Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Powrót do skrzyni biegów 5 zwykłe Sandero i Logan 3
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-16, 16:48   Powrót do skrzyni biegów 5 zwykłe Sandero i Logan 3

https://spidersweb.pl/autoblog/dacia-skrzynia-biegow-manualna/
Trochę dziadowanie ...
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-16, 16:56   

Nie demonizowałbym, miałem SS II z pięciobiegową skrzynią i zupełnie wystarczało. Nawet Stepway się szybciej zbierał do setki niż moje obecne Sandero III.

Obecnie w konfiguratorze jest silnik z 5 biegami, ale dostał sporo wiecej momentu obrotowego, takze powinno być nawet lepiej niż jest. Nie dotyczy aut z LPG
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-16, 17:22   

Zgoda tylko skrzynie piątki renault są głośne
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-16, 18:01   

6tka jest głośniejsza niż piątka:) Przynajmniej w Sandero SS II, skrzynia była cichuteńka, a w SIII wyje mi ta szóstka.
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-02-16, 18:57   

Nysa miała 3 biegi, fiat 125 miał 4 biegi a zbierał się żwawiej niż "trapez" z piątką. Dla litrowego silniczka pięć biegów to aż nadto.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-16, 20:17   

Fajnie ale Nysa miała prędkość maksymalną jakieś 110 km/h a 125p 140 km/h.
Przy takich osiągach te skrzynie były wystarczające.
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-02-16, 21:48   

Dla mnie skrzynia 5 biegowa dla silnika o pojemności kartonu mleka jest w zupełności wystarczająca, zarówno w mieście jak i na trasach. Na głośność pracy tej skrzyni nie narzekam.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-17, 09:36   

villager napisał/a:
Nysa miała 3 biegi, fiat 125 miał 4 biegi a zbierał się żwawiej niż "trapez" z piątką. Dla litrowego silniczka pięć biegów to aż nadto.


Trapez to był Mercedes W115 i skrzynię miał 4 biegową, a przyspieszenie do setki miezyło się w nim kalendarzem. Czyba że miałeś benzynę, tam było 250 i 280 na gaźniku
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2022-02-17, 11:50   

U siebie chciałbym mieć 6. Po rozbujaniu na autostradzie byłoby ciszej ze względu na niższe obroty. pozdr
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-02-17, 11:59   

5 ma zawsze mniej zębatek to i tańsza i ... sprawdzona, bo chyba "wyją" tylko 6-stki (?).
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-17, 14:36   

Cytat:


Różnica między 5 biegową skrzynią w Sandero 2, a 6 biegiem w Sandero 3 jest może ze dwieście RPM
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 300
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2022-02-17, 15:06   

Michał B24 napisał/a:
Cytat:


Różnica między 5 biegową skrzynią w Sandero 2, a 6 biegiem w Sandero 3 jest może ze dwieście RPM


A zastanawiałem się nad 3 (musiałbym poczekać) a ostatnimi sztukami drugiej gen. Skoro różnica jest taka mała, to dobrze, że wziąłem drugą generację. Pocieszyłeś mnie trochę, bo do tej pory trochę sobie w brodę plułem, że nie mam szóstego biegu - mam do pracy eską około 30 km w jedną stronę
_________________
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-17, 20:32   

Czajo napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Cytat:


Różnica między 5 biegową skrzynią w Sandero 2, a 6 biegiem w Sandero 3 jest może ze dwieście RPM


A zastanawiałem się nad 3 (musiałbym poczekać) a ostatnimi sztukami drugiej gen. Skoro różnica jest taka mała, to dobrze, że wziąłem drugą generację. Pocieszyłeś mnie trochę, bo do tej pory trochę sobie w brodę plułem, że nie mam szóstego biegu - mam do pracy eską około 30 km w jedną stronę


W Sandero Stepway 2 silnika na autostradzie za bardzo nie słychać, za to słychać wiatr od relingów. W Stepway 3 zresztą też.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-02-18, 07:55   

tomkasz napisał/a:
i ... sprawdzona, bo chyba "wyją" tylko 6-stki (?).


Nie do końca prawda, także skrzynie 5-biegowe wyją w grupie Renault. Taki urok... Możesz posprawdzać tematy na forum. Sam miałem 5-biegową wymienianą z tego powodu w SSII.

W 6-biegowej w SSIII jak dotąd nie mam tego problemu... Nawiązując do tematu, ja osobiście bym się już nie zamienił na 5-biegową, przynajmniej na tą, która była ładowana do poprzedniej generacji...
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-02-18, 07:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Liakim 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III
Silnik: ECO-G 100
Rocznik: 2022
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2021
Posty: 102
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-02-18, 08:43   

Jeżdżę Stepwayem 3 od tygodnia i tak jak w mieście 6ty bieg jest zbędny, tak na autostradzie przy 130km/h i 6tym biegu obroty są na poziomie ok 2tys i jedzie się naprawdę oszczędnie.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-18, 09:02   

sobol1976 napisał/a:
tomkasz napisał/a:
i ... sprawdzona, bo chyba "wyją" tylko 6-stki (?).


Nie do końca prawda, także skrzynie 5-biegowe wyją w grupie Renault. Taki urok... Możesz posprawdzać tematy na forum. Sam miałem 5-biegową wymienianą z tego powodu w SSII.

W 6-biegowej w SSIII jak dotąd nie mam tego problemu... Nawiązując do tematu, ja osobiście bym się już nie zamienił na 5-biegową, przynajmniej na tą, która była ładowana do poprzedniej generacji...


Mi to naprawdę wszystko jedno, poprzednia Sandero Stepway 2 2017 była bardzo przyzwoita i silnika przy dużych prędkościach słychać nie było. Dobór przełożeń też był według mnie lepszy i łatwiej się wyprzedzało niż obecną generacją. Obecna Sandero 3, skrzynia biegów jest też słyszalna, nie jest to jakieś wycie straszne, ale słyszę. I obroty na 6 biegu nie są jakoś dramatycznie niższe niż w drugiej generacji na 5 biegu. Dla mnie starsza generacja lepiej jeżdziła w trasie. W miescie silnik 1.0 jest elastyczniejszy niż 0.9, więc nową się jeździ lepiej.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-02-18, 17:25   

Liakim napisał/a:
Jeżdżę Stepwayem 3 od tygodnia i tak jak w mieście 6ty bieg jest zbędny, tak na autostradzie przy 130km/h i 6tym biegu obroty są na poziomie ok 2tys i jedzie się naprawdę oszczędnie.

Chyba coś Ci się pomieszało.
Przy 130 km/h na 6-ce obroty są w okolicach 2900 obr/min.
Przy 2000 obr/min ten silnik nawet nie byłby w stanie wygenerować mocy, która wystarczyłaby do utrzymania tej prędkości, zwłaszcza w wersji Stepway.
Patrz np. w 3min11s:
https://www.youtube.com/watch?v=c_l7RwFIVpc
Albo tu (19min50s):
https://www.youtube.com/w...0QidkGss&t=889s

Jak napisał Michał B24:
"I obroty na 6 biegu nie są jakoś dramatycznie niższe niż w drugiej generacji na 5 biegu."
Po prostu w nowej skrzyni te 6 biegów jest ciaśniej stopniowane, ale zakres jest podobny, może minimalnie większy.
Zwłaszcza widać to po 3-ce w nowych skrzyniach, która kończy się podobnie jak u mnie w 1.0sce (około 115 km/h). W starej skrzyni 5-biegowej na trójce silnik 90tce pozwalał jechać nawet blisko 140 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=IK4hbAZnp4s
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-02-18, 17:51, w całości zmieniany 5 razy  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2022-02-18, 17:56   

velomar napisał/a:

Przy 130 km/h na 6-ce obroty są w okolicach 2900 obr/min.
Przy 2000 obr/min ten silnik nawet nie byłby w stanie wygenerować mocy, która wystarczyłaby do utrzymania tej prędkości


Pasowałoby do jakiegoś bardzo szybkiego auta -- 130 km/h przy 2 tys., moc maksymalna przy 5000 obr. -- więc na liczniku 300 km/h ;-)
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-02-18, 19:26   

Na przykład Mustang 5.0 GT. Tam to jest naprawdę długi szósty bieg. To musi byś fajne uczucie, jak się go zapina przy 260 km/h i obroty drastycznie spadają (słabo widać, ale tak gdzieś w okolice 4000 obr/min). Tylko że tam mocy jest pod dostatkiem nawet przy tej prędkości.
https://www.youtube.com/w...gyT5hRZg&t=243s
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-02-18, 20:53   

Michał B24 napisał/a:
Trapez to był Mercedes W115
Trapez to był polonez ;-)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-18, 22:56   

villager napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Trapez to był Mercedes W115
Trapez to był polonez ;-)


Aha, ale dla mojego pokolenia, polonez to był: Polgon, Poldek, Peloponez, Albo Karopolonaise...

Trapez dla nas to był Mercedes z poczatku lat 70tych. Wcześniej był skrzydlak, potem trapez, potem przejściówka, potem beczka, potem baleron, potem eklasa, potem okular.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-18, 22:59   

velomar napisał/a:
Na przykład Mustang 5.0 GT. Tam to jest naprawdę długi szósty bieg. To musi byś fajne uczucie, jak się go zapina przy 260 km/h i obroty drastycznie spadają (słabo widać, ale tak gdzieś w okolice 4000 obr/min). Tylko że tam mocy jest pod dostatkiem nawet przy tej prędkości.
https://www.youtube.com/w...gyT5hRZg&t=243s


W Jeepie mam przy 160km/h licznikowym, co daje jakies 140km/h wg GPS, 2600rpm na 3 biegu z overdrivem. Nie, nie ma wyzszego biegu niz 3
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2022-02-19, 21:21   

Michał B24 napisał/a:
W Jeepie mam przy 160km/h licznikowym, co daje jakies 140km/h wg GPS, 2600rpm na 3 biegu z overdrivem. Nie, nie ma wyzszego biegu niz 3


Bajdełej pamiętam jak mi kiedyś jeżdżąca jakimś leciwym japońskim mikruskiem znajoma z przejęciem opowiadała, że kiedyś włączył się jej trzeci bieg ;-) Normalnie to ona jeździła maks na dwójce (ten automat też miał trzy biegi).
 
p.wojtek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2022-02-20, 09:37   

W Sandero Stepway II najbardziej drażnił mnie właśnie brak elastyczności w zakresie 70-90 km. 5 bieg wrzucałem najwcześniej przy 80 km bo przy niższych prędkościach i jeździe na 5 biegu silnik się ciężko zbierał i tracił dynamikę. Z kolei jazda na 4 biegu w okolicy 80 km to głośność silnika była już uciążliwa. Była to wiec taka dziura w elastyczności między 70-80 km - akurat prędkość którą najczęściej podróżuję na drogach podmiejskich. Może na płaskim efekt ten nie jest tak bardzo odczuwalny ale jak się mieszka w podgórskiej miejscowości gdzie jest dużo wzniesień próba podjazdów na 5 biegu przy 70km na wzniesienie kończyła się zamuleniem silnika.
W 6 biegowej skrzyni Sandero III tego efektu już nie ma. Mogę spokojnie wrzucić 5 bieg już przy 70 km i nie martwić się tym, że mi zamuli podczas próby podjazdu na wzniesienie. Auto wciąż zachowuje dobrą dynamikę nawet w trybie ECO. Jak dla mnie elastyczność 6-biegowej skrzyni to duży plus. 6 bieg to tylko na drogi szybkiego ruchu.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-20, 13:59   

Problem w tym, że to nie elastyczność skrzyni jest lepsza, tylko samego silnika. Fakt, że 0.9Tce na 5 biegu, pod górę, trzeba było mieć te 80, nawet czasem 90km/h, ale nieprawdą jest że na czwórce wył przy tej prędkości.

Co ciekawe, prędkość maksymalna 168km/h była nieosiągalna na 5 biegu, tylko udawało się to zrobić na 4 biegu. Wtedy naprawdę wył chyba 5500rpm. 168km/h udawało się osiągnąć na 5 biegu jedynie z górki, ale silnika wtedy się nie słyszało, za to było bardzo głośno z wielu różnych innych przyczyn, ale nie od silnika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne