Witam wszystkich
Mam problem z doborem sondy lambda za katalizatorem do:
Sandero 2
1.2 73KM, 54kW
rok 2016
numer silnika: 5SDE33
Teoretycznie do Sandero 2 jest troche sond w ofertach. Jednak gdy znajdę pasujące sondy to w opisie pisze, że jest dla silnika D4F732.
Generalnie dla tej wersji D4F732 - są praktycznie wszystkie sondy.
Jakiś dziwny mam silnik, nietypowa wersja....???
Gdy wysyłam zapytanie do sprzedawców i podaje VIN okazuje się, że nie mają takiej. Jak byłem w motoryzacyjnym to tylko 1 Boscha pasowała po VIN.
1. Czy mogę wybrać sondę dobierając tylko po rodzaju silnika (1.2 73KM, 54kW) i wtyczka żeby pasowała, nie patrząc na nr silnika i nr VIN?
Miał już ktoś taki przypadek?
PS. Oryginalnie obecnie mam lambde LSF XFF50 <037> 858022C (lub XPP50 - słabo czytelne)
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2020 Posty: 72 Skąd: PL
Wysłany: 2022-05-13, 18:46
Mogę pomóc miałem ten sam problem sonda lambda za katalizatorem poszła mi zaraz po gwarancji moja sandero też 2016 i z takim samym silnikiem. Kupiłem sondę oryginalną od naszego kolegi "toka" dałem coś 200zł a numer katalogowy to 226905987R
Mogę pomóc miałem ten sam problem sonda lambda za katalizatorem poszła mi zaraz po gwarancji moja sandero też 2016 i z takim samym silnikiem. Kupiłem sondę oryginalną od naszego kolegi "toka" dałem coś 200zł a numer katalogowy to 226905987R
A czy na pewno to jest silnik 5SDE33 ?
Po numerze 226905987R w opisach widzę, że pasuje do D4F732. Nie ma słowa o tym moim...
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-05-14, 10:42
Poza sonda warto sprawdzić jaki jest kolor przewodu, a właściwie otuliny. Dobór sond to mały problem bo zamienniki potrafią działać kilka dni. Lepiej montować używki, niż te zamienniki.
Przy drugiej sondzie można stosować również emulator. Tyle mojej wiedzy, więcej nie wiem
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3748 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-14, 14:12
Emulator będzie tylko oszukiwał ECU że za katalizatorem jest prawidłowa zawartość tlenu i ECU nie będzie robiło korekt mieszanki.
Dobre na druciarskich instalatorów LPG którym nie chce się stroić za bardzo założonych gratów.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-05-15, 00:39
Przy benzynowym silniku szkód to nie wyrządzi. Powoduje to uśrednienie mieszkanki, ale tylko jeśli uszkodzona jest sonda. Problem z katem, bądź silnikiem powoduje efekt odwrotny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum