Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
duster 1.0 tce lpg - 3 pytania / spostrzeżenia
Autor Wiadomość
Aktyn 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-09, 11:31   duster 1.0 tce lpg - 3 pytania / spostrzeżenia

Duster odebrany w wakacje 2021 przebieg ok 5 tys .Choć do tej pory jeździłem raczej autami lepszej klasy oczywiście używanymi to nawet lubię ten samochód...
Małe ale.... i związana z tym prośba do użytkowników tego modelu z tym samym silnikiem - czy też tak macie i TTTM czy raczej zgłosić się do aso czego wolałbym uniknąć bo wprawdzie jeźdzę niewiele ale codziennie i auto jest mi zwyczajnie potrzebne .

1. Mulenie na zimnym silniku jeszcze przed przełączeniem na gaz - mam wrażenie, że przez piewrsze 1- 2 minuty silnik ewidentnie dostaje za mało paliwa , jakoś jedzie ale jest bardzo słaby.
Oczywiście nie cjodzi tu o pałowanie od pierwszych metrów ale takiego osłabienia nie obserwowałem w żadnym z samochodów. .. po prostu na zimnym komputer podlewa na tyle paliwa ,żeby takie objawy były mało odczuwalne . pytanie - TTTM ze względu np na ekologię czy u mie jest coś nie tak

2.zmiana biegów z 1 na 2. Nie ma jakichś wybitnych problemów ale 2 wchodzi wyraźnie gorzej od pozostałych biegów. Skrzynia 6 biegowa ... pytanie j/w

3.nietypowy odgłos na rozgrzanym silniku.. auto stoi na luzie ,przy zmianie obrotów w zakresie 1,5 tys do obrotów biegu jalowego czylipowiedzmy 800 lekkie brzeczenie, terkotanie od strony układu wydechowego lub silnika / trudno okreslić /
sprawdźcie proszę w swoich egzemplarzach / warunek - musi być względnie cicho i otwarte drzwi kierowcy czyli jakiś odludny parking lub garaż / normalnie w kabinie tego nie słychać i dlatego zauwazylem to przypadkiem w garażu wlaśnie - przy otwartych drzwiach jest to juz dość głośne i wyraźnie słyszalne /

Dzięki za jakieś podpowiedzi .....
 
tomkasz 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 87
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-01-09, 12:15   

2 - TTTM. Trochę się wyrabia z biegiem czasu, ale niewiele.
3 - TTTM. http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=2691

1. U mnie na całkiem zimnym silniku trzeba podnosić obroty tak do 1500, żeby nie zgasł przy ruszaniu. Jak się rozgrzeje - nie ma tego problemu. Sterownik rzeczywiście szybko schodzi z obrotów przy zimnym starcie na wolnych obrotach (też się z tym pierwszy raz spotykam, ale o dziwo silnik nie gaśnie ... może to jedna z zalet 3 cylindrowych silników :mrgreen: ). Wg mnie TTTM.

Info poparte "własnoręcznym" przebiegiem 18 000 km od sierpnia b.r.
_________________
Go!Duster!Go!Dacia!
 
Aktyn 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-09, 13:26   

Bardzo dziekuję za szybka odpowiedź i zachęcam innych uzytkowników w/w modelu do wypowiedzi...
Tak jak napisałem dusterka lubię choć wiem,że nigdy nie bedzie bentleyem / a może właśnie za to / i jestem mu skłonny wiele wybaczyć .
Do pytań dorzucam punkt 4 bo właśnie mi sie przypomniało ...

4. W ciągu tych kilku miesiecy eksploatacji chyba 3 razy zdarzyło się ,że rozruch nie następował od razu tylko po dłuższym kręceniu / powiedzmy 3-5 sekund / raz na calkowicie zimnym silniku , pozostałe na letnim jakieś 2-3 godziny od zgaszenia / mieliście takie przypadki ??
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-01-09, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomkasz 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 87
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-01-09, 16:25   

ad.4. taki urok tego silnika 1.0 TCe z LPG; tak ma wiele osób z tego forum, forum dustera i ogólnie przy testowaniu na YT też kilka osób to zauważyło; czasem sprawdzić jak się ma akumulator a tak to "jeździć i obserwować" ;-)
_________________
Go!Duster!Go!Dacia!
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 29
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-01-10, 15:48   

1) Nie zauważyłem.
2)Brak.
3)Nie zauważyłem, a wychodzę z auta po odpaleniu.
4)Miałem tak parę razy na pierwszym tys, km. Nawet zacząłem przełączać na benzynę przed gaszeniem(wtedy problem nie występował). Myślę, że to próba odpalenia na gazie-silnik rozgrzany, temperatura dodatnia. Na teraz (zimno), nie ma tego problemu, zobaczymy jak się ociepli.
 
gladi 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan 2 Clio 5
Silnik: 1.2 16v 1,0 tce lpg
Rocznik: 2014 2020
Wersja: Laureate
Wiek: 45
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-10, 20:57   

ad. 4 mam clio5 z tym silnikiem też mam takie długie odpalanie po postoju 1-2 godzinnym latem, kreci z 3 do 5 s. nieraz w trakcie krecenia przełącza się na lpg, zimą szybko stygnie silnik to tego efektu nie zauważyłem, rano po nocy odpala w ułamku sekundy po postoju zawsze trochę kręci, byłem z tym w serwisie, pierwsza wizyta wymiana softu i efekt totalna porażka , druga wizyta i druga wymiana softu jest lepiej ale zobaczymy na wiosnę jak zrobi się ciepło.
w łodzi w jaszpol renault ,bardzo zdziwieni tym problemem nawet filmy im pokazywałem na telefonie, twierdzili ze nigdy z tym się nie spotkali ani w renault ani dacia .
 
Aktyn 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-11, 00:17   

Wygląda na to ,że TTTM...
ad.1 nie jest to na tyle upierdliwe żeby gnać do aso ... za kilka miesięcy przegląd roczny to poproszę o wgranie nowego softu i zobaczymy
ad.2 ze skrzynia też poczekam - moze faktycznie 2 się wyrobi, tym bardziej, że wyglada to raczej na mechanizm zmiany biegów a nie samą skrzynię / w renówkach jakoś o tym nie słychać choć skrzynie są na pewno te same ale mechanizmy zmiany już niekoniecznie
ad.3 to brzęczenie /terkotanie trochę mnie jednak nurtuje ,ponawiam prośbę o sprawdzenie u siebie - po wyjściu z auta jak chodzi na luzie jest ok... słychać wyłącznie jak przy otwartych drzwiach delikatnie puka się w pedał gazu żeby obroty podskoczyły na 1,5 tys i opadły z powrotem
ad.4 tu też poczekam do przeglądu rocznego , na razie jest to sporadyczne ... ale coś chyba jest na rzeczy bo dotyczy tylko aut z lpg .. coś jakby główny elektrozawór nie zamykał szczelnie gazu po zgaszeniu i przy ponownym rozruchu było za bogato . Z drugiej strony są jeszcze wtryski gazowe które teoretycznie nie powinny i tak tego gazu dopuścić do kolektora ...
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-01-11, 00:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
galencjusz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 tce
Dołączył: 06 Sie 2021
Posty: 1
Skąd: Juszkowo
Wysłany: 2022-01-13, 10:22   

Cytat:
1. Mulenie na zimnym silniku jeszcze przed przełączeniem na gaz - mam wrażenie, że przez piewrsze 1- 2 minuty silnik ewidentnie dostaje za mało paliwa , jakoś jedzie ale jest bardzo słaby.
Oczywiście nie cjodzi tu o pałowanie od pierwszych metrów ale takiego osłabienia nie obserwowałem w żadnym z samochodów. .. po prostu na zimnym komputer podlewa na tyle paliwa ,żeby takie objawy były mało odczuwalne . pytanie - TTTM ze względu np na ekologię czy u mie jest coś nie tak


Ad. 1 Odebrałem swojego dustera w listopadzie. Zauważyłem bardzo podobne objawy. Na zimnym silniku, zaraz po uruchomieniu, silnik jakby nie miał mocy, dławił się i nie chciał wkręcać na obroty. Sytuacja zmienia się po przejechaniu kilkuset metrów, tak jakby silnik osiągnął jakaś minimalna temperaturę. Czy ktoś jeszcze ma podobne objawy? Kontaktowaliście się może z ASO w tej sprawie? Czy po porostu TTTM i jak zrobi się cieplej to problem zniknie? Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi
 
JarekL 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: prochowiec
Silnik: 1,0 lpg
Rocznik: 2021
Dołączył: 22 Sty 2022
Posty: 1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2022-01-22, 19:01   

yeti65 napisał/a:

4)Miałem tak parę razy na pierwszym tys, km. Nawet zacząłem przełączać na benzynę przed gaszeniem(wtedy problem nie występował). Myślę, że to próba odpalenia na gazie-silnik rozgrzany, temperatura dodatnia. Na teraz (zimno), nie ma tego problemu, zobaczymy jak się ociepli.


mam dokładnie to samo i tak samo sobie radze z problemem na zimno:)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne