Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
terkotanie od strony silnika - duster 1.0 tce lpg
Autor Wiadomość
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-09, 11:31   terkotanie od strony silnika - duster 1.0 tce lpg

Duster odebrany w wakacje 2021 przebieg ok 5 tys .Choć do tej pory jeździłem raczej autami lepszej klasy oczywiście używanymi to nawet lubię ten samochód...
Małe ale.... i związana z tym prośba do użytkowników tego modelu z tym samym silnikiem - czy też tak macie i TTTM czy raczej zgłosić się do aso czego wolałbym uniknąć bo wprawdzie jeźdzę niewiele ale codziennie i auto jest mi zwyczajnie potrzebne .

Na rozgrzanym silniku pojawia się nietypowy odgłos... auto stoi na luzie ,przy zmianie obrotów w zakresie 1,5 tys do obrotów biegu jalowego czylipowiedzmy 800 lekkie brzeczenie, terkotanie od strony układu wydechowego lub silnika / trudno okreslić /
sprawdźcie proszę w swoich egzemplarzach / warunek - musi być względnie cicho i otwarte drzwi kierowcy czyli jakiś odludny parking lub garaż / normalnie w kabinie tego nie słychać i dlatego zauwazylem to przypadkiem w garażu wlaśnie - przy otwartych drzwiach jest to juz dość głośne i wyraźnie słyszalne /

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2023-01-31, 19:41 ]
Lista osób dotkniętych problemem - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=21192

Skarga do UOKiK - http://www.daciaklub.pl/f...1839134#1839134
.
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-01-09, 12:15   

TTTM. http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=2691
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-09, 13:26   

Bardzo dziekuję za szybka odpowiedź i zachęcam innych uzytkowników w/w modelu do wypowiedzi...
Tak jak napisałem dusterka lubię choć wiem,że nigdy nie bedzie bentleyem / a może właśnie za to / i jestem mu skłonny wiele wybaczyć.
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-01-09, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-11, 00:17   

to brzęczenie /terkotanie trochę mnie jednak nurtuje ,ponawiam prośbę o sprawdzenie u siebie - po wyjściu z auta jak chodzi na luzie jest ok... słychać wyłącznie jak przy otwartych drzwiach delikatnie puka się w pedał gazu żeby obroty podskoczyły na 1,5 tys i opadły z powrotem
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-01-11, 00:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
dylu29 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 23 Paź 2020
Posty: 2
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2022-01-29, 16:36   

witam u mnie podobnie przy około tysiącu lekkie terkotanie. jak otworzę drzwi to u mnie jest jakby mniej słyszalne. poniżej i powyżej jest normalnie. dźwięk na zewnątrz kabiny jest niesłyszalny. silnik 1.0 tce.
_________________
Rafał
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-06-28, 14:39   

Wracam do tematu bo widzę właśnie ,że TOMKASZ na sąsiednim forum dustera zamieścił taki wpis :
Cytat:
U mnie ten hałas się właśnie uwidocznił mocniej. Mój ojciec znalazł co jest za to odpowiedzialne. Luz na drążku zaworu upustowego turbosprężarki. Mam nadzieję, że podlega to naprawie gwarancyjnej.

Tomkasz - jako,że byłem ostatnio na przeglądzie to potwierdzam - winna jest dźwignia sterowania turbospreżarką ... zarazem muszę Cię zmartwić - ASO nie ma pojęcia co z tym zrobić choć problem jest ponoć powszechny w tych silnikach / tylko mało który użytkownik zwraca uwagę bo w kabinie przy zamkniętych drzwiach tego nie słychać ...
na razie mam wpis ,że będą się konsultować z centralą i powiadomia o ewentualnych ustaleniach - czyli coś w stylu na święty nigdy...
Ponoć wymiana turbo nie wchodzi w grę bo duże koszty i Dacia nie wyraża zgody a innych rozwiązań na razie nie widać ...gdyby nie parszywy dostęp to pewnie sam bym coś pokombinował.
Daj znać jeżeli coś ugrasz - może Twoje ASO jest bardziej w temacie
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-06-28, 14:56   

Aktyn napisał/a:
...jako,że byłem ostatnio na przeglądzie to potwierdzam - winna jest dźwignia sterowania turbospreżarką ...


Przypadkiem przejrzałem ten wątek i trafiłem idealnie, bo wczoraj znowu zwróciłem na taki dźwięk uwagę. U mnie też coś takiego słychać jak schodzę z obrotów i mam otwarte okno. Myślałem, że to dzwoni jakaś osłona wydechu (takie drobiazgi były do usunięcia w Sandero II na gwarancji w 15 min.).
Jeśli to przypadłość nowych Tce 1.0 to pewnie u mnie to samo. Nie znam się więc wolę spytać czy poza dyskomfortem akustycznym warto się tym martwić? Wygląda na to, że i tak trzeba czekać na rozwiązanie.
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-28, 16:26   

Aktyn napisał/a:
Tomkasz - jako,że byłem ostatnio na przeglądzie to potwierdzam - winna jest dźwignia sterowania turbospreżarką ... zarazem muszę Cię zmartwić - ASO nie ma pojęcia co z tym zrobić choć problem jest ponoć powszechny w tych silnikach / tylko mało który użytkownik zwraca uwagę bo w kabinie przy zamkniętych drzwiach tego nie słychać ...
na razie mam wpis ,że będą się konsultować z centralą i powiadomia o ewentualnych ustaleniach - czyli coś w stylu na święty nigdy...
Ponoć wymiana turbo nie wchodzi w grę bo duże koszty i Dacia nie wyraża zgody a innych rozwiązań na razie nie widać ...gdyby nie parszywy dostęp to pewnie sam bym coś pokombinował.
Daj znać jeżeli coś ugrasz - może Twoje ASO jest bardziej w temacie


Historycznie to tak jak na forum dusterklub.pl opisywaliśmy wspólnie: na początku u mnie to był bardzo niewielki hałas (hałasik wręcz) i tylko jak blisko były betonowe ściany (np. garaż). Jednak obecnie po 30 000 km hałas jest bardzo duży i słychać go jak się przejeżdża z prędkościami miejskimi i uchylonymi szybami obok zaparkowanych wzdłuż drogi innych samochodów. Rzeczywiście jak się jedzie z zamkniętymi szybami, czy ogólnie przy większych prędkościach - hałas jest nie do wychwycenia. Po otwarciu maski i przegazowywaniu do 2500 obr i spadku tak do ok 1500 hałas jest wyraźnie słyszalny i nie da się temu zaprzeczyć :-) [dla mnie osobiście to jest jakbym skąpił i nie dbał o samochód, coś w stylu "ale mu dzwoni, skąpi na naprawę, a to przecież nowy samochód!"]. Jestem umówiony na piątek na zostawienie auta w serwisie. Zobaczymy co będzie dalej. Nie omieszkam dać znać.

Poza protokołem ;-) : moj ojciec mówił, że kiedyś była np. jakaś felerna seria silników Audi, ale w innych markach też się zdarzało, że ten drążek drżał i hałasował. Jeżeli wiadomo, że zaworowi nic nie jest to kiedyś stosowało się np. delikatne sprężynki do niwelacji tego hałasu - ale w autach starszych, nie prawie nowych. Jednak w tym konkretnym przypadku ciężko stwierdzić czy nie ma problemu z samym zaworem, bez rozbierania turbo ... Ja rozumiem koszty itd. ale jak się coś urwie i trzeba będzie silnik wymienić to koszty będą jeszcze większe.

Aktyn - Tobie powiedzieli, że możesz tak jeżdzić i się nie przejmować. Że nie jest to groźne dla silnika?

sobol1976 napisał/a:
Myślałem, że to dzwoni jakaś osłona wydechu (takie drobiazgi były do usunięcia w Sandero II na gwarancji w 15 min.).


Sprawdziłem cały wydech i wszystkie osłony termiczne. Nic w nich nie dzwoni. Hałas ewidentnie wydobywa się zza silnika i jedynym obluzowanym tam elementem zewnętrznym jest to sterowanie zaworem upustowym.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-06-28, 16:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-06-28, 17:08   

tomkasz napisał/a:
Hałas ewidentnie wydobywa się zza silnika i jedynym obluzowanym tam elementem zewnętrznym jest to sterowanie zaworem upustowym.


Jesteś w stanie zrobić zdjęcie z tym elementem do sprawdzenia. Mam wrażenie, że w SS III turbo jest mało dostępne i ja nie widzę czegokolwiek co może być elementem zaworu. Może uda się wskazać? Jako, że nie widziałem tego na oczy to spytam naiwnie czy nieprawidłowy luz jest wzdłużny czy poprzeczny?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-06-28, 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-06-28, 17:16   

tomkasz napisał/a:
Poza protokołem : moj ojciec mówił, że kiedyś była np. jakaś felerna seria silników Audi, ale w innych markach też się zdarzało, że ten drążek drżał i hałasował. Jeżeli wiadomo, że zaworowi nic nie jest to kiedyś stosowało się np. delikatne sprężynki do niwelacji tego hałasu - ale w autach starszych, nie prawie nowych. Jednak w tym konkretnym przypadku ciężko stwierdzić czy nie ma problemu z samym zaworem, bez rozbierania turbo ... Ja rozumiem koszty itd. ale jak się coś urwie i trzeba będzie silnik wymienić to koszty będą jeszcze większe.

Aktyn - Tobie powiedzieli, że możesz tak jeżdzić i się nie przejmować. Że nie jest to groźne dla silnika?


Na piśmie nie mam,że nie jest to groźne dla silnika ... teoretycznie mam jakąś tam namiastkę - w protokole przeglądu jest info dot. że brzęczenie przy schodzeniu z obrotów jest spowodowane luzem technicznym na osi sterowania turbosprężarką
Tak na logikę to chyba groźne faktycznie nie jest - ta ośka jest połączona wyłącznie z zaworem upustowym i nie ma żadnego kontaktu z wirnikiem turbo / acz to tylko moje gdybanie /
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-28, 18:39   

sobol1976 napisał/a:
Jesteś w stanie zrobić zdjęcie z tym elementem do sprawdzenia. Mam wrażenie, że w SS III turbo jest mało dostępne i ja nie widzę czegokolwiek co może być elementem zaworu. Może uda się wskazać? Jako, że nie widziałem tego na oczy to spytam naiwnie czy nieprawidłowy luz jest wzdłużny czy poprzeczny?


Jest i wzdłużny i poprzeczny, ciężko powiedzieć czy to on rezonuje (pręt) czy sam zawór. Można jedynie sięgnąć ręką, ale nie obiektywem. Natomiast postaram się objaśnić dwoma zdjęciami (duża rozdzielczość żeby były czytelne) i opisem. Pierwsze zdjęcie ogólny widok silnika. Drugie widok szczegółu od którego rozpoczynamy "macanie". Jest to rurka z naklejką z literką C. Poniżej niej, nieco w tył auta, jest przewód elektryczny, a poniżej niego końcówka tego pręta sterującego, wchodząca do obudowy turbiny. I to na niej jest luz.



PS Zacząłem się bardziej zagłębiać w otchłań za silnikiem i są dwie wiadomości dobra i zła. Dobra to taka, że luz jest po stronie zimnej i od sterowania, bardziej poprzeczny niż wzdłuż popychacza - tam jest elektryczne sterowanie, zdaje się. Zła to taka, że jest tam bardzo mało miejsca na jakiekolwiek "podejście".
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-06-28, 19:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-06-28, 19:18   

tomkasz napisał/a:
PS Zacząłem się bardziej zagłębiać w otchłań za silnikiem i są dwie wiadomości dobra i zła. Dobra to taka, że luz jest po stronie zimnej i od sterowania, bardziej poprzeczny niż wzdłuż popychacza - tam jest elektryczne sterowanie, zdaje się. Zła to taka, że jest tam bardzo mało miejsca na jakiekolwiek "podejście".


To,że dostęp jest parszywy to już wiedziałem / od dołu też nie ma dojścia - trzeba by zdemontować osłony termiczne na górze / U mnie przynajmniej na macanego luz jest zarówno na osi od sterownika elektrycznego jak i na osi zaworu upustowego ...
Rozmawiałem z mechanikiem w aso / gość naprawdę kumaty / i ponoć ten luz jest mniejszy lub większy od chwili zmiany sterowania . Celem było aby oś się z czasem nie zacierała ale chyba przedobrzyli .
Co więcej podobnie jest nawet w 1.3 tce tylko z uwagi ,że to 4 cylindry to wibracje przy zmianie obrotów są bez porównania mniejsze i tego nie słychać ..

SnipImage.JPG
to ogólny widok na turbine w 1.0 tce - problemem jest luz na tej podgietej w "s" dźwigni ... nie wiem jak jest w sandero ale w dusterze do wymacania między silnikiem a grodzia ...
Plik ściągnięto 31766 raz(y) 25,64 KB

Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-06-28, 19:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-28, 19:51   

Aktyn to są same profesjonalne informacje, bardzo przydatne. Dziękuję :!: W moim przypadku wyczuwam tylko luz wzdłuż osi wyjścia z tego elektrycznego sterowania. Tutaj załączam zrzut ekranu z filmu z sieci, z umiejscowieniem u mnie luzu:



Konkretnie tego filmu: https://youtu.be/e0FAMMvWpBQ

Swoją drogą to rozumiem zacieranie po ciepłej stronie czyli samego zaworu ... ale zacieranie się po zimnej stronie sterowania silnikiem el. ... :?: :idea:

PS A nie ma gdzieś na forum Renault, Nissan i gdzie te 1.0 TCe zagościły o tym problemie i ew. rozwiązaniu?
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-06-28, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-06-28, 21:17   

tomkasz napisał/a:
Swoją drogą to rozumiem zacieranie po ciepłej stronie czyli samego zaworu ... ale zacieranie się po zimnej stronie sterowania silnikiem el. ...

PS A nie ma gdzieś na forum Renault, Nissan i gdzie te 1.0 TCe zagościły o tym problemie i ew. rozwiązaniu?


Rozumiem,że sprawdzałeś ręką i masz luz tylko po zimnej stronie / od sterownika /??
U mnie niestety jest po obu i raczej po stronie gorącej jest nawet większy . Oczywiście nie idzie włożyć ręki pod osłonę termiczną więc mam takie wrażenie po złapaniu dźwigni mniej więcej pośrodku - na przegięciu ...
Co do innych marek to nie słyszałem choć na jakimś filmiku z nagraną przegazówką clio z 1.0 tce też mi się wydawało,że tak samo brzęczy ..
Jest jeszcze opcja z teorii spiskowych ,że turbiny już na etapie produkcji przechodzą jakąś selekcję i te z największym luzem trafiają do najtańszej marki w rodzinie niestety...
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-06-28, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-28, 21:42   

Aktyn napisał/a:
Rozumiem,że sprawdzałeś ręką i masz luz tylko po zimnej stronie / od sterownika /??

Dokładnie. Sprawdzałem również na tym sworzniu od strony gorącej i tam luz jest u mnie minimalny.

Aktyn napisał/a:
mam takie wrażenie po złapaniu dźwigni mniej więcej pośrodku - na przegięciu ...

Też miałem takie wrażenie jak chwyciłem na tym "przegięciu". Ale za drugim razem sprawdziłem po obu stronach i jest tylko od strony sterowania.

Aktyn napisał/a:
Jest jeszcze opcja z teorii spiskowych ,że turbiny już na etapie produkcji przechodzą jakąś selekcję i te z największym luzem trafiają do najtańszej marki w rodzinie niestety...

Nie podoba mi się brzęczenie jak jeżdżę po mieście, bo to naprawdę słychać. Jeżeli to w dłuższej perspektywie się pogłębia tzn. u mnie od 0 do 30 000 km, to nie jest to raczej powód do spokoju. Gdyby było 100% pewności, że to jest tylko efekt dźwiękowy ... to może jakoś bym to był skłonny przyjąć. Poza tym od strony sterowania naprawa tego droga być nie powinna. Oby to nie był kolejny przykład "skrzyniowy" ;-) .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-06-28, 22:11   

tomkasz napisał/a:
Też miałem takie wrażenie jak chwyciłem na tym "przegięciu". Ale za drugim razem sprawdziłem po obu stronach i jest tylko od strony sterowania.


Jestem pod wrażeniem,że jakoś dostałeś się pod osłonę termiczną ... ja nie mogę w żaden sposób włożyć tam ręki / chyba,że demontowałeś osłonę ??
Ja usłyszałem to po 3 tys / może było wcześniej / teraz jest 10 tys i jakoś specjalnie gorzej nie jest
W każdym razie daj znać co Ci aso zdiagnozuje a raczej jak ma zamiar to rozwiazać ...
W moim aso wprawdzie nie usłyszałem ,że tttm / raczej faktycznie widzą ,że tak nie powinno to hałasować w nowym samochodzie ale do czasu zajęcia stanowiska przez centralę rozwiązania nie widać
Gdzieś czytałem, chyba na autocentrum o podobnym przypadku - aso zdecydowało o wymianie turbiny , gość miał już nawet umówiony termin ale Dacia odmówiła zgody na wymianę i aso się wycofało...
Swoją drogą w 21 wieku i erze obrabiarek numerycznych jest dość żalosne ,że możliwe są takie rozrzuty w wymiarach prostych elementów jak tuleja i sworzeń - chyba ,że tak jest w każdym bez wyjątku 1.0 tce i tak ma być ... ale wtedy też nie najlepiej to swiadczy o konstruktorach którzy przewidzieli taki luz w silniku 3 cylindrowym który jak wiadomo z natury ma spore wibracje
To ostatnie zdanie dedykuję centrali Dacia/Renault bo mam nadzieję ,że czytują to forum - a przynajmniej powinni...
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-06-29, 07:19   

Wątpię, że ktokolwiek z Centrali Renault tu zagląda... :) Chyba że prywatnie.
Jeśli chodzi o wymianę całej turbiny to przyjmując, że jest to błąd konstrukcyjny lub wada jakościowa zaworu, wymiana może nic nie dać. Części na magazynach mają pewnie też te luzy, a nikt nie będzie ich testował i selekcjonował zdejmując z półki przed wysyłką. Nim Renault przyjrzy się tej sprawie i ew. zleci modyfikację lub poprawkę tego osadzenia minie kilka kilkanaście miesięcy. Przez ten czas nie będą wymieniać turbiny każdemu kto powie, że brzęczy. Poza tym to jest na tyle duża ingerencja w silnik, że wg. mnie gra nie warta świeczki. Efekt po wymianie może być ten sam... Co innego gdyby faktycznie pojawiła się w ASO instrukcja zniwelowania tego luzu - nie wiem: zestaw naprawczy lub coś przemyślane przez inżynierów producenta.
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-06-29, 07:39   

sobol1976 napisał/a:
Wątpię, że ktokolwiek z Centrali Renault tu zagląda... :) Chyba że prywatnie.
Jeśli chodzi o wymianę całej turbiny to przyjmując, że jest to błąd konstrukcyjny lub wada jakościowa zaworu, wymiana może nic nie dać. Części na magazynach mają pewnie też te luzy, a nikt nie będzie ich testował i selekcjonował zdejmując z półki przed wysyłką. Nim Renault przyjrzy się tej sprawie i ew. zleci modyfikację lub poprawkę tego osadzenia minie kilka kilkanaście miesięcy. Przez ten czas nie będą wymieniać turbiny każdemu kto powie, że brzęczy. Poza tym to jest na tyle duża ingerencja w silnik, że wg. mnie gra nie warta świeczki. Efekt po wymianie może być ten sam... Co innego gdyby faktycznie pojawiła się w ASO instrukcja zniwelowania tego luzu - nie wiem: zestaw naprawczy lub coś przemyślane przez inżynierów producenta.



No niestety .. ja też się obawiam,że skończy sie na niczym , tym bardziej ,że nie bardzo wyobrażam sobie wymianę kilkudziesięciu tysięcy turbin ze wzgledu na gigantyczne koszty ...
Z drugiej strony - jak ktoś będzie sprzedawał prawie nowe auto to usłyszy od kupujacego - " Panie , a co tu tak brzęczy "
Zobaczymy , jeździć sie da , turbo działa normalnie / poza nienormalnym odgłosem przy zmianie obrotów /.. Może faktycznie wymyślą jakiś zestaw naprawczy...
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-06-29, 07:58   

Znalazłem podobny przypadek na Autocentrum - jak pisałem poprzednio aso zakwalifikowało turbo do wymiany ale Dacia stanęła okoniem i się wycofali :


Cytat:
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
Autor:
Zieliński
Kategoria:
silnik
usterka wystąpiła przy przebiegu 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów

Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka....
W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha).
Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej.

Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać

Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-06-29, 08:10   

Aktyn napisał/a:
Z drugiej strony - jak ktoś będzie sprzedawał prawie nowe auto to usłyszy od kupujacego - " Panie , a co tu tak brzęczy "


A co się przejmujesz? Mówisz mu, że w tym turbo jest zawór BLOW-OFF (nazwa potencjalnie zrobi wrażenie) jak w tuningowanych autach sportowych i odsyłasz na YT żeby sobie posłuchał jak to brzmi... :)) Może znajdzie podobieństwo...
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-29, 08:44   

Aktyn napisał/a:
Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni...
Tak tylko w ramach ciekawostki (gdyby ktoś nie wiedział)- produkcja rzeczonych turbin do TCe 1,0 odbywa się w Polsce (BorgWarner Mobility/ BorgWarner Turbo Systems - Błonie/ Jasionka)... ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-06-29, 09:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-06-29, 08:55   

Może informację na temat tej "wady" będzie łatwiej uzyskać u źródła? Ale mam obawy, że bez znajomości i ew. kontaktów u producenta pary z ust nie puszczą. Będą odsyłać do Renault. Ktoś tam stacjonuje?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-06-29, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-29, 10:44   

Aktyn napisał/a:
Jestem pod wrażeniem, że jakoś dostałeś się pod osłonę termiczną ... ja nie mogę w żaden sposób włożyć tam ręki / chyba, że demontowałeś osłonę ??

Mam średnie dłonie, a idąc w obie strony tego popychacza można dojść do sworzni na obu końcach. Ale trzeba zapomnieć o wzroku a polegać tylko na czuciu :-) .

Aktyn napisał/a:
Swoją drogą w 21 wieku i erze obrabiarek numerycznych jest dość żalosne ,że możliwe są takie rozrzuty w wymiarach prostych elementów jak tuleja i sworzeń

:-) niestety obróbka cyfrowa jest za droga do masowej produkcji. Zawsze musi być tolerancja lub grupy spasowania. Ale tak proste elementy da się stworzyć bez większych wad, zwłaszcza że taki zawór to nie jest nowość na rynku ...

Aktyn napisał/a:
" Panie , a co tu tak brzęczy "

O to to! A do tego mam wrażenie że te wibracje mogą u mnie zrobić luzy na sworzniu po stronie ciepłej ... co już zaczyna być problemem narastającym.

sobol1976 napisał/a:
Jeśli chodzi o wymianę całej turbiny to przyjmując, że jest to błąd konstrukcyjny lub wada jakościowa zaworu, wymiana może nic nie dać. (...) Co innego gdyby faktycznie pojawiła się w ASO instrukcja zniwelowania tego luzu - nie wiem: zestaw naprawczy lub coś przemyślane przez inżynierów producenta.

Zgadzam się, że jak chodzi o turbine to nie ma jej co zarzucić, przynajmniej w moim wypadku, gdzie luz jest tylko na przekładni z silnika krokowego (jak mniemam) sterującego.

Aktyn cytujący użytkownika Autocentrum napisał/a:
wibracje dźwigni zmiennej geometrii

Zmienna geometria a zawór upustowy to dwie różne rzeczy. Ale czy 1.0 TCe ma zmienną geometrę turbiny? Ja na filmikach z budowy tego silnika widzę zwykłą turbinę bez zmiany geometrii.

Aktyn napisał/a:
Autem można się poruszać

Ciekawe czy to stwierdzenie faktu czy opinia o możliwości jazdy bez ryzyka większej awarii.

Póki co jest "na dwoje babka wróżyła". Dlatego, że mamy dwa skrajne przykłady: głośne skrzynie - brak naprawy (nawet jak komuś wymieniono to okazywało się, że jest tak samo głośna - podobnie jak napisał sobol1976 o turbo-przypadku) oraz pękający czy wycierający się lakier - gdzie centrala opracowała procedurę i ASO bez problemu ją stosuje w ramach gwarancji. Jak chodzi o to sterowanie turbo to nie zazdroszczę koncernowi Renault-Nissan-Mitsubishi bo te 1.0 TCe są już pewnie w milionie aut na całym świecie. I jak to wiadomo w korop inżynierowie ścierają się z ekonomistami a do tego marketingowcy wtrącają się z odpowiednim opakowaniem dla tej gorzkiej pigułki. Mając tylko takie dane jak do tej pory, popieram to co napisał sobol1976 a propos zestawu naprawczego. Obawiam się, że jak się tego nie będzie naprawiało w ten sposób a problem będzie się pogłębiał to po pewnym czasie trzeba będzie wydać dużo więcej kasy na wyciągnięcie i regenerację tego zaworu w turbo. Koncern ma dużo więcej danych więc mogą sobie przeliczyć w tzw. arkuszu kalkulacyjnym ;-) , co im się bardziej opłaca. Utworzyć zestaw naprawczy czy poczekać i część aut będzie po gwarancji jak się zepsuje, a z bilansu wyjdzie, że mniej euro trzeba będzie wydać (+ jeszcze sobie policzą stratę wizerunkową itp.). Niestety to jest biznes ...

PS Oby im wyszło, że taniej wyjdzie zestaw naprawczy i oby go szybko przygotowali. Z naszej perspektywy, klientów, to kompromisowe rozwiązanie ;-) . W końcu nie żądamy wymiany całego auto na nowe ... :mrgreen:
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-06-29, 11:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-06-29, 11:04   

tomkasz napisał/a:
Dlatego, że mamy dwa skrajne przykłady: głośne skrzynie - brak naprawy (nawet jak komuś wymieniono to okazywało się, że jest tak samo głośna - podobnie jak napisał sobol1976 o turbo-przypadku)


Właśnie jestem tym przypadkiem, któremu w 2017 wymieniono skrzynię w SSII i po jakichś kolejnych 30 tys. zrobiła się znowu głośniejsza :) No może nie tak bardzo jak za pierwszym razem ale od tego czasu powściągliwie patrzę na wymianę takich podzespołów.

A propos zaworu: właśnie sobie wymacałem te elementy i luz osiowy jest tylko na zaworze BOV. Natomiast wzdłużny (wzdłuż osi pracy) na tym popychaczu - wygląda na to, że te miejsca zaznaczone na zielono w którymś ze zdjęć wyżej, mają za dużą średnicę otworów i po prostu latają może z 1 milimetr - a to dużo jak na części mechaniczne narażone na wibracje. Nie ma siły... musi dzwonić w 3-cylindrowym silniku.

Mama na tą chwilę 10 tys. nalatane i po prostu będę obserwował czy to się pogłębia. Nawet tego nie zgłaszam.
P.S. Też mi się wydaje, że tu nie ma zmiennej geometrii...
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-06-29, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-06-29, 11:19   

tomkasz napisał/a:
wibracje dźwigni zmiennej geometrii

Zmienna geometria a zawór upustowy to dwie różne rzeczy. Ale czy 1.0 TCe ma zmienną geometrę turbiny? Ja na filmikach z budowy tego silnika widzę zwykłą turbinę bez zmiany geometrii.


cytowałem tylko wpis innego użytkownika z autocentrum ... oczywiście w 1.0 tce nie ma zmiennej geometrii
" autem mozna się poruszać " - no oczywiście , poza brzeczeniem reszta jest normalnie , tyle,że nie sądzę aby jakiekolwiek aso zagwarantowało ,że turbina nie rozleci sie po gwarancji i powiedzmy 150 tys km i dało to na piśmie...
tzn samemu wirnikowi pewnie to nie zaszkodzi ale czy wskutek telepki zawor za jakiś czas nie straci szczelności albo się nie rozpadnie to już trochę loteria ..
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne