Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-05-29, 09:52
Klekotanie / terkotanie skrzyni biegów na luzie
Autor Wiadomość
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-04-20, 12:54   

Beckie napisał/a:
To może być objaw normalny, ale spróbuj na równej powierzchni czy auto na luzie nie ciągnie do przodu.


Stoi w miejscu i ani rusz. Żadnych niepokojących objawów, tylko taki lekki klekot. Jakoś mi to specjalnie nie przeszkadza, jak się za półtora roku gwarancja będzie kończyć, to wtedy będę wszystko dokładnie sprawdzał.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-04-20, 13:10   

Psur - to skrzynia, jak wciskasz sprzęgło to rozłączasz skrzynię od silnika i jest cicho , bo wtedy skrzynia nie pracuje. pozdr
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-04-21, 11:11   

jurek napisał/a:
Psur - to skrzynia, jak wciskasz sprzęgło to rozłączasz skrzynię od silnika i jest cicho , bo wtedy skrzynia nie pracuje. pozdr

A czy to normalne czy mam się tym przejmować?
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
jarek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-23, 21:28   

u mnie chyba problem byl z tym ze ruszalem ze zbyt malych obrotow. Teraz zwiekszam obroty przed puszczeniem sprzegla i jakos nie klekocze.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-04, 08:43   Głośna praca sprzegła?

Na biegu jałowym z okolic silnika dobiega czasem lekkie terkotanie. Raz słychać, raz nie słychać. Odgłos jest dość cichy, zagłusza go nawet pracujący nawiew lub ściszone radio.

Terkotanie zanika po wciśnięciu pedału sprzęgła. A potem pojawia się znowu lub się nie pojawia... Co to moźe być:
1) sprzęgło (np łożysko),
2) jakaś gumowa poduszka,
3) element metalowy wpadający w rezonas,
4) skrzynia biegów?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-02-04, 09:03   

Jak wciśniesz sprzęgło i cicho, to skrzynia. Po wysprzęgleniu odłączasz ją od napędu. pozdr Sprawdż poziom oleju w skrzyni. Nawet jak jest dobry to niestety częsta przypadłość nie tylko w Dacii. pozdr
Ostatnio zmieniony przez jurek 2010-02-04, 09:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-04, 09:40   

Skrzynia? Nie zauważyłem żadnych oznak złej pracy skrzyni, biegi załączają się jak trzeba, nie wyskakują.

Gdyby to była skrzynia hałas chyba by narastał w czasie jazdy? Ale samochód pracuje OK.

Terkotanie pojawiało się już wcześniej ale nie zwracałem na nie większej uwagi. Może winna jest zmiana gęstości oleju w skrzynce z powodu mrozu?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2010-02-04, 09:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2010-02-04, 10:40   

Mam to samo już od jakiegoś czasu ( http://www.daciaklub.pl/f...hp?t=2002#31297 ). Dźwięk ustaje też po złapaniu drążka zmiany biegów i przytrzymaniu go. Jakoś mi ten dźwięk nie przeszkadza, a nic innego się nie dzieje. Może przed końcem gwarancji dam o tym znać w serwisie.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-04, 12:49   

psur napisał/a:
Mam to samo już od jakiegoś czasu (...) Może przed końcem gwarancji dam o tym znać w serwisie.


I tu jest dylemat: jeśli nic się nie dzieje, tylko lekko klekocze, czy dawać silnik do rozbiórki? Jak chłopcy rozbebeszą fabryczny montaż, to już na pewno nie złożą jak było, albo jeszcze coś popsują...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-04, 17:16   

U mnie, zwłaszcza latem, gdy silnik jest dobrze rozgrzany, podczas pracy silnika na luzie słychać klekotanie i szum. Ustaje po wciśnięciu sprzęgła. Podejrzewam łożysko wyciskowe.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-04, 18:18   

Cytat:
I tu jest dylemat: jeśli nic się nie dzieje, tylko lekko klekocze, czy dawać silnik do rozbiórki?

Nie dawać.

(Dopiero jak będzie mocno klekotać).
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-02-04, 18:49   

Ja jestem osobą która pierwsza założyła taki temat na tym forum z identycznym problemem. W moim takie terkotanie jest od samego początku i moja walka z ASO była długa i wkurzająca, i niestety przegrłem tą walkę.
Twój problem tak jak i mój i kilku innych osób to łożysko oporowe, które jest uszkodzone i to zostało zdiagnozowane w ASO, lecz niestety nie wymienili mi tego, bo renault stwierdziło że nic się z tym nie dzieje, że jedynąą wadą jest dyskomfort akustyczny jaki ono wydaje, na biegu jałowym.
Zatem masz dwie opcje, albo sam sobie wymienisz komplet sprzęgła i pozbędziesz się klekotu, albo opcja druga zostawisz to tak jak jest i przyzwyczaisz się do tego.
Ja wybrałem opcję drugą i już mi to nie przeszkadza, tak jak sam piszesz wentylator na pierwsszym biegu zagłusza całkowicie ten klekot.
A silnik zostaw lepiej w spokoju bo nic mu nie dolega. No chyba że strasznie chcesz go rozebrać, to już decyzja należy do ciebie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-04, 18:58   

Cytat:
renault stwierdziło że nic się z tym nie dzieje, że jedynąą wadą jest dyskomfort akustyczny jaki ono wydaje, na biegu jałowym

Wydając taką decyzję, Reno po prostu opierało się na fakcie, że ów "problem" jest znany od lat - i podobno faktycznie nie powoduje właściwie żadnych reperkusji.

I nie chciałbym Ci odbierać radości, waski, ale podobno to terkotanie wcześniej czy później wróci...
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-02-04, 19:04   

Ależ Laisar nie odbierasz mi żadnej radości, bo uu mnie to terkotanie nigdy sobie nigdzie nie poszło, ono jest zemną od samego początku, aż po dzień dzisiejszy. Ja poprostu się do tego przyzwyczaiłem.

Jeśli kogokolwiek to pocieszy, to czytałem wiele na ten temat i wierzcie czy nie to nie jest wina samochodu tylko wina wadliwego łożyska, czyli dokładnie wina firmy która je dostarcza i które są montowane i ten problem dotyczy wielu marek od francuskich, po niemieckie, japońskie koreańskie i wszystkich innych. To poprostu nie są częste przypadki ale jednak są, bo na wielu forach wielu różnych marek znalazłem taki sam problem i tak jak i u naszych francuskich przyjaciół, także inne marki nie chcą tego usuwać na gwarancji.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-04, 19:36   

To terkotanie występuje tylko na biegu jałowym czy cały czas ?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-04, 20:42   

Jarosław P napisał/a:
To terkotanie występuje tylko na biegu jałowym czy cały czas ?


Nie wiem, ale jest tak ciche, że słyszalne tylko na jałowym. Może terkocze też w czasie jazdy ale silnik to już zagłusza.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-04, 23:01   

U mnie słychać tyrkotanie w czasie jazdy , ale już to opisywałem w temacie praca silnika i zostałem zapewniony przez Szanownych Kolegów , że po przejechaniu kilu tys. km samo przejdzie. ( tylko zależy co jest przyczyną owych dźwięków ) :-)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-02-05, 06:22   

Jarosław P napisał/a:
U mnie słychać tyrkotanie w czasie jazdy , ale już to opisywałem w temacie praca silnika i zostałem zapewniony przez Szanownych Kolegów , że po przejechaniu kilu tys. km samo przejdzie. ( tylko zależy co jest przyczyną owych dźwięków ) :-)


Lekkie cykanie (klapanie, terkotanie) zgodne z prędkością obrotową w benzyniaku to dźwięk pracy wtryskiwaczy. To akurat nie jest usterka, tylko melodia silnika...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-05, 14:15   

waski napisał/a:
Ależ Laisar nie odbierasz mi żadnej radości, bo uu mnie to terkotanie nigdy sobie nigdzie nie poszło

O, przepraszam - po prostu źle przeczytałem, że jednak wymieniłeś ten komplet sprzęgła... :oops:
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-02-05, 17:15   

Najprawdopodobniej to nie usterka silnika (tak ma być ) tylko słabe wygłuszenie wnętrza pojazdu.
 
aro_rdrg 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 60
Skąd: polska
Wysłany: 2010-07-08, 20:59   

Witam panowie. Postanowiłem odświeżyć temat.
Dziś u siebie zauważyłem, a właściwie usłyszałem to klekotanie na jałowym, która znika na sprzęgle.
Czy któryś z panów rozwiązał już tą zagadkę co to tak robi? Mi się za miesiąc gwarancja kończy i wolał bym aby jednak nie grzechotał :)
_________________
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-07-09, 09:17   

aro_rdrg napisał/a:
Dziś u siebie zauważyłem, a właściwie usłyszałem to klekotanie na jałowym, która znika na sprzęgle.
Chyba nie ma się czym przejmować. Ja to zauważyłem praktycznie jak samochód był nowy, a dziś po 5 latach i 105 tyś przebiegu klekocze tak samo, żadnej zmiany na gorsze ani usterki.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-15, 09:28   Klekot sprzęgła/skrzyni?

Odświeżam temat bom ciekaw co z Waszymi klekotami? U mnie klekocze od prawie dwóch lat. Przynajmniej wtedy usłyszałem ten dźwięk po raz pierwszy. Ktoś się z tym uporał? Komuś się samochód rozleciał?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-02-15, 15:16   

Tą metodę powiedział mi właściciel salonu sprzedarzy i serwisu Toyoty
w Norwegi.

Do wszystkich samochodów z manualna skrzynia biegów, nawet tych nowych przeznaczonych do sprzedarzy, wlewał czerwony olej który stosuje się w automatycznych skrzyniach biegu.

Od prawie dwudziestu lat gdy o tym usłyszałem również stosuje ta metodę, we wszystkich swoich samochodach.
Jeżeli w manualnych skrzyniach występuja problemy nap. niektóre biegi ciężko wchodzą to po wlaniu tego oleju po pewnym czasie problem ustępuje.

Wielu moich znajomych od dawna sosuje tą metodę, natychmiast po zakupie nowego samochodu

Zalety po wlaniu tego oleju

1 skrzynia wyrażnie sie wycisza
2 wszystkie biegi wchodza lżej
3 w zimie olej ma mniejsze opory i samochód zimą pali zauważalnie mniej
4 żywotność tego oleju oraz właściwości smarne są dużo lepsze.

Wady
nie ma żadnej, właściwie jeden ..dodatkowy koszt wymiany oleju

Ponieważ mojego logana po 4 latach przejmie syn po pierwszym przeglądzie natychmiast zmienię olej w skrzyni.
Kto raz się przekonał do tej metody zawsze z chwilą zakupu nowego lub używanego samochodu ze skrzynią manualną będzie wymieniał olej na ten do automatycznych skrzyń biegu.
Im wcześniej tym lepiej.

Wystarczy zrobić prosty test....

zwilżyć palce lewej i prawej ręki olejem jaki zalana jest skrzynia i olejem czerwonym z automatu, i delikatnie rozcierać,.... różnica w poślizgu jest duża.

Kamel
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-15, 16:05   

Rób co chcesz ale doradzanie innym wlewania oleju o często dwukrotnie mniejszej lepkości jest co najmniej nieporozumieniem.
Zastanów się dlaczego skrzynie automatyczne mają chłodnice oleju oraz czemu w Norwegii taki patent może ewentualnie być bezpiecznym.
Co więcej w niektórych skrzyniach automatycznych stosuje się zwykły olej silnikowy.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-02-15, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne