Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2022-05-20, 12:22 Pożegnanie z Dacią
Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
W dodatku zużycie paliwa LPG wówczas dramatycznie rosło, a przyjemność z takiej jazdy nikła.
Rozważałem, rozważałem i wybór padł na kilku letnią Skodę Fabię w wersji Ambition, z silnikiem 1.4 TDI o mocy 105 KM. Jedzie się tym bardzo komfortowo, silnik nie jest wysilony, przeloty 130-140 km/h wręcz lubi, w kabinie cicho... Spalanie 4-5 litrów.
Dziękuję wszystkim za te kilka lat spędzonych na tym forum i za dużo fajnych dyskusji na temat naszych autek
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-20, 13:03 Re: Pożegnanie z Dacią
Wojciech-EL napisał/a:
Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
No cóż... najwyraźniej wybierałeś uparcie niewłaściwe silniki.
W TCe przy 120km/h wychodzi dokładnie 3000 obr/min.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-05-20, 13:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2022-05-20, 13:39 Re: Pożegnanie z Dacią
Dymek napisał/a:
Wojciech-EL napisał/a:
Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
No cóż... najwyraźniej wybierałeś uparcie niewłaściwe silniki.
W TCe przy 120km/h wychodzi dokładnie 3000 obr/min.
Z perspektywy czasu, myślę, że najwłaściwszym dla mnie wyborem w 2016 roku,
zamiast silnika 1.2 16V byłby silnik 1.5 DCI który był wówczas dostępny.
Diesel ma większy moment obrotowy i przyjemniejsze dłuższe przełożenia.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 172 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-05-20, 13:56
Wojciech-EL napisał/a:
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
Na jakich drogach podmiejskich można rozwijać taką prędkość?
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2022-05-20, 14:14
villager napisał/a:
Wojciech-EL napisał/a:
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
Na jakich drogach podmiejskich można rozwijać taką prędkość?
........Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min......
Ja między innymi też z tego powodu sprzedawałem Scenica II 2.0 Pb....Samochód 2 klasy wyżej ale jazgot silnika powyżej 100 km/h irytował.....
Powodzenia...
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
Na jakich drogach podmiejskich można rozwijać taką prędkość?
Niektóre miasta mają w granicach autostrady i ekspresówki......
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2022-05-20, 14:23 Re: Pożegnanie z Dacią
uno0 napisał/a:
Wojciech-EL napisał/a:
........Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min......
Ja między innymi też z tego powodu sprzedawałem Scenica II 2.0 Pb....Samochód 2 klasy wyżej ale jazgot silnika powyżej 100 km/h irytował.....
Powodzenia...
Widzę w opisie że masz nową Sandero z turbo 1.0 i skrzynią bezstopniową CVT.
Jak Ci się to sprawuje? Oglądałem recenzję tego auta z tą skrzynią w wykonaniu Petryna na jego kanale TY: "Petryn Ględzi" i bardzo sobie ją chwalił.
Podobno nie wyje, fajnie i płynnie działa i obroty silnika są cały czas w optymalnym zakresie?
Pozdro.
jestem z tej skrzyni bardzo zadowolony. Miałem kiedyś fiatowską skrzynie CVT w lat 90 i ten wynalazek w Citroenie C4 Picasso co sam zmienia biegi. To jest różnica klas. Mam cos takiego jak wirtualne biegi i działa to sprawnie. W miejskiej dżungli i korkach to coś na co właśnie czekałem i to było determinującym argumentem za SS3 a nie DD2. Nie jechałem nią na maxa (135) ale i 4 osoby na pokładzie daje fajnie radę. Nie korzystam z trybu ECO. W załączeniu masz mniej więcej podgląd na obroty na tempomacie. Samochód ma 9 miesięcy i niecałe 7000 km.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2022-05-20, 18:31
uno0,
Nooo, całkiem fajnie to wygląda.
Sąsiad w zeszłym roku przerabiał pad mechatroniki w C4 Picasso. Nówka coś ponad 8 tys zł, używek brak praktycznie. Chwalił dopóki działało; auto stało około dwóch miesięcy. TAXI 430 tys. nalotu. Ból straszny.
CVT to inna bajka.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-05-20, 22:16 Re: Pożegnanie z Dacią
Wojciech-EL napisał/a:
Stało się...
Kilka dni temu sprzedałem swoją Sandero Laureate 1.0 SCe z 2018.
Niech służy wspaniale nowym właścicielom
Była to moja druga Sanderka po fabrycznie nowej Laureate 1.2 16V z 2016 roku.
Samochody fajne do miasta ale tylko do miasta.
Pakowne, w miarę wysokie i ekonomiczne.
Jednak ze względu na częstsze podróże podmiejskie i dalsze, coraz bardziej męczyło mnie
wycie silnika na V biegu przy prędkości 120-130 km/h i obrotach ~4200/min.
W dodatku zużycie paliwa LPG wówczas dramatycznie rosło, a przyjemność z takiej jazdy nikła.
Rozważałem, rozważałem i wybór padł na kilku letnią Skodę Fabię w wersji Ambition, z silnikiem 1.4 TDI o mocy 105 KM. Jedzie się tym bardzo komfortowo, silnik nie jest wysilony, przeloty 130-140 km/h wręcz lubi, w kabinie cicho... Spalanie 4-5 litrów.
Dziękuję wszystkim za te kilka lat spędzonych na tym forum i za dużo fajnych dyskusji na temat naszych autek
niech się dobrze jeździ i byle bez awarii ,
Ostatnio zmieniony przez dacia 2022-05-20, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2022-05-22, 02:04
dacia, miejmy nadzieję
Niewykluczone, że jeszcze kiedyś wrócę do marki Dacia.
Kolego uno0, zachwyciło mnie, że ta skrzynia tak wspaniale dobiera obroty do prędkości i nie wysila silnika przy przelotach autostradowych.
Uważam, że tą skrzynię Dacia powinna wkładać do wszystkich swoich aut.
Dlaczego jej nie ma w Loganie, Dusterze i Joggerze?
To byłby hit.
W dodatku szkoda wielka, że Dacia wycofała silniki diesla ze swojej oferty.
Co jak co ale to wspaniały moment obrotowy i elastyczność.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-06-01, 21:46
Wojciech-EL napisał/a:
Zwracam honor. W ofercie jest Duster z dieslem dCi115.
Raczej chyba w Dusterach są skrzynie 2 sprzęgłowe a nie bezstopniowe.
Ta skrzynia bezstopniowa wydaje się ładnie działać z Sandero, ale z moment jest ograniczony do ok 140Nm. W duster iJogger mogło by to być bardziej dokuczliwe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum