Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozważania o elektrykach
Autor Wiadomość
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 300
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2022-09-02, 08:14   

RAJ, odpowiedział 3 strony wcześniej ;)
http://www.daciaklub.pl/f...1831567#1831567
_________________
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-02, 08:51   

RAJ napisał/a:
Do tego nie odpowiedziałeś jak byś produkował prąd w bloku...

Dom mam dopiero od 4 lat. Wczesniej mieszkałem w bloku to tak gwoli wyjasnienia.
Mieszkając w bloku w sumie przez 6 lat użytkowałem elektryki.
Co prawda prawie 1/2 roku zajęło mi przeprowadzenie procedury założenia punktu ładowania w garazu podziemnym ( niestety było to długo przed zmaną prawa związanego z punktami ładowania w budynkach wielorodzinnych) .
Ten punkt ładowania jest zasilany rozdzielni głównej budynku i spółdzielnia zarżadzająca wymusiła na mnie pokrycie wszelkich kosztów związanych z przeprowadzeniem instalacji oraz wymusiła na mnie iż on jest sprzedawcą energii - ( większość spółdzielni mieszkaniowych w PL handluje energią - jeśli mają w swoich zasobach lokale usługowe/handlowe) i narzucają swoją marżę) . W moim przypadku ta marża wynosi 25% procent w stosunku do ceny zakupu energii przez spółdzielnię. Mimo takich cen kalkulacja użytkowania EV na przykładzie jazd syna na uczelnię i tak wskazywała na znacząco niższe koszty w stosunku do kosztów podrózy komunikacja miejską . A czasowo było to 1/3 czasu spędzanego w komunikacji miejskiej . Syn w jedną stronę na uczelnię miał 25 km . Podróż komunikacją miejską zajmowała mu około 1,5 h a samochodem ( na tej trasie nie było wtedy buspasów 30 minut) .
A jak założyć PV w bloku ? Proste. Właśnie doradzałem jednej z małych SM w Warszawie jak to zrobić . Koszty ponoszone dotychczas przez tą spsółdzielnię na tzw "prąd administracyjny " od stycznia do maja 2022 wynosiły średnio miesięcznie 6000 zł . Od sierpnia już 8000 zł a wg prognoz od stycznia 2023 będzie to 14000 zł miesięcznie . A pamiętaj że te koszty rozkładają się na wszystkich spółdzielców .
No i najważniejsze . W polsce 54% mieszkańców mieszka w domach jednorodzinnych .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-02, 08:52   

Całość rozważań jest w moim odczuciu oparta na postrzeganiu świata przez pryzmat bogatego (mieszkającego w swoim domu z fotowoltaiką) dużego miasta - najlepiej Warszawy.
Podobne wyobrażenie mają niestety ustawodawcy europejscy i poniekąd nasi także.
Teraz jeszcze się okazuje że ten bogaty mieszkaniec stolicy musi mieć widzę i umiejętności żeby poprawić masową ofertę producentów.
Ciekawe że żaden kurier nie dostarcza do mnie przesyłek elektrykiem... Pewnie nie wiedzą ze to byłby dla nich korzystniejsze
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-09-02, 09:15   

jas_pik napisał/a:
No i najważniejsze . W polsce 54% mieszkańców mieszka w domach jednorodzinnych .


W tym te 40%, które mieszka na wsi i raczej długo nie będą zainteresowane elektryką ;-)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-02, 09:27   

Bo to są rozważania w stylu co lepiej - komunikacja miejska czy elektryk. Naprawdę ważki temat dla milionów zamieszkujących wsie i mniejsze miasta ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-02, 14:29   

r70 napisał/a:
Ciekawe że żaden kurier nie dostarcza do mnie przesyłek elektrykiem... Pewnie nie wiedzą ze to byłby dla nich korzystniejsze

In-post kupił trochę elektryków i wozi nimi paczki do paczkomatów. Większość ich busów to diesle, ale już fury na zielonych blachach też się pojawiają
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-02, 15:52   

Rozwożą paczki w ramach dużych miast - oddział - paczkomaty. Czyli patrz mój wpis - elektryk alternatywa dla komunikacji miejskiej; albo gadżet dla bardzo majętnych. To reguły - choć oczywiście zdarzają się wyjątki.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Slawskip 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2021
Wersja: Celebration
Dołączył: 16 Lip 2021
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2022-09-02, 17:39   

U nas w Jeleniej Górze jeździ dwóch kurierów elektrykami (o tylu wiem) i są zadowoleni.
_________________
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-02, 21:46   

r70 napisał/a:
Czyli patrz mój wpis - elektryk alternatywa dla komunikacji miejskiej; albo gadżet dla bardzo majętnych. To reguły - choć oczywiście zdarzają się wyjątki.

Znów ogólniki
Ceny wielu EV są już niewiele wyższe ( a z dopłatami prawie równe) cenie podobnej klasy samochodów spalinowych.
Ja nie kupuję nowych EV , wolę kupić używane , najchętniej z uszkodzonymi układami elektrycznymi których mało kto podejmie się naprawić . Są wtedy naprawde tanie , bo każdy jak słyszy ile naprawa może kosztować to woli się ich pozbyć.A naprawa ich najczęściej jest bardzo tania .
W tej chwili z synem przerabiamy takiego starego EV ( Citroen Berlingo z roku 2001) wkładając nowy zestaw akumulatorów oraz szybką ładowarkę .
Myślę że skończę go do końca września i będzie miał zasięg 450 -600 km (zima/lato) i czas ładowania ze zwykłego gniazda 3 fazowego 2,5 godziny.
Czy taki samochód to gadżet dla bardzo majetnych - raczej nie .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-09-03, 08:16   

jas_pik napisał/a:
tej chwili z synem przerabiamy takiego starego EV ( Citroen Berlingo z roku 2001) wkładając nowy zestaw akumulatorów oraz szybką ładowarkę .
Myślę że skończę go do końca września i będzie miał zasięg 450 -600 km


A tak z innej beczki: późniejsza rejestracja / przeglądy takiej przeróbki wymaga dodatkowego ambarasu?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-03, 09:11   

jas_pik, Fajnie że masz takie umiejętności - ale jak to się ma do powszechnej opłacalności pojazdów elektrycznych ?
Druga sprawa jak takie przeróbki mają się do homologacji pojazdu i ewentualnej odpowiedzialności właściciela/użytkownika w przypadku (oby nie! ) zdarzenia drogowego z udziałem takiego pojazdu ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-03, 21:34   

@r70,@defunk
To jest standardowy samochód elektryczny Citroen Berlingo Electrique ( rocznik 2001) .
https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Berlingo_%C3%A9lectrique
Wyjechał z fabryki z akumulatorami produkcji firmy Saft 27 akumulatorów o łącznej pojemności 16 kWh. wg fabryki ( standardowy zasięg został określony na 70 /90 km ( zima/lato) .
Po pewnych zmianach w elektronice a w szczególności w oprogramowaniu po tych 21 latach na tych fabrycznych akumulatorach przejeżdża ok 120-140 km w lecie . .
Te fabryczne akumulatory umieszczone są w specjalnych pojemnikach ( 3 pod samochodem i jeden w komorze silnikowej) . Łączna masa tych fabrycznych akumulatorów to prawie 400 kg.
Obecnie w tych samych pojemnikach instaluję nowe akumulatory o łącznej masie 300 kg ( czyli mniej niż fabryczne ) i ich pojemność wynosi 68 kWh . To juz w tym momencie zasięg to 500 km. Pewnie przy temperaturach ujemnych spadnie do około 420 km ( ale to sprawdzimy zimą).
Rozkład mas pozostaje bez zmian - bo w każdym pojemniku jest o 25-30% mniej masy.
Te nowe akumulatory są dużo bezpieczniejsze niż te sprzed 20 lat bo są całkowicie hermetyczne - zamknięte w hermetycznych modułach z aluminium które sa jednocześnie radiatorem.
Fabrycznie posiadały możliwość szybkiego ładowania z mocą 50 kW z zewnętrznej ładowarki . Ja szybką ładowarkę zabudowałem pod podłogą przedziału bagazowego obecnie o mocy 18 kW. Jest także fabryczna o mocy 3,6 kW do łądowania z każdego gniazdka domowego .
Przeglady są standardowe , tak jak dotychczas .
Odpowiem teraz pytaniem na pytanie . Czy wlewając beznyne 98 zamiast standardowej 95 oktanów wpisanej do homologacji ktoś ma jakieś wątpliwosci ?
Mam nadzieję że wyjasniłem już wątpliwości .
A co do opłacalności ?
Zapewne za kilka miesięcy będe miał na sprzedaz w ten sposób przerobione ( nowe akumulatory o pojemności 55 kWh czyli zasięg około 400 km i być może też szybkie łądowarki) samochody oryginalnie fabrycznie elektryczne Peugeot 106 Electrique oraz Citroen Saxo Electrique w super niskich cenach .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-09-04, 08:06   

jas_pik napisał/a:
Odpowiem teraz pytaniem na pytanie . Czy wlewając beznyne 98 zamiast standardowej 95 oktanów wpisanej do homologacji ktoś ma jakieś wątpliwosci ?
Mam nadzieję że wyjasniłem już wątpliwości .


To bardzo ciekawe, że porównujesz wlanie benzyny za benzynę z przeróbką solidnego kawałka zasilania pojazdu ;-) Myślę, że taka zmiana to już bliżej jest montażowi instalacji LPG; rozumiem, że nie jest nigdzie zgłoszona, zatem z punktu widzenia użytkownika liczysz na to, że diagnosta i tak się nie zna, nie rozpozna i się nie przyczepi.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-04, 09:00   

jas_pik, Ja rozumiem że robisz to w sposób przemyślany. Pytanie jak to się ma do homologacji dopuszczającej taki pojazd do ruchu ? Bo zgodność z tą homologacją będzie istotna jeśli tak przerobiony pojazd np. zapali się - wcale nie z winy przeróbki, ale na skutek jakiegokolwiek zdarzenia. Wiesz jak wygląda temat od strony prawnej ? Czy tylko "zakładasz" ?
To że jakieś światła - np. przerobione na LEDy mogą lepiej oświetlać drogę, nie oznacza że mogą być stosowane, jeśli nie są homologowane.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-04, 15:15   

Uważam że jednak to porównanie do benzyny jest chyba lepsze. Ale jesli tak chcesz być dociekliwy to może w kierunku dostosowania samochodu zasilanego PB do no PB.
W tych samochodach koncernu PSA ( Citroeny Sax i Berlingo oraz peugeoty 106 i Partner) w werrsji elektrycznej zastosowano fabrycznie akumulatory NiCd.
W roku 2006 UE zakazała całkowitego stosowania tych akumulatorów .
W roku 2012 zmienia ten przepis zezwalając na ich dalszą produkcję i stosowanie ale wyłącznie w zastosowaniach militarnych i lotniczych oraz kolejowych/tramwajowych . Utrzymano zakaz dla osób prywatnych. Wciąż są instalowane stosowane w Airbusach /Dreamlinerach , wszystkich nowoczesnych czołgach , a w Polsce w najnowszych tramwajach które są właśnie dostarczane no i w Pendolino.
Tym samym od 2006 roku osoby fizyczne nie mają prawnych możliwości nabycia tych akumulatorów.
Niestety akumuatory NiCd sa niebezpieczne w stosowaniu nie tylko dlatego że zawierają zakazany kadm ale także ze względu na błedy projektowe samochodów PSA potrafią eksplodować ( jedna z rurek odprowadzających wodór w trakcie ładowania fabrycznie ma zbyt mały przekrój i w wyniku działania wodoru ulega samoistnemu zaciśnięciu co często powoduje eksplozje i uszkodzenie wszystkich akumulatorów w samochodzie )
Nowe akumulatory są hermetyczne , i nie zawierają żadnych szkodliwych związków ani nie wydzielają gazów . Jeśli chcemy porównywac do instalacji LPG to raczej tak że zdemontowaliśmy instalację LPG :)
Może gowli wyjaśnienia - każdy samochód spalinowy można przerobić na elektryczny .Zgodnie z przepisami obowiązującym w Polsce wystarczy dokonać po takiej modyfikacji rozszerzone badanie techniczne . Najczęstszym powodem otrzymania negatywa jest przekroczenie nacisków na oś przez domorosłych mechaników.
Wyjaśniłem wcześniej że masa nowych akumulatorów mimo wielokrotnie większej pojemności jest niższa niż fabrycznych . Naciski na oś także . Z doświadczenia wiem jak bardzo wazne jest rozłożenie mas w samochodzie . I w moim przypadku mam ideanie 50;50 . A w związku ze zmniejszeniem masy zużycie energii jest jeszcze niższe .

@r70
Gwoli wyjaśnienia . Nie stosuję jak wielu domorosłych twórców bateryjek samodzielnie zgrzewanych z rozbieranych ogniw. Stosuję fabryczne akumulatory tzw "automotive" .
Czyli przechodząc do Twego porównania stosuję wyłącznie homologowane elementy ale o 20 lat mlodsze które są znacznie bardzej bezpieczne niż te które były montowane 20 lat temu .
@ defunk
Nowe akumulatory są instalowane w dokładnie tych samych pojemnikach w których były stare akumulatory. Nie można do nich zajrzeć bez roebrania blisko połowy samochodu .
Czy diagnosta sprawdza jaką beznynę masz w baku - nie sprawdza tylko czy emisja jest na właściwym poziomie - tak ?
Tym samym sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2022-09-04, 15:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-09-04, 19:59   

jas_pik napisał/a:
Nowe akumulatory są instalowane w dokładnie tych samych pojemnikach w których były stare akumulatory. Nie można do nich zajrzeć bez roebrania blisko połowy samochodu .
Czy diagnosta sprawdza jaką beznynę masz w baku - nie sprawdza tylko czy emisja jest na właściwym poziomie - tak ?
Tym samym sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie


Czyli jednak partyzantka: nie da się ich spostrzec, a ponieważ i tak są lepsze, to po co ktokolwiek miałby się interesować ;-)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-04, 21:24   

Jaka partyzantka?
Tuningowanie samochodów , wymiana hamulców na lepsze czy też silników na mocniejsze to też partyzantka?
Powtórnie zadam pytanie czy diagnosta sprawdza czy masz w baku benzynę 95 oktanów czy 98 czy tez mieszaninę piorunująca z paliwa lotniczego ? Nie . Sprawdza parametry odpowiedzialne za bezpieczeństwo i skład spalin .
Ja poprawiam konstruktorów bo w chwili produkcji tego samochodu ogniwa litowe były stosowane wyłącznie w satelitach/statkach kosmicznych .
W przypadku Berlingo sporo czasu zajęło mi rozgryzienie oprogramowania tak aby po wymianie baterii samochód spełniał moje oczekiwania dotyczące ekonomiki jazdy oraz przyśpieszenie i parametrów ładowania . Taka typowa praca programistyczna .
Możemy to wszystko co robię określić mianem tuningu bo to nie jest konwersja spaliny na EV tylko poprawa parametrów i osiągów samochodu od początku elektrycznego .
Teraz nawet w czasie jazdy za pomocą kilku klinięć mogę zmieniać parametry jazdy , przyspieszenia i online obserwować niezbędne parametry na telefonie czy te na ekranie nawigacji.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-09-05, 06:11   

jas_pik napisał/a:
Tuningowanie samochodów , wymiana hamulców na lepsze czy też silników na mocniejsze to też partyzantka?

Pomijając Waszą dyskusję to w 99% jest partyzantka.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-01-02, 01:44   

https://www.youtube.com/watch?v=XWq-Mq1Uqpw
https://www.youtube.com/watch?v=K5vDWhMHTwE
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-01-02, 02:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-01-09, 15:54   

jas_pik napisał/a:
Jaka partyzantka?
Tuningowanie samochodów , wymiana hamulców na lepsze czy też silników na mocniejsze to też partyzantka?
Powtórnie zadam pytanie czy diagnosta sprawdza czy masz w baku benzynę 95 oktanów czy 98 czy tez mieszaninę piorunująca z paliwa lotniczego ? Nie . Sprawdza parametry odpowiedzialne za bezpieczeństwo i skład spalin .
Ja poprawiam konstruktorów bo w chwili produkcji tego samochodu ogniwa litowe były stosowane wyłącznie w satelitach/statkach kosmicznych .
W przypadku Berlingo sporo czasu zajęło mi rozgryzienie oprogramowania tak aby po wymianie baterii samochód spełniał moje oczekiwania dotyczące ekonomiki jazdy oraz przyśpieszenie i parametrów ładowania . Taka typowa praca programistyczna .
Możemy to wszystko co robię określić mianem tuningu bo to nie jest konwersja spaliny na EV tylko poprawa parametrów i osiągów samochodu od początku elektrycznego .
Teraz nawet w czasie jazdy za pomocą kilku klinięć mogę zmieniać parametry jazdy , przyspieszenia i online obserwować niezbędne parametry na telefonie czy te na ekranie nawigacji.


to jest przeróbka podobna do instalacji LPG i jak dobrze wiesz tu już trzeba kilka kwitów jednak mieć by było to legalne. Świetnie że masz wiedzę czas i umiejętności by takie rzeczy robić ale pamiętaj że zawsze wszystko jest ok dopóki nic się nie wydarzyło, a jak się wydarzy to lepiej mieć 3 segregatory kwitów potwierdzajacych że jest full legal. Bo wyobraź sobie że taki przerobiony elektryk bierze udział w kolizji i w wyniku uszkodzeń dochodzi do porażenia uczestników lub ratowników, strażaków. Wiesz co pierwsze zrobi prokurator - zastuka do Ciebie i może być niemiło. Przykre to bo zabija inicjatywę i rozwój ale w takich pomylonych czasach żyjemy,
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-03-27, 01:12   

https://www.youtube.com/watch?v=C8bgTWUy3Vk
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-04-10, 22:49   

https://www.youtube.com/watch?v=M47rL7NNypY
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-10, 23:49   

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_iron_phosphate_battery#Vehicles
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-04-19, 01:28   

https://www.youtube.com/watch?v=fhHQ202FZtU
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne