że jedynąą wadą jest dyskomfort akustyczny jaki ono wydaje, na biegu jałowym.
Zatem masz dwie opcje, albo sam sobie wymienisz komplet sprzęgła i pozbędziesz się klekotu, albo opcja druga zostawisz to tak jak jest i przyzwyczaisz się do tego.
Ja wybrałem opcję drugą i już mi to nie przeszkadza, tak jak sam piszesz wentylator na pierwsszym biegu zagłusza całkowicie ten klekot.
A silnik zostaw lepiej w spokoju bo nic mu nie dolega. No chyba że strasznie chcesz go rozebrać, to już decyzja należy do ciebie.
renault stwierdziło że nic się z tym nie dzieje, że jedynąą wadą jest dyskomfort akustyczny jaki ono wydaje, na biegu jałowym
Wydając taką decyzję, Reno po prostu opierało się na fakcie, że ów "problem" jest znany od lat - i podobno faktycznie nie powoduje właściwie żadnych reperkusji.
I nie chciałbym Ci odbierać radości, waski, ale podobno to terkotanie wcześniej czy później wróci...
Ależ Laisar nie odbierasz mi żadnej radości, bo uu mnie to terkotanie nigdy sobie nigdzie nie poszło, ono jest zemną od samego początku, aż po dzień dzisiejszy. Ja poprostu się do tego przyzwyczaiłem.
Jeśli kogokolwiek to pocieszy, to czytałem wiele na ten temat i wierzcie czy nie to nie jest wina samochodu tylko wina wadliwego łożyska, czyli dokładnie wina firmy która je dostarcza i które są montowane i ten problem dotyczy wielu marek od francuskich, po niemieckie, japońskie koreańskie i wszystkich innych. To poprostu nie są częste przypadki ale jednak są, bo na wielu forach wielu różnych marek znalazłem taki sam problem i tak jak i u naszych francuskich przyjaciół, także inne marki nie chcą tego usuwać na gwarancji.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-04, 20:42
Jarosław P napisał/a:
To terkotanie występuje tylko na biegu jałowym czy cały czas ?
Nie wiem, ale jest tak ciche, że słyszalne tylko na jałowym. Może terkocze też w czasie jazdy ale silnik to już zagłusza.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
U mnie słychać tyrkotanie w czasie jazdy , ale już to opisywałem w temacie praca silnika i zostałem zapewniony przez Szanownych Kolegów , że po przejechaniu kilu tys. km samo przejdzie. ( tylko zależy co jest przyczyną owych dźwięków )
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-05, 06:22
Jarosław P napisał/a:
U mnie słychać tyrkotanie w czasie jazdy , ale już to opisywałem w temacie praca silnika i zostałem zapewniony przez Szanownych Kolegów , że po przejechaniu kilu tys. km samo przejdzie. ( tylko zależy co jest przyczyną owych dźwięków )
Lekkie cykanie (klapanie, terkotanie) zgodne z prędkością obrotową w benzyniaku to dźwięk pracy wtryskiwaczy. To akurat nie jest usterka, tylko melodia silnika...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Witam panowie. Postanowiłem odświeżyć temat.
Dziś u siebie zauważyłem, a właściwie usłyszałem to klekotanie na jałowym, która znika na sprzęgle.
Czy któryś z panów rozwiązał już tą zagadkę co to tak robi? Mi się za miesiąc gwarancja kończy i wolał bym aby jednak nie grzechotał :)
Dziś u siebie zauważyłem, a właściwie usłyszałem to klekotanie na jałowym, która znika na sprzęgle.
Chyba nie ma się czym przejmować. Ja to zauważyłem praktycznie jak samochód był nowy, a dziś po 5 latach i 105 tyś przebiegu klekocze tak samo, żadnej zmiany na gorsze ani usterki.
Odświeżam temat bom ciekaw co z Waszymi klekotami? U mnie klekocze od prawie dwóch lat. Przynajmniej wtedy usłyszałem ten dźwięk po raz pierwszy. Ktoś się z tym uporał? Komuś się samochód rozleciał?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Tą metodę powiedział mi właściciel salonu sprzedarzy i serwisu Toyoty
w Norwegi.
Do wszystkich samochodów z manualna skrzynia biegów, nawet tych nowych przeznaczonych do sprzedarzy, wlewał czerwony olej który stosuje się w automatycznych skrzyniach biegu.
Od prawie dwudziestu lat gdy o tym usłyszałem również stosuje ta metodę, we wszystkich swoich samochodach.
Jeżeli w manualnych skrzyniach występuja problemy nap. niektóre biegi ciężko wchodzą to po wlaniu tego oleju po pewnym czasie problem ustępuje.
Wielu moich znajomych od dawna sosuje tą metodę, natychmiast po zakupie nowego samochodu
Zalety po wlaniu tego oleju
1 skrzynia wyrażnie sie wycisza
2 wszystkie biegi wchodza lżej
3 w zimie olej ma mniejsze opory i samochód zimą pali zauważalnie mniej
4 żywotność tego oleju oraz właściwości smarne są dużo lepsze.
Wady
nie ma żadnej, właściwie jeden ..dodatkowy koszt wymiany oleju
Ponieważ mojego logana po 4 latach przejmie syn po pierwszym przeglądzie natychmiast zmienię olej w skrzyni.
Kto raz się przekonał do tej metody zawsze z chwilą zakupu nowego lub używanego samochodu ze skrzynią manualną będzie wymieniał olej na ten do automatycznych skrzyń biegu.
Im wcześniej tym lepiej.
Wystarczy zrobić prosty test....
zwilżyć palce lewej i prawej ręki olejem jaki zalana jest skrzynia i olejem czerwonym z automatu, i delikatnie rozcierać,.... różnica w poślizgu jest duża.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-15, 16:05
Rób co chcesz ale doradzanie innym wlewania oleju o często dwukrotnie mniejszej lepkości jest co najmniej nieporozumieniem.
Zastanów się dlaczego skrzynie automatyczne mają chłodnice oleju oraz czemu w Norwegii taki patent może ewentualnie być bezpiecznym.
Co więcej w niektórych skrzyniach automatycznych stosuje się zwykły olej silnikowy.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-02-15, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum