Wysłany: 2022-06-29, 20:17 Klimatyzacja przestała działać po wymianie czynnika
Koledzy opiszę mój problem i proszę o poradę .
Dwa tygodnie temu dowiedziałem się że w piątek czeka mnie lot do Italii w zasadzie tam i z powrotem . Pomyślałem o przygotowaniu autka , wymieniłem tarcze hamulcowe , olej i w poniedziałek postanowiłem oczyścić klimatyzację . We wtorek wizyta w stacji, odessane płyny życiowe 470 ml czynnika , wykonanie próżni wpompowanie tego co trzeba klima nie chłodzi , Rezygnacja z próby naprawy. Wtorek druga wizyta ponowne odessanie czynnika o dziwo 760 ml , test azotem , próżnia za niska , Diagnoza nieszczelny parownik na zewnątrz pod lampą uv nic nie widać .A więc lot bez klimy i wymiana mój problem . Więc prosząc pytam kolegów . Czy jest tak źle z wymianą , to znaczy czy tak dużo rozbierania , A może są jakieś kruczki w których usłyszę ,, odkręć jedną śrubkę w bagażniku , dwie pod kokpitem jedną w komorze silnika , i wszystko masz na wierzchu. Czy muszę kokpit , kierownicę , zegary , dechę , wyrwać ,a parownik i tak nie wyjdzie . Pozdrawiam.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-06-29, 20:57
W Loganie I przy ciut prostszej desce do demontażu zajęło mi to ponad 4h, a uwierz że demontaże mam dosyć opanowane w Daci. Robota przeklęta, masa rozbierania, odpinania, a potem składania. Do tego parownik, który kosztuje kilkaset zloty w sensownym zamienniku.
Mam takie przeczucie że to podła robota , Mam za sobą tylko jedną wymianę parownika VW Passat . takie samo dzieło . Ale cóż będę musiała . A parownik jeszcze nie przeglądałem cen bo może na łączeniu z zaworem rozprężnym nie szczelny .
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-30, 07:48
Chwila- czy przed tym całym serwisem klima Ci działała? Bo jeśli działała, to baardzo dziwny zbieg okoliczności...
Tropiłbym tutaj raczej jakiś błąd w sztuce podczas obsługi serwisowej, choćby popularny- nieprawidłowa (zwykle zbyt duża) ilość czynnika.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-06-30, 07:50, w całości zmieniany 1 raz
To samo chciałem napisać... 470 ml odessali za pierwszym razem a za drugim 760 ml? Być może nabili po prostu za dużo... Na forum było gdzieś wcześniej, że ludziom nabijali za dużo (niby zgodnie z normą) a potem się okazywało, że były błędne dane.
Nie pamiętam czy jest to gdzieś konkretnie podane na forum. Wg internetu na różnych stronach od 470-555 ml i tylko w jednym miejscu podają 660 ml. Ale to nadal mniej niż ci nabili za pierwszym razem.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-06-30, 08:08, w całości zmieniany 1 raz
Z tego co obserwowałem maszynę ( która później dostała kilka niemiłych słów że to jej wina ) za pierwszym razem nie odessała czynnika . Bo za drugim kiedy odessała większą ilość ,trwało to dłużej a na ekranie dwa komunikaty z wartościami adekwatnymi do czynności jakie wykonywała , Za pierwszym razem tego nie było . Pojemność 470 ml sprawdzana w Autodata , Chyba nie możliwe jest aby nadmierna ilość czynnika ,, uszkodziła ,, parownik. bo niby dlaczego . A może wykonując próżnie uszkodzeniu uległy wcześniej nadwyrężone korozją lamelki parownika . Ale to już nie ważne , Ważne jak się zabrać do wymiany ile zgromadzić browarów a ile i jakich narzędzi , ile pudełek na śrubki i zdemontowane elementy. Czy lepiej piwo zastąpić tak mocno reklamowanym Posityvum , czy Melisą. Tak klima działała , pojechałem na dezynfekcję , zaproponowali wymianę czynnika , i ot , taki kwiatek.
Ostatnio zmieniony przez Limes 2022-06-30, 08:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-30, 09:17
Limes napisał/a:
Chyba nie możliwe jest aby nadmierna ilość czynnika ,, uszkodziła ,, parownik. bo niby dlaczego . ... Tak klima działała , pojechałem na dezynfekcję , zaproponowali wymianę czynnika , i ot , taki kwiatek.
Ale ja dążę bardziej do tego, że parownik może wcale nie być uszkodzony a powód niezałączania jest zupełnie inny i niekoniecznie chodzi o szczelność... Niewłaściwa ilość czynnika nie uszkadza układu, tylko jest po prostu wykrywana przez czujnik i klima sie nie włącza.
W każdym razie ja w takiej sytuacji zanim bym się w ogóle przymierzał do rozbebeszania samochodu pojechałbym do innego serwisu klimy... co najmniej do jeszcze jednego. Teraz chyba wytypowali ci parownik tylko dlatego, że pozostałą, widoczną część układu przebadali z użyciem UV a parownika nie mogli
A w ogóle żeby klima nie włączała się zaraz bezpośrednio po nabiciu, to musiała by być jakaś ogromna nieszczelność. Przy typowych nieszczelnościach klima padła by dopiero po jakimś czasie.
Ja już pomijam to, że porządny serwis klimy w tej sytuacji wziąłby temat "na klatę" i przywrócił Ci sprawny samochód- do stanu tak jak go oddawałeś.
A specyfikacje ilości czynnika gdzieś tu u nas wisiały i rozrzuty są duże, także w ilości i rodzaju oleju w czynniku zależnie od typu sprężarki- o TUTAJ
Problem w tym, że trudno się zorientować jaką się ma sprężarkę.
Jak widać dopiero modele z czynnikiem 1234YF mają to jakoś bardziej unormowane.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-06-30, 09:50, w całości zmieniany 7 razy
Oczywiście cała prawda w tym co kolega pisze , lampa UV tylko pod parownik nie była wkładana brak tam dostępu, Właśnie , zaraz po nabiciu próba uruchomienia , chłodzenia nie było choć maszyna jeszcze podpięta pod układ wskazywała że pompa pracuje . Jednak po ponownym odessaniu przy próbie ,, na azot ,, słyszalny był jakiś szum , nie świst w okolicy wejścia do parownika , ale tam jest zawór rozprężny, może to on wydawał taki dźwięk . No cóż dzisiaj już nie zdążę na noc wyjazd, dopiero po powrocie zajmę się tym . Na razie wymieniam zdanie na temat problemu.
O dzięki za tabelkę .
Ostatnio zmieniony przez Limes 2022-06-30, 10:16, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli prawidłowo jest 470 a nabite było ponad 700 to klima mogła nie ruszyć. mógł też przez to zawiesić się czujnik. nabić klimę jeszcze raz prawidłowym ciśnieniem, odpiąć od maszyny i uruchomić. jeśli to nie pomoże szukać przyczyny najpierw presostatach, a potem dalej
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-07-02, 15:39
U mnie asy z aso nabili 760 zamiast 470. Klima działała, chłodziła bardzo słabo tylko na 4 biegu wentylatora (jakoś tak dziwnie to działało - nie pamiętam dokładnie), silnik miał zauważalne problemy by obracać sprężarką (może dci by sobie radził). Po 3 dniach dostała właściwą ilość czynnika i żyje, nic nie padło z tego powodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum