Wysłany: 2021-12-17, 11:41 Dźwięki samoregulatora szczęk i tylnego zawieszenia
Ponieważ mam automat wiadomo że muszę częściej naciskać hamulec....ale pytanie moje jest z kategorii czy wy również słyszycie jego pracę? Jak również spisuję się praca -chodzi o dźwięki i hałas - tylnego zawieszenia?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-20, 23:23
dacia napisał/a:
W moim od nowości coś piszczy z tyłu jak naciskam pedał. Było to kilka razy smarowane ,czyszczone. Jeździć , ten typ tak ma
najwyraźniej źle Tobie przesmarowali. W każdej Dacii której miałem była to pierwsza, czynność którą robiłem, bo piszczenie wydobywające się z bębnów hamulcowych w praktycznie nowym samochodzie to obciach. Tylko w Dusterze za pierwszym razem operacja nie przyniosła skutku, ale za drugim już tak i na razie od jakiś 5 tyś km mam spokój
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-21, 10:37
Dymek napisał/a:
Akurat w Dacii nic nie smarowałem i ze strony bębnów nie słyszałem nigdy absolutnie żadnych dźwięków pracy mechanizmu szczęk.
Dymek to masz szczęście jest to standard w Daciach i myślę, ze w Renault gdzie są z tyłu bębny również. Dźwięki - piski podczas odpuszczania pedału hamulca spowodowane są tym, ze szczęki hamulcowe z tego co pamiętam w dwóch miejscach ocierają się o tarczę kotwiczną. Po zdemontowaniu bębna hamulcowego te miejsca pięknie widać - lakier zdarty do gołej blachy.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-21, 10:54
dudu$ napisał/a:
szczęki hamulcowe z tego co pamiętam w dwóch miejscach ocierają się o tarczę kotwiczną. Po zdemontowaniu bębna hamulcowego te miejsca pięknie widać - lakier zdarty do gołej blachy.
Zgadza się, ale szczerze mówiąc nie spotkałem nigdy innego rozwiązania niż właśnie takie. Taka stabilizacja szczęk to jedno z podstawowych zadań tarczy kotwicznej.
Ale jak piszczy, to trzeba smarować- to przy okazji pomoże na dłużej uchować te miejsca przed korozją. Ja miałem z tym kiedyś gorsze problemy niż piszczenie- w Tico pomimo smarowania tarcze korodowały tam na tyle, że szczęki się zacierały i przestawały wracać po hamowaniu. Fabryczne sprężyny ściągające szczęki były bardzo słabe (w przeciwieństwie do sprężyn dociskających szczęki do tarcz)
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-21, 11:11, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum