Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-02-19, 17:06
kontrolka woda w filtrze paliwa - diesel
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2009-05-06, 18:44   kontrolka woda w filtrze paliwa - diesel

Czesc zapalila mi sie dwa razy kontrolka raz na jakies 3 min zgasla a pozniej na jakas 1 min. nie wiem czy to jest normalne ze zapala sie przy zapalaniu silnika ?
Lampka konrtrona obecnosci wody w filtrze oleju napedowego.
Ps. Tankowalem na NESTE wiec jak co to ich wezme za ryjka ;)
zdiecie ktore to przedstawia :)

Bylem w Jaszpolu bo przejezdzalem to nie wiedzieli ani na sklepie ani w serwisie co to jest?
powiedzieli ze moze od oleju w silniku lub uklad wydechowy - gamonie nie wiedza co serwisuja i odrazu pod komputer chcea podlaczac.

Jutro dzwonie do Przyguckich i mam nadzieje ze szybko usuna awarie :)

aa.jpg
Plik ściągnięto 842 raz(y) 174,06 KB

_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-19, 17:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-06, 18:58   

Wieza, przeczytaj załącznik a szczególnie uwagę o usuwaniu wody z filtra. Ewentualnie po wizycie w ASO daj znać co jest przczyną sygnalizacji i czy sposób usunięcia wody w załączniku pomaga.

filtr_oleju_napędowego.zip
Pobierz Plik ściągnięto 1095 raz(y) 51,08 KB

 
PrzemekP 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 62
Skąd: Wrocław - Polkowice
Wysłany: 2009-05-06, 20:31   

sprawdź czy pod obudową filtra nie masz korka spustowego :) odkręć go na 10sek. wszystko co niepotrzebne gromadzi się właśnie na dnie. PS. Jak nie lubisz zapachu ropy to załóż gumowe rękawiczki bo trochę ropy poleci. Nie przejmuj się to normalny objaw w skokach temperatury albo uszkodzony czujnik.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-07, 11:29   

Ja od ponad 5 lat tankuję w 95% na Neste (głównie w Warszawie i Katowicach, ale okazjonalnie również w innych miastach) i nigdy nie miałem najmniejszych zastrzeżeń - ale być może faktycznie mogło się firmie zdarzyć jakieś potknięcie...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-07, 15:08   

Ja też tankuję głównie na Neste (od 6 - 7 lat) - Nowy Sącz, Kraków
 
bro 


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.5 85km
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Krakow
Wysłany: 2009-05-07, 23:01   

halo Wieza,

Mialem to samo przy przebiegu niecale 20k.
Naopowiadalem kumplowi jakie to super auto, obiecalem drive testa, wsiedlismy a tutaj lampki jak na choince;-)
Zapalalo sie przez jakies 2-3 dni, po starcie silnika i gaslo po minucie, dwoch.
Wizyta w RENO serwis (Lisowski, krk), pogrzebali jakies pol godzinki, stwierdzili, ze blad jakis faktycznie byl (znaczy DTC pewnie jakies sie ustawilo), stwierdzili, ze filtr byl czysty, ale cos tam przeczyscili i tak. Kasy za ten incydent nie wzieli, obsluga git.
Wczesniejsze tankowanie wlalem ponad 50L i mialem wrazenie, ze na oparach dojechalem. Od tej pory nakarmiam smoka jak jest jeszcze jakies 5 litrow w zbiorniku.
zawsze wybieralem lepiej wygladajace stacje (shell, bp, orlen).

Po ilosci odpowiedzi na Twojego posta wnioskuje, ze nie zdarza sie to czesto.

pozdr,
br

ps: czytam to forum codziennie przez komorke, ale zmusiles mnie do wyjscia do net-cafejki, zeby odpisac;-)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-08, 15:21   

wieza, a co z ta instrukcją - próbowałeś, pytałeś kogoś czy to pomaga?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-05-09, 10:55   

W benzyniakach jak jest kiepskie paliwo to zawory zgrzyczą jak w nich byłby piach, a w Dci to nie wiem
_________________

 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-05-10, 11:16   

becki nie probowalem nie mam czasu ;(
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
przemek_22 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: ok. Kielc
Wysłany: 2010-06-20, 15:30   Pomarańczowa kontrolka filtru paliwa

Witam!
Mam takie pytanie, a mianowicie zapaliła mi się 2,3 może 4 razy kontrolka filtru paliwa na kolor pomarańczowy po czym niemal natychmiast zgasła, tak było za każdym kolejnym razem. (tak mi się wydaje, że to jest kontrolka filtru paliwa? ta kontrolka wygląda jak garczek z wodą). Teraz moje pytanie czy fakt zapalenia się tej kontrolki jest obligatoryjną przesłanką aby stawić się do serwisu? Jutro czeka mnie podróż Dacią ok. 300km i boję się żeby nic się draculi nie stało;)
Zastanawiam się czy zatankowanie ok 40 litrów kiepskiego paliwa mogło się do tego przyczynić? Pożyczyłem auto siostrze i zapomniałem jej powiedzieć, że należy tankować tylko verve lub ultimate. Siostra tankowała gdzieś na prywatnej stacji ok. 30 km od granicy z Ukrainą. Obawiam się, że mogło to mieć istotny wpływ na całą sytuację ponieważ wspomniana kontrolka nigdy wcześniej mi się nie zapaliła.
Ostatnio zmieniony przez przemek_22 2010-06-20, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-20, 15:46   

Profilaktycznie możesz spuścić trochę paliwa z filtru paliwa (na dole jest odkręcany czujnik), tam na dole gromadzi się woda którą wykrywa czujnik. To dokładnie zrobią ci w serwisie + skasują błąd. Dostęp do filtru jest od dołu, najwygodniej zdemontować plastikowe osłony.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-20, 15:49   

Prawdopodobnie chodzi Ci o kontrolkę obecności wody w filtrze paliwa (występuje w dieslu). Czynność w ASO jest b. prosta i tania o ile pamietam, ktoś to na formum już miał i usuneli mu za jakież 30 zł. Może być to obecność wody w filtrze paliwa - ale może być to także błąd komputera, który musza usunąć programem diagnostycznym. Tu również kłania Ci się ASO (Gwarancja) - no chyba, że jesteś spec jak Jackthenihght, który takie rzeczy robi na biegu.

Pozdro. mam nadzieję , że pomogłem.
 
przemek_22 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: ok. Kielc
Wysłany: 2010-06-20, 16:32   

Dzięki za odpowiedź, pojadę jednak do serwisu (auto jest na gwarancji więc sam nie będę nic ruszał).
pozdrawiam
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-20, 17:09   

Było???
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=31965#31965
_________________
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-25, 19:16   

przemek_22, no i ...?
_________________
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-25, 19:35   

Beckie napisał/a:
przemek_22, no i ...?
Dołączam się do tego "no i co" i dodaje "za ile"?
 
przemek_22 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: ok. Kielc
Wysłany: 2010-07-24, 12:03   

przede wszystkim przepraszam, że odpisuje tak bardzo późno. Minął już prawie miesiąc od ostatniego posta w tym temacie, ale zupełnie zapomniałem opisać jak cała ta historia się skończyła, a poza tym trwała ona kilka tygodni.

1) to że temat wody w filtrze paliwa był i ja go nie odnalazłem to mój błąd, sorki.

2) cała historia wyglądała w następujący sposób:
Zadzwoniłem do serwisu w salonie Renault w którym auto zostało zakupione, przedstawiłem sytuację i otrzymałem odpowiedź, że jeżeli kontrolka zapala się sporadycznie to można jeździć. Jako, że kontrolka zapalała się bardzo sporadycznie, a czasami prawie w ogóle to jeździłem (auto cały czas było tankowane vervą, poza jednym sporadycznym przypadkiem, który opisałem wcześniej). Niestety wraz z upływem czasu i kolejnych kilometrów kontrolka świeciła coraz częściej i częściej. Zadzwoniłem więc ponownie do serwisu o którym pisałem wcześniej i ustalono mi termin wizyty (czekałem ok. 7 dni). Auto było użytkowane cały czas i w ostatnich dniach przed wizytą w serwisie kontrolka nie gasła już prawie w ogóle (cały czas świeciła na kolor pomarańczowy).
W ustalonym terminie zaprowadziłem auto do serwisu w którym dokonano następujących czynności: auto podpięto pod komputer i ok. 30 minut je "badano", następnie jeden z panów z serwisu zabrał logana na krótką przejażdżkę po której zwrócił mi kluczyki mówiąc, że problem został usunięty. Za przyczynę problemu uznano usterkę elektroniczną.
Za tą usługę i podpięcie pod komputer nie zapłaciłem nic, wszystko w ramach gwarancji.
Ledwo wyjechałem z serwisu i na najbliższych światłach patrzę, a kontrolka nie daję za wygraną nadal świeci:/. Oczywiście zawróciłem w najbliższym możliwym miejscu i z powrotem udałem się do serwisu. Kiedy tylko wróciłem mechanicy powiedzieli mi, że to jednak coś poważniejszego, usłyszałem tylko coś o wtryskach lub pompo-wtryskach, nic więcej mi nie chcieli powiedzieć zaznaczyli tylko, że naprawa może trochę potrwać. Tak więc ponownie auto zostało podpięte pod komputer, a ja z kąciku klienta przez okno obserwowałem cały czas co mechanicy robią. Auto zostało podniesione na podnośnikach bodajże śrubowych lub hydraulicznych (za bardzo się nie znam na tym;)) i z tego co widziałem zostało odkręcone jedno z kół po stronie pasażera na przedniej osi i widziałem tylko jak jakieś poszczególne elementy silnika są wyciągane, a następnie czyszczone myjkami ciśnieniowymi i sprężonym powietrzem. W między czasie jeden z mechaników spuścił paliwo, a w zasadzie coś co przypominało paliwo z filtru paliwa. Po tym zabiegu przyniósł i pokazał mi to paliwo, wyglądało mniej więcej jak rosół. Kółeczka typowe dla rosołu były oczywiście wodą, dało się również zauważyć niewielką ilość piasku i innych nieznanych mi paprochów. W tym momencie zostałem poinformowany, że usługa będzie płatna. Cała operacja potrwała jeszcze kilkanaście minut.
Następnie, gdy przyszło do rozliczenia policzono mi 120zł za podpięcie do komputera i 120zł za usługę. Zacząłem jednak dyskutować, że nie mam zamiaru płacić za usługi robione w ramach gwarancji samochodu, tym bardziej, że tankuje paliwo na renomowanej stacji paliw. W tym momencie panowie powiedzieli, żebym się przyznał gdzie naprawdę tankuje paliwo. Powiedziałem, że jeżeli mi nie wierzą to mogę przedstawić faktury zakupu paliwa ON verva na Dacię bo na każdej fakturze jest numer rejestracyjny auta (w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oczywiście takie faktury posiadam). Po tej krótkiej dyskusji obsługa serwisu uznała, że jednak nie będę zobowiązany do uiszczenia zapłaty i wszystko to nic mnie nie kosztowało. Całość została zrobiona w ramach gwarancji. Jednak zostałem uczulony przez obsługę serwisu, żebym pod żadnych pozorem nie używał paliwa z Orlenu (nawet vervy!!!). Polecono mi inne renomowane stacje jak BP i Shella. Zgodnie również stwierdzono, że paliwo z Orlenu mogło być przyczyną całego zamieszania. Pomimo całej tej sytuacji obsługę serwisu oceniam bardzo pozytywnie.
Szczerze mówiąc zaniepokoiłem się tym trochę, jednak zastosuje się do poleceń z serwisu i będę tankowała na BP lub Shellu, żeby mieć potwierdzenie w postaci faktury w razie kolejnych problemów.
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony przez przemek_22 2010-07-26, 21:49, w całości zmieniany 8 razy  
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-24, 12:41   

przemek_22 napisał/a:
Jednak zostałem uczulony przez obsługę serwisu, żebym pod żadnych pozorem nie używał paliwa z Orlenu (nawet vervy!!!). Polecono mi inne renomowane stacje jak BP i Shella. Zgodnie również stwierdzono, że paliwo z Orlenu mogło być przyczyną całego zamieszania. Obsługę serwisu oceniam bardzo pozytywnie.
Szczerze mówiąc zaniepokoiłem się tym trochę, jednak zastosuje się do poleceń z serwisu i będę tankowała na BP lub Shellu, żeby mieć potwierdzenie w postaci faktury w razie kolejnych problemów.
Pozdrawiam,


Bardzo dziwne tłumaczenie - w Polsce większość stacji i tak sprzedaje paliwo z Orlenu.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
przemek_22 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: ok. Kielc
Wysłany: 2010-07-24, 12:47   

Cytat:
Szczerze mówiąc zaniepokoiłem się tym trochę, jednak zastosuje się do poleceń z serwisu i będę tankowała na BP lub Shellu, żeby mieć potwierdzenie w postaci faktury w razie kolejnych problemów.


też byłem zaskoczony bo paliwo z orlenu (oczywiście verve) uważałem za stosunkowe niezłe, a fakt, że wiele stacji w Polsce ma paliwo z orlenu świadczy chyba o tym, że takie najgorsze to nie jest.
Ostatnio zmieniony przez przemek_22 2010-07-24, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-24, 14:48   

przemek_22, paliwo tankujesz zawsze na tej samej stacji? Albo przeważnie na jednej?
_________________
 
przemek_22 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: ok. Kielc
Wysłany: 2010-07-24, 15:24   

przeważnie na jednej, ale ja podejrzewam, że sprawcą zamieszania jest paliwo o którym wspomniałem zaczynając temat, a więc ok. 40 litrów paliwa spod wschodniej granicy z prywatnej stacji benzynowej. Bo właśnie zaraz po tym tankowaniu zaczął pojawiać się problem.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-24, 15:32   

No to chyba nie ma powodu, żeby nie tankować na Orlenie. Tym bardziej, jeśli uważasz, że mają dobre paliwo.
_________________
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-24, 20:14   

przemek_22 napisał/a:
przeważnie na jednej, ale ja podejrzewam, że sprawcą zamieszania jest paliwo o którym wspomniałem zaczynając temat, a więc ok. 40 litrów paliwa spod wschodniej granicy z prywatnej stacji benzynowej. Bo właśnie zaraz po tym tankowaniu zaczął pojawiać się problem.

Wystarczyło raz zatankować u prywaciarza i jest problem.
Z tym Orlenem to bym nie przesadzał.
Kolega jeździ od nowości Kangoo 1,5 dCI tylko na Eko w Orlenie. Zrobił już 232 tyś km i nie miał żadnych problemów z paliwem i wtryskami.
 
przemek_22 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: ok. Kielc
Wysłany: 2010-07-24, 21:41   

zgadza się, bo problem który przedstawiłem był niemalże idealnie zsynchronizowany z feralnym tankowaniem paliwa z nieznanej mi stacji paliw.
 
Daemon84 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 87km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-25, 06:51   

Ja miałem dwie przygody z Orlenem i jedną z Rafinerią Gdańską...
Są na prawobrzeżnej stronie Wawy oraz dalej w kierunku południowym dwie stacje z których korzystanie było kilka lat temu ruletką, obecnie na jednej zmieniło się kierownictwo i jest już spokój a na drugiej w pobliżu Otwocka zaliczyłem zonka jeszcze benzynówką niecałe dwa lata temu i od tamtej pory nie ryzykuję :-D tankuję na sprawdzonym i bezpiecznym Orlenie na wysokości Falenicy i na Bliskiej na Rondzie Waszyngtona i jest ok, sporadycznie BP Radość, ale na Shella nie jeżdżę bo ceny mnie powalają (różnica w ON pomiędzy Bliską a Shellem ok 30gr na litrze...)
pozdr
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daemon84 2010-07-25, 06:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne